Šta je novo?

AMD Tressfx [napad na PhysX]

DieH@rd

Slavan
Učlanjen(a)
31.10.2008
Poruke
5,011
Poena
495
26. februara ce AMD predstaviti javnosti misteriozni "tressfx" koji će najverovatnije predstavljati njihov odogvor na Nvidijin PhysX. Postoje dobre sanse da ce ovaj tech biti open source i oslanjati se na OpenCL ili neki slicni standard. Tress je francuska rec za kosu, kao i skracenica od pojma "stress" koji iznacava opterecenje objekta u fizici.

http://blogs.amd.com/play/tressfx/
tress_bannerv5ozi.jpg


Prvi showcase ovog tech-a ce najverovatnije biti novi Tomb Raider koji izlazi u prodaju za nedelju dana a u sebi nudi i dalje nepoznati "Top Secret" DX11 ekekat:
index3du86.jpg
 
Dali je moguce da ce zeleni ostati bez municije za raspravu?
Bice to zanimljivo ali ne ocekujem nikakva cuda i ne verujem da ce me zanimati previse jer ce biti tipa 3 igre koje to podrzavaju i sl.
 
Bice ok probati i nista vise. Verujem da ce imati znacajan impakt na fps, kao i PsysX u zelenom taboru.
 
Poslednja izmena:
zar se kosa na francuskom ne kaze cheveux? tress je uvojak :D

ajd da vidimo i to chudo....
 
Hair tesselation? Ok... ako je samo to onda nista specijalno. btw, koliko vidim ovo je OpenCL, sto znaci da ce najverovatnije biti dostupan za obe platforme, za razliku od GPU Physxa koji je ekskluziva za nvidiju.
 
Nece biti hair tesselation, tako nesto nema svrhe. Bice engine za "fur" i ljudski kosu, mada je se nadam da ce biti podrzan i cloth, particles, water i destructible objects.
 
Cisto sumnjam da ce biti openCL posto kaze "all new & top secret directX11 effect" (kako decje zvuci lol) , pre ce biti direct compute nesrecni...
 
Ma kakav crni Direct Compute, najavice pravi sampon.

tressfx96efr.png


;)

A evo sta AMD marketing manager ima da kaze o PhysX-u:
We're not going to do the same, because we don't believe in cutting out half of the market with proprietary technologies. The OpenCL/DirectCompute capabilities of Graphics Core Next, or your friendly local processor, are capable of everything PhysX is doing without locking users out of features they should be able to run if it weren't for a silly and arbitrary lockout.

Few people know that PhysX is a carbon copy of OpenCL with a handful of NVIDIA-specific features. That means if PhysX can do it, OpenCL can do it. Gamers should be asking game developers to do more open physics work, because that is the roadblock.
http://www.overclock.net/t/1364404/gpu-physx-coming-to-amd#post_19374275
 
Poslednja izmena:
Fascinira me ta nova amd-ova opsednutost nvidiom...pocev od prozivki pr slajdovima do ovakvih izjava. Ta poslednja recenica pokazuje zasto je lik marketing menadzer i koliko pojma nema o cemu prica. AMD vec godinama najavljuje neke nove feature od kojih na kraju ne ispadne nista. Od open fiziks inicijative, open 3D stagod, cinema endzina, itd...

Dalje taj lik kaze-

GPUs are absolutely not required to do physics. There's no benefit to putting it on the GPU. Processors already have several idle threads in today's game, and that's more than enough compute resources to perform physics calculations. For example, BF3 andCrysis 3 already do CPU physics systems. The new 3DMark uses CPU Bullet physics.

Dakle, ovo je ono sto godinama govorim. Od proizvodjaca CPU-a ne treba ocekivati ista GPU-specific i to je to...mozemo da imamo poneku pomadu za oci i nista vise od toga. Rigid-body i prostiji cloth na vetru i njima dovoljan napredak.
 
Ne. Posto je pomenuo BF3 i Crysis, kao primere a u njima nema soft body fizike. Partikli i rigid-body ima (kapiram da je pomocu toga odradjena trava recimo), i cloth na odredjenom nivou (ali ne i na nivou GRAW-a od pre 6+ godina gde si mogao istu i da cepas). Veli da je CPU dovoljan (a nije)...CPU se TOPI na fields nivou a grafika slajfuje na 40% (licno video na svojoj masini, Q6600 ima 4 treda, ocigledno ne dovoljno tako da ne znam na koliko on idle tredova misli). Lepo to izgleda sve, ali nije ni napredak vredan hvale.
Ok. Ipak zastareo CPU iako ima 4 treda, kapiram... Zato kupim njihov CPU sa 8 jezgara ako ce da mi garantuje smooth fps na tom nivou (veeeliko ?). Sve lepo radi (mozda), a opet znam da ta fizika nije na nivou simulirane fizike GRAW-a ili UT3 od pre toliko godina tj nema sve elemente...a kamoli fluide ili nesto slicno.
 
Poslednja izmena:
Nismo se razumeli, mislio sam da zelis da kazes da bi im soft body i tkanina bili napredak u odnosu na danas, ali ti si otisao i korak iza toga. :D

U svakom slucaju ja nemam nista protiv ovog njihovog plana jer bar ce se povecati fizikalnost sveta u igrama, sto je po meni plus, a jos i nije vezano za ekskluzivan hardware. Naravno necu da zalazim u onu pricu o estetici, posto gomila developera to uporno zaboravlja i samo forsira efekte... mozda kao i primena SSAO zbog kog bi neki stvarno trebali da se kazne.

Inace sto se tice "imena" firme, isto tako ni nvidija nije izmislila physx vec je kupila njegove tvorce Ageiu i uzela ekskluzivu pod okrilje svog brenda.
 
Ne. Posto je pomenuo BF3 i Crysis, kao primere a u njima nema soft body fizike. Partikli i rigid-body ima (kapiram da je pomocu toga odradjena trava recimo), i cloth na odredjenom nivou (ali ne i na nivou GRAW-a od pre 6+ godina gde si mogao istu i da cepas). Veli da je CPU dovoljan (a nije)...CPU se TOPI na fields nivou a grafika slajfuje na 40% (licno video na svojoj masini, Q6600 ima 4 treda, ocigledno ne dovoljno tako da ne znam na koliko on idle tredova misli). Lepo to izgleda sve, ali nije ni napredak vredan hvale.
Ok. Ipak zastareo CPU iako ima 4 treda, kapiram... Zato kupim njihov CPU sa 8 jezgara ako ce da mi garantuje smooth fps na tom nivou (veeeliko ?). Sve lepo radi (mozda), a opet znam da ta fizika nije na nivou simulirane fizike GRAW-a ili UT3 od pre toliko godina tj nema sve elemente...a kamoli fluide ili nesto slicno.

pa i5 i7 i fx8xxx
*** q6600 nasviran na 4ghz moze da se poredi sa i3 skoro :)
 
mozda ce ce ovo najbolje raditi na nekim mocnim APU-ima ako je tamo bolja veza izmedju grafe i cpu-a?
 
Mozda...:)
Ali opet nam ne pokazuju ono sto physx moze i to vec godinama unazad, i opet porede sa ovim sto imamo preko CPU kao da je to isto:) I naravno uz pricu da je CPU sasvim dovoljan, ali prc.


@StormScion: yep...no tako mi je sad ispalo pa je grafa uletela 7 dana ranije:p No cinjenica je da CPU-ovi ne napreduju kao graficke karte i da mi je ova prica cist nonsens. A smem da se kladim da kad uskoro promenim CPU da necu imati fluidan fps na fields-u kao sto imam na drugim nivoima:) Posto gledajuci testove i citajuci tudja iskustva vidim da za C3 ne postoji dovoljno jak CPU...
 
Poslednja izmena:
Vidimo svi kako CPU fizika traljavo radi u svim verzijama 3dmarka. Da su iste te scene naprvljene za NVidia Physx isle bi 10x brze. Otpor ce cudo, ali je uzaludan.
 
mislim da je ovde manje vazno sta neki efekat moze, tj. ne ide se na kvalitet nego na kvantitet, pogotovo ako su male vizuelne razlike. Pitanje je sta ce im se vise isplatiti i za sta ce im biti potrebno manje vremena, a da postignu slican efekat.
 
Mozda...:)
Ali opet nam ne pokazuju ono sto physx moze i to vec godinama unazad, i opet porede sa ovim sto imamo preko CPU kao da je to isto:) I naravno uz pricu da je CPU sasvim dovoljan, ali prc.


@StormScion: yep...no tako mi je sad ispalo pa je grafa uletela 7 dana ranije:p No cinjenica je da CPU-ovi ne napreduju kao graficke karte i da mi je ova prica cist nonsens. A smem da se kladim da kad uskoro promenim CPU da necu imati fluidan fps na fields-u kao sto imam na drugim nivoima:) Posto gledajuci testove i citajuci tudja iskustva vidim da za C3 ne postoji dovoljno jak CPU...

Po meni je greota za takvu grafiku uzimati bilo sta sem 3770 i jace ... ako se nema para 8350 i to da se dobro naklokuje :D
 
bice 3770K koji cemo malo da nasviramo:) No da ne idemo u off dalje:)
 
Dakle, ovo je ono sto godinama govorim. Od proizvodjaca CPU-a ne treba ocekivati ista GPU-specific i to je to...mozemo da imamo poneku pomadu za oci i nista vise od toga. Rigid-body i prostiji cloth na vetru i njima dovoljan napredak.

Koriscenje GPU-a za proracun fizike koji ce drasticno uticati na gameplay [znaci ne neke leve zastave i dim] ce postati bitan tek kada GPU i CPU dobiju mogucnost da koriste iste podatke u RAM-u [HSA]. A to ce biti bas prisutno i u PS4 [potvrdjeno] i u X720 [ceka se potvrda].
 
Ako je ovo AMD tajno progurao na PS4, sigurno ce zaziveti i na PC-u.
 
Koriscenje GPU-a za proracun fizike koji ce drasticno uticati na gameplay [znaci ne neke leve zastave i dim] ce postati bitan tek kada GPU i CPU dobiju mogucnost da koriste iste podatke u RAM-u [HSA]. A to ce biti bas prisutno i u PS4 [potvrdjeno] i u X720 [ceka se potvrda].

Nije bitno. Ono sto je bitno ovde je da se najzad pomere stvari sa mrtve tacke. To ce zaziveti samo kada sve platforme budu podrzavale naprednu fiziku, svejedno kroz sta...cpu ili gpu. Ili oba. Do sada, CPU se pokazao i dokazao kao chokepoint. Ako se nekim cudom dogodi da ps4 i xboxwhateva podrzavaju ono sto ja zovem naprednom fizikom, i da se pojave igre sa obimnom primenom, gde ce to i uticati na gameplay a ne samo kao sminka - verujem da smo na-je-ba-li i da nam ni cpu sa 16 jezgara nece biti dovoljan...
Takodje cisto sumnjam da je za naprednu fiziku potrebno da cpu i gpu imaju pristup ram-u posto to nije bilo potrebno do sad. Kad je gpu akceleracija u pitanju ram je najmanje bitan u odnosu na broj jezgara u gpu...jes, taman i to treba da dodajemo RAM i zbog fizike lol
 
Poslednja izmena:
Zar ne vidis da je ovih dana u trendu da se VRAMu pripisuju magicna svojstva?
 
Ah da, silly me:d
 
Tress na francuskom ne znaci kosa
 
Naravno, ali tresses isto znaci kosa ako se ne varam?
 
Meriam Webster kaže ovako:

Definition of TRESS

1
: a long lock of hair; especially : the long unbound hair of a woman —usually used in plural
2
archaic : a plait of hair : braid
 
Vrh Dno