Šta je novo?

AMD Radeon Rx serija

Ma jok nek posalju po Bojsi stotinak komada da ih protresemo:smash:
 
:rupa::rupa::rupa:
 
Neki od nas se secaju, a secaju se i kako si pricao da je GT200 serija bila tehnoloski naprednija od ATI 5xxx serije i kako je sira magistrala dokaz toga, a veca potrosnja nije bitna. Sad je ista situacija samo sa obrnutim akterima, ali si okrenuo ćurak naopako, sad ti je to mana ;)

Nemoj cupati iz konteksts kako ti se svidi !
Posto si sam potegao odgovor ces i da dobijes.
Ja ti i sad mogu da tvrdim da je nV sa tog aspekta naprednija.
ATI je posle fijaska sa R600 dugo vreme bio na 256 bit magistrali ne zato sto nisu
hteli da je prosire vec zato sto nisu mogli jer kljucna stvar je optimizacija !
A opet pored svega dzabe i sf GDDRxxx kad chip to ne moze da iskoristi.
Zato je GT200 odvaljivao svakog Radeona u skaliranju memorije i ako je imao GDDR3 ..

Bas me sad zanima kakav je R9 290 i kako memorija skalira,odradjuje li to zaista ili je u pitanju vise psiholoski momenat !

Sto se tice potrosnje ja i sad zauzimam stav da mi nije nesto pisebno bitna , meni kao meni ali i
to ima odredjene granice. AMD kako generacije dolaze i prolaze kao da pravi sve vise power hungry chipove
dok nVidia pravi daleko efikasnije chipove na tom polju.
300w bre za single GPU ! A gde je overclock ?

I jos nesto .Bez obzira kakav ja stav zauzimam i kakvi su moji afiniteti ovde smo da istakneko cinjenice
,uporedimo tehnologije jer zato i sluzi ovakva vrsta zajednice da se o tome duskutuje.

Nadam se da si zadovoljan odhovorom..
By the way , ubio sam se na ovom androidu :(
 
Uhhh to je bila furunica :)
 
Pa i nisam zadovoljan :) nisi objasnio najbitnije, zasto ti je nebitno sta ti je pre bilo bitno, i obrnuto. Nije bitno dal je odvaljivao nV sa serijom 200 sto se skaliranja memorije tice, kad je atijeva serija 5 odvaljivala ukupne performanse sa uzom magistralom. Isti slucaj kao sad, kad je nVidija bolja/ista sa uzom magistralom, manjim cipom i potrosnjom. Ali nebitno,izvinjavam se za off :) ta mi tema (i ti u kontekstu nje) uvek izmami osmeh kad se toga setim ;)
 
Poslednja izmena:
fingon brate sa koje si ti planete sisao ? :) Poredis Cypress sa GT 200 koji je serijski izbacen kao odgovor na rv700.
O cemu mi dalje uopste da pricamo ?! Da se ipak vratimo na temu.. Mislim bolje je tako..

Back to topic..

Sa guru3d
"So this is the new Titan killer boys and girls. "

http://www.guru3d.com/news_story/check_this_the_radeon_hd_r9_290x.html

Od cega je shroud uradjen ?
 
Sto se pravis blesav, te dve serije su koegzistirale na trzistu kao top ponude oba proizvodjaca dosta vremena.
 
Wow, AMD i DICE su napravili nov API - Mantle!!!! BF4 ce biti prva igra koja ce to koristiti, low level access to CPU and GPU na PC-u.

E ovo je vest. BF4 ce biti izbacen sa DX11 na launchy, a Mantle update za BF4 ce doci u Decembru, jos rade na njemu.
 
Poslednja izmena:
Wow, AMD i DICE su napravili nov API - Mantle!!!! BF4 ce biti prva igra koja ce to koristiti, low level access to CPU and GPU na PC-u.

E ovo je vest. BF4 ce biti izbacen sa DX11 na launchy, a Mantle update za BF4 ce doci u Decembru, jos rade na njemu.

to je to
 
Wow, AMD i DICE su napravili nov API - Mantle!!!! BF4 ce biti prva igra koja ce to koristiti, low level access to CPU and GPU na PC-u.

E ovo je vest. BF4 ce biti izbacen sa DX11 na launchy, a Mantle update za BF4 ce doci u Decembru, jos rade na njemu.

Moze li malo detaljnije objasnjenje za nas koji ne pratimo redovno na casu ? Sta to novo donosi Mantle ?
 
Jel iko cuo cenu na kraju?
 
Moze li malo detaljnije objasnjenje za nas koji ne pratimo redovno na casu ? Sta to novo donosi Mantle ?

Bolja iskoriscenost hardvera njegovim direktni(ji)m pristupom i zaobilazenjem nekoliko softverskih slojeva. Time se priblizuje iskorscenost hardvera kao kod konzola.

Jel iko cuo cenu na kraju?
Nisu spominjali cenu Hawaii cipova.


Laku noc gospodo, pisemo se jos kad nda istekne sredinom oktobra.
 
Poslednja izmena:
Moze li malo detaljnije objasnjenje za nas koji ne pratimo redovno na casu ? Sta to novo donosi Mantle ?

Osim onoga sto su ti vec odgovorili u postovima gore, donosi jos jednu bitnu stvar-punu iskoristenost svih 8 jezgara na FX procesorima, ne znam da li je neko obratio paznju na taj detalj na onom AMD/DICE slajdu. Izuzetno bitan detalj, najznacajnija igra u narednom periodu, radice gotovo 100% izvesno brze i tecnije na AMD FX masinama nego na Intel kvadovima ukljucujuci Haswell, u to sam potpuno siguran.

Sto se R9-290X tice, ja sam zadovoljan jer je chip iznad ocekivanja i drago mi je da se vec vise nigde ni ne poredi sa GTX780 vec sa Titanom. Pri tome ne treba zaboravljati ni da su ovo referentne karte, nije tesko pretpostaviti kakva situacija ce da bude sa teskasima tipa DCIITOP i Lightening.

Odlicna stvar je sto se pokazalo i da nisu tacne one informacije da ce se ostati na 3GB memorije jer je vec potvrdjeno iz nekih razvojnih studija da ce next gen igre vrlo brzo zahtevati vise i da se prilikom kupovine grafika obrati paznja na to.
 
Zatvorena arhitektura propada, AMD nema snagu Intela tako nesto da progura.... smesno je ako neko ocekuje da ce AMD pridobiti trziste
 
Ogroman je hype po tom pitanju.
Mnogi su vec u ubedjenju da je AMD preuzeo citavu kontrolu u gamingu.
Neki se vode logikom ako je AMD hardver u konzolama da ce igre biti optimizovanije
za AMD hardver i sl..Mnogo teorija ..
 
Samo je ostala nepoznanica koliko ce flagship imati shader-a i koja ce biti retail cena ...
 
Sumnjam da neki znacajniji broj, ukljucujuci fanove, pada u takvu vrstu transa. :)

Da ce preuzeti kontrolu u gamingu-nece, da ce igre biti optimizovanije za AMD hardver nego do sada, zahvaljujuci konzolama-to hoce, bar kad su u pitanju konzolni portovi, nema tu velike filozofije.

Sto se tice multicore podrske u Mantle-u, ne radi se o zatvaranju arhitekture nego naprotiv, izlasku iz dugogodisnje nametnutosti Intel filozofije up to 4 cores, koju bi BF4 trebao znacajnije poljuljati. Ni to nije nista nove jer smo pre ovoga imali eru up to 2 cores, takodje Intel related, a prvi ko je naceo taj koncept bio je GTA IV, stariji clanovi pamte cuvene diskusije core2duo 8400 vs q6600, gde su kupci ovog drugog bilo proglasavani da ne podsecam kako..sve do GTA IV ;)
 
Zatvorena arhitektura propada, AMD nema snagu Intela tako nesto da progura.... smesno je ako neko ocekuje da ce AMD pridobiti trziste

Mantle je cross platform, u prevodu, moci ce i nvidia ovo da prihvati ako budu hteli. /// EDIT - ne, u pitanju je cross platform u smislu Windows/Linux/Mac, znaci targetovan je samo GCN hardver [Radeon 7xxx i R7/R9 i AMD CPU-ovi].

Moze li malo detaljnije objasnjenje za nas koji ne pratimo redovno na casu ? Sta to novo donosi Mantle ?

Posto je DX dosta star standard, pravljen je da podrzi sve zive konfiguracije hardvera, unoseci dodatni latency u svim komandama koje developer zeli da kontaktira hardver. Na konzolama developer zatrazi nesto, i veoma brzi API to odmah prosledi CPU/GPU-u koji to izvrse. Na PC-u sa directX-om ce ta ista komanda se preuzme od strane DX-a, prevede se na na drugi language, ubaci se u queque za cekanje, opet se prekombinuje, prosledi, ceka se, i na kraju dopremi do cilja, pa se onda isto tako salje nazad. Sve u svemu, Timothy Lothes koji je napravio FXAA za nVidiju je opisao ovo kao "na konzoli jedna komanda se resi za 2-3 ciklusa a na PC-u za 9-100].

Mantle ce omoguciti da se konzolni engine [koji je vec prilagodjen za AMD CPU i GCN arhitekturu] lako prebaci na PC [barem to AMD za sada tvrdi, da imaju dobre tool-ove] i da se igonirisu nedostatci DirectX-a i kasnjenja koje on dovodi. John Carmack je rekao da isti PC hardver na konzoli radi minimum 100% brze zbog brzih API-ova. PC-ovi su do sada bukvalno bili veoma slabo efikasni. Mantle ce da igrnorise 95% starog PC hardvera, krecuci od nule sa AMD hardverom, pokusavajuci da izvuce maksimum od novih ahitektura.

Po meni ovo je najbitnija vest u PC gamingu u zadnjih 10+ godina.

BVCtGQOCYAAoTwO.jpg

mantle13dk31.jpg

mantle2lmjz7.jpg
 
Poslednja izmena:
Slazem se sa ovim. Ghz edicija vuce opusteno ~270w. Samo ne verujem da ce ici u krajnost, tj da ce vuci 300w jer bi u tom slucaju stavili 2x8 pin.

Anyway, do sada znamo sledece:

AMD Radeon R9 290X Hawaii XT ~odgovor na Titana $599
AMD Radeon R9 290 Hawaii PRO ~nesto slabija od GTX780 $399-$499
----
AMD Radeon R9 280X Tahiti XTL ~HD 7970 GE (Tahiti XT2) $299
AMD Radeon R9 280 Tahiti PRO ~HD 7950 (Tahiti PRO) $249
----
AMD Radeon R9 270X Curacao XT ~HD 7870 (Pitcairn XT) $199
AMD Radeon R9 270 Curacao PRO ~HD 7850 (Pitcairn PRO) $169
AMD Radeon R7 260X Bonaire XTX ~HD 7790 (Bonaire) $139
----
AMD Radeon R7 260 Cape Verde PRX HD 7770 (Cape Verde) $109
AMD Radeon R7 250 Oland XT HD 8670 OEM (Oland) $89
AMD Radeon R7 240 Oland PRO HD 8570 OEM (Oland) Ovo smece nikog i ne interesuje!

Gde je crno boldovano potvrdjena cena, a crveno moja neka procena koja je manje-vise i ocigledna.

Nema jos uvek podataka o R9 290, koliko ima SP-a (2304 vs 2536). I jos da vidimo povecanje performansi rebrand karti jer je suludo da zadrze istu jacinu na samo prepisanu cenu. To bi bilo sramota.

Neki navodni nagovestaji na videocardz.com

Average performance:
GTX 760 →100%
GTX 660Ti →94.5%
R7 270 →89.7%
HD 7870 →82.4%

Ako bude ~10% stvarno jaci, bice extra.

Evo da citiram sam sebe posto vec neki mesaju Tahiti sa R9 270/X. Dakle cena od $199 se odnosi na Curacao XT odnosno sadasnji 7870. performanse bi trebale biti 10% vece ali to cemo videti tek krajem Oktobra, po isteku NDA.
 
Nexgen igre ce biti prilagodjene za 4+ core-ova tako da ce prelaz na bulldozer [ili neku novu AMD seriju procesora] biti good thing, ovo je po meni odlican potez koji ce naterati novi talas upgrade-a PC hardvera. Naravno, dokle god postoje crossgen igre koje se izdaju i za stare, nove konzole i PC, nece biti velike potrebe za ovim. Ali na primer, igra kao Division koja je od starta pravljena samo za nexgen ce itekako imati prednosti od ovakvog brzog API-a na PC-u. Pogotovo kada se taj API upotrebi sa 5TF 290X.
 
Ovo je ko nekad ... imao si na izbor software, Glide, OpenGL i D3D pa šta imaš od hardvera. Jedino me čudi da Nvidija nije prva krenula tim putem. Doduše, sumnjam da bi i AMD da nema u džepu sve konzole.

Ključno:
mantle.jpg
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno