Šta je novo?

AMD Radeon RX 480 tema

A što tek 2018. da igra igre iz 2016/2017...?

I gde je tu poenta kada tek klokovanjem stižeš jeftiniju karticu?

Sprdam se, vidis na kraju iks de. xD

Nema sta da se stize, ~3% je zanemarljivo da zanemarljivije ne moze biti. A to da ce nereferentna RX 480 8GB na nasim prostorima biti srazmerno jeftinija (ispod 280 evra u odnosu na GTX1060 za 300-330), tesko...bas tesko. :/
 
Tih 10-15% što plaćaš skuplje za 1060 bi bilo ok da su ti bitne ove starije igre, ali i tada je po meni bolji izbor neka polovna 970/80 sa garancijom nego nova 1060 po toj ceni.
 
Slazem se, ali nije samo za starije - nece DX12 da se omasovi kako treba tokom ove godine. ;)

U svakom slucaju, cena nereferentnih RX 480 8GB ce presuditi. Ali sam misljenja da ce biti bukvalno ista kao za GTX1060.
Nadam se da ce makar RX 470 4GB u najgorem slucaju ici do 220 evra.
 
Poslednja izmena:
Ni ne znam šta još zahtevno od igara izlazi ove godine osim Deus Exa?
 
Dishonored 2, Mafia 3, par "DX12" igara, nemam pojma sta jos... A i zahtevnost je zbog krseva relativna.
 
I na guru3d predviđaju više cene, iako su najavljene 250-270$ za ovu msi rx480.
 
A VR ?

http://www.hardocp.com/article/2016...ive_vr_performance_in_raw_data/1#.V5_AvaIqyeI

1469111106i9WBcF6X8K_6_2.png


As you can see from the HardOCP VR Leaderboard chart above, the pecking order of how to obtain the best VR experience is clear. The GeForce GTX 1080 is the king of the VR experience. The GTX 980 Ti and the GTX 1070 are pretty much trading punches for the number two spot, but the 980 Ti still edges it out. Surprisingly the R9 Fury X card is only slightly faster than the RX 480, but the Fury X still lags well behind the GTX 1060. For those of you looking for a "baseline" VR experience, it is hard for us to suggest the RX 480, but it can get the job done. If you are going to shell out the cash for the HTC Vive VR gaming system, and I suggest you do, you're best off putting an extra $60 towards the GTX 1060 as it is going to allow you a better visual fidelity than the RX 480 and a better experience.
 
480x je bolja karta za buducnost, a to ce pokazati buduce igre i to je to...

Od koje karte? Mozda ce sustici 1060, Furishu moze samo da sanja.

Slazem se, ali nije samo za starije - nece DX12 da se omasovi kako treba tokom ove godine.

Naravno da hoce. Glavni endzini ce svi odreda uskoro podrzavati DX12/Vulkan a custom endzini koji su bitni su vec u procesu tranzicije ka novim API-jima ili su to vec uradili. Ostaju samo indie igre, ali performanse tih igara su nebitne.

Ne znam da ce iko osim mozda raspale Bethesde izdati DX11 only igru u skorijoj buducnosti.


PC VR je nezvanicno mrtav tj. u hibernaciji. Mozes zahvaliti Fejsbuku za to. Ceka se Sony, da vidimo sta ce oni da urade sa njihovom ponudom.

Nijedna od bitnih igara nece imati bog zna kakvu VR podrsku na PC, izaci ce jos gomila tech demoa. Ako je to vredno 800+ evra za hedset, onda samo napred.
 
Poslednja izmena:
I na guru3d predviđaju više cene, iako su najavljene 250-270$ za ovu msi rx480.

Tuga:

7XiE1Lm.png




Naravno da hoce. Glavni endzini ce svi odreda uskoro podrzavati DX12/Vulkan a custom endzini koji su bitni su vec u procesu tranzicije ka novim API-jima ili su to vec uradili. Ostaju samo indie igre, ali performanse tih igara su nebitne.

Ne znam da ce iko osim mozda raspale Bethesde izdati DX11 only igru u skorijoj buducnosti.

Cekamo igre koje ce se vizuelno razlikovati kada su pod DX12 i DX11, mmkay... ;)
 
razlikovaće se u fps, a to je najvažnije.
 
Dakle RX 480 ce na kraju ici i za veci novac od GTX 1060?
Smesno, ako mene pitate, ali dobro. Posto od neke konkretnije ponude GTX 1060 modela na KP jos nema, taman da sacekam RX 470 da vidim sta ce ta karta da ponudi.
 
Pa najverovatnije. Bas kao sto je (bila) situacija sa R9 290/390 i GTX970.
 
Cekamo igre koje ce se vizuelno razlikovati kada su pod DX12 i DX11, mmkay... ;)

Ima malo prostora za tako nesto. Kada je Crysis izasao, igre uglavnom nisu koristile fotogrametriju i neke druge, tada napredne a danas standardne tehnike za poboljsanje prikaza. Zato je bum bio veliki i u DX9. Danas nesto i nema previse revolucionarnih tehnika koje bi omogucile da grafika izgleda puno bolje. Mogu se unaprediti odredjeni elementi kao sto su modeli likova uz koriscenje detaljnijeg digitalnog skena. Ali sama okolina tesko da moze puno bolje jer bi to zahtevalo nesrazmeran rast u zahtevnosti. Fizika i AI su posebna prica, unapredjenja na tom planu se placaju skupo kao npr. koriscenje raytracinga za rendering citave slike.

Kao sto Kokan kaze, poenta low level API-ja je da omoguci dostizanjeg visokog fpsa. Da bi se izvukao maksimum iz 144Hz monitora.
 
Poslednja izmena:
A što tek 2018. da igra igre iz 2016/2017...?

I gde je tu poenta kada tek klokovanjem stižeš jeftiniju karticu?
Pa normalno je da ćeš oc-ovati karte. GTX 1060 ima daleko više lufta i nekim normalnim oc-om možeš izvući dodatnih 12-14% performansi, dok je rx 480 fabrički već dosta nategnuta i možeš izvući tek nekih 4-6%, ista priča kao što je bila sa fury karticama.

Pri tome kada su obe karte oc-ane, 1060 zadržava nižu potrošnju , samim time niže temperature i manju buku i prestiže 480 po performansama u svim dx12 naslovima osim u Hitmanu koji ima prednost na strani amd-a i u dx11.

A kada se gleda ka nekom budućem stanju, treba gledati i na to da će verovatno u nekom narednom periodu razvojni timovi početi implementirati tehnike kojima je 3dmark u Time Spy benchmarku izvukao dodatnih 5-6% iz Pascal kartica u dx12, ako ne sami, onda uz "pomoć" nV.
 
Poslednja izmena:
Bečmarki bi trebali da se prave u open world multiplajerima,i to kad je server pod punim kapacitetom,po mogućnosti kad su klanski ratovi.....e onda da vidiš kako iz ,,igram Doom i pucam čudovišta na 120 fpsa,, pada isti na 30 -40

Na mojoj R7 370 pada na 20-30,u nekim srednjim podešavanjima,u Black Desert

Nerazumem kako jedan Doom može biti merodavan kao benchmark,koliko se sećam,šuter po nekim hodnicima,iskakanje tu i tamo nekojih čudovišta,demona

Jedini merodavad single player mogao bi biti Wičer 3,nije toliko zaražen sa konzolitisom,open world,šarenilo,puno detalja......sve ostalo je pišanje u tuđe supe(najamnici koji su ili u zelenom ili u crvenom kampu)
 
Poslednja izmena:
Mozda neko ne igra multi i nije ga briga kako se karta ponasa u takvim uslovima. Drugo, online performanse ne zavise toliko od snage GPU vec od kvaliteta servera, netkoda, interneta, procesora, hard diska.
 
A kada se gleda ka nekom budućem stanju, treba gledati i na to da će verovatno u nekom narednom periodu razvojni timovi početi implementirati tehnike kojima je 3dmark u Time Spy benchmarku izvukao dodatnih 5-6% iz Pascal kartica u dx12, ako ne sami, onda uz "pomoć" nV.

Pa ako je volta potpuno nova arhitektura a ne fermi derivat, onda moze da se ocekuje da timespy ostane jedini bench koji moze da iskoristi dynamic schedule sa pascala. Naravno sve zavisi sta ce ispasti od volte na kraju, posto u zadnje vreme kad su graficke u pitanju, sve sto su radile obe kompanije su bili tvikovi.



Bečmarki bi trebali da se prave u open world multiplajerima,i to kad je server pod punim kapacitetom,po mogućnosti kad su klanski ratovi.....e onda da vidiš kako iz ,,igram Doom i pucam čudovišta na 120 fpsa,, pada isti na 30 -40

Na mojoj R7 370 pada na 20-30,u nekim srednjim podešavanjima,u Black Desert

Nerazumem kako jedan Doom može biti merodavan kao benchmark,koliko se sećam,šuter po nekim hodnicima,iskakanje tu i tamo nekojih čudovišta,demona

Jedini merodavad single player mogao bi biti Wičer 3,nije toliko zaražen sa konzolitisom,open world,šarenilo,puno detalja......sve ostalo je pišanje u tuđe supe(najamnici koji su ili u zelenom ili u crvenom kampu)

Witcher 3 je zelen da zeleniji ne moze biti. Napravljen da promovise maxwell maksimalno. Dok se gcn solidno drzi, keplera su sahranili. Ne treba njima konkurencija, mogu oni to i sami :D
Tako da je doom mnogo merodavniji jer moze vise kartica da iskoristi kako treba
 
Pa upitaj se zašto je wičer zelen.....zaključujem da zeleni imaju bolju komercialu,i tako developerima dele karte šakom i kapom(čitaj ceo komp sa hight end hardverom,cirka 3k evra svaki puta 10 takvih),ti developeri rade igre na poklonjenim kartama,rezultat je poražavajući za zaostali AMD
Čini mi se da je Radeon bolje stajao kad nije bio pod AMD,ovi imaju fail za failom......ja lično nemam para za bacanje ,uvek sam kupoovao u svojim mogućnostima,zato i jesam tu de jesam.....U crvenom Taboru....a i navika je to,sve si mislim biće bolje :OP

Edit: Moje lično mišljenej je da su i Intel i Nvidia bolji od ovijeh koje ja podržavam,to znam i u to sam siguran.
 
Poslednja izmena:
To ja priča o AMD-u, trebaju im meseci da napišu drajvere...
 
Ma to sam mu okacio da ukapira da je skrnavljenje performansi na Kepleru mit.
I dalje su GTX 970 i GTX 780 Ti tu negde. GTX 970 nesto brza karta svakako ali kada je malo veca rezolucija 384 bita ipak dodje do izrazaja zato je rezultat u 2k recimo ovakav.

Guru3d uglavnom ne obnavlja bazu, prepisuju stare rezultate.
 
Guru3D ima drugačije rezultate.

@DarK Messiah: otkud znaš da isto ne radi i TPU? I oni koriste različit set igara pa poređenja staro/novo gube smisao.
 
Poslednja izmena:
Još jedam primer kako su im bile potrebne 3 godine da izvuku maksimum iz hw-a...
 
Još jedam primer kako su im bile potrebne 3 godine da izvuku maksimum iz hw-a...

Dok je nVidiji bila potrebna velika izmena arhitekture da dostigne stare AMD karte u novim igrama :D i takođe nekoliko godina da izvuku "maks" iz Keplera*, tako da nije to samo sa AMDom slučaj kao što želi da se predstavi.

* ComputerBase je uradio skoro dvogodišnji test perfomansi drajvera na R9 280 i GTX 760, gde su najstarije korišćene verzije bile od ~1god nakon izlaska arhitektura.

Rezultati:

treiberj2xzk.png

https://www.computerbase.de/2014-11/grafikkartentreiber-im-test/
https://translate.google.com/transl...rbase.de/2014-11/grafikkartentreiber-im-test/


GCN je bio dizajn za budućnost što se danas i pokazuje, dok Kepler nije pravljen za tip workloada koji je danas aktuelan i biće nadalje. Platili su to u softverskoj podršci u početku, ***. Iz toga je i nastala cela priča oko frametimea.

Da se nadovežem na ono što su napisali genije i filipenko. Ne verujem da će tu biti neke velike razlike jer su karte iz iste klase, kao što i Space Beer spomenu. U uslovima gde će jedna biti spora biće i druga, izuzimajući slučajeve gde je jedna od strana podmazala situaciju. Moguće je doduše da će 480 trajati duže i biti malo brži u nekim igrama jer će sličan/isti GPU biti u Neo i ista arhitektura je u oba PS4 i verovatno oba XB. To je verovatno i jedan od razloga zašto AMDove kartice od 7000 serije sporije stare. Optimizacije drajver i gamedev timova se prenose sve kartice jer su sve na jednoj arhitekturi. No, to ništa ne mora da znači kad je sve ostalo na strani 1060. Plus, sa odnosom snaga 80-20 i publikom koja je orna da menja hardver svako malo, nVidia je u poziciji da lagano neguje kapitalistički ideal ubrzanja obrtnog vremena potrošnje i planiranog zastarevanja. Ako AMD usere sa Vegom ode to na 90-10.

Ono što je važnije u odluci pri kupovini su sekundarne stvari tipa propratne mogućnosti softvera, potrošnja, cena i možda najvažnije - Gsync i Freesync. Loše je što je i tu dozvoljena fragmentacija PC igranja kao da sve ostalo nije dovoljno. Ej, vezati izbor grafičke za izbor monitora, to je opasan bezobrazluk. Obe strane zaslužuju da ih neko odvali sa egzodusom korisnika, pa nek se posle češu šta se desilo.
 
Poslednja izmena:
Da se nadovežem na ono što su napisali genije i filipenko. Ne verujem da će tu biti neke velike razlike jer su karte iz iste klase, kao što i Space Beer spomenu. U uslovima gde će jedna biti spora biće i druga, izuzimajući slučajeve gde je jedna od strana podmazala situaciju. Moguće je doduše da će 480 trajati duže i biti malo brži u nekim igrama jer će sličan/isti GPU biti u Neo i ista arhitektura je u oba PS4 i verovatno oba XB. To je verovatno i jedan od razloga zašto AMDove kartice od 7000 serije sporije stare. Optimizacije drajver i gamedev timova se prenose sve kartice jer su sve na jednoj arhitekturi. No, to ništa ne mora da znači kad je sve ostalo na strani 1060. Plus, sa odnosom snaga 80-20 i publikom koja je orna da menja hardver svako malo, nVidia je u poziciji da lagano neguje kapitalistički ideal ubrzanja obrtnog vremena potrošnje i planiranog zastarevanja. Ako AMD usere sa Vegom ode to na 90-10.

Ono što je važnije u odluci pri kupovini su sekundarne stvari tipa propratne mogućnosti softvera, potrošnja, cena i možda najvažnije - Gsync i Freesync. Loše je što je i tu dozvoljena fragmentacija PC igranja kao da sve ostalo nije dovoljno. Ej, vezati izbor grafičke za izbor monitora, to je opasan bezobrazluk. Obe strane zaslužuju da ih neko odvali sa egzodusom korisnika, pa nek se posle češu šta se desilo.


Vidi, ono što ja pokušavam da objasnim ovde jeste da su sve te stvari relativno irelevantne. Irelevantne, zbog toga što sve te igre u kojima se testira da spojiš nećeš dobiti ni pola prodaje igre po slučajnom izboru iz top 20 na PC platformi. Stoga se stvara lažna slika da je to sve nešto važno, i da je neka arhitektura "mnogo dobra za budućnost" (ili nije), a zapravo se pojedine igre prave maltene po narudžbini. Najprodavanije igre su GTA V, Witcher 3, ARK, Dying Light, Far Cry, The Division, Call of Duty, kojekakve sportske igre, Just Cause 3, Fallout 4, Overwatch, No Man's Sky... Čak i ako gledaš kvalitativno, a ne po prodaji čistoj, tu je opet neki Rainbow Six Siege, tu je neki Dark Souls, tek se tu ugura Doom, mooožda uskoro Deus Ex, a ARMA se igra više od svih njih, čak i od izvikanog Battlefielda. Da ne spominjem more indy naslova. Pa vi vidite koliko je tu bitno da si DX12 asinhron, a koliko da si TWMTBP.


P.S. dok dođe Vega, AMD neće imati šta da zezne. Ceo high end već ide Nvidiji, AMD kakvu god Vegu da izbaci može samo da mu bude bolje jer će do tog trenutka neumitno gejmeri uzimati Nvidiju pošto u haj-endu i nema nikakvog izbora. U narednih 4-6 meseci će se taj udeo svakako protezati u Nvidijinu korist...
 
Poslednja izmena:
Nije mi bila poenta DX12/TWIMTBP merenje patke :D. Skoro sve igre što si spomenuo se i testiraju, te su itekako relevantne, ne razumem te? A buduće DX12/Vulkan igre će isto tako biti relevantne, možda i više od ovih jer će dotad biti odigrane i u njima su perfomanse već dobre i jer prosto ima više smisla testirati perfomanse u novijim, potencijalno zahtevnijim naslovima. Od sadašnjih DX12Vulkan igara treba ostaviti samo Doom, Warhammer i eventualno Hitman.

Slažem se da bi u testove trebalo dodati i manje popularne višeplat. i PC specifične naslove tipa Asseto, Arma, Original Sin, Trine, mmikeov Rust :d. Oba vendora znaju koje se igre najviše koriste u testovima i drajvere tjunuju prvenstveno prema njima te bi bilo interesantno videti kako se ponašaju u ostalima. Samo je pitanje koliko sve to ima smisla jer, kao što si i sam rekao, ako kartica radi dobro u grafički najraskošnijim igrama najverovatnije će druge, manje intenzivnije pojesti za doručak. Doduše i tu ima izuzetaka kao što je spomenuti Rust ili Deserts of Kharak. Iako neka igra može da ne deluje ništa posebno zahtevno na prvi pogled, perfomanse mogu da bude znatno lošije nego što se očekuje, jer developeri koriste endžin koji ima loše perfomanse i nisu imali sredstava da napišu svoj ili licenciraju bolji. Kao što se desilo u slučaju DoK, koji bi radio barem duplo bolje da je na DoW/CoH endžinu umesto nesrećnog Unitya.
 
Poslednja izmena:
Jel ima neko barem blagu predstavu, kad mozemo kod nas ocekivati custom RX 480 4GB?
 
Vrh Dno