Šta je novo?

Altec zvucnici

Re: zvucnici

notax je napisao(la):
Uf! Bas ste se raspisali. Kako bi to proslo bez mene ? :mrgreen:

Notax, pa ne slazem se bash u potpunosti sa tobom. Subjektivan utisak je subjektivan utisak, i on ne moze u pravoj meri da bude realan procenitelj bilo chega, jer shto se tebi svidja, mozda se drugom ne svidja. Zato su ljudi i uveli instrumente i odredjena merenja da bi na najverodostojniji nachin predstavili neshto najshirem mogucem auditorijumu. Sve se moze izraziti brojkama i one najrealnije ocrtavaju, samo morash naci pravci instrument i da znash kako pravilno da ga upotrebish.
Primer 1: Kad pravish zvuchnike da li ti koristish neke obrasce ili deljesh drvo dok ne dobijesh zvuk kakav zelish?
Primer 2: Kad se projektuje opera (pala mi napamet), zar mislish da ljudi pomeraju binu po prostoriji dok neko ne kaze: "E, momci sad je dobar zvuk, ostavite tako."
Ajshtajn je rekao da chak i svemir (iako je beskonachan) moze da se izrazi brojkama, samo se to josh niko nije setio da uradi.
 
Malo gresis Bane. Poenta je u tome da zvucnici se mogu napraviti tako da merachi ocitavaju idealne vrednosti, sto je Notax vec naveo kao primer. Zato se takva merenja uzimaju sa potpunom rezervom, jer opet je sluh taj koji odlucuje o kvalitetu, a ne neki grafik. Najbolje je kad skupis par audiofila i oni daju neko svoje misljenje, koje se na kraju svede u jedno, a za komp zvucnike su ti potrebna max 2 coveka sa sluhom, jer je njihov zvuk ipak slabijeg kvaliteta, tako da se nijanse prilicno cuju.
Potkrepljivanje tvoje teoreme Ajnshtajnom je promashaj, posto ni on nije sve dokazao brojkama, vec je samo naveo to :).
 
Re: zvucnici

Bane je napisao(la):
...



Notax, pa ne slazem se bash u potpunosti sa tobom. Subjektivan utisak je subjektivan utisak, i on ne moze u pravoj meri da bude realan procenitelj bilo chega, jer shto se tebi svidja, mozda se drugom ne svidja. Zato su ljudi i uveli instrumente i odredjena merenja da bi na najverodostojniji nachin predstavili neshto najshirem mogucem auditorijumu. Sve se moze izraziti brojkama i one najrealnije ocrtavaju, samo morash naci pravci instrument i da znash kako pravilno da ga upotrebish.
Primer 1: Kad pravish zvuchnike da li ti koristish neke obrasce ili deljesh drvo dok ne dobijesh zvuk kakav zelish?
Primer 2: Kad se projektuje opera (pala mi napamet), zar mislish da ljudi pomeraju binu po prostoriji dok neko ne kaze: "E, momci sad je dobar zvuk, ostavite tako."
Ajshtajn je rekao da chak i svemir (iako je beskonachan) moze da se izrazi brojkama, samo se to josh niko nije setio da uradi.

Pa i nije bas tako, imas gomilu zvucnika kod kojih je na papiru sve savrseno a ne sviraju dobro , a ima i primera nekih koji prkose svim teoretskim/matematickim munjama. Znaci na papiru ne daj ti boze, a kad ga cujes....milina :D.
 
Re: zvucnici

Bane je napisao(la):
...
Kad se projektuje opera (pala mi napamet), zar mislish da ljudi pomeraju binu po prostoriji dok neko ne kaze: "E, momci sad je dobar zvuk, ostavite tako."...

Nisu svi ludi ko mi srbi,

za konkretan primer opera i pozorišta koriste se makete i merenje sa ultrazvučnim sondama sa proporcionalno manjim talasnim dužinama zvuka.
Ipak konačni testovi su sa publikom i to u raznim varijantama popunjenosti sale.

Tek na kraju se postavljaju draperije i one zavese koje vidite na pozornici. One zavise od potreba da se nešto priguši (upije) ili reflektuje (rasipa po prostoru).
 
Ajnshtajn

Bane, u mnogim oblastima tehnike, koje su fizicki jako komplikovane, jos uvek se koriste analogne metode simulacija. Posto se bavim i brodogradnjom, da ti objasnim na tome. Jos uvek se nije uspelo da se napravi kompjuterski hidrodinamicki model, koji je korektan, znaci daje bolje rezultate kretanja nekog oblika kroz fluid, od metoda ispitivanja modela u bazenu. Onda jos dodas vetar i talase. Kretanje broda na talasima je sistem od 6 nelinearnih diferencijalnih jednacina chetvrtog reda. Samo ponasanje broda, bez ovog dela koji se odnosi na kretanje kroz fluid.
Sa fizickog stanovista, ovo sa zvukom je visestruko komplikovanije, veruj mi. Brod proizvodi dve vrste talasa kroz vodu, i to je to. Rezultantni zvuk moze da se sastoji od stotina istovremenih talasa, koji imaju razlicite amplitude, na razlicitim frekvencijama, razlicitog reda, razlicitih faza, i svi oni su jos u odredjenoj meri u interakciji, i ono sto srecu kvari, SVI TI PARAMETRI SE MENAJU KROZ VREME. U svakom sledecem trenutku, parametri su drugaciji. Ja sam iz tih oblasti naucio prilicno od onoga sto postoji u svetu kao poznato znanje iz te oblasti. Naucio sam taman toliko da shvatim koliko ne znam. Sa sadashnjeg stanovishta o kolichini znanja o toj oblasti, zvuk ce moci matematicki i digitalno da se simulira kada se napravi Matrix.
Mada, mozda ni tada (Matrix I: "taste of chicken").
Postoji veliki broj parametara koji moraju da se obuhvate. Za neke se dobiju solidni rezultari merenjima, a neki su "neuhvatljivi", zbog komplikovanosti i interaktivnosti sa drugim. Zato se koriste i merenja i eksterimenti, i slushni testovi.
To, meni se svidja, a nekome drugo ne. To nije bas tako. Zato i u poznatim Hi-Fi chasopisima imas ljude sa reputacijom "jezivih ushesa", koji se bave tim testovima, i pisu opisne recenzije, za sada je to to.
Ako ti mozes da nadjes prave instrumente koji ce sve to savrseno da oslikaju, molim te, podeli to, ne samo sa nama, nego sa celim svetom.

Primer1: Koristi se i proracun i eksperimentisanje. Sta se proracunava, a sta se eksperimentise, i zbog chega, ne bih sada da pisem 6 knjiga o tome. Lakse mi je da vam preporucim tih 6 knjiga, pa ih chitajte.

Primer2:I pored svih navednih instrumenata koje si pomenuo imenom i prezimenom, najakusticniji teratar je onaj starogrchki, a opera pravljena pre nego sto se znalo za struju (zbog instrumenata).

Kada bi moglo sve da se izsimulira i izmeri, zar ne mislis da bi se uspelo da se napravi digitalni format, koji bi bolje zvucao od starog, analognog uredjaja, zvanog gramofon ?

P.S. Pozdravi mi Ajnshtajna, kada ga vidis.
 
Re: Ajnshtajn

notax je napisao(la):
Primer2:I pored svih navednih instrumenata koje si pomenuo imenom i prezimenom, najakusticniji teratar je onaj starogrchki, a opera pravljena pre nego sto se znalo za struju (zbog instrumenata).

Da je starogrchki, to nije istina, poshto su svi teatri (starogrchki) koji josh uvek daju letnje predstave opskrbljeni zvuchnim sistemima, a bine su ozvuchene mikrofonima. Ovo znam poshto je ortakov cale radio na ovome 1974. godine.
Ideja o projektovanju mi je pala na pamet poshto sam se setio sidnejske opere i softvera koji je tad razvijen. Zahvljaujuci tom softveru je rekonstruisana totalno i njujorshka opera i Boljshoj pochetkom 90-ih.
 
merenja

Evo malo kako izgledaju solidno odradjena merenja recenziranih zvucnika u Hi-Fi chasopisu. U pitanju je Totem Model-1.

http://www.stereophile.com/loudspeakerreviews/820/index3.html
 
pre svega : bravo notax :) svaka cast za onaj topic o talasima...
napokon neko strucan da kaze rec-dve... :)


mozda je ovo malo offtopic ali...
trebaju mi dobri aktivni monitori [nesto podnosljivo za nase uslove]

ili bi ste mi ipak preporucili dobre studijske slusalice ?
 
Dragan_skydsl je napisao(la):
pre svega : bravo notax :) svaka cast za onaj topic o talasima...
napokon neko strucan da kaze rec-dve... :)


mozda je ovo malo offtopic ali...
trebaju mi dobri aktivni monitori [nesto podnosljivo za nase uslove]

ili bi ste mi ipak preporucili dobre studijske slusalice ?

Koliko podnoshljivo ? Relativan pojam.
Po meni, neki minimum za aktivne monitore je neki Genlec od oko 800-1000 Evra. Mada je po mojim kriterijumima i to slabo za iole bolje produkcije.
Mozes da ides i sa pasivnim zvucnicima i pojacalom, sto zna da izadje manje, za slican kvalitet.
Na hifi.co.yu, na oglasima neki lik prodaje Totem Model-1. Novi su 2000$, a polovno bi trebalo da je 800-1300 Evra, zavisi koliko je matoro. Na to treba dodati i neko dobro pojacalo.

PoZ
 
byMaX je napisao(la):
neki moji bliski prijatelji znaju da sam dve godine trazio slusalice za diskmen i da sam tek sa jednim od 35e (bubice!) i jednim Altec od 25e (za kucnu upotrebu) delimicno zadovoljan.

Realno iz iskustva malo koje slusalice ispod 150-200€ vrede icemu... ako se radi o slusanju muzike sa kvalitetnog izvora, tako da nije ni cudo sto si delimicno zadovoljan.
 
Mare, radi se o slusalicama za diskmen/mp3 plejer... Ne pricam o studijskim ili audiofilskim. Njihova impendansa je toliko visoka da retko koji prenosni uredjaj to moze da podnese...
 
Bane je napisao(la):
...



Maxy, ja bih na tvom mestu razmislio podobrano o poseti jednoj zgradi koja se nalazi u okviru Klinichkog Centra, a nosi naziv po nashem piscu. Chak ti predlazem da pitash one tete i chike da li mogu malo duze da te zadrze za svaki sluchaj... zlu ne trebalo.
Isuse! 60 € za slushalice :eye: Ako ikad dodjesh u priliku da kazesh samom sebi ili nekom drugom kako nemash para, bolje se obesi o te slushalice :whip

p.s. za te pare mogao si da kupish dvoje, troje pristojniih kupacih gaca, a ne da trazish iste od Kojota :mrgreen:

Da si ti meni ziv i zdrav, nijedne nisam platio... (samo naveo cenu). Sva sreca, pa pisem za PC... type; :wave;
 
byMaX je napisao(la):
...
Da si ti meni ziv i zdrav, nijedne nisam platio... (samo naveo cenu).

To bash i nije za hvaljenje :(

byMaX je napisao(la):
...
Sva sreca, pa pisem za PC... type; :wave;

Sreca? Za PCP nije pisao samo onaj ko je odbio O:) :beat:
 
Notax:
Po meni, neki minimum za aktivne monitore je neki Genlec od oko 800-1000 Evra. Mada je po mojim kriterijumima i to slabo za iole bolje produkcije.
Mozes da ides i sa pasivnim zvucnicima i pojacalom, sto zna da izadje manje, za slican kvalitet.
Na hifi.co.yu, na oglasima neki lik prodaje Totem Model-1. Novi su 2000$, a polovno bi trebalo da je 800-1300 Evra, zavisi koliko je matoro. Na to treba dodati i neko dobro pojacalo.

Koji su to Totem monitorci ??? Mislim da za 1000 oraja ne moze da se nadje dobra kombinacija pasivaca i pojacalo. Dobro pojacalo kosta mnooooogoo... Ako hoces nekog Mosfet-a ili NAD-a...

Sto se tice Genelec-a, za te pare postoji samo 1029 varijanta, ali je to kod nas mnogo skupo u odnosu na ono sta dobijas od njih. Mislim da postoje bolje opcije za te pare, kao npr. krk, alesis eventualno i sl.. E sad, sto smo mi ovako strokava zemlja pa ne uvozimo prave stvari poput PMC-a, ATB i sl... to je vec druga prica...

pozz
 
Bane je napisao(la):
...



Sreca? Za PCP nije pisao samo onaj ko je odbio O:) :beat:

Khm, necemo tako nisko, da ne bi i mi krenuli sa niskim udarcima na casopis u kome ti radis...
 
kVu je napisao(la):
Notax:
Po meni, neki minimum za aktivne monitore je neki Genlec od oko 800-1000 Evra. Mada je po mojim kriterijumima i to slabo za iole bolje produkcije.
Mozes da ides i sa pasivnim zvucnicima i pojacalom, sto zna da izadje manje, za slican kvalitet.
Na hifi.co.yu, na oglasima neki lik prodaje Totem Model-1. Novi su 2000$, a polovno bi trebalo da je 800-1300 Evra, zavisi koliko je matoro. Na to treba dodati i neko dobro pojacalo.

Koji su to Totem monitorci ??? Mislim da za 1000 oraja ne moze da se nadje dobra kombinacija pasivaca i pojacalo. Dobro pojacalo kosta mnooooogoo... Ako hoces nekog Mosfet-a ili NAD-a...

Sto se tice Genelec-a, za te pare postoji samo 1029 varijanta, ali je to kod nas mnogo skupo u odnosu na ono sta dobijas od njih. Mislim da postoje bolje opcije za te pare, kao npr. krk, alesis eventualno i sl.. E sad, sto smo mi ovako strokava zemlja pa ne uvozimo prave stvari poput PMC-a, ATB i sl... to je vec druga prica...

pozz

Ja sam i na rumski sajtu napisao, posle duge rasprave sa onim momkom sa Korchule da smatram da izmedju vrhunskih Hi-Fi zvucnika i studijskih monitora nema nikakve razlike, a dao sam i link na Stereophil chasopis sajt, koji imas iznad vezano za merenja, gde se na pochetku recenzije vidi da ih koriste u nekim studijima za snimanje muzike.
 
Ne bih se slozio sa tim. Hi-fi je bas ono sto i samo ime kaze. HI-FI. To znaci da zvucnici treba da daju lep i prijatan zvuk, dok sa druge strane monitorci trebaju da zvuce ruzno, bas zato da bi se uocila svaka greska u mixanju i pravi odnos svega. Nisam poredio vrhunski hi-fi i studijski monitoring, ali ne znam ni jedan studio gde je kao referenca posluzio neki od hi-fi zvucnika...
 
kVu je napisao(la):
Ne bih se slozio sa tim. Hi-fi je bas ono sto i samo ime kaze. HI-FI. ...

A to u prevodu znači VISOKA VERNOST
i ništa manje ili više od toga. Samo ne može svako da postavlja granicu VERODOSTOJNOSTI zvuka tzv. STANDARDI, mora da se pita neka šira zajednica. Standardi su međunarodno priznati i tu nema oću-neću.

PS
Znači :
1.nešto je toliko i toliko verno, a toliko i toliko odstupa
2. zatim ide subjektivni doživljaj.

Tu nazivi: "monitori", "vuferi", "drmatori".. "trt-mrt" ne znače ništa !
 
kVu je napisao(la):
Ne bih se slozio sa tim. Hi-fi je bas ono sto i samo ime kaze. HI-FI. To znaci da zvucnici treba da daju lep i prijatan zvuk, dok sa druge strane monitorci trebaju da zvuce ruzno, bas zato da bi se uocila svaka greska u mixanju i pravi odnos svega. Nisam poredio vrhunski hi-fi i studijski monitoring, ali ne znam ni jedan studio gde je kao referenca posluzio neki od hi-fi zvucnika...

Pa, vec sam napisao da se moze pogledati na linku koji sam gore okachio za chasopis Stereophil, recenzija tih zvucnika iz 1993. godine. Na prvoj strani testa se pominje glavonja iz Shvedske i studio koji koriste pomenuti model kao monitore.
Batali definicije za zvucnike. Nije to tako u praksi.
 
Ma u pravu si sto se toga tice. Al ne mozes da poredis npr. technics (koji farba zvuk samo tako) i nad (ili mosfet) pojacala... Hi-fi je vrlo sirok pojam. Postoji hi-fi od 100 oraja i od 10.000 oraja. Sve je to hi-fi. :) Druga stvar, mogucje je cak i da se taj lik naucio na tim zvucnicima, i jednostavno zna gde "lazu" i to mu sluzi kao neka referenca takodje. I ja kod mene kucji na hi-fi cima cesto uocim neke greske koje cak ni u vrhunskom studiju ne bih mogao, bas zato sto sam navikao na taj svoj zvuk i znam gde "odstupa"... Sitnice, al bitne sitnice...

lm, pobegli smo od teme... toliko o tome. uglavnom, slazem se manje-vise sa svima vama. Moje licno misljenje, koje cu reci i ovde, je da je sve to papazjanija i da ce dobar producent uraditi bolje mix na nekim jeftinijim hi fi zvucnicima, nego los sa 10 pari najboljih monitoraca na svetu...

toliko.. pozdrav...
 
Postoji i film Hi-Fidelity :d.
 
Knjiga je ipak mnogo bolja cheers
 
monitori

Razdvajanje je nastalo u periodu od pre 30 do pre 15 godina.
Tada studio monitori nisu kostali manje od 3-4.000 Evra, a prosek im je bio oko 10.000 funti. Razlikovali su se od Hi-Fi zvucnika po tome sto su imali ugradjeno pojacalo snage i aktivnu skretnicu, i to u svakom zvucniku zasebno. Kada kazem aktivnu skretnicu, onda ne mislim na
dzidza-bidze sheme koje mogu da se nadju i po internetu, vec PRAVU aktivnu skretnicu, koja podrazumeva korekcije frekventne karakteristike, notch filtere itd. i sve to sa promenom istih u zavisnosti od snage. To je podrazumevalo gomilicu "crnih kutijica" u toj skretnici, koji su prakticno bili kao predpojacavacki stepeni i korektori, koji su radili na struju, a ne pasivno, sa pojacanim izlaznim signalom. Nakon tih korekcija, signal bi isao u pojacavacki stepen i zajedno sa drajverom proizveo kretanje membrane. To je podrazumevalo da se najvise para trosilo na istrazivanje i projektovanje tog aktivnog dela, a ne jedinice i kutije, i zato su bile skupe. Poslednjih 15 godina je doslo do toga da se pojavilo mnoogo malih studija za snimanje, i snimanja kod kuce itd. tako da je porasla potreba za monitorima, ali se zahtevalo da budu jeftiniji.
Onda se pocelo sa rashcherupavanje prvobitne koncepcije, pa se sada rade "monitori", koji imaju ili jako los taj aktivni deo, ili su jednostavno pasivni, rade sa posebnim pojacalom, pa se ne razlikuju od Hi-Fi zvucnika.
"Pravi" monitori imaju "artificijelni" i oštar zvuk, baš zato sto je signal provučen kroz aktivnu skretnicu, znaci gomilicu elektronike i ekvalizaciju. Kao kada se na pojačalu uključi loudness. Naravno, i ravnu karakteristiku. Zato se razlikuju od hi-fi zvučnika. Ali, chemu ravna
karakteristika u gluvoj sobi firme koja je uradila te aktivne zvucnike, ako se ne zna u kojoj prostoriji ce oni da zavrse? Najbolja varijanta, i najskuplja je da neko uradi karakteristiku studija, i iskombinuje je sa karakteristikom jedinica, pa se onda radi projekat aktivne skretnice. To je onda enormno skupo, jer se radi unikatan par. Povoljnija varijanta je da se isprojektuje aktivna skretnica koja radi ekvalizaciju preko ucitanog EPROM modula. Onda se uradi serija zvucnika, isti model, sa praznim mestom u delu skretnice za ekvalizaciju. "Skine" se karakteristika prostorije, ucita se u EPROM modul, pa se on nabode na svoje mesto u skretnici. U svetu stereo tehnike postoji jedna izreka : No electronics like no electronics. Poenta je da se moze desiti da neki vrhunski hi-fi zvucnici u sprezi sa vrh pojacalom, i u kombinaciji sa karakteristikom studija, zvuce bolje tj. ako hocete korektnije i da ta kombinacija ima ravniju
karakteristiku nego neki vrh monitori chija se ravna karakteristika iskombinovala sa karakteristikom studija. U toj situaciji karak. monitora + karakt. studija, znaci rezultanta je priblizno = karakteristici prostorije, i da je tada ona prva ravnija. Toliko price o frek. karak. a po meni to je u najboljem slucaju treca stavka po vaznosti kod zvucnika, koja ako je ravna ne garantuje korekno prenosenje materijala. Homogeno magnetno polje, impulsni odziv, disperzija, itd. Ima jaaako mnogo faktora koji uticu na verodostojnu reprodukciju.

Još mi niko nije uverljivo objasnio po čemu se neki pasivni monitori principijelno razlikuju od hi-fi zvučnika. Po meni, "pravi" monitori se ne mogu tako zvati, ako nemaju aktivnu skretnicu u sprezi sa ugradjenim pojacalom snage.
 
byMaX je napisao(la):
Mare, radi se o slusalicama za diskmen/mp3 plejer... Ne pricam o studijskim ili audiofilskim. Njihova impendansa je toliko visoka da retko koji prenosni uredjaj to moze da podnese...

Znam, znam, ni ja nisam uspeo nikad da nadjem bubice koje daju bilo kakav normalan zvuk... valjda je membrana ipak suvise mala za tako nesto ili se proizvodjaci ne trude. :D

Inace na pravim slusalicama sam imao prilike da cujem zvuk koji do sada na ni jedni zvucnici koje sam slusao nisu mogli ni blizu da prenesu... prosto neverovatno sta pro slusalice mogu da odrade i kako...

cheers
 
To stoji za Senhojzerove sluske npr :). Ali ti na jakom malom prostoru izolujes reprodukciju zvuka, zato i jesu sluske najbolje po pitanju zvuka. Da bi ih dostigao treba ti prazna soba sa odlicnom akustikom, sistem od xxxx € itd.
Problem nastaje kad treba nekom nesto da pustis da cuje :mrgreen:.
 
Inace na pravim slusalicama sam imao prilike da cujem zvuk koji do sada na ni jedni zvucnici koje sam slusao nisu mogli ni blizu da prenesu... prosto neverovatno sta pro slusalice mogu da odrade i kako...

Pretpostavljam da nisi cuo monitorce neke dosad... :mrgreen: (sace opet rasprava da krene)
 
E, skrenuli smo sa teme threada. Ako hocete da raspravljate o tome, otvorite novi, ovde smo pricu o Altecima, cini mi se, zavrsili...
 
Bane je napisao(la):
...



Sreca? Za PCP nije pisao samo onaj ko je odbio O:) :beat:

Da, tebe su par puta zvali... Sreca pa ne vole svi pare kao ja... :hump:
 
Nazad
Vrh Dno