Šta je novo?

AliExpress (FAQ u prvom postu)

Posle onog štrajka pošte, niška je počela da naplaćuje PDV na sve registrovane pošiljke. Na neregistrovane uglavnom ne, ali su mi u poslednjih mesec dana naplatili i na dve neregistrovane. U principu, samo su dve, pa uzimam kao nekekve izuzetke. Još su od istog prodavca i poslate preko onog ECSC, pa računam da su nekako zalutale među registrovane.
 
Ne znam koji su to propisi, nikad mi dosad nisu naplaćivali PDV. I kakav PDV, valjda sam Kini platio PDV, tamo sam kupio robu.
nisi platio Kini pdv, nisi drzavljanin Kine. Oni su ti prodali to po ceni u kojoj nije uracunat kineski pdv. pdv placas nasoj drzavi, kada se paket koji si kupio ocarini.
to sto nisi platio pdv, je greska carine, tj sigurno je zbog toga da se brze isporucuju paketi carinik odlucio da se ne cima za taj iznos i samo prosledio paket Posti.

proveri ponovo na aliexpressu sta pise ispod cene proizvoda?


Screenshot 2025-11-12 202842.png
 
Kao kada odeš na Amazon.de, čim promeniš lokaciju za isporuku sa Nemačke na npr. Srbiju cene se umanje za PDV kada nešto dodaš u korpu. Onda platiš PDV i carinu kada se roba uvozi.
 
Da, piše sitnim slovima - Tax excluded, add at checkout if applicable.
Nisam nikad obraćao pažnju na to. Dobro, sad mi je jasnije o čemu se radi. Hvala na objašnjenju.
 
Jedno moje zapazanje sto ne mora biti tacno. Za posiljke UC i slicne bez pracenja, ako vam se "zagubi" na krajnjem koraku (Package arrived at local carrier facility), sto znaci da je moguce stiglo u Srbiju (izgubljeno ili neko ukrao). Proslo je vreme za isporuku i Ali automatski stavlja da je paket isporucen, imate 15 dana da otvorite dispute. Mozete da birate realno 2 razloga za dispute, da je paket obelezen da je stigao a nije isporucen, i da je paket jos u tranzitu a vreme isteklo. U sustini oba razloga su tacna, ali mislim da je bolje da birate ovaj u tranzitu. Mouguce da ima vise sanse za prodju od prvog, a Ali svkako moze da vas otkaci za oba i sa ili bez pregovora sa trgovcem.
 
Ti statusu su informativnog karaktera, tako da ja uvek stavljam da je u tranzitu. To je činjenično stanje. Oni svakako imaju svoje načine da prate, pa će na osnovu toga bot i doneti odluku.
 
Ti statusu su informativnog karaktera, tako da ja uvek stavljam da je u tranzitu. To je činjenično stanje. Oni svakako imaju svoje načine da prate, pa će na osnovu toga bot i doneti odluku.
Da informativni ali moguce da imaju uticaja. Na jednom dispute kad sam odabarao da je obelezen kao isporucen a nije, Ali me je odmah otkacio i izbacio genericku poruku proveri u lokalnoj posti... Onda jos jednom je presudio u koristi trgovca na isti razlog. Od tada sam birao samo tranzit i za sad je sve bilo u moju korist. Kazem da je tako meni ispalo, sto ne mora da znaci da je merodavno.
 
Imam neku pošiljku koja je od 26. oktobra zaglavljena u statusu Awaiting flight.
Kada odem na refund, kaže mi
Kod:
Refund can't be processed right now
Order in transit. If the tracking doesn't update, you can apply for a refund.
Koliko dugo treba da se ne apdejtuje tracking, pa da mogu da tražim refund?
 
Meni je neka tečnost za DREAME robota stajala tako "Awaiting Flight" skoro mesec dana... Stiglo je na kraju.
 
Imam neku pošiljku koja je od 26. oktobra zaglavljena u statusu Awaiting flight.
Kada odem na refund, kaže mi
Kod:
Refund can't be processed right now
Order in transit. If the tracking doesn't update, you can apply for a refund.
Koliko dugo treba da se ne apdejtuje tracking, pa da mogu da tražim refund?
U najvecem broju slucaja do isteka vremena predvidjenog za isporuku. Moze u nekim slucajevima sam Ali da uradi refund i pre toga. Mislim da ce u ovom slucaju cekas do kraja ako budes hteo otvaras dispute i trazis refund ako ne stigne.
 
Meni se skoro desio refund koji je sam aliexpress inicirao - parafraziram - "posiljka otkazana zbog neozbiljnosti prodavca" - iako mu nije istekao onaj rok od 7 dana za slanje.
 
Prodavac je predao pošiljku i koliko razumem prošla je i izvozno carinjenje onda se čeka do isteka roka zaštite kupca (ne procenjenog vremena za isporuku), ne pomaže pokretanje spora sad. Kod AE nema da li se pošiljka nije mrdnula 15 dana.
 
Ljudi ima li bilo kakvih sankcija za ove nesavesne prodavce, ispucao sam nekolio 11.11 kupona u jednoj prodavnici da bi mi na kraju prodavac u poruci napisao da
proizvodi trenutno nisu na stanju i da otkažem porudžbine.
Ako uradim Cancel kuponi propadaju, ima li leka ovom bezobrazluku, jer ovo se dešava vrlo često?
 
Ljudi ima li bilo kakvih sankcija za ove nesavesne prodavce, ispucao sam nekolio 11.11 kupona u jednoj prodavnici da bi mi na kraju prodavac u poruci napisao da
proizvodi trenutno nisu na stanju i da otkažem porudžbine.
Ako uradim Cancel kuponi propadaju, ima li leka ovom bezobrazluku, jer ovo se dešava vrlo često?
Samo mu ne odgovaraj i poslace ti jer ih Aliexpress kazni ako ne ispune narudzbinu
 
Prvi put sam dobio ovakav mail, jel' ovo uobičajeno? Moje ime i prezime i broj pošiljke su tačni:

Dear X Y!

We would like to inform you that the details of your shipment with tracking number LA...HU have been received in our logistics system. This means that your order has already been registered in our records, and the processing of the shipment information is in progress.

Please note, however, that the shipment has not yet come into our physical possession, meaning the package has not yet arrived at our warehouse.

We assure you that your data is safe, and your personal information is always handled in accordance with the applicable data protection regulations.

Please do not reply to this email. If you have any questions, we recommend visiting our official website and checking the Frequently Asked Questions (click here: FAQ) section.

There you can find instant answers to most common inquiries.
Our official communication languages are Hungarian and English only.

Thank you for your understanding and cooperation.

Kind regards,
European Chinese Supply Chain Zrt.
1133 Budapest
Hungary
Website: https://www.ecsc-logistics.com/
 
Prvi put sam dobio ovakav mail, jel' ovo uobičajeno? Moje ime i prezime i broj pošiljke su tačni:
Počeli su da šalju mejlove ti ECSC. Ne znam ko su ni šta su, samo znam da carina otvara i UC pošiljke poslate preko njih.
 
Jesi li se raspitivao za pošiljku kod ECSC ili kod prodavca?
Ako je kod prodavca prebacili su na ECSC jer je on predao pošiljku logistici i njega ne interesuje da juri pošiljku dok ne istekne rok za isporuku. Inače ECSC redovno odgovara ako im je upućen zahtev za status pošiljke ili pak šalju obaveštenje jer je došlo do zastoja, drastično je smanjen broj pošiljki za nas.
Pošiljka je stigla u HU ali još nije stigla do njih da sredjuju papire i proslede HU pošti.
ECSC je logistika u HU koju angažuje cainiao zadužena za centralne i istočne zemlje EU i Balkan van EU, isto kao sad za CN pošiljke Feiliks kod nas ili Transfera za Temu.
 
Nista se tu nije logisticki izmenilo sem sto su poceli salju emailove. Sve je isto kao i pre ESCS je madjarska spedicija, centar za Aliexpress za ovaj deo Evrope. Preko njih nam vec ne znam koliko godina stize roba sa Alija.
 
Kako sad stižu CN pošiljke? Ti bi plaćao usluge za dve logistike i radio dvaput papire?
Verovatno CN pošiljke stižu u HU istim kargo letom kao i pošiljke za ECSC već sortirane za Srbiju i čekaju let ka nama, tranzitna tačka bez učešća ECSC. ECSC angažuje firmu koja im radi sortiranje pošiljki (nije HU pošta) i sredjuju papire kada se nakupi količina za transport za tu zemlju kao HU pošiljka, tada se pojavljuje status da je pošiljka stigla u kancelariju. Malo je pošiljki za nas jer rade CN pošiljke i zato obaveštavaju da se ne brineš za pošiljku što dugo nema pomaka ili se ne buniš svaki čas sa pitanjem "a gde je moja pošiljka" (pre će biti moj paket).
 
Nazad
Vrh Dno