Šta je novo?

Ajd' se skupimo pa da napravimo igru :)

Učlanjen(a)
13.10.2003
Poruke
332
Poena
620
Posto sam sa ovom temom u drugom threadu otisao u off topic ajde da rzglabamo dali je moguce napraviti igru za PC na ovim prostorima.Dali je problem u znanju , novcu ,idejama ili nechem drugom.Programeri, graficki experti,dizajneri , kompozitori izvolite ... :)
 
Poslednja izmena:
koliko znam vec je bilo pokusaja da se napravi igra, neki mmorpg i projekat nije propao zbog kesa vec zbog (ne)ozbiljnosti ljudi koji su radili na igri....

problem je u nasem mentalitetu :d
 
Recimo da ima novca da li mislis da ovde ima potencijala da se napravi eventualni hit?
U ostalom zasto praviti "veliku " igru zar nije moguce pocheti sa malo jednostavnijim.
Mislim da ima dosta entuzijasta koji sede besposleni kraj svojih makina od 3 ghz i vishe .
Ajde skupite se pa npravite makar 3d yamb :)
 
naravno da ima potencijala, problem je samo u tome sto su ljudi koji dobro rade uglavnom sebi nashli profitabilnu zanimaciju te ih pravljenje igre neshto preterano ne zanima. Pricham o ljudima koji se bave 3D modelingom/animacijom, za programere bih se ogradio iz starta, poshto nisam u tim vodama :)

Naravno, postoji i doza neozbiljnosti, ali to je uglavnom bilo zbog kesha.
 
ja cu biti moralna podrska :)
 
ne smem puno da pricam, ali.... ;) pomoz' bog izdavachi :D
 
Pa koliko treba kesha da bi se napravila igra?
 
Ulaganja su prevelika, konkurencija prejaka, a poduhvat veoma rizican jer projekat moze lako finansijski da propadne. Da ne spominjem glavni razlog protiv, a to je nedostatak iskustva nasih ljudi na pravljenju igara. Pored toga, oni koji poseduju znanje, su verovatno nasli nesto unosnije i manje fanansijski riskantno.
 
Verujem da bi igra i mogla polovichno da prodje kod nas. Naravno uz dobar marketing tipa "prva odmaca igra", sto u startu ukljucuje nekog izdavaca sposobnog za jaku reklamu (City records :D).
Ali, daleko je to od realnosti.
 
To nije nesto sto se sklepa za nedelju dana, nego se na tome radi mesecima, ponekad i godinama (puno radno vreme, ne samo vikendom i kada se stigne u slobodno vreme). Za ceo taj period ljudi treba da budu placeni, jer treba nesto da jedu, da placaju racune, itd.

Problem je u sledecem: da bi se ulozilo u pravljenje neke igre, treba ocekivati da ce se prodajom igre taj trud i ulozen novac vratiti. Kome ti u Srbiji da prodas tu igru kad svi vrte sve svetske naslove za dz?
 
lakse je bre smuvati neku extra friziranu ribu sa estrade, napraviti home video i zaraditi kes :d :D
 
Mislim da i 5 ljudi moze napraviti dobru igru (ovde ne racunam davanje glasova likovima i sl.). Ali , da bi to uradili, moraju da budu ZAISTA dobri, da imaju bar neki mali dodatni izvor "lake" zarade, ili da imaju celicnu volju. Mozda nije lose uraditi demo verziju i onda potraziti investitora. Nazalost to i svi ostali developeri rade, ali ako je ideja odlicna, kao i kvalitet demoa, zasto da ne.

Posto je pravljenje igre za moderne racunare moj nedosanjani san (za commodore 64 sam ih uspesno pravio :D), razmisljao sam o ovome i shvatio da nista bez dobro uigranog tima i jake volje. Sada sam se udaljio malo od te ideje, ali ko zna :D Kada zaradim malo para sa strane, napravicu igru za moju dusu i naravno je staviti na web for free.

Ako nekog zanima, okacicu ovde nesto sto sam radio za Delphi Open Source igricu (Pythian Project) koja je izgleda ugasena posle nekoliko godina :(
 
A koliko to ljudi ima zainteresovanih za tako nesto???? Znaci ljudi koji znaju sta rade i kako rade i koji bi se toga prihvatili OZBILJNO!?!?!? :smash:

Ali treba da budete svesni da treba neko da ima dobru ideju, da osmisli svaki meni, svaku scenu, intro, ......, a najlakse (uslovno receno) je naci nekog ko ce to da isprogramira. Moje misljenje je da dobrih programera kod nas ima. Ali nema ljudi sa dobrim idejama, ljudi koji ce da osmisle naslov kao sto je Warcraft, Total War, Generals, Counter ili Quake.

Jos jedna stvar koju bih da dodam je da nikako nebi trebalo razmisljati o nasem trzistu vec o svetskom, jer cak i da vas cela SCG kupi orginalnu igru nebi zaradili ni priblizno koliko vam treba. Nego svetska scena treba da vidi da i mi nesto znamo. Hrvatima nije bio problema da naprave Sam-a.

s' postovanjem JA ,)

p.s. Procitajte sata isopd pise da se ne ponavljam.
 
ocemo da optimizujemo igru za ati ili za nvidiu :d
 
c3 je napisao(la):
ocemo da optimizujemo igru za ati ili za nvidiu :d

:D:D

Najjači komentar! :-devil-: :eyebrows: :-devil-:
 
Koliko vidim svi vi pucate na visoko.Naravno da je nemoguce napraviti veliku igru.Nije tu problem samo novac nemamo iskustva itd.Prvo sto svakom pada na pamet pri pomisli na eventualni scenario neke igre je kopiranje velikih naslova, to je vec izduvanao.Postavlja se pitanje trzista zanci , kome prodati zavrsen projekat ,naplatiti svoj trud i skupiti neka sredstva za razvijanje drugih projekata.Cinjenica je da prodaja rachunara raste iz dana u dan, gotovo da svako deseto domacinstvo poseduje rachunar.Mnogima je najveci problem ne poznavanje engleskog jezika a pogotovo najmladjima.Mislim da bi igrice u puzzle fazonu ovde imale dobru prodju.Iz iskustva znam da je dosta ljudi spremno da izdvoji 1000 - 1500 din za domaci softver (plan plus , pc bukvar itd).Nasa istorija je prebogata svakojakim dogadjajima , bitkama i sl.
Inspiraciju treba traziti i u tome.Glad za klasichnim arkadama za PC je velika ne samo kod nas vec i u celom svetu. Secam se odusevljaenja kad su neki od vas skinuli demo Air strike 2.Igra je preslikana sa aparata iz luna parkova, malo nashminkana ali dovoljno jaka da podigne adrenalin, ubije dosadu a nekoga cak i vrati 20 godina unazad :) .Do sada se nisam susreo ni sa jednom igrom koja recimo ima bublijsku tematiku, znachi ono od stvaranja sveta pa na ovamo.Posto zivimo u doba religiozne renesanse mozda bi se neko i setio da stavi ruku u dzep i potpomogne razvoj tog projekta.Kad mogu da da izdvajaju novac za Hilandar , Hram , mogli bi i za ovo. Znam da bi svi voleli da se napravi velika domaca igra ali za to je kao sto rekosmo potreban novac iskustvo itd. Znachi korak po korak i VALVE pada u zaborav :D
 
Stvaranje igra (i zaradjivanje para na tome) != pisanje quake4 ili NFS ili slicno. Pogledajte koliko se PopCap games vrti, letos sam na bukvalno SVAKOM kompu u Srbiji za kojim sam seo video ove igrice (zuma deluxe, dynamite etc). A sitne su i relativno lake za pravljenje, samo treba dobro da se osmisle da bi bile zarazne.
 
Hmm, nista nije nemoguce uraditi, samo dajte, da vidimo te ljude koji ce reci, da daju nekoliko meseci-godina, svog zivota, da bi napravili nekakvu kvalitetnu igru, i da onda tek pocinje "neke" pare da nadolaze. Kad to budemo imali, onda ostatak posla, oko skupljanja para bice mnogo lakse...

Prvo sakupiti ljudi, pa onda tek dalje videti sta i kako...
 
Evo jedne moje igre na koju sam narocito ponosan :smoke:
Radio sam je citavo popodne :d

Samo je preradite u D3D, ubacite shadere i EA ce odma' da je kupi :D

PS. Kontrole su "a" i "s" za gornjeg i "1" i "2" za donjeg igraca.
 

Prilozi

  • MojaIgra.zip
    11.9 KB · Pregleda: 111
Poslednja izmena:
Zaboravili ste na Radivoja Radivojevića koji već dugo vremena radi na svom čedu po imenu Galactic Federation. Ok, naslov je glup, ali igrica ni u kom slučaju nije za bacanje, bar ako je suditi po beta verziji koju još uvek imam kod sebe. Dečko je registrovan kod nas na forumu pod imenom YU_Skywalker ili tako nešto. Već dugo se mislim da mu pošaljem poruku da vidim dokle je dogurao.
Inače, Silver je potpuno u pravu. Nema leba, nema ni igara. I ja sam svojevremeno rešio da ozbiljnije naučim Actionscript kako bih mogao da pravim igrice u Flash-u na foru "Ne ljuti se čoveče" koje sam inače pravio na papiru kada sam bio mali. Toga sam morao da se okanem radi pisanja vesti na Bench-u, što mi donosi lovu.
 
Voodoo_NBGD je napisao(la):
Evo jedne moje igre na koju sam narocito ponosan :smoke:
Radio sam je citavo popodne :d

Samo je preradite u D3D, ubacite shadere i EA ce odma' da je kupi :D

PS. Kontrole su "a" i "s" za gornjeg i "1" i "2" za donjeg igraca.
fino , samo nemam ja toliko jaku grafichku za ovo :d
 
morbius je napisao(la):
Zaboravili ste na Radivoja Radivojevića koji već dugo vremena radi na svom čedu po imenu Galactic Federation. Ok, naslov je glup, ali igrica ni u kom slučaju nije za bacanje, bar ako je suditi po beta verziji koju još uvek imam kod sebe. Dečko je registrovan kod nas na forumu pod imenom YU_Skywalker ili tako nešto. Već dugo se mislim da mu pošaljem poruku da vidim dokle je dogurao.
Jeste, covek je napravio sjajan demo. A uz to je potpuno samouk, razvijao je D3D igru u Delphiju.
 
ZverBre je napisao(la):
Nasa istorija je prebogata svakojakim dogadjajima , bitkama i sl.
Inspiraciju treba traziti i u tome.

Da mi smo poznati po tome sto slavimo izgubljene bitke( Boj na Kosovu) i tudje ofanzive :d :d
Zamisli da tema bude recimo 5.Oktobar ili 9.Mart :d :d

Ma znam ja zasto si ti zapoceo ovaj thread! Da neko napravi igru a ti da je kopiras u n primeraka :d :d
 
simpson H je napisao(la):
Da mi smo poznati po tome sto slavimo izgubljene bitke( Boj na Kosovu) i tudje ofanzive :d :d
Zamisli da tema bude recimo 5.Oktobar ili 9.Mart :d :d

Ma znam ja zasto si ti zapoceo ovaj thread! Da neko napravi igru a ti da je kopiras u n primeraka :d :d

Pa valjda meni kao inicijatoru sleduje neki procenat od prodaje . Bar trichavih 70% :D
 
Za izradu igara treba para i vremena ( oba u ogromnim kolicinama ).. ali ako se jave neki dobri ljudi sa parama voljni da uloze u projekat ja cu, evo, da ulozim svoje vreme i znanje :d Ozbilno, nije da nema pokusaja, ali to sporo ide jer se ne radi full-time vec kad se stigne... :(. Ko je zainteresovan da radi na igri kao shareware projektu, neka se javi na [email protected] ( uskoro sajt :type: ) Trebaju nam modeleri, animatori i muzicari :guitar: !
 
A da ti nisi Vi(c)tomir, aka 'vidi sto je lep ovaj kalis'?? :) On i ekipa koja je pravila Third World je dobar primer zasto se ne treba zanositi, narocito ambicioznim projektima.
 
nije mi jasno zasto svi hocete da smaknete cs ili warcraft, ili sta je vec popularno, sa trona.
treba se krenuti od male, jeftine, zarazne igre sa dobrom idejom.
a ne odmah da pocnes sa milionskim budzetima.
pa niko ni nece da da novac nekome ko nema iskustva i dokaz da ima potencijala.

dakle mora se krenuti od malih projekata.
 
Ja bih pravio neku malu 2d turn-based strategiju sa heksagonalnim poljima i endless possibilitiesima (map editorom)...
 
Vrh Dno