Šta je novo?

agp x4 vs. x8

vucko83

Čuven
Učlanjen(a)
26.12.2001
Poruke
834
Poena
620
Da li je AGP X8 samo standard koji treba da omoguci budicum brzim karticama dovoljan protok ili on vec sada daje rezultate.
To jest recimo ako ubodes neki GF4 u plocu x4 i u plocu x8 da li ce se osetiti neka znacajnija razlika.
 
Pazi ja ne osecam razliku izmedju 2 i 4 a kamoli izmedju 4 i 8.
 
razlika

Znaci izgleda da je to kao sa ata100 i ata133,da nema slucajno negde neki test,podatak na koji nailazim je jedino nije 1 mb/s nego je sada
2mb/s a to ne znaci nista za brzinu ako je prvi dovoljan.
 
Negde sam na netu procitao test AGP 4X i 8X - i razlike su bile minimalne. Rekao bi mnogo buke ni oko cega...
 
Kada kartici treba veći protok kroz AGP port? Kada vuče texture iz sistemskog RAM-a. Kada vuče texture iz sistemskog RAM-a? Kada nema dovoljno memorije. Da li današnje kartice nemaju dovoljno memorije? Ne, imaju i više nego što im treba...

U većini slučajeva AGP je kritičan tek kada ponestane sistemske memorije i to donosi usporenja u radu, pa svako povećanje protoka ima smilm. Ali usporenje urokovano nedostatkom video memorije je danas ne baš čest scenario...

Grafičke kartice su računari u malom...Imaju svoj CPU (GPU), veoma efikasan memorijski kontroler, BIOS, memoriju itd...

Poenta je da se kartice danas sve manje oslanjaju na ostatak sistema pa kao takve i ne profitiraju mnogo od ovakvih inovacija. Naravno kartica mora da komunicira nsa ostatkom sistema, ali i dosadašnji propusni opseg je bio manje-više dovoljan...
 
vucko83 je napisao(la):
Da li je AGP X8 samo standard koji treba da omoguci budicum brzim karticama dovoljan protok ili on vec sada daje rezultate.
To jest recimo ako ubodes neki GF4 u plocu x4 i u plocu x8 da li ce se osetiti neka znacajnija razlika.
AGP 8X, odnosno AGP 3.0 je od vaznosti jedino segmentu profesionalnih 3D akceleratora, a njegova najznacajnija novina je, svakako, omogucavanje implementiranja vise AGP slotova! Zamislite, svojevrsnu, SLI konfiguraciju R300GPU-a!!
 
vucko83 je napisao(la):
Da li je AGP X8 samo standard koji treba da omoguci budicum brzim karticama dovoljan protok ili on vec sada daje rezultate.
To jest recimo ako ubodes neki GF4 u plocu x4 i u plocu x8 da li ce se osetiti neka znacajnija razlika.

paz mozda bi se i osetilo u nekom ultra zahtevnom rederingu ali posto gf4 nema podrskku za agp x8 neces ostetiti nista :)
 
Re: Re: agp x4 vs. x8

posto gf4 nema podrskku za agp x8 neces ostetiti nista
Izbacili su nedavno doradjene modele sa AGP8.
 
x8

Video sam na sajtu,gf4 podrzava agp x8 a i novi radeon 9700 cip
podrzava agp x8(koji razbija i najace gf4)
 
Re: Re: agp x4 vs. x8

Nedjo je napisao(la):
AGP 8X, odnosno AGP 3.0 je od vaznosti jedino segmentu profesionalnih 3D akceleratora, a njegova najznacajnija novina je, svakako, omogucavanje implementiranja vise AGP slotova! Zamislite, svojevrsnu, SLI konfiguraciju R300GPU-a!!

Bas si se opako isprimao na taj R300 :) :)
 
Svi imate totalno pogresan zakljucak.
Agp 3.0 ili 8x je svakako vrlo bitna stvar, mozda najvaznija za igrace.
Jeste li ikada pokusali da igrate Jedi Knight II sa iskljucenom opcijom za kompresiju textura u 1024x768/32 sa ili bez fass4x-tap ili 8x anistropic-a.
Posto je Jedi Knight II baziran na Quake3 engine-u, koristi matoru s3tc kompresiju, i samim tim kvari "pravi" dojam igre.
E sada, ako zelite da igrate tu igru u punoj lepoti, treba vam sledece.
- Jak CPU
- Agp 8x karta sa sto vise memorije
- 512+ rama

Zasto sve to, zbog toga sto kada se iskljuci kompresija textura, onda GPU mora da cita sa harda texture u VIDEO ram, ali u cistom formatu.
Znaci ne jpg kao sto su posle kompresije, nego BMP gde je velicina i do 2mb kod Q3 ili JK2.
Posto je jedan nivo sacinjen iz mnogo textura, danasnje karte mogu da napune ~40 textura u ram, i onda moraju da pocne da koriste sistemski ram, gde apreture size odredjuje kolicinu.
Ako imate SDRAM ili mnogo pozeljnije DDRAM 512MB+ rama, moci cete da stavite maximum 256Mb rama za dodatak na 64Mb rama, gde se broj textura za skladistenje povecava, ali tu sada dolazi do snage 8x i mocan hyper-transport chipset, gde je bitno da se ne zauzme cela magistrala, gde ako se zauzme ce poceti da secka, posto kernel mora da uspori da bi izcitao podatke sa hdd-a, pa ih obradio i vratio nazad.
Na 4x agp je nemoguce igrati na JK2 bez kompresije u 1024x768.
Za najlepse igranje planiram :

P4 na sto vise (3GHz)
Video GF4 Ti4600 (naj o/c) (agp 8x izvedbu) 256Mb
1Gb DDRAM (Granite bay DUAL-Channel DDR) (cekam abita :) )
AGP 8x
Apperture size 256Mb
Ram disk 256Mb (virtual temp storage)

Sve ovo u 1024x768/32/no s3tc/fsaa 4x-9tap/anistropic 8x/100Hz
Ako sve ovo izvuce 100fps, vise sam nego zadovoljan, a na 100 fps ne racunam kada ste sami u sobi 2x2 i gledate u zid sa 2cm, nego kao u quake2 kada uleti na ekran ~20 protivnika, i svi FX, i boom i sve u isto vreme :D
 
Koliko se secam, do pre par meseci se u vecini slucajeva savetovalo da ukoliko igra brljavi(texture...pogotovu u D3D), AGP vrati sa 4x na 2x!!!

Mislim da ne gresim, cak cu se i potruditi da nadjem nesto sto potkrepjuje ovo sto sam rekao!!
 
Hajzl je napisao(la):
Koliko se secam, do pre par meseci se u vecini slucajeva savetovalo da ukoliko igra brljavi(texture...pogotovu u D3D), AGP vrati sa 4x na 2x!!!

Mislim da ne gresim, cak cu se i potruditi da nadjem nesto sto potkrepjuje ovo sto sam rekao!!
U pravu si, ali to je vazilo za ove jeftinije kartice, sa "normalnim" nisam imao tih problema.
 
laxduke je napisao(la):
U pravu si, ali to je vazilo za ove jeftinije kartice, sa "normalnim" nisam imao tih problema.
Tako je... to je osnovno pravilo za Eagle modele, cak im je to pisalo i na sajtu, u slucaju problema.
 
jedi knight

Ne bih da pametujem posto ne znam mnogo oko tih stvari ali cisto
jedna primedba:
Ovaj primer za jedi knight-verovatno buduce igrice nece koristiti
staru q3 kompresiju pa nece morati da se isljucuje jer kvari osecaj pa nece agp x8 biti neophodan.
Ne verujem da ce buduce( skorijoj buducnosti 1-2 godine) igrice moci da igraju samo oni sa p4 3ghz,1 Gb rama.....
Osim toga da li si probao to sa agp x4 i x8?


Ovo bas nije pitanje u vezi ove teme ali da li sam ja to dobro shvatio pa
ram moze da se koristi kao neki "swap file"(to virtual temp storage)?kako?
 
Ufretin je napisao(la):
Nisam rekao da nema pojma o kompjuterima, nego o zivotu, posto ima tripove ko desetogodisnjak! :p
Čekaj, stani, pazi, .... Niko ovde nema pravo da bilo kome govori o životu i da daje bilo kakve ocene o nekome koga ni ne poznaje. Ako je neko bio bezobrazan, netaktičan i tome slično, pa još i da razumem isprovociran komentar lične prirode, ali šta je tebe pogodilo u laxduke-ovom postu?

Ni ja se ne slažem sa njegovom konstatacijom. Imam razloga da verujem da je AGP 8x trenutno potpuno beskorisna stvar i da se to ne menja ni pod kojim uslovima. Ipak, ne pada mi na pamet da bilo koga nipodaštavam zbog suprotnog mišljenja. Ovo je tehnički forum i svi smo mi ovde okupljeni oko te teme, a ne oko filozofije, fudbala, žena ili nečeg desetog. Moraš to da poštuješ i pripaziš šta govoriš i kako se kome obraćaš. Ti svakako možeš da imaš svoje mišljenje i to je tvoja stvar, ali te lepo molim da pripaziš šta emituješ u etar, odnosno forum.

Što se same teme tiče, pogledajte ovaj test koji je uradio Extremetech. Možda je do VIA-e, neoptimizovane arhitekture NV28 ili samog softvera, ali je činjenica da za sada NIJEDNA aplikacija nema neke koristi od bržeg AGP interfejsa. AGP teksturiranje je isuviše zahtevna tehnika čak i za AGP 8x, a sa današnjim cenama DRAM-a i grafičkim kartama sa po 128MB mislim da brzina te komunikacije nije toliko bitna kao što neki misle.
 
Brutalan Zlica je napisao(la):
Ne znam za vas, ali ja se ovde kladim na ban. Ulazim sa 5 Evra :p
Mnooogo je kume. :D:p:D
 
Ja sam prethodno bio pobrisao sve postove posle dugackog Laxdukeovog posta o AGP 8x, jer sadrze ciste uvrede...Medjutim posto je backup baze bio dan pre toga ti postovi su opet osvanuli na "novom" forumu...U medjuvremenu se namnozilo postova koji su reply na postove koji imaju veze sa ovim prethodno obrisanim pa mi je bez veze da pobrisem deset postova...Sve u svemu ne vredjate jedni druge, lakse je stisnuti ban nego brisati ici za nekim i brisati gluposti...
 
I na kraju, ode li mi 5 evra ? :)
 
delimir je napisao(la):
Ja sam prethodno bio pobrisao sve postove posle dugackog Laxdukeovog posta o AGP 8x, jer sadrze ciste uvrede...Medjutim posto je backup baze bio dan pre toga ti postovi su opet osvanuli na "novom" forumu...U medjuvremenu se namnozilo postova koji su reply na postove koji imaju veze sa ovim prethodno obrisanim pa mi je bez veze da pobrisem deset postova...Sve u svemu ne vredjate jedni druge, lakse je stisnuti ban nego brisati ici za nekim i brisati gluposti...

Ne vidim zasto gubiti vreme na takve ljude koji citaju casopis i misle da znaju nesto, kada nisu probali ni misa da otvore?
Ko zna sta je tu po sredi, ali ne vredi gubiti vreme/pare/trositi tastaturu objasnjavajuci nekome nesto sto ne moze da shvati.

Polako, vreme ce pokazati ko je bio u pravu a ko je gresio.....
 
laxduke je napisao(la):
Ne vidim zasto gubiti vreme na takve ljude koji citaju casopis i misle da znaju nesto, kada nisu probali ni misa da otvore?
Ko zna sta je tu po sredi, ali ne vredi gubiti vreme/pare/trositi tastaturu objasnjavajuci nekome nesto sto ne moze da shvati.

Polako, vreme ce pokazati ko je bio u pravu a ko je gresio.....

Priznajem da sam preterao, i da sam vredjao, zbog toga se izvinjavam.
Ali i ti si malo preterao, posto nema skoro nikakve realne osnove ono sto si ti napisao o trenutnoj potrebi za agp 3.0!
 
laxduke je napisao(la):
Ne vidim zasto gubiti vreme na takve ljude koji citaju casopis i misle da znaju nesto, kada nisu probali ni misa da otvore?
Ko zna sta je tu po sredi, ali ne vredi gubiti vreme/pare/trositi tastaturu objasnjavajuci nekome nesto sto ne moze da shvati.

Polako, vreme ce pokazati ko je bio u pravu a ko je gresio.....

Da se nadovezem recju da kod mene jedi knight 2 sve na max bez kompresije u 1024x768x32 na celeronu 400/543 sa mx400 sa agp2x imam preko 30fps pa iz ovoga propade tvoja teorija.
 
The pocetnik je napisao(la):
Da se nadovezem recju da kod mene jedi knight 2 sve na max bez kompresije u 1024x768x32 na celeronu 400/543 sa mx400 sa agp2x imam preko 30fps pa iz ovoga propade tvoja teorija.

Ako stojis iza ovoga sto si napisao, ja bih dosao do tebe, na moj trosak da uz tvoje odobrenje i prisustvo sednem uz igru, i pokusam da ukljucim setovanja koja sam naveo, i ako je igrivo u tom rezimu rada koji si naveo, dodjem ti 100 EURO, a ako sam ja u pravu dodjes ti meni 100 EURO.

Ja to sto si ti naveo nisam uspeo na mojoj masini bez sekcanja, a cak ni na GF4 ti4400 na AMD 2200+ ni na AMD 2200+ i Voodoo5 5500.

Ako si za opkladu, ti napisi, posto mi je prosto neverovatno da sam tim hardverom mozes da to poteras.
Ili nisi nesto dobro podesio kao sto si napisao, ili sam ja lood :)
 
laxduke je napisao(la):
Ako stojis iza ovoga sto si napisao, ja bih dosao do tebe, na moj trosak da uz tvoje odobrenje i prisustvo sednem uz igru, i pokusam da ukljucim setovanja koja sam naveo, i ako je igrivo u tom rezimu rada koji si naveo, dodjem ti 100 EURO, a ako sam ja u pravu dodjes ti meni 100 EURO.

Ja to sto si ti naveo nisam uspeo na mojoj masini bez sekcanja, a cak ni na GF4 ti4400 na AMD 2200+ ni na AMD 2200+ i Voodoo5 5500.

Ako si za opkladu, ti napisi, posto mi je prosto neverovatno da sam tim hardverom mozes da to poteras.
Ili nisi nesto dobro podesio kao sto si napisao, ili sam ja lood :)

Evo sada cu ponovo da instaliram jk2 i da probam,pa cu ovde poslati config pa ga ti pogledaj da li valja.

Mada nosim se mislju da agp8x ne donosi onoliko koliko ti govoris.
 
Ufretin je napisao(la):
Priznajem da sam preterao, i da sam vredjao, zbog toga se izvinjavam.
Ali i ti si malo preterao, posto nema skoro nikakve realne osnove ono sto si ti napisao o trenutnoj potrebi za agp 3.0!

Ja te jos jednom upozoravam (treci put, veruj mi necu...) da ne vredjas ljude sa foruma. Poslednji post sam ti obrisao kao i sve prethodne za koje smatram da im ovde nije mesto...

Bio bih lud kada bih opet gubio vreme na brisanje postova!

Toliko.
 
Evo ovako iskljucena kompresija iz configa(r_ext_compress_textures i lightmaps na 0) i promenio ono subdivision na 1,sve je na maximumu u 1024x768x32 osim jedne "sitnice" tj.teksture nisu na very high vec na high i tu ide solidno(oko 20-30fps).Tacno ne znam jer mi nikada nije radio onaj timedemo(ono devmap ffa_bespin,pa timedemo 1,pa demo jk2ffa),vec prvo pustim demo izmerim vreme,pa posle toga u config dodam seta timedemo 1,pa onda tako testiram,pa izmerim vreme i tu je skoro 60% brze tj.ima po mojoj proceni oko 30fps.Negde padne i na 2-3fps nekoliko sekundi,ali posle toga skoci na preko 40fps.

E,na teksturama na very high i meni podosta secka,zbog malo sistemskog rama,slabe graficke i cpu-a,a mozda i iz onog razloga koji si ti naveo.Znaci ako tebi ovde secka,a secka ti i na kada su teksture stavljene na high,onda moze biti razlog sto sam ja karticu prepravio u quadro(i nije neki razlog,ali da navedem),ili si ti pod maksimalnim setovanjima podrazumevao i ukljucivanje fsaa i upotrebu anisotrop-a,sto kod mene nije slucaj.U suprotnom moze biti da si ti u pravu,ili ostali,ali
igre sigurno nece mnogo profitirati od agp8x,jer kada dodju neke zahtevnije igre,agp8x ce biti daleka proslost.Da li si mozda pitao Maxa ili nekoga drugog sa jakom masinom(Aca,Simpson)da proveri ono sto ti tvrdis.I da li si jk2 probao na radetu9700pro,i da li ima vecih poboljsanja izmedju agp4x i agp8x?

p.s.Mozda ces sada reci kako si u pravu,ali mi cemo poverovati kada isto to potvrdi Max,jer on sigurno ima mogucnosti da testira novog radeona i gf4ti sa agp8x,pa da lepo uporedi.Do tada je ovo nepotvrdjena glasina:(

p.s.s.Posalji ti svoj config na adresu [email protected] pa da probam,jer sam mozda nesto prevideo.I sto se tice kladjenja ja se ne kladim,jer sam uvek gubio:(
 
Laxduke, niko još nije uspeo da izvuče ni 5% ubrzanja na račun AGP 8x. Čak i sintetika pokazuje sumnjive rezultate, tako da ne znam čemu ova priča. Jesi li pročit'o onaj tekst Extremetech-a?

Vidi, problem je u tome što bi čak i AGP 16x bilo presporo za učitavanje tekstura iz sistemske memorije u realnom vremenu, tako da svi programeri koriste grafički RAM. AGP teksturiranje je neprimenljiva tehnika u današnjim igrama, tako da je praktično jedina potreba za većom propusnom moći narastanje broja vertex instrukcija, a ne samih tekstura.

Okreni obrni, uvek će ti komunikacija između grafičke karte i sistema biti mnooogo sporija od internog transfer na grafičkoj karti, tako da je korišćenje raznih tehnika kompresije u toj komunikaciji praktično aksioma kompjuterske grafike. Kada kažem "kompresija" ne mislim samo na kompresiju tekstura, već na razne trikove koji služe da uz što manje "priče" što detaljnije opišeš neku sliku. Eto, odličan primer je Displacement Mapping, kod koga je, kako sada stvari stoje, usko grlo sam grafički procesor i grafička memorija, zbog zahtevnosti obrade, a ne AGP komunikacija.

Mislim da je ova diskusija počela pitanjem o realnom ubrzanju ( AGP 4x vs AGP 8x ), a ono trenutno gotovo da ne postoji i svakako nije vredno uloženog novca. Ko zna kol'ko će vode da protekne dok programeri ne počnu da se oslanjaju na ovu pogodnost ( AGP transfer 2GB/s ), a to se u svakom slučaju neće desiti dok to ne postane masovna stvar ( čitaj 70-90% računara u upotrebi ), do kada će se smeniti bar još dve-tri generacije ATi i NV grafičkih procesora.
 
The pocetnik je napisao(la):
Evo ovako iskljucena kompresija iz configa(r_ext_compress_textures i lightmaps na 0) i promenio ono subdivision na 1,sve je na maximumu u 1024x768x32 osim jedne "sitnice" tj.teksture nisu na very high vec na high i tu ide solidno(oko 20-30fps).Tacno ne znam jer mi nikada nije radio onaj timedemo(ono devmap ffa_bespin,pa timedemo 1,pa demo jk2ffa),vec prvo pustim demo izmerim vreme,pa posle toga u config dodam seta timedemo 1,pa onda tako testiram,pa izmerim vreme i tu je skoro 60% brze tj.ima po mojoj proceni oko 30fps.Negde padne i na 2-3fps nekoliko sekundi,ali posle toga skoci na preko 40fps.

E,na teksturama na very high i meni podosta secka,zbog malo sistemskog rama,slabe graficke i cpu-a,a mozda i iz onog razloga koji si ti naveo.Znaci ako tebi ovde secka,a secka ti i na kada su teksture stavljene na high,onda moze biti razlog sto sam ja karticu prepravio u quadro(i nije neki razlog,ali da navedem),ili si ti pod maksimalnim setovanjima podrazumevao i ukljucivanje fsaa i upotrebu anisotrop-a,sto kod mene nije slucaj.U suprotnom moze biti da si ti u pravu,ili ostali,ali
igre sigurno nece mnogo profitirati od agp8x,jer kada dodju neke zahtevnije igre,agp8x ce biti daleka proslost.Da li si mozda pitao Maxa ili nekoga drugog sa jakom masinom(Aca,Simpson)da proveri ono sto ti tvrdis.I da li si jk2 probao na radetu9700pro,i da li ima vecih poboljsanja izmedju agp4x i agp8x?

p.s.Mozda ces sada reci kako si u pravu,ali mi cemo poverovati kada isto to potvrdi Max,jer on sigurno ima mogucnosti da testira novog radeona i gf4ti sa agp8x,pa da lepo uporedi.Do tada je ovo nepotvrdjena glasina:(

p.s.s.Posalji ti svoj config na adresu [email protected] pa da probam,jer sam mozda nesto prevideo.I sto se tice kladjenja ja se ne kladim,jer sam uvek gubio:(

Setovanja su ti mnogo slabija nego sto sam napisao.
Da bi bilo merodavno treba ti:

-1024x768/100Hz
-32Bit paleta i texture
-Lightmap
-4x-tap FSAA
-8x anistropic
-no s3tc
-maximum curve and geometry detail
-minimum 60fps u svakom trenutku

Ako to namestis da ti radi tako na tvojoj konfiguraciji, vredno je para opklade.
Inace poslacu ti konfig da probas, pa se uveri sam, samo ces morati jos i da doradis setovanja graficke karte.
 
Nazad
Vrh Dno