Šta je novo?

AGP Aperture?

Melhisedek

Čuven
Učlanjen(a)
01.10.2002
Poruke
82
Poena
609
Na koliko bi trebao da podesim ovaj setting? Trenutno je podesen na 64 ( ja mislim da je to default ) a ja imam 128 MB graficku GF4 Ti 4200 i 256 MB RAM... ( uskoro cu da uzmem jos 256 )
Cuo sam da moze da fine rezultate menjanje ovog settinga...
Unapred zahvalan !!!
 
Melhisedek je napisao(la):
Na koliko bi trebao da podesim ovaj setting? Trenutno je podesen na 64 ( ja mislim da je to default ) a ja imam 128 MB graficku GF4 Ti 4200 i 256 MB RAM... ( uskoro cu da uzmem jos 256 )
Cuo sam da moze da fine rezultate menjanje ovog settinga...
Unapred zahvalan !!!

Posto ti graficka vec ima 128, stavi sto manje.
 
Re: Re: Re: AGP Aperture?

The Minister je napisao(la):
Sta u stvari znaci to AGP aperture??Kako da odredim koju vrednost da stavim??
Znači koliko rama (sistemskog, ne na grafičkoj) maksimalno može da koristi za teksture
 
Koliko ja znam max AGP Aperture moze da bude 1/2 ukupnog RAM-a... Savetovano je da se podesava na bas toliko, ono sto sam ja vidjao po netu. Ali recimo GTA 3 meni radi bolje sa Aperture 64 MB, nego 256 koliko je savetovano za moju kolicinu memorije...
 
Zavisi od igre ali za sada ne znam sta jede vise od 128 MB sa graficke, tako da ce samo da ti se MOZDA smanjuje sistemska memorija nepotrebno, ako ti zafali memorije preko toga sto ima graficka a usput nema dovoljno sistemske igra ce da pukne. Dakle dobar rezultat mozes da dobijes samo smanjivanjem AGP aparature jer oslobadjas "eventualno" alociranu AGP memoriju, mada sam 99% siguran da sa tvojom kartom mozes da stavis sta hoces, sve jedno.
 
Ma ok... to i kazem... Sve to oni testiraju u strogo kontrolisanim uslovima, a u praksi se obicno pokaze drugacije... Gledao sam neke testove, i razlika 16 - 256 AAS je minorna... kao nikako ne spustati ispod 16, a dovoljno je 64... A i zakljucak je da zavisi od konfiguracije do konfiguracije...
 
Mislim da se ta sistemska memorija ne alocira unapred, nego tek u toku igre (ili nekog drugog posla) kada velicina npr textura prekoraci kolicinu video rama, te da se automatski oslobadja po kraju 'obrade'. Neke velike uloge na kartama sa 128MB i nema, jer ne verujem da danas uopste ima neka igra koja zahteva toliku masu u video ramu. Sa grafickim kartama sa 16 ili 32 MB jos da, ali ...
Stavis na 64 npr i vozis.
 
Najbolje je staviti max. vrednost 128 Mb ili 256 Mb vec koliko je ponudjeno u bios-u. Za svaki slucaj da se nadje. Pre neku godinu secam se da Quake 2 Timedemo sa 32 Mb i 64 Mb AGP aperture je zestoko stucao !

Pozdrav,
 
Evo kod mene npr. razlike ima oko 15% izmedju 32 i 64MB (bolje 64), imam 256MB ddr 156MHz FSB, iznad 64MB-a nema razlike, a kod druga na masini sa sdram-om je sasvim obrnuto, on mora da smanji da sto manje koristi sistemsku memoriju, i dobija otprilike isto oko 10-15% ubrzanja, ali samo do 32MB-a, ispod toga opet nevalja. To smo testirali sa Gf4 MX460 i Radeon 7500, oba sa ddr memorijom, naravno kod geforce-a su vece razlike u performansama. E sad sa gf4 Ti 4200 moraces da uradis par testova pa ces da vidis da li ga sistemski ddr usporava, ako ne onda je naravno bolje podesiti na sto vecu vrednost. 3DMark 2001 odlicno pokazuje te razlike. Na mojoj ploci je maximum isti sa kolicinom instalirane memorije, ali najbolje radi na 64MB-a.
Npr.
abit kg7 ddr ram, radeon 7500: agp 32MB 4800marks, agp 64MB 5400marks, 128 i 256MB-a isto 5400marks.
Pozdrav
 
Vrh Dno