Šta je novo?

A1 Problemi sa kucnim internetom

Denis98

Poštovan
Učlanjen(a)
11.09.2022
Poruke
139
Poena
50
Pozdrav svima. Koristim A1 kucni net skoro tri godine, u proteklih godinu dana javljaju se problemi u vidu visokog pinga, niskog downloada i uploada. Taj problem se javljao mozda jednom u dva meseca, sada u proteklih mesec dana svaki dan. Download zna da padne na 0, ali bukvalno 0.00 isti slucaj je i sa uploadom. Juce sam radio speed test, ping mi je bio u jednom momentu 1346. Ja sam sve ove testove snimio telefonom, slikao i sacuvao. Iz call centra su mi rekli da odnesem moj ruter kod njih u poslovnicu da ga oni dalje servisiraju i vide u cemu je problem. Odneo sam, dobio zamenski i novu karticu. Nije problem u ruteru, problem je u njihovoj mrezi koja je ******, bukvalno ne mogu da koristim internet. Hteo bih da vas pitam za neki savet, sta dalje da radim, za koji dan bi trebali da rese ovaj ruter i da me zovu da dodjem po njega. Ja bih najradije zeleo da raskinem ugovor sa njima, ali ne zelim da placam penale. Ova brzina koju trenutno isporucuju je cak ispod minimuma koju su oni naveli u ugovoru.
 
Hteo bih da vas pitam za neki savet, sta dalje da radim,

Radi redovno speedtestove (i to isključivo na nekom kompu povezanim kablom na ruter, ništa merenja preko WiFi) a ako do sad nisi počni i da radiš i čuvaš rezultate i za Ratel-ov test na https://nettest.ratel.rs/sr/test

Znači, rezultate (tj linkove do rezultata) speed testova čuvaš plus ih dostavljaš tvom A1 provajderu i zahtevaš da reše, ako 15 dana prođe i nisu rešili onda lepo odeš na Ratel sajt i kreiraš žalbu na rad tvog provadera gde im zapakuješ i pošalješ sve te speedtest rezutate kao i tu prepisku koju si do tad vodio sa A1 podrškom... i onda čekaš. I to cimanje putem Ratel-a će da potraje bar 15-30 dana... često i duže.. jer Ratel prvo pita operatera da se izjasni povodom tog slučaja pa čeka odgovor gde je rok 8? dana pa prosleđuje tebi odgovor ili pita za dodatna pojašnjenja... Ratel je toliko "moderan" da će odgovor da ti šalje poštom na kućnu adresu... I ti odgovori su na osnovu moja 2 iskustva (sa Telekomom , dok sam još bio DSL korisnik) uvek u fazonu kako je operater bezgrešan i sve uradi po propisima i korisnik nije u pravu i korisnik nije obavestio o bla bla bla... ali kao eto oni toliko vole svoje korisnike da su ovaj put izašli u susret tebi kao korisniku i bla bla bla...

Eventualno i da u tu prepisku mailom sa A1 uključiš i slanje mailova Efektivi... Pa da Ratel + Efektiva i sva ta zbrka za mesec-dva rezultuju time da ti bude omogućen raskid ugovora bez "penala".
Ako se sam budeš i samo budeš "svađao" i raspravljao sa A1 podrškom 99% da ništa nećeš uraditi na tu temu. Sami sigurno neće ponuditi raskid ugovora bez "nakohnade štete" tj "penala"... na to mora da ih nateraju druge ustanove tipa Ratel.

Ja se upravo upuštam u takvu zezanciju sa Orionom zbog optike, do duše moja situacija sa lošim brzina nije ni blizu katastrofalnosti tvojih problema (mislim jeste katastrofa i bezobrazluk što plaćam 500 Mbps a brzine su padale na 20 Mbps... ali i sa 20 Mbps može da se živi i završe neke stvari a ti sa tvojih 0.x ili 2, ili 3 Mbps možeš samo da čupaš kosu).
Plus sam ja i prepaid korisnik pa mogu da otkačim ZLOrion sutra ako hoću, al eto inatim se i hoću namerno da se raspavljamo i hoću da dođemo do toga da lažove i bandite prijavim Ratel-u.
 
Poslednja izmena:
Na mom kompu radim testove, i ruter je uvek povezan putem kabela za racunar. A sto se tice prepiski, mislim da imam mozda jednu-dve, uglavnom sam im se obracao putem call centra ili licno u poslovnici. Evo ti screenshoot speed testa koji sam upravo radio, da covek poludi. https://prnt.sc/FJuiOcD0jFV1
Da napomenem, ni jedan program u pozadini ne vuce net, sve je iskljuceno...
 
uglavnom sam im se obracao putem call centra ili licno u poslovnici
Greška velika. Sad nastavi mail prepisku da imaš pisani trag, da posle šalješ Ratel-u. Plus zbog te buduće prijave Ratel-u i radiš njihov (Ratelov) net test jer to je zvanično definisano kao validna metoda za utvrđivanje "nesaobraznosti" internet usluge, po tom novom zakonu iz 2023.

ZLOrion banditi u Opštim uslovima čak imaju dodat član koji kaže sledeće: "Prijava smetnje izvršena telefonskim putem ne smatra se prigovorom."
I onda te banditi kad ti odgovaraju na "tikete" uporno pokušavaju obmanuti da ubuduće "smetnje" prijavljuješ telefonskim pozivom. Pošto na formalni pisani prigovor moraju da odgovre u roku od 8 dana i KAO trebalo bi da imaju 15 dana maximalno rok da problem koji je predmet prigovora reše... Kad prođe 15 dana ispunio si uslove da se žališ Ratel-u.
 
Hah, koji sljamovi. Mada nema sta da se cudim, banana drzava im je to omogucila...
Sutra cu onda poslati mail, odradicu test na Ratel-ovom sajtu.
 
Pročitaj uputstvo na Ratel Net test sajtu... piše negde nešto kako treba da se radi... tipa minimum 3 dana za redom i minimum po 3? puta dnevno.

edit: Evo našao sam link pa čitaj: https://nettest.ratel.rs/sr/wizard

Znači, ako imaš situacija tipa da je pre podne sve super sa brznom a raspadne se tipa od 19h, onda uradiš testove koji oslikavaju takvo stanje = uradiš test u lupam podne, u 17h, u 18:55 i posle radiš češće od 19-20 do spavanja, AKO je to period dana kad imaš te 1 Mbps brzine. Ako je po ceo dan takav raspad onda je to još gore po A1 raspali...
 
Pročitaj uputstvo na Ratel Net test sajtu... piše negde nešto kako treba da se radi... tipa minimum 3 dana za redom i minimum po 3? puta dnevno.

edit: Evo našao sam link pa čitaj: https://nettest.ratel.rs/sr/wizard

Znači, ako imaš situacija tipa da je pre podne sve super sa brznom a raspadne se tipa od 19h, onda uradiš testove koji oslikavaju takvo stanje = uradiš test u lupam podne, u 17h, u 18:55 i posle radiš češće od 19-20 do spavanja, AKO je to period dana kad imaš te 1 Mbps brzine. Ako je po ceo dan takav raspad onda je to još gore po A1 raspali...
Hvala brate. Tako cu i da uradim. Javljam kako prodje
 
@shamanNS Pozdrav brate, onu zalbu sto si pisao ratelu za operatera, jesi to direktno njima slao na mail ili ima neki odeljak na njihovom sajtu za to, ne mogu naci.
 
Sto, opet problemi ?
Pa prošao je rok 15 dana a problem em što nisu rešili em su bezobrazni i negiraju da uopšte postoji i negiraju da sam prijavio problem (pošto nisam zvao telefonom nego u pisanoj formi ih obaveštavao) em uporno pokušavaju situacija da objasne tako da je problem sa mojim uređajima u kućnoj mreži, kao antivirus i Windows Updates bla bla bla uzmu "pojedu" 6 sati u kontinuitetu 200 Mbps protoka 🤣🤣🤣🤣 Da važi.

Još taj dan kad je zatvorila tiket (06.12.) potrefio se pad brzine dok je kuća bila prazna i pogašeno sve osim tog Linux! servera na kom je skripta koja radi automatski speed test na svakih 3 minuta.
 
Bezobrazluk, treba ih tuziti, sto i nameravam u koliko ratel ne uspe da raskine ugovor.
 
Imate više u ovoj temi
Ti problemi nisu ništa novo, ja već 7 godina kod njih ali pre sa MTS i Telenorom je bilo još gore. U glavnom se sve svodi na lokaciju. Gde je moguće prebacuju sa jednog ripitera na drugi ili više u zavisnosti od prometa interneta jer su prebukirani skoro svuda. Ponekad je i brže od očekivanog prema paketu ali obično mnogo manje. Žalbe i tužbe ne donose nikakvo poboljšanje izuzev možda raskida ugovora ali kako se kod mene ispostavilo bolje i ne može zbog pomenutog prebukiranja, tj previše korisnika u isto vreme za mogućnosti mreže. Od promene od Vip-a na A1 je čak i bolje jer više nema toliko prekida kao pre.
U samom medemu/ruteru može da se vidi totalni protok i brzina nezavisno od broja prikačenih uređaja
1704408930515.png
A po jačini signala i njegovoj promeni i da li je trenutna konekcija sa naj bližeg ili nekog drugog riptera/antene.
1704409145896.png
Pre raskidanja ugovora proverite u komšiliku kakvo je stanje kod drugih operatera jer može da bude i gore.
 
@CountMike sve jasno. Svakako zelim samo da raskinem ugovor sa njima, prave me budalom kao da je sve u redu. U ugovoru lepo stoji da se problemi resavaju u roku od 48h. Prepoznali su problem, ali ne i resili. Nisam imao zivaca da se zamlacujem sa njima, da bi oni samo odugovlacili, predao sam advokatu sve kako stoji, poslao im je opomenu pred utuzenje da raskinu ugovor, a da ja o tome ne snosim nikakve troskove.
 
Svašta piše i na tarabi ali ih još nisam uhvatio da nešto ispoštuju. Ja na žalost sam ostao bez izbora jer ni ostali nisu ništa bolji. Prosečni protok se smanjio na oko 10Mbps ali ume da spadne na 2-3 pa i ispod 1Mbps. Znam da je tehnički moguće više jer ponekad ode preko 30Mbps čak i kada jes ignal loš, a kada je DL loš, UL je nenormalno visok. To ukazuje na preopterećenost mreže uopšte a nagle promene jačine signala da me šiftuju na više releja od kojih je naj bliži 500m sa visokim signalom od -90dBm. Mogu da razumem ako i kada sve stane zbog nekog većeg kvara na mreži za vreme ili posle neke oluje, to se popravi brzo ali da i prosek spadne na pola posle prvih par godina rada to nije do haedvera.
Na 8 Km od Slavije ni kabl ni optiku neće da mi uvedu jer sam 100M daleko od glavnog puta. Imam i bandere odatle pa ostaje samo kabl
Operateri u komšiluku su Supernova za kabl a MTS sa optikom.
Kod nas je kažu srednja/prosečna brzina 46Mbps a u Rumuniji 176.
 
Poslednja izmena od urednika:
Brate, svaki dan mi je download max do 2mbs, a cesto se vrti na 0,70...
Uzeo sam orionov net do 50mbs i ispod 49,5 ne pada.
Hteo sam neku, kako oni kazu, "light verziju optike" da uvedem, ali posto imam retardiranog upravnika zgrade koji ne dozvoljava da se iko penje po krovu, jer jelte neko ce slomiti crep i bice smak sveta, svi cemo nestati...
Zadovoljan sam ovim.
 
Svašta piše i na tarabi ali ih još nisam uhvatio da nešto ispoštuju. Ja na žalost sam ostao bez izbora jer ni ostali nisu ništa bolji. Prosečni protok se smanjio na oko 10Mbps ali ume da spadne na 2-3 pa i ispod 1Mbps. Znam da je tehnički moguće više jer ponekad ode preko 30Mbps čak i kada jes ignal loš, a kada je DL loš, UL je nenormalno visok. To ukazuje na preopterećenost mreže uopšte a nagle promene jačine signala da me šiftuju na više releja od kojih je naj bliži 500m sa visokim signalom od -90dBm. Mogu da razumem ako i kada sve stane zbog nekog većeg kvara na mreži za vreme ili posle neke oluje, to se popravi brzo ali da i prosek spadne na pola posle prvih par godina rada to nije do haedvera.
Na 8 Km od Slavije ni kabl ni optiku neće da mi uvedu jer sam 100M daleko od glavnog puta. Imam i bandere odatle pa ostaje samo kabl
Operateri u komšiluku su Supernova za kabl a MTS sa optikom.
Kod nas je kažu srednja/prosečna brzina 46Mbps a u Rumuniji 176.
Nevezano za temu ali možda će ti pomoći moje iskustvo.
Na vikendici sam imao sličan slučaj, optika je prošla glavnim putem, a moja kuća na 200m od njega. Zvao promotera jednog, nije ništa uradio. Drugi, koga sam našao ovde na forumu, je bio mnogo.ozbiljniji. U razgovoru s njim on je odmah na računaru na google maps video situaciju i rekao da će pokušati nešto da uradi. Rekao mi je da bi pomoglo da još par komšija podnese zahtev za uslugu. Ja sam našao još dvoje i nakon par meseci su mi uveli. Doduše, ja jesam urgirao i preko nekih drugih ljudi ali ne bih rekao da je to pomoglo već ovo što mi je on rekao.
Eto, izvinjavam se moderatorima na off-u ali mislim da je korisno da svojim iskistvom pomognem kolegi
 
Hvala ali prošao sam već kroz to isto sa par zastupnike/agenta i nisu uspeli ništa da izdejstvuju.
Evo sada brzina, jeste da je 2h posle ponoći ali bre brate !!!!
1704589536425.png
 
@shamanNS Nisu jos uvek. Mislio sam da ce biti nesto azurniji u odnosu na A1.
Bitno mi je da sam se ove sekte resio :D
 
Ažurni.
Meni su Ratel genijalci poštom poslali dopis 22.12. da im dopunim predmet rezultatima Ratel Net Test (da im pošaljem mailom) a ja im prilikom slanja prigovora kao prilog unutar ZIP arhive između ostalog poslao i 80-ak rezultata sa Ratel Net Test 😂😂

Na mail naravno ništa odgovorili nisu a ni poštom ništa dalje po pitanju tog prigovora na ZLOrion.
 
Samo da dobiju na vremenu, da se što više odugovlači. U svakom slucaju, A1 kućni internet nikome ne bih preporučio. Za isti novac u orionu sam dobio 50mbs koji radi perfektno i bukvalno se vrti na 49,5. Hteo sam, kako oni kažu, “light optiku”, ali imam izuzetno retardiranog upravnika zgrade koji nije majstorima dozvolio da se popnu na krov zgrade jer će, jelte slomiti crep. Šaban.
 
Za bežičnu vezu mnogo znači lokacija, kod mene pod avalom Orion je blagi užas. Komšije se žale na stalne prekide.
 
Sve je to super i sve ok, ali kad te prave idiotom, pa to brate ne ide tako.
 
Bežite od A1 u bilo čemu. Kriminalci. Neoatvoreni.
Detalje mog dlučaja imate na threadu o A1 mobilnoj mreži
 
Moje naj lošije iskustvo je bilo sa MTS-om koji su mi krali velike količine podataka, jednog dana imao puno ostalih gigabyta a sledećeg ne ostane ništa pa onda doplata da prođem kroz mesec dana interneta. Tadašnji Telenor mi je dizao pretplatu u toku ugovora tako što ukinu jedan paket pa prebace na skuplji, dva puta u toku dva ugovora. Vip je tada bio naj bolji ali su se i oni pokvarili. Kada je postao A1 situacija se popravila ali ne zadugo. Privučeni nižim cenama broj pretplatnika se toliko uvećao da se protok užasno smanjio, sada retko postiže i pola brzine određene za paket.
 
Vidim da nisam jedini, uzeo na 2 godine za ujaka i ujnu koji su stariji ljudi, da izbegnem cimanje oko kablova uvođenja itd.... međutim net radi blago rečeno katastrofalno, plafon par Mb, do 4 max upload.... zvao, pisao mejlove, menjao sim karticu, slao skrinšotove s protokom, oni odgovaraju sve je u redu.... kakve su mogućnosti raskida ugovora zbog loše brzine, ima još godinu ipo ugovorne obaveze?
 
Pa ono što je prethodno pisalo, skupljanje dokaza preko Ratel-a pa eventualno advokat.
Prvo bi trebalo da pogledaš jačinu i kvalitet signala, (90-100dBs naj više), nameštanja rutera Da li je možda 3G ili 4G/4g+, možda zameniš mesto ruteru gde ima bolji signal, eventualno doda i antena ili bolji ruter.
Ovakav internet je preko radio signala visoke frekvencuje pa se jačina i kvalitet signala gube jako brzo sa udaljnošću i kroz prepreke, ruter ne može tek tako da se strpa bilo gde, mora da se nađe gde je najbolji signal.
Pogledaj i ostale slične teme, svaki provajder može da ima iste probleme i sve se uglavnom svodi na lokaciju. Ako baš mora bezžično, onda treba provouzeti neku privremenu karticu pa proveriti kroz mobilni telefon jer jednom kada potpišeš ugovor, živa muka je da se iskobeljaš. Imaš i opciju da kupiš paket preko inteneta pa da imaš 14 dana da prekineš.
 
Zvali iz korisničkog servisa,ruter je prebacivao sa 3g na 4g, i to sredim namestim u ruteru da bude samo 4g, signal odličan do rutera, brzina downloada maksimalno do 3mb dok upload ide i do 6..... ja ne znam jel se ovi sprdaju ili svima tako i zašto de niko ne buni? Drugo, agent iz kc mi je rekla da ionako maksimalno ide samo do 20mb brzina...???
Ja skrinšotove sa očajnim brzinama ima da kačim svuda da bar nekoliko ljudi predomislim da uzmi njihov pokušaj od interneta biću zadovoljan...
 
Vrh Dno