Šta je novo?

[A1] Postpaid paketi i promocije

Dragi Gizmo,

Lako je biti sa ove strane tastature, nevidljiv uživo i general posle bitke. Skoro niko od nas ne mora da plati preko 10k din za uslugu koja je besmislena, svojevrsna "kazna" za glupane koji se upecaju. Ali, legitimna. Tamni vilajet.

- Zakonski, Vip je u pravu. Potpisao si ugovor, cenovnik je javan, priznao si da si uradio, iako nisi siguran za količinu podataka i imaš istoriju prekoračenja.

- Sa strane zdravog razuma, 2014. imati cenu MB koja je važila 2008. je apsurdno. Ne samo to, već i oscilaciju cene: MB u paketu košta 300 puta manje nego MB van paketa (računali su iznad) -- ovakva oscilacija ukazuje da je cena MB zapravo izuzetno niska, ali da se mora kvantifikovati zarad prodaje i pritom dobija i dobija besmislene vrednosti. Cena MB van paketa drži se na nivou u kom je bila u vreme pisanja Dušanovog zakonika. ;)

- Iz tvog ugla: treba da platiš jako puno za nešto na šta nisi (dodatno, porukom) upozoren i što nije srazmerno vrednosti dobijene usluge. Treba da se boriš! No, sem teksta na Benču (za čime Vip možda uopšte ne mari), ne vidim šta drugo možeš, sem da prosto -- ne platiš, kao što su neki drugi na forumu učinili. Na kreditnom birou bićeš crven (dugo godina!) a potraživanje prema tebi prodaće agenciji za naplatu, cimaće te, a možeš dobiti sudsku presudu da ti se odbija suma od zarade. Pokazalo se da Vip nije milostiv i da uopšte ne mari. I da si 100.000din napravio, isto bi tražili da platiš. Sad se pitaš: zašto te Vip-ov mehanizam za detektovanje nestandardne potrošnje nije isključio? Znaš i sam, sporo obračunavaju data (i sa 24h zakašnjenja). No, nigde i ne piše da su dužni tada da te isključe, već da mogu, tako da i to nije njihova krivnja. Sud i Ratel su do sada račun i listing smatrali "verodostojnim dokumentom" i nisu se bavili -- može li listing, nenamerno, biti pogrešan? Videli smo za struju, baba u nekom selu dobije milion din da plati -- svi skoče, očigledno je greška. Koliko malih grešaka na EDB brojilima (nenamerno) "prođe"? Ima li takvih grešaka i kod mob. operatera? Da, ali se moraju dokazati što je često teško ili nemoguće, sem ako nije očigledno, recimo da skineš 1TB za 1h. U Vipu kažu "evo, na ekranu nama piše toliko" i Ratel i sud to prihvataju.

Koji put izabrati? Na tebi je. Svaki je trnovit. Srećno i držim fige! :)

Potpisujem.
Ali da su džukci, to jesu. Aj na stranu sa nenormalnim cenama neta posle prekoračenja, ali da provera stanja kasni po nekoliko sati?!
E zato volim Telenor. Update ide posle maltene dva minuta.
 
Da ne citiram prethodni post

@BoskeBG and owim

Pise sve u ugovoru i to je ok. Ali sta cemo sa drugom stranom medalje, kada se nekom odobri da kupi dodatne megabajte kako bi se dug umanjio, a nekome se ne dozvoli?

Takodje verujem da si bio upoznat sa uslovima raskida kod VIP-a da je poslednji mesec u slucaju prelaska sa postpaid na prepaid besplatan i da se placaju samo prekoracenja. E neki su dobili popust, a neki pun racun + ugovornu kaznu. Sta mislis kako bi VIP prosao ybog obmanjivanja kupaca u nekoj drugoj zemlji gde zakon funkcionise?

VIP je postao pilicarska firma vredna zaobilazenja u sirokom luku.
 
VIP je oduvek bio pilicar, to sto su dozvolili da korisnici raskinu ugovor, sa cimanjem doduse, je cak napredak.
 
Poslednja izmena:
VIP je oduvek bio pilićarska firma. Odavno je jasno da nisu svi korisnici jednaki. Za nekoga može sve, a za nekoga ništa. Fora je što čak i da se kod nas poštuju zakoni, oni imaju "diskreciono pravo" da nekom korisniku dodele neki benefit koji nije u standardnoj ponudi. To je nepisano pravilo i u inostranstvu. Možeš da ih tužiš, ali će oni uvek da nađu "dokaz" kako je taj korisnik "dobar korisnik" koji recimo plaća račune redovno, troši dosta minuta pa jelte mogu da mu daju (što bi trgovci rekli) popust na količinu.... Itd...
 
Nisu oni na pijaci pa da dodaju glavicu luka "da prebaci kantar". Diskriminacija kupaca cenom je zabranjena zakonom o cenama - jedna ista vrsta robe ili usluge se ne moze po razlicitoj ceni prodavati razlicitim kupcima. Ona komisija za borbu protiv monopola u svojoj odluci jos dodaje da je moguce uciniti ovakvu diskriminaciju samo u interesu posebnih socijalnih grupa ali uz obaveznu subvenciju od strane drzave ...dakle I ona I'm brani. Odluke ove komisije su verovatno zasluzne I za to sto je Vip prepustio mesto najjeftinijeg operatera mts-u - komisija kaze da kompanija koja ima vecinski udeo u geografskom trzistu ne sme dalje da spusta cene ...ovo pravo nije oduzeto njenoj konkurenciji pa su za ocekivati i buduca rotiranja na mestu najjeftinijeg.
 
Znaci loyalty programi po belom svetu su uglavnom diskriminacionog karaktera? :)

Nesto tu ne stima ili sam ja nesto prevideo..
 
Poslednja izmena:
Zar moze biti da je to nesto Drugo do diskriminacija? Ili ti mislis da je u redu sto postoje radnje koje ni ne prodaju robu crncima npr.
Ili - OK ti je da ti ja u taxiju naplatim voznju duplo vise nego alfaunitsu a vozili ste se na istoj relaciji?

EDIT: Ne bre duplo, is gizmovog slucaja izlazi da je odgovarajuci pandan negde da tebi naplatim 265x vise nego Alfi ...ne ide brate to tako posebno ako smo kolege s foruma a samim Tim I ljudi. ;)
 
Poslednja izmena:
Ja mislim da bi više bilo u redu da cene npr mene koji imam 2-3 ugovora i ostavljam 3-4k po ugovoru nego nekog ko ima jedan ugovor od 1000 dinara.

Da se prebacim na taxi... Možda ti bude lakše :) ako sretneš i voziš par puta jednu te istu osobu, verovatno nekad dodje cifra na npr 1030 i ona ti daje 1000 i kopa po novčaniku da ti da 30 dinara, a ti kažeš u redu je ili joj/mu pomogneš oko kofera itd itd.
 
Svaki prodavac ima pravo da obračuna popust na istaknutu prodajnu cenu. To se stalno dešava i to je normalna stvar, kako kod nas tako i u celom svetu. Uglavnom se to čini kad su u pitanju stalne stranke, kupovine u većoj vrednosti i sl. Nema tu nikakve diskriminacije niti teorije zavere.
 
EDIT: @djilkosh

Naravno da dodje Ali to sitno zaokruzivanje nikad necu zapisati I u racun ako ga Stranka trazi her mi ne pada na pamet da nahebem zbog svoje dobrote. Takodje sasvim mi je OK da prihvatim dobrovoljno dati baksis Ali to nema nikakve veze s Tim sto Sam ja septimusu, naravno protiv njegove volje, naplatio 265x skuplje istu uslugu koju Sam u ovom primeru prodao I alfi.

Dajte ljudi gledajte I stitite svoje interese I ne ranite masnu gusku. Nije u redu ni da vas potkradaju taxisti pomocu turbina Ali nije u redu ni da to dozvolite Vipu. Koja je razlika izmedju Vipove turbine primenjene na gizma I one koju Sam (hipoteticki) ja primenio na septimusa?
 
Poslednja izmena:
Ne idu loyalty programi i rasizam ruku pod ruku, tu si malo iskarikirao, al' ajd da ne idemo u off..

Recimo, da li je diskriminacija ako svaki dan idem u Maderu pa mi gazda ponudi dil.. Ili ako trosim 50 evra mesecno za mobilni racun pa mi oni ponude vanstandardni dil za obnovu ugovora.

Koliko vidim, svako ko udje u poslovnicu dobija iste pocetne uslove (Mts, Vip, Telenor), a posle mogu da se izboksuju bolji dilovi.

Mislim da je to sasvim u redu.
 
Poslednja izmena:
Vezano za te nenormalne cene megabajta; možda bi mogla da se prave nekakve peticije, više članaka o tome da se piše i slično; u cilju da se takva politika prevarantskih cena ukine.
Kod svih operatera će se naći poneki postpaid paket sa takvom prevarantskom cenom. Bez obzira na sve ugovore i cenovnike nije normalno da razlika u ceni minuta u paketu (dodatku) i van toga bude ~3-5x, a razlika u ceni megabajta ~80-100x pa čak i više.
 
Ma ne pricamo mi o dobrovoljnom zaokruzivanju racuna ili dobrovoljnom ostavljanju baksisa - ovde je rec o kradji, gizma su pokrali jer su mu uslugu naplatili 265x vise nego sto su tebi ili meni naplatili istu tu uslugu ...moze VIP kolko god oce da se batrga vadeci se na razlicitu paketnu cenu ...pros to gigabajt podataka ne moze da se po ceni razlikuje od slucaja do slucaja toliko. 265x ejjjjj pa jel ima neko za svoju robu ili uslugu toliku marzu? ...26500% jbt ...sta je cela ostala privreda sisala veslo, pametni su samo provajderi mobilnog interneta?
 
Poslednja izmena:
Ali ti ne vidis da i meni i tebi nude iste uslove... van paketa 265x vecu cenu MB :)
Ne pokusavaj u ovakvim slucajevima da nadjes neku logiku, pogotovu ne neku pravnu zastitu :( Siguran sam da nijedan advokat sa foruma nije imao vise iskustva od VIPovih o tome da legalno butu skroz pokriveni.

Sve preko toga je "njihova dobra volja". To da to nema smisla danas je drugo.... i treba se boriti Gizmovom idejom da se napisu clanci, da se poveca svest i da ljudi prosto izbegnnu takve "prevare", tj. navatavanja.

VIP ocigledno pokusava da zezne korisnike generalno, jer ili biras mogucnost da prekoracis net, ili biras da ti se Smartovi trose i za net i za minute i poruke ... a onda ti Smart izadje skup.
Zato pametni danas kupe dual SIM telefon i mirni su ;)
 
Poslednja izmena:
Podizanje svesti je mukotrpan proces i ide jako sporo.

Ovaj forum je podigao svest uglavnom onima koji ga citaju (ne svima!), to je 1 piko-promil gradjana, a drvimo o operaterima, cenama i paketima vec godinama.

Mogu slobodno da rezimiram za nase podneblje:
Svest se najbolje podize coveku tako sto sam dobije po dzepu.
 
pa pozoves i pitas kako to da nekome daju 50% popusta na 6 meseci, nekom na godinu dana a nekom ponude 25% i da to nema smisla. Pitas sta tu moze da se uradi, resi ili ides lepo kod neke od konkurentskih kuca i gotovo. Onda ti oni ponude nesto kao da te smire, ali ti trazis da i ti budes jednak sa ostalima i kazes 50% popusta na god dana a 25% na drugu godinu. U 90% ce potvrditi, ako ne potvrde odes kod neke konk.kuce i trazis prenos broja. kada VIPu stigne zahtev od druge kuce da prenesu broj, zvace ti i nudice sve sto mogu da te zadrze...moj ortak dobio 50% na ugovor od dve godine i aparat koji hoce na 50% popusta....to je nepravda i to ne rade VIP, MTS, Telenor vec i ostali. Npr, banke nude za nove korisnike beskamatni dozvoljeni minus 6 meseci ili godinu dana, a sta je sa postojecim korisnicima? ko ih j..e?! Tako i ovde, koga kako navataju....
 
Brat je potpisao ugovor na dve godine u Vip-u(proslo je 2god i 2 mesca od tad),usluge i pretplatu je trebalo da placa druga osoba,koja to nije radila zadnjh 13 meseci ugovora.Ispao je magarcina i to je to.Uglavnom stiglo mu je pre neki dan iz agencije za naplatu da je pokrenut sudski postupak protiv njega(racun koji treba da plati je 60.000 din.)Koje su posledice toga? Problem je sto bi u skorije vreme trebalo da se zaplosli u drzavnoj firmi i da li zbog toga mogu da ga odbiju? Savet,pomoc dobrodosli.
 
Poslednja izmena:
Mora da plati, sledeće što će da mu stigne je rešenje o prinudnoj naplati.
 
Kako je moguće da neko koristi mobilni telefon 13 meseci bez plaćanja računa? Zar ne isključuju telefon ~7 dana nakon isteka valute plaćanja za prošli mesec.
 
Pa uzeo je telefon preko ortaka, a bacio karticu.
Hehe, klinci se moronisu, ali za debele pare :).
 
Poslednja izmena:
Inače, neće mu niko praviti problem oko zaposlenja, bilo da se zapošljava u državnu ili u privatnu firmu.
Kad se zaposli, ta firma će dobiti neki ovakav dopis.

nalog za izvrsenje.jpg
A što se više odlaže, veća je kamata...
 
Poslednja izmena:
Kako je moguće da neko koristi mobilni telefon 13 meseci bez plaćanja računa? Zar ne isključuju telefon ~7 dana nakon isteka valute plaćanja za prošli mesec.

Broj je ugasen cim se stalo sa placenjem racuna,a on nema vise nikakav kontakt sa tom osobom.
Bitno mu je da nece imati problema oko zaposljavanja,kad se zaposli sleduje mu otplacivanje.
Sto se tice prinudne neplate nema nista na svoje ime :D
Izgleda da samo Vip juri korisnike za naplatu,zbog ove situacij je sam zvao par ljudi koji su imali mnogo vece neplacene racune u Mts-u i Telenoru i kazu dobili par opomena i to je to.Vise ne mogu kod tih operatera da potpisuju ugovore i na tome se zavrsilo.
Hvala na odgovorima :)
 
Poslednja izmena:
Jesi pročitao koji je operater u pitanju u dokumentu koji sam postavio?

Apsolutno SVAKI operater će juriti da naplati svoj novac.
 
Poslednja izmena:
Inače, neće mu niko praviti problem oko zaposlenja, bilo da se zapošljava u državnu ili u privatnu firmu.
Kad se zaposli, ta firma će dobiti neki ovakav dopis.

Pogledajte prilog 147243
A što se više odlaže, veća je kamata...
Da, ovo je zakljucak o izvrsenju na osnovu verodostojne isprave. Poslednja faza izvrsnog postupka. Pre toga je isao predlog za izvrsenje izvrsnog poverioca na koga se moze staviti prigovor i postupak automatski prelazi u parnicni.
 
Inače, neće mu niko praviti problem oko zaposlenja, bilo da se zapošljava u državnu ili u privatnu firmu.
Kad se zaposli, ta firma će dobiti neki ovakav dopis.

Pogledajte prilog 147243
A što se više odlaže, veća je kamata...

Tek sam sad video :p Drugaricu koju sam zvao potpisala je ugovor sa Mts-om 2011 napravila racun 72.000 stizalo joj par opomena u narednih god. dana i evo vec 2 godine nista.
A kakva je situacija sa zastarelosti potrazivanja ?
 
Ljudi u tvom okruzenju to rade svesno? Koja je poenta?
Mi ovde raspravljamo kako se suprotstaviti kradjama provajdera na stetu korisnika I nikako, ni u jednom trenutku ne podrzavamo kradju u suprotnom smeru, od korisnika ka provajderu. Znaci pokusavamo da zastitimo interes neduznog a iz tvojih primera se ne bi reklo da mislis isto?
 
Ma bitno je da kada VIP hoce da Vas ubedi da imate neka dugovanja prema njima ( kao u mom slucaju ) i onda ne mogu da se usaglase oko iznosa . U poslovnici tvrde da imam zaostalo dugovanje od skoro 7000 , korisnicki tvrdi da dugujem 5000 a na online racunu pokazuje malo vise od 3000 da dugujem iako sam sve obaveze izmirio pre raskida ugovora na oba broja i nakon dobijanja zadnji racuna na kojima je pisala 0 dinara i potvrde u korisnickom da im ne dugujem nista jer su mi greskom na jednom broju obracunali penal za prevremeni raskid ugovora greskom koji je storniran nakon vise od mesec dana , ja sam u medjuvremenu sve priznanice i racune i ugovore od Vip-a bacio a sad ispada da jedan racun nisam platio .
 
Ako je Vip u stanju da bude pametniji od nas(krade,prevari ili kako god),zasto to isto i ja njemu ne bi uradio.Pokusavam da pomognem bratu kako god umem,svestan je svoje greske i nju ce i da plati.
 
@Copyright slican problem imam I ja, iznos je oko 10€ ali koje sam resen da I'm ne platim do sudnjeg dana ako treba ....malo sam u povoljnijoj situaciji jer sam sacuvao priznanice a I snimio razgovore sa KC ...obzirom da me mts jos nije iskljucio (tamo je prenet broj) pretpostavljam da je vip uvukao rogove ...ako si siguran da na njihovim snimcima postoje konstatacije da je tvoj dug anuliran mislim da nisi u problemu iako nisi sacuvao priznanice.

@petar pan da rascistimo
- je li tvoj "brat" stvarno zrtva?
- Je li on zrtva vipa ili "osobe koja je trebala da placa racune"?
- je li on ispostovao opste uslove I pre 13 meseci se zalio na sporni deo duga uz prihvatanje placanja nespornog dela duga I pretplata?
- je li njegov otpor placanju racuna uzrokovan time sto mu nisu pustili saobracaj iako je postupio u skladu sa prethodnim pasusom?

Ako je ijedan odgovor negativan onda nemas podrsku a to pojacava I taj momenat da se raspitujes o zastari ...ako sam te dobro ispratio, do zastare je ostalo jos 34 meseca a za to vreme ce biti mnogo mnogo nervoze ako ne platis.
Meni nije jasno I odkud sad ta prica da ce "brat" platiti - zar to ne bi I do sad uradio da je hteo? A takodje mi nije jasno zasto bi uopste prihvatio da plati ako je neduzan? Ako je duzan zasto cekati zastaru? Ako ceka zastaru, kako onda ti govoris istinu da hoce da plati?

Nejasno je to sve I nekako mutno, ne moze se izvuci dobar zakljucak.
 
Sta nije jasno sta je tu mutno ? Decko mislio da je sve iplaceno i polako krecu da mu stizu opomene i sad da je pokrenut sudski postupak.Ta osoba koja je koristil broj nece da plati. I sta mu drugo preostaje nego da plati on. Ne znam sta nije jasno.
A sto se tice zastarelosti potrazivanja je jednaka tome da su drugarici uvalili telefon koji je koriscen kao nov.Kad smo dosli da vratimo tel. bilo je izvinite ne znamo kako se to desilo.E tako isto i ja njima kazem izvinite ako ne moze da prodje prica o zastarelosti potrazivanja.Ako oni mene mogu da gledaju kako teletabisa bez problema mogu i ja njih,znaci kad oni budu fer prema nama bicu i ja prema njima.Ali posto smo banana drzava tesko da ce do toga doci.
 
Nazad
Vrh Dno