Dragi Gizmo,
Lako je biti sa ove strane tastature, nevidljiv uživo i general posle bitke. Skoro niko od nas ne mora da plati preko 10k din za uslugu koja je besmislena, svojevrsna "kazna" za glupane koji se upecaju. Ali, legitimna. Tamni vilajet.
- Zakonski, Vip je u pravu. Potpisao si ugovor, cenovnik je javan, priznao si da si uradio, iako nisi siguran za količinu podataka i imaš istoriju prekoračenja.
- Sa strane zdravog razuma, 2014. imati cenu MB koja je važila 2008. je apsurdno. Ne samo to, već i oscilaciju cene: MB u paketu košta 300 puta manje nego MB van paketa (računali su iznad) -- ovakva oscilacija ukazuje da je cena MB zapravo izuzetno niska, ali da se mora kvantifikovati zarad prodaje i pritom dobija i dobija besmislene vrednosti. Cena MB van paketa drži se na nivou u kom je bila u vreme pisanja Dušanovog zakonika.
- Iz tvog ugla: treba da platiš jako puno za nešto na šta nisi (dodatno, porukom) upozoren i što nije srazmerno vrednosti dobijene usluge. Treba da se boriš! No, sem teksta na Benču (za čime Vip možda uopšte ne mari), ne vidim šta drugo možeš, sem da prosto -- ne platiš, kao što su neki drugi na forumu učinili. Na kreditnom birou bićeš crven (dugo godina!) a potraživanje prema tebi prodaće agenciji za naplatu, cimaće te, a možeš dobiti sudsku presudu da ti se odbija suma od zarade. Pokazalo se da Vip nije milostiv i da uopšte ne mari. I da si 100.000din napravio, isto bi tražili da platiš. Sad se pitaš: zašto te Vip-ov mehanizam za detektovanje nestandardne potrošnje nije isključio? Znaš i sam, sporo obračunavaju data (i sa 24h zakašnjenja). No, nigde i ne piše da su dužni tada da te isključe, već da mogu, tako da i to nije njihova krivnja. Sud i Ratel su do sada račun i listing smatrali "verodostojnim dokumentom" i nisu se bavili -- može li listing, nenamerno, biti pogrešan? Videli smo za struju, baba u nekom selu dobije milion din da plati -- svi skoče, očigledno je greška. Koliko malih grešaka na EDB brojilima (nenamerno) "prođe"? Ima li takvih grešaka i kod mob. operatera? Da, ali se moraju dokazati što je često teško ili nemoguće, sem ako nije očigledno, recimo da skineš 1TB za 1h. U Vipu kažu "evo, na ekranu nama piše toliko" i Ratel i sud to prihvataju.
Koji put izabrati? Na tebi je. Svaki je trnovit. Srećno i držim fige!
Potpisujem.
Ali da su džukci, to jesu. Aj na stranu sa nenormalnim cenama neta posle prekoračenja, ali da provera stanja kasni po nekoliko sati?!
E zato volim Telenor. Update ide posle maltene dva minuta.