Šta je novo?

3DMark 07

Niste ni svesni koliko je ovo zapravo vec realno tu, svaka nova kartica daje mnogo vise % ubrzanja u 3D marku nego u igrama, mada i za to ima razloga... recimo 3D mark dosta vise opterecuje shader jedinice kompleksnim proracunima za razliku od igara koje su jednostavnije.......
 
Niste ni svesni koliko je ovo zapravo vec realno tu, svaka nova kartica daje mnogo vise % ubrzanja u 3D marku nego u igrama, mada i za to ima razloga... recimo 3D mark dosta vise opterecuje shader jedinice kompleksnim proracunima za razliku od igara koje su jednostavnije.......

Sa ovim se ne bih slozio,bas je upravo suprotno.Ako novi chip daje recimo 50% veci skor u 3-D Marku,onda ce dobitak u novim igrama biti sigurno veci.Uzmi za primer 8800GTX koji u poredjenju sa 7900GTX-om nema duplo veci skor u 3-D Marku na istom procesoru,ali recimo u novijim igrama kao sto je Oblivion daje vise od 2x performanse.
 
Jedino program koji meri fillrate, transfer rate, vertex processing rate moze da potvrdi brojke koje su napisane na kutiji. Sve ostalo zavisi od mnoogo cinjenica. Iscrtavanje scene na na jedan nacin odgovara vise ATI-u, a na drugi nacin NVidiji. Prost primer je 3dmark03 (nature demo) gde su momci iscrtali nebo sa skupim PS2 shaderom da bi posle toga precrtali ~70% scene sa nekim terenom koji je isao iz fixed function pipeline-a. Tako se ne pravi realan bench ni igra jer je svaki precrtani pixel gubitak u performansama.

Cilj rendering dela nekog engine-a je da odbaci sto vise geometrije koja nece imati uticaja na finalni frejm. Ne treba ocekivati da ce driver ili GPU sam provaliti sta treba da odbaci.

Stoga.. trebalo bi u svakom bench programu da pise i koliki je procenat overdraw-a i koliko je geometrije koja se ne vidi poslato na reneding za svaki frame pa da na osnovu toga izaberemo koji bench ima smisla a koji ne. 3dmark gubi fokus.
 
Stoga.. trebalo bi u svakom bench programu da pise i koliki je procenat overdraw-a i koliko je geometrije koja se ne vidi poslato na reneding za svaki frame pa da na osnovu toga izaberemo koji bench ima smisla a koji ne. 3dmark gubi fokus.
Aquamark3 je to radio i prava je steta sto su ti likovi (shvabe, chini mi se) odustlai od daljeg razvoja. Svojevremeno je to bio veoma dobar benchmark, ali danas je totalno deplasiran. nazalost ispostavilo se da je u pitanju ozbiljan biznis i onaj ko ga ne radi na nacin na koji ga FutureMark radi, propada. FutureMark je prava moderna kompanija sa ozbiljnim pslovnim modelom. Jednostavo ljudi su ukapirali pravo znacenje osnovnog postulata kapitalisticke ekonomije: "ne postoji besplatan rucak"! prema tome, da bi se nesto napravilo, moraju da se nadju pare za placanje ljudi koji ce to da naprave (i uz put da se dobro zaradi). Onaj ko bude nameravao da im konkurise na trzistu Benchmark programa, pre nego sto krene da programira, morace dobro da se pozabavi biznis planom.
 
Nazad
Vrh Dno