Jedino program koji meri fillrate, transfer rate, vertex processing rate moze da potvrdi brojke koje su napisane na kutiji. Sve ostalo zavisi od mnoogo cinjenica. Iscrtavanje scene na na jedan nacin odgovara vise ATI-u, a na drugi nacin NVidiji. Prost primer je 3dmark03 (nature demo) gde su momci iscrtali nebo sa skupim PS2 shaderom da bi posle toga precrtali ~70% scene sa nekim terenom koji je isao iz fixed function pipeline-a. Tako se ne pravi realan bench ni igra jer je svaki precrtani pixel gubitak u performansama.
Cilj rendering dela nekog engine-a je da odbaci sto vise geometrije koja nece imati uticaja na finalni frejm. Ne treba ocekivati da ce driver ili GPU sam provaliti sta treba da odbaci.
Stoga.. trebalo bi u svakom bench programu da pise i koliki je procenat overdraw-a i koliko je geometrije koja se ne vidi poslato na reneding za svaki frame pa da na osnovu toga izaberemo koji bench ima smisla a koji ne. 3dmark gubi fokus.