Šta je novo?

3dfx kick ass again!!!

Mare

Čuven
Učlanjen(a)
01.02.2002
Poruke
5,971
Poena
815
Evo najnovije procurele NV30 specifikacije obratite paznju na Glide capable

The Guru3D has put up some rumoured NV30 specs. Here are some bullets:
73M transistors

8 Pipelines

Quad Vertex Shader

Dual Pixel Shader

Dual Z-Buffer

Advanced Anisotropic ("12nvx mode")

T&L "co-processor" (can anybody say 3dfx/Sage?)

Glide capable (this makes you wonder...)

256-bit memory interface

750 MHz. DDR
 
Kad se samo setim koliko je 3DFX orginalnih resenja uveo u svet grafike, i opet bio pljuvan, da bi ga danas svi zalili. Ocito je da svet ne voli monopoliste. Anyway, bas bih voleo da vidim da NVidia izbaci SLI mod za svoje kartice. Zamislite samo dva GForce3 u paru, kao nekad Voodoo 2. Taman kad osetite da vam ponestaje snage u grafici, vi kupite jos jednu istu. Naravno -ostaje jedan problem - koja jos ploca ima dva AGP slot:).
 
RE:

Pa bilo je vreme da nesto upotrebe od LEGENDE! 3DFX! Ali uparene GeForce4 TI bi bilo ludo boom
 
Evo jos info-a, malo detaljnije tako da neke stvari sada imaju vise smisla.



Please rember these are RUMORED spec`s NOT final or 100% factual....
Just RUMORED spec`s!

Omen Card

AGP 4x and 8x

Copper Core Gpu Processor 0.13 m default clock 450 MHz

73 million transistors

8 pipes

Quad Vertex Shaders

Dual Pixel Shaders

85 bone capable

Lightspeed Memory Architecture III

Quad Cache memory caching subsystem

Dual Z-buffers for greater compression without losses

visibility subsystem

NvAuto advanced pre-charge

Advanced Hardware Anisotropic Filtering:
A new 12nvx mode that delivers improved subpixel coverage ,texture placement and quality.
12nvx mode should deliver 80% better subpixel coverage and placement than previous modes

Hardware bumpmapping

The NV30 can now improves upon it`s textures per pixel in a single clock cycle.
By doubling them!
By applying four not 2 textures per pixel in a single clock cycle,and through a "loop back" it can also apply an additional 4 textures per rendering pass.
That said this greatly improved trick improves performance and image quality by almost completely negating the chips need for multi-pass rendering!

A seprate second copper processor running at 450Mhz an 0.13m as well
Shall handel all T&L now called TT&L (True Time and lighting) .
It will also handel NVAutoShaper a new prechached and precacheable system.
That has precached shapes cirles,squares,triangles,and other shapes.
Programmers can also add shapes to be temporaly stored in it`s precache to speed things up.
This should speed things up and make standard shapes more accurate!

128 MB DDR-SDRAM @ 375 MHz x2 = 750Mhz and 256 bit yes 256 bit!

370Mhz RAMDAC

Direct X 9.X compatable
Latest Open Gl
Backward glide game capable thanks to
NvBlur (Yes a new version of Glide!)

NView Multi-display Technology
Built in reprogramable dvd and tv decoder chip

There maybe A new form of cooling the gpu`s .
Where the Gpu`s have a hole in the middle and through the board.
So, the hottest area of the Gpu`s gets more efficent cooling.
 
Interesantno... mozda stvarno na kraju i kupim NVidia karticu :)
 
Ako odrade video reprodukciju i 2d bolje mozda i ostanem na nV-u, ali ako nastave kao na gf2 odoh ja na Ati-ja ili Matrox-a
 
Jooj !!!!! Pa jedva cekamo, sta drugo reci !!! Stari dobri 3dfx...Bice to karta koja ce da rula u mojoj masini...
Nego sta rece, nv30 ? Ajd prevedi na srpski sa ti NVxx fora i reci kada se karta ocekuje.
P.S. Mrzim to nv17,15,23,25,27,29,30. Uvek se izgubim.
 
Vocko je napisao(la):
Ako odrade video reprodukciju i 2d bolje mozda i ostanem na nV-u, ali ako nastave kao na gf2 odoh ja na Ati-ja ili Matrox-a

Nemoj mnogo da jedes ...pite :) samo da vidis kolio gf3 ima bolje filtere od gf2 serije. Uostalom sta ti smeta ta nV slika kad imas tFT :D

E jedna stvar mi se uopste nedopada... najave za novi Glide-nVBlur! Nemoj te se mnogo radovati tome. To neznaci da ce nv30 moci da tera stare Glide igre (uostalom kome to jos treba?), nego se onako iz tame nazire novo VooDoo doba. Ako odrade dobar posao na novom GLideu i nametnu ga kao standard najebali smo ga svi !!! Stvarno se najezim pri pomisli da za par godina vdim "nVblur Only"
 
MAD_MUzzY je napisao(la):
Nemoj mnogo da jedes ...pite :) samo da vidis kolio gf3 ima bolje filtere od gf2 serije. Uostalom sta ti smeta ta nV slika kad imas tFT :D

Pa da vidis tek kako se vidi razlika na TfT-u... Voodoo5 u odnosu na gf2 ima sliku i 3/4 i na 60 i na 75hz refresh rate, a kod gf2 na 75hz slika je mutna na sredini i pri coskovima.
 
Da, bilo bi super kada bi iskoristili i usavršili onu njihovu T-bafer tehniku, mislim da je to ključ svega što raja ište. :) ( bar što se 3D-a tiče )

P.S. Vocko, super ti je signature. :D
 
MAD_MUzzY je napisao(la):
Nemoj mnogo da jedes ...pite :) samo da vidis kolio gf3 ima bolje filtere od gf2 serije. Uostalom sta ti smeta ta nV slika kad imas tFT :D

E jedna stvar mi se uopste nedopada... najave za novi Glide-nVBlur! Nemoj te se mnogo radovati tome. To neznaci da ce nv30 moci da tera stare Glide igre (uostalom kome to jos treba?), nego se onako iz tame nazire novo VooDoo doba. Ako odrade dobar posao na novom GLideu i nametnu ga kao standard najebali smo ga svi !!! Stvarno se najezim pri pomisli da za par godina vdim "nVblur Only"

Ma.. Mnogo buke oko niocega. Oni da hoce odavno bi napravili podršku za Glide 2.0 i 3.0. Glide je u stvari samo osakaceni OpenGL, sa pridodatim nekim Voodoo only stvarcicama, koje danas to više nisu. Ako postoji Glide emulator pisan za D3D nešto slicno za OpenGL bi bio relativno jednostavan posao. Glide je toliko bezobrazno slican OpenGLu da to prosto boli (umesto prefiksa gl za funkcije i konstante stavite gr i to je bar 60% Glidea).

A za monopol ne bih brinuo i to iz nekoliko razloga. Pokazalo se da oni koji pokušavaju da nametnu svoj API produ neslavno (3DFX, Rendition, Nec). Narocito ako pri tom ne vode mnogo racuna o D3Du. Imedu ostalog, tako je nVidia preuzela primat od 3DFXa. Sada bi tako nešto bilo prilicno teško uraditi jer nVidia nema onu snagu koju je imao 3DFX (ili bolje receno, ima konkurenciju kakvu 3DFX u pocetku nije imao). Drugo, nVidia je ušla na tržište (polu)profi kartica, a tu OpenGL nema alternativu. A pošto u zadnje vreme ATI dobija pozitivne kritike mislim da bi u ovom trenutku pokušaj uspostavljanja bilo kakvog monopola odveo nVidiu pravo u propast.
 
magick je napisao(la):
Da, bilo bi super kada bi iskoristili i usavršili onu njihovu T-bafer tehniku, mislim da je to ključ svega što raja ište. :) ( bar što se 3D-a tiče )

P.S. Vocko, super ti je signature. :D

Ma kakav T-buffer.. Po opisu šta bi trebalo da radi (motion blur, depth of field) mnogo lici na accumulation buffer. Naravno, kao pravi "lider" 3DFX nije smeo da tome da normalno ime koje se godinama koristi za tako nešto nego su morali da izmisle neko novo.
 
Sto je Magick za Matrox ja sam za 3dfx ! Obratite se meni ;)
Kakav bre monopol ? O cemu vi pricate ljudi ? Pa oduvek je na igrackom trzistu postojao monopolista. Nekada rendition, 3dfx, a danas nvidija. Uvek ce programeri odabrati 1 proizvod na kome ce optimizovati svoje igre. Sad tu ulazi mnostvo faktora :snaga kartice tj. firme, reklama, programabilnost endzina, novine u chipu itd. Po mom licnom misljenju bolje je kad postoji monopol u smislu kako se to pokazalo u praksi. Naravno u teoriji to ne valja ali pogledajte vi kolike su danas cene.
Podsetite me koliko je najvise kostao 3dfx u svojoj punoj monopolskoj snazi ? Ja cu vam reci : V1 600 a V2 500 Dm i to kad se pojavio. Te cene su pale na 300 vec za mesec-dva a posle 3-4 meseca vec ste ih imali za manje od 200 maraka i to najjace modele. Tada je monopolizam smetao samo momcima koji su hteli da promene tj. gotivili su to pa bi se redovno zaj**li i bunili su se kao 3dfx ne valja samo mi to ne znamo
A danas ? Cene astronomske i stalno nesto novo sto nista posebno u kvalitativnom smislu nije...dignu memoriju za 200 mhza i prodaju munje o vertex i ostalim shaderima...i kao to doprinosi necemu a ovamo memorija radi duplo brze...
Glide je bio fenomenalna stvar svojevremeno. Pa sta sto je bio optimizovan za Voodoo ? Sto se tada nvidija nije isprsila da da lovu svim vodecim programerskim kucama da optimizuju za glide.
Glide je rulao !!! Svi koji su igrali Unreal 1 na 3dfx-u znaju o cemu govorim. D3D je tada mogao samo da sanja da dostigne takav kvalitet prikaza.
Da, V3 je imao samo 16 bita, pa sta ? Tih 16 bita je davalo lepsu sliku (a pogotovo u glide rezimima) nego vecina drugih u 32 bita, cast izuzecima. A tada se ta razlika i nije mogla ocigledno izraziti jer su najvece rezolucije bile oko 640*480 ili 800*600, a zbog pada performansi u 32 bita morale su i da se smanjuju.
Imao sam sve Voodoo-e u svojoj masini ! I ponosim se time ! I da sam znao da ce da se ugase sigurno bih zadrzao neki za uspomenu.
Nisam bacao iste pare ako ne i vece na krseve koji nisu mogli da se mere sa voodooima i posle pljuvao po 3dfx-u kao da mi je on nesto kriv. Ali dosta sam se isparlao...vreme je za spavanje :D
Pozdrav svima
Ziveo 3dfx
Mislite o tome...
 
filipenko je napisao(la):
Jooj !!!!! Pa jedva cekamo, sta drugo reci !!! Stari dobri 3dfx...Bice to karta koja ce da rula u mojoj masini...
Nego sta rece, nv30 ? Ajd prevedi na srpski sa ti NVxx fora i reci kada se karta ocekuje.
P.S. Mrzim to nv17,15,23,25,27,29,30. Uvek se izgubim.

NV30 je sledeca po redu.
 
Ma.. Mnogo buke oko niocega. Oni da hoce odavno bi napravili podršku za Glide 2.0 i 3.0. Glide je u stvari samo osakaceni OpenGL, sa pridodatim nekim Voodoo only stvarcicama, koje danas to više nisu. Ako postoji Glide emulator pisan za D3D nešto slicno za OpenGL bi bio relativno jednostavan posao. Glide je toliko bezobrazno slican OpenGLu da to prosto boli (umesto prefiksa gl za funkcije i konstante stavite gr i to je bar 60% Glidea).

Ovo je prvi put da 3dfx inzenjeri rade na nekom cipu u NV (moguce na necemu sto je vec bilo u planu pre raspada 3dfx-a), inace sve NV karte do sada i jesu bile optimizivane za DX i OGL, dok je voodoo uvek bio najbolji u Glide-u.
 
Ne znam da li vam je promaklo, ali: GLIDE JE MRTAV!

Bilo kakav api koji ne podrzava barem osnovne principe programabilnosti je besmislica i za danasnja, a kamoli buduca vremena.

Dosta pre se pricalo da nVidia razvija sopstveni API, ali to nikako nije GLIDE. U pitanju je, navodno, isto jezik baziran na OGL-u, ali sa prosirenjima u smislu programabilnosti i boljeg menadzmenta teksturama. No, u svetlu pripremanja OGL 2.0 specifikacije (prvi rezultati ce biti promovisani na predstojecem Sigrafu) moguce je da od svega toga ne bude nista, a opet...
S obzirom da ce najveci konkurent biti novi 3DLabsov GPU, koji ce za ciljni API imati OGL 2.0, moguce je da ce i nVidia nesto slicno napraviti.

Mada, u sustini, sve ovo je besmisleno jer NV30 necemo videti dok god TSMC ne bude imao masovnu i pouzdanu (sa malim brojem skartova) proizvodnju u 0.13micr.
Inace, TSMC nema pogone koji realizuju cipove sa bakarnim medjuvezama. Oni trenutno rade na usavrsavanju 90nm kapaciteta.

I da, apsolutno se slazem sa MadTexelom. T-buffer je samo marketinska patka, koja u doba Vertex i Pixel Shadera nema potrebe da zauzima dragocenu silicijumsku povrsinu cipa. Mada, svi moderni GPU-ovi imaju Akumulacione bafere, realizovane na ovaj ili onaj (T-buffer) naciin.
 
Bice GLupo ako nVidia razvije sopstveni API... Tu mi se mnogo toga ne svidja...
 
byMaX je napisao(la):
Bice GLupo ako nVidia razvije sopstveni API... Tu mi se mnogo toga ne svidja...

Sve se uklapa, NV Blur je unazad Glide kompatibilan ali i potpuno novi API. Dodajte na to onaj tim programera koji pisu novi engine (a u stavri verovatno i API i engine), za racun NV i jasno vam je da se (izgleda) nesto desava po tom pitanju. Ima li jos neko neki info o ovome?
 
Inace pokazalo se da se informacije koje se pojave 3-6 meseci pre izlaska cipa uglavnom tacne jer se u sustini vec sve zna.
 
For Those About To Voodoo

...kao sto je vec covek rekao "Ovo je prvi put da 3dfx inzenjeri rade na nekom cipu u NV"...trenutno u nV radi 90% bivsih 3Dfx inzenjera i znaci 'prvi' zajednicki projekat ce biti NV30, kojeg nVidia moze da uzdize koliko god oce u nebo, ali to ce najverovatnije da bude nVoodoo 6 :).Ako samo pogledate seriju GeFarce-a, koja su stvarna unapredjenja od GF2-GF4, sem brzinskih?! To je smesno.Jel' neko rek'o Intel???! :) :)
Kvalitet 3D prikaza u odnosu na trenutnu konkurenciju jos uvek je nedovoljno dobar a o 2D-u ne treba trositi reci,samo je dovoljno kasti da tek nakon izlaska GF4, nVidia je najavila da ce se pozabaviti i ovim aspektom :) ovo je jadno,pa nisu valjda danasnje nVidia karte 3D add-on karte, pa da im je potrebno neko 2D kompromisno resenje, to su bile Voodoo1,2 negde tamo u proslom veku :)

...elem jos pocetkom 2000-te se proculo za 3Dfx Rampage projekat, a u julu iste godine (posle izlaska Voodoo4,5) znale su se osnovne specifikacije 3Dfx Rampage, pored dole navedenih osobina znacajna je jos i nova generacija FSAA-a bez gubitka performansi!

* 8 way SLI ( 4 Rampage chips and 4 T&L units )
* 32-512 MB memory support (200MHz DDR)
* 25.6GB/sec memory bandwidth
* 3.2Gigapixel fill rate ( core clock at 200MHZ)
* 300 million triangles/polygons per second
* AGP4x, 0.18 micron
* Glide 2
* Full DirectX 8.0 Features
* Advanced T-buffer, Hardware T&L, Curved Surfaces, Full Pixel Shader, Quad texturing
* Photorealisitic rendering, Photoshop effects


...nVidia znajuci sta im pretstoji ako 3Dfx izda ovo "divlje" cudoviste 2001. otkupila je 14.Decembra 2000. sve sto je mogla od 3Dfx-a za 112 miliona $$ od cega 70 u kesu...Ako se uzme u obzir da "Voodoo5" 6000 jedva nesto zaostaje brzinski za GeForce3,(uradjeno je "30" testova na kojima je Voodoo5 6000 odneo 13 pobeda a GF3 17...test je uradjen nakon smrti 3Dfx-a sto znaci 'bez' adekvatnih drajvera za Voodoo5 6000 koji nije doziveo svoju zvanicnu promociju)a znajuci da je GF3 za "generaciju" mladja karta od Voodoo5 6000; Rampage bi je ubio i ostavio dubooooooooko zakopanu.

Ne znam koliko je poznato, ali u svetu jos uvek 25% korisnika racunara koriste 3Dfx karte, znaci 1/4 citavog igrackog sveta koristi Voodoo, mada je 3Dfx otisao pre godinu i po dana...ne bi izvodio nikakve posebne zaljucke iz ovog ali 3Dfx karte od Voodoo1-Voodoo5 su odlicni proizvodi za koje su pravljeni odlicni drajveri(znate kako se kaza "dobri drajveri su pola hardvera") sto se nikakao ne moze reci za nV proizvode a pogotovo nV drajvere...ja licno koristim 3Dfx drajvere stare 'dve i po' godine i 99% igara radi odlicno.

Moze nVidia patentirati patentirano FSAA,T-Buffer efekte,SLI...vise nije bitno, jedino sto preostaje jeste da se nadam da ce nVidia prepustiti kormilo x3dfx inzenjerima na novom projektu sto se tice hardverskog dela posla i naravno pisanja drajvera i da nakon svega ovoga isplovi neki proizvod stvarno vredan paznje kao sto je bio i ostao Voodoo.
 
Re: For Those About To Voodoo

Passenger je napisao(la):
...kao sto je vec covek rekao "Ovo je prvi put da 3dfx inzenjeri rade na nekom cipu u NV"...trenutno u nV radi 90% bivsih 3Dfx inzenjera i znaci 'prvi' zajednicki projekat ce biti NV30, kojeg nVidia moze da uzdize koliko god oce u nebo, ali to ce najverovatnije da bude nVoodoo 6 :).Ako samo pogledate seriju GeFarce-a, koja su stvarna unapredjenja od GF2-GF4, sem brzinskih?! To je smesno.Jel' neko rek'o Intel???! :) :)
Kvalitet 3D prikaza u odnosu na trenutnu konkurenciju jos uvek je nedovoljno dobar a o 2D-u ne treba trositi reci,samo je dovoljno kasti da tek nakon izlaska GF4, nVidia je najavila da ce se pozabaviti i ovim aspektom :) ovo je jadno,pa nisu valjda danasnje nVidia karte 3D add-on karte, pa da im je potrebno neko 2D kompromisno resenje, to su bile Voodoo1,2 negde tamo u proslom veku :)


Mislim da si pobrkao godinu u kojoj zivis, tj. trenutno je 2002, ne znam koja je kod tebe :D
Salu na stranu, GF-ovi imaju sasvim solidan prikaz, nimalo ne zaostaju za konkurencijom, naprotiv, ja i ne vidim ko im je konkurencija, drajveri su pretezno odlicni a u krajnjoj liniji ima ih milion pa neki ce ti sigurno raditi. Ja imam pomalo ludu srecu da su mi svi drajveri radili perfektno na Inno GTS-u mada moram malo da se ogradim jer nemam Twin View ili TV out gde su izvesni problemi prijavljeni. Ali zato sa Miro PCTV-jem radi perfektno.
Usput, nvidija se vec u GF3 seriji dobrano pozabavila 2dom tako da...
P.S. nemoj me pogresno shvatiti, ja sam gotivio 3dfx vise nego iko ali isto tako smatram neumesnim porediti tzv. konkurenciju (a izuzmemo li atija to su Kyro ctp; :p i njemu slicni) sa nvidijom
 
Re: For Those About To Voodoo

Passenger je napisao(la):
...kao sto je vec covek rekao "Ovo je prvi put da 3dfx inzenjeri rade na nekom cipu u NV"...trenutno u nV radi 90% bivsih 3Dfx inzenjera i znaci 'prvi' zajednicki projekat ce biti NV30, kojeg nVidia moze da uzdize koliko god oce u nebo, ali to ce najverovatnije da bude nVoodoo 6 :).Ako samo pogledate seriju GeFarce-a, koja su stvarna unapredjenja od GF2-GF4, sem brzinskih?! To je smesno.Jel' neko rek'o Intel???! :) :)
Kvalitet 3D prikaza u odnosu na trenutnu konkurenciju jos uvek je nedovoljno dobar a o 2D-u ne treba trositi reci,samo je dovoljno kasti da tek nakon izlaska GF4, nVidia je najavila da ce se pozabaviti i ovim aspektom :) ovo je jadno,pa nisu valjda danasnje nVidia karte 3D add-on karte, pa da im je potrebno neko 2D kompromisno resenje, to su bile Voodoo1,2 negde tamo u proslom veku :)

...elem jos pocetkom 2000-te se proculo za 3Dfx Rampage projekat, a u julu iste godine (posle izlaska Voodoo4,5) znale su se osnovne specifikacije 3Dfx Rampage, pored dole navedenih osobina znacajna je jos i nova generacija FSAA-a bez gubitka performansi!

* 8 way SLI ( 4 Rampage chips and 4 T&L units )
* 32-512 MB memory support (200MHz DDR)
* 25.6GB/sec memory bandwidth
* 3.2Gigapixel fill rate ( core clock at 200MHZ)
* 300 million triangles/polygons per second
* AGP4x, 0.18 micron
* Glide 2
* Full DirectX 8.0 Features
* Advanced T-buffer, Hardware T&L, Curved Surfaces, Full Pixel Shader, Quad texturing
* Photorealisitic rendering, Photoshop effects


...nVidia znajuci sta im pretstoji ako 3Dfx izda ovo "divlje" cudoviste 2001. otkupila je 14.Decembra 2000. sve sto je mogla od 3Dfx-a za 112 miliona $$ od cega 70 u kesu...Ako se uzme u obzir da "Voodoo5" 6000 jedva nesto zaostaje brzinski za GeForce3,(uradjeno je "30" testova na kojima je Voodoo5 6000 odneo 13 pobeda a GF3 17...test je uradjen nakon smrti 3Dfx-a sto znaci 'bez' adekvatnih drajvera za Voodoo5 6000 koji nije doziveo svoju zvanicnu promociju)a znajuci da je GF3 za "generaciju" mladja karta od Voodoo5 6000; Rampage bi je ubio i ostavio dubooooooooko zakopanu.

Ne znam koliko je poznato, ali u svetu jos uvek 25% korisnika racunara koriste 3Dfx karte, znaci 1/4 citavog igrackog sveta koristi Voodoo, mada je 3Dfx otisao pre godinu i po dana...ne bi izvodio nikakve posebne zaljucke iz ovog ali 3Dfx karte od Voodoo1-Voodoo5 su odlicni proizvodi za koje su pravljeni odlicni drajveri(znate kako se kaza "dobri drajveri su pola hardvera") sto se nikakao ne moze reci za nV proizvode a pogotovo nV drajvere...ja licno koristim 3Dfx drajvere stare 'dve i po' godine i 99% igara radi odlicno.

Moze nVidia patentirati patentirano FSAA,T-Buffer efekte,SLI...vise nije bitno, jedino sto preostaje jeste da se nadam da ce nVidia prepustiti kormilo x3dfx inzenjerima na novom projektu sto se tice hardverskog dela posla i naravno pisanja drajvera i da nakon svega ovoga isplovi neki proizvod stvarno vredan paznje kao sto je bio i ostao Voodoo.


3dfx je sam propao pa ih je NV kupila, drugo NV karte su jos u vreme V2/TNT prestigle 3dfx po kvalitetu prikaza (ali ne i po brzini).

8way SLI za to bi trbalo poseban trafo + neko kuciste 2m sirine? Ne ozbiljno ko veruje u te izmisljene specifikacije? Single chip is ONLY way to go today!!


Nevezano za ovo novi Glide nam stvarno ne treba OpenGL 2.0 i DX 9.x su sasvim dovoljni.
 
Re: Re: For Those About To Voodoo

Mare je napisao(la):
3dfx je sam propao pa ih je NV kupila, drugo NV karte su jos u vreme V2/TNT prestigle 3dfx po kvalitetu prikaza (ali ne i po brzini).

8way SLI za to bi trbalo poseban trafo + neko kuciste 2m sirine? Ne ozbiljno ko veruje u te izmisljene specifikacije? Single chip is ONLY way to go today!!


Nevezano za ovo novi Glide nam stvarno ne treba OpenGL 2.0 i DX 9.x su sasvim dovoljni.

Shaljivo je uopste i pomenuti poredjenje 2D-a izmedju TNT-TNT2 sa jedne i V3 sa druge strane. V3 ima toliko bolji 2D, da je to bruka.
 
Re: Re: Re: For Those About To Voodoo

notax je napisao(la):
Shaljivo je uopste i pomenuti poredjenje 2D-a izmedju TNT-TNT2 sa jedne i V3 sa druge strane. V3 ima toliko bolji 2D, da je to bruka.

Potpuno si u pravu... Skoro negde sam umesto V3 u masinu stavio original Ati RadeJon 7500, i stvarno nisam u stanju da primetim razliku u 2D...
 
Re: Re: Re: For Those About To Voodoo

notax je napisao(la):
Shaljivo je uopste i pomenuti poredjenje 2D-a izmedju TNT-TNT2 sa jedne i V3 sa druge strane. V3 ima toliko bolji 2D, da je to bruka.


Potpuno se slazem. U toj generaciji nv kartice su bili krschici [tm] da je to neverovatno. nego su se vlasnici vadili kao imaju i 32 bita u 3d-u (na kom nista nije bilo ogrivo i koji je u to vreme izgledao gore od glide-optimizovane igre) pa su kao njihove kartice imale lepsi prikaz :D
A inace za sirenje tih gluposti dobrim delom je odgovoran i Svet Kontejn...pardon Kompjutera, koji je masovno sirio te dezinformacije bas kao sto danas pojedini clanovi redakcije trabunjaju o "nekompatibilnosti i losoj optimizovanosti AMD cipsetova" ctp;
 
Shaljivo je uopste i pomenuti poredjenje 2D-a izmedju TNT-TNT2 sa jedne i V3 sa druge strane. V3 ima toliko bolji 2D, da je to bruka.

Ko je pominjao 2D, pa ja sam imao v3 3500 i znam koliko je bio i bolji i brzi od bilo cega u to vreme i u 2D i u 3D, ali po izlasku quake-a 3 niko nije mogao vise da prica da voodoo 3 ima bolji prikaz u 3D, u stvari realno 32 paleta je bila spora, jednom kad su se stekli uslovi za njeno koriscenje svi su priznali da 16 deluje jako ruzno.
 
Mare je napisao(la):
Ko je pominjao 2D, pa ja sam imao v3 3500 i znam koliko je bio i bolji i brzi od bilo cega u to vreme i u 2D i u 3D, ali po izlasku quake-a 3 niko nije mogao vise da prica da voodoo 3 ima bolji prikaz u 3D, u stvari realno 32 paleta je bila spora, jednom kad su se stekli uslovi za njeno koriscenje svi su priznali da 16 deluje jako ruzno.


Ako moram da se bavim glupostima kao sto je citiranje tvog gornjeg posta, evo :

"3dfx je sam propao pa ih je NV kupila, drugo NV karte su jos u vreme V2/TNT prestigle 3dfx po kvalitetu prikaza (ali ne i po brzini)."

Pod "kvalitetom prikaza" se uglavnom podrazumeva 2D. Ja sam to tako shvatio, a chini mi se i vecina ostalih. Taj izraz moze da se odnosi i na 3D, ali se obicno to naglasi, da ne bi bilo zabune, ali chak i tu, bez obzira na to sto 3dfx nije imao podrsku za 32-bita u 3D, imao je lepsi 3D sa 16 bita, nego NVIdia u 16 ili 32 bita. A i igre sa TNT i TNT2 nisu mogle da se igraju u 32 bita, zbog sporosti graficke, a ako je igra bila uradjena tako da nije spora u 32 bita, to je podrazumevalo da je optimatizovana za 32 bita tako da i nema razlike sa 16 bita, tacnije 32 bita boje, i 16 bita texture.
16 bita kod 3dfx-a "jako ruzno" u odnosu na 32 bita kod TNT2????
Slicnu glupost skoro nisam procitao. Pocinjem da verujem da V3 graficku nisi ni imao.
 
Pod "kvalitetom prikaza" se uglavnom podrazumeva 2D. Ja sam to tako shvatio, a chini mi se i vecina ostalih. Taj izraz moze da se odnosi i na 3D, ali se obicno to naglasi, da ne bi bilo zabune, ali chak i tu, bez obzira na to sto 3dfx nije imao podrsku za 32-bita u 3D, imao je lepsi 3D sa 16 bita, nego NVIdia u 16 ili 32 bita. A i igre sa TNT i TNT2 nisu mogle da se igraju u 32 bita, zbog sporosti graficke, a ako je igra bila uradjena tako da nije spora u 32 bita, to je podrazumevalo da je optimatizovana za 32 bita tako da i nema razlike sa 16 bita, tacnije 32 bita boje, i 16 bita texture.

Kvalitet 3D renderinga je kvalitet prikaza, zar ne? Jesi li ti igrao Quake 3 na Voodoo 3 pa na TNT2, niko ne spori da je TNT2 u 32 dosta sporiji, ali nikako ruzniji.


16 bita kod 3dfx-a "jako ruzno" u odnosu na 32 bita kod TNT2????
Slicnu glupost skoro nisam procitao. Pocinjem da verujem da V3 graficku nisi ni imao.

Naravno da sam imao V3 3500 uzeo sam ga oko mesec dana posto se pojavio (quake 3 nije jos bio izasao u to vreme), i stvarno je rasturao po brzini, a i glde igre su bile jako lepe, ali jednom kad sam presao na GF 256 i 32 bita shvatio sam da sam bio u zabludi, nema teorije da 65000 boja bude isto sto i 16 mil, razlika je ko nebo i zemlja, naravno ako je engine OK i koristi 32 texture.

Dim, magla, transparentne texure su odvratne u 16 bita.
 
Da ne pomislis pogresno ja sam bio jako zadovoljan tim Voodoo 3 niti je i jedna druga karta u to vreme mogla da da 32 bita uz razuman frame rate, ali da je TNT2 bio lepsi u qukae 3 bio je i to dosta (tnt2 je u to vreme imao moj drug tako da sam i njega video mnogo puta u akciji).
 
Vrh Dno