Šta je novo?

3D Mark 2003 score here :)

Broz je napisao(la):
Sapphire je isto sto i built by ati samo sto je za evropu jer hercules i gigabyte nisu ispunili ocekivanja sto se tice kolicine...

Pa posto sam ja nov ATi-jevac, dosta o tome ne znam ali sam skontao da Sapphir prodaje "originalne" tj. kartice koje za njega proizvede ATi-jeva fabrika. Oni mu dodju vise kao Veleprodaja/Maloprodaja, naruce robu od ATi-ja i onda je krcme po celom svetu.
E sad mi nije jasan Club3D pogotovo sa onim fushem od poluvisinske 9000Pro ... to sigurno nije ATi napravio.
Gigabyte je veliki proizvodjac i trgovac pa verovatno sam pravi kartice ...

Jedino sto pouzdano znam na mojoj nigde ne pise ko je proizvodjac tj. osim ATi oznaka i logotipova nema ni Sapphir-a, ni ostalih ...

(Ameri kazu da je kartica sa mojim proizvodjackim brojem Sapphirova tj.
on je distribuira a ATi je pravi).
 
Ja sam se bas intenzivno bavio tom problematikom i saznao sam sledece(ovo vazi za 9500 i 9700):
1. svejedno je koji tj ciji ce model covek da kupi jer su svi isti - kupi najjeftiniji koji nadjes
2. ati je zbog kompleksnosti dx9 akceleratora odlucio da se vise ne zeza sa drugim proizvodjacima i proizvodnja je maksimalno centralizovana, svi modeli su vrunskog kvaliteta iz prostog razloga sto su isti...
3. radeoni se prave na dva mesta: a) u pogonima PC Partnera
b) u pogonima gigabyte-a u kojima se prave i herculesovi modeli

Zakljucak je da vise nema ono juri za BBA ostali su smece - svi su isti i svi su dobri, nema vise onog skarta kao ranije (kao na primer ta niskoprofilna karta)...

Prva izmena (doduse mala) dosla je od strane kompanije FIC koja je redizajnirala kuler, i od sapphire-a koji je napravio onaj limited edition bez ventilatora...
Evo ga fic-ov model...
 
Broz je napisao(la):
Ja sam se bas intenzivno bavio tom problematikom i saznao sam sledece(ovo vazi za 9500 i 9700):
1. svejedno je koji tj ciji ce model covek da kupi jer su svi isti - kupi najjeftiniji koji nadjes
2. ati je zbog kompleksnosti dx9 akceleratora odlucio da se vise ne zeza sa drugim proizvodjacima i proizvodnja je maksimalno centralizovana, svi modeli su vrunskog kvaliteta iz prostog razloga sto su isti...
3. radeoni se prave na dva mesta: a) u pogonima PC Partnera
b) u pogonima gigabyte-a u kojima se prave i herculesovi modeli

Zakljucak je da vise nema ono juri za BBA ostali su smece - svi su isti i svi su dobri, nema vise onog skarta kao ranije (kao na primer ta niskoprofilna karta)...

Prva izmena (doduse mala) dosla je od strane kompanije FIC koja je redizajnirala kuler, i od sapphire-a koji je napravio onaj limited edition bez ventilatora...
Evo ga fic-ov model...


Pitaj Miroslava za Connect3d, recimo, koji su stigli u Cores. Tacnije, pitaj ga za svaki drugi primerak iz serije :d
 
Broz je napisao(la):
Ja sam se bas intenzivno bavio tom problematikom

E ovaj FIC mi je bas ruzan ... gde ga napravise takvog.

Da napomenem jednu razliku koju sam uocio kod ove moje kartice (proizvodnja iz 12/2002). Radi se o hladnjaku i ventilatoru. Raniji modeli bili zarubljeni samo na gornjem desno cosku, tu je morao da se napravi usek u hladnjaku zbog velikog kondenzatora koji stoji na tom mestu i imali su na sebi ventilatore sa velikim perajama, 7 komada.
Ovaj novi model ima isti mat crni hladnjak ali sa paralelnim usecima na gornjim coskovima (i desno i levo) i ventilator je sa 13 tankih savijenih lopatica. Ovo sam prvi put video kod ove moje kartice, na internetu takvu sliku nigde nisam nasao.
 
OptiPlex je napisao(la):
Pitaj Miroslava za Connect3d, recimo, koji su stigli u Cores. Tacnije, pitaj ga za svaki drugi primerak iz serije :d
Uf zaboravio sam da napomenem da ovo ne vazi za nase trziste:)
 
maxer je napisao(la):
Ovo sam prvi put video kod ove moje kartice, na internetu takvu sliku nigde nisam nasao.

Jel ova u pitanju:)
I moj kum dobija radeona 9500pro sa ovakvim fanom a moj rade ima onaj klasican-manje krilaca ali su sira..
Kapiram da je ovaj tisi u radu...
 
Broz je napisao(la):
Jel ova u pitanju:)
I moj kum dobija radeona 9500pro sa ovakvim fanom a moj rade ima onaj klasican-manje krilaca ali su sira..
Kapiram da je ovaj tisi u radu...

Tacno ta ... Leba ti gde je nadje ?
 
Sta da ti kazem-arhiva slika mi je oko 400mb a najveca ima 200Kb:D
 
maxer je napisao(la):
Ali cinimi se da ti "ne mozes" da vidis Nature test i PixelShader 2.0, jel tako ?
Zato sto oni stvarno IMPRESIVNO IZGLEDAJU.

Verovatno zato sto ti imas Ati-ja a ja gf4 :(
A htedoh da kupim ati-ja :((
 
Feanor je napisao(la):
Verovatno zato sto ti imas Ati-ja a ja gf4 :(
A htedoh da kupim ati-ja :((

Ma slusaj ... ako imas Ti-4200 boli te uvo za 3DMark03 ...
Jel ti radi kartica u igricama i to "super" ... pa sigurno da radi a kad se budu pojavile igre bazirane na DirectX 9_ci, sav ovaj nas hardver ce vec biti u principu zastareo ...
Pa za mene je pre 2 meseca Ti-4200 bila kartica iz snova. O ATi-ju nisam ni razmisljao jer ga kod nas skoro i nema (9500 modeli) a ako ga ima onda mu je cena veca (zbog spomenute male ponude i uvoza).
A ovo sto sada imam 9500 modovanu u 9700Pro je cista sreca i prevelika upornost (ali bez srece - nista). Cuo sam 12.01.2003 da je moguce od 9500 128MB napraviti 9700Pro i dva dana kasnije sam se dao u besomucnu potragu za resenjem kako doci do doticne kartice.
Burazer (od tetke) slucajno se zadesio bas tad u inostranstvu i naravno ja nasao karticu na on-line kupovini, pozvao ga, rekao mu da se bez nje ne vraca jer ima da ga nema i eto ... sad imam 9700Pro za 210 E.
Cista slucajnost.
:beat:
 
Broz je napisao(la):
Sta da ti kazem-arhiva slika mi je oko 400mb a najveca ima 200Kb:D

E sad mi je jasno odakle takav hladnjak i kuler ... jesi li video post na ovom forumu o r350 cipu.
To je taj hladnjak i kuler :beat: :beat: :beat:
 
EEEEE. Ja imam 9000 Pro i ne mogu da vidim Nature test i PixelSader 2.0 test, aj os mi se i blokira kod 3. game testa (onaj trol). Cak i kod Image Quality kad pustim trol test PC mi se blokise. Kao da to nije dovoljno ni DEMO mi ne radi, blokira se i stoji Futuremark logo, a zvuk ide.....:(
 
Fora u 3DMark 2003 je novi koncept u pravljenju igara, a to je da se maksimalno optereti graficka, a ne procesor kao sto je to do sad bio slucaj. To je odlicna ideja, i po svemu sudeci gaming industrija ce da ide u tom pravcu. 1200Mhz procesor je sasvim dovoljan za 'realisticne igre' , ali zato treba jaka graficka. Smijesno da danas moras imati 3Ghz procesor da bi sve radilo super, ma kakva god bila haos graficka u sistemu. Mislim da je Futuremark Team odradio odlican posao.
 
Jos da napomenem ovo:

Nature test u 3D Mark 2003 je odradjen sa pixel shaderom 2.0 (voda) i pixel shaderom 1.4 (zemlja i kamenje). Ono sto cemo gledati u bliskoj buducnosti su igre sa pixel shaderom 1.4, zato je Nvidia protiv 3D Mark03 jer u tom slucaju cijela GF3 i GF4 linija ce suck. GFX obradjuje pixel shader 1.4, jer je to subset of pixel shader 2.0 i tu nema frke.
Drugi razlog je da NV31 NV32 nisu dx 9.0 kartice, cak i nemaju podrsku za pixel shader 1.4, zato je tolika galama. Kako ce prodati kartice (low end)? Dell i Ati su odlucili da 3DMark03 bude glavni test za video kartice, znaci Dell ce stavljati u prodaju one kartice koje budu pokazivale dobre rezultate na doticnom benchmarku.
Prva igra sa podrskom za Pixel Shader 1.4 je Doom 3. To ce biti haos igra :)

Unreal 2 i UT2003 je big time suck, dvije igre koje toliko zavise od CPU da je to nesto nevjerovatno.
 
bansek je napisao(la):
EEEEE. Ja imam 9000 Pro i ne mogu da vidim Nature test i PixelSader 2.0 test, aj os mi se i blokira kod 3. game testa (onaj trol). Cak i kod Image Quality kad pustim trol test PC mi se blokise. Kao da to nije dovoljno ni DEMO mi ne radi, blokira se i stoji Futuremark logo, a zvuk ide.....:(

Pa evo razjasnjenja - sta u stvari tvoja kartica MOZE:
(vazi za 9000 i 9000Pro)
... in these videocards ATI focuses a lot on the following features:
- Quad-pipe architecture: Four parallel rendering pipelines ... Four texturing pipelines pumping textures into triangles animated by a hardware Vertex Shader and achieves per pixel programmable effects through a hardware Pixel Shader.
- Hardware Vertex Shader (v1.1)
-Programmable pixel (v1.4) and vertex shaders ... Basically it takes advantage of ... DirectX 8.1. No DirectX9 hardware features Like pixel and Vertex 2.0 shaders though. That's where the Radeon 9700 comes in. Pixel Shader to add per pixel shadows as that help create life-like textures and to create the most realistic finest water and lighting effects on the smallest of objects, such as fur, hair, or blades of grass.
- New Fullstream technology leverages pixel shaders to accelerate video and improve the quality and scalability of streaming video. Something I'm quite excited about.
 
Epox 8K9A
XP 1700+ (default)
Abit Ti 4200
512 Mb DDR

1552
 
maxer je napisao(la):
A ovo sto sada imam 9500 modovanu u 9700Pro je cista sreca i prevelika upornost (ali bez srece - nista). Cuo sam 12.01.2003 da je moguce od 9500 128MB napraviti 9700Pro i dva dana kasnije sam se dao u besomucnu potragu za resenjem kako doci do doticne kartice.
Burazer (od tetke) slucajno se zadesio bas tad u inostranstvu i naravno ja nasao karticu na on-line kupovini, pozvao ga, rekao mu da se bez nje ne vraca jer ima da ga nema i eto ... sad imam 9700Pro za 210 E.
Cista slucajnost.
:beat:

Ma sreca je da si dobio takav layout...dva memo cipa iznad GPU-a i dva sa strane...takve idu na 9700. Nove imaju 4 memo chipa iznad GPU-a sto odstupa od designa 9700 pa se i ne moze modovati...
 
student je napisao(la):
Ma sreca je da si dobio takav layout...dva memo cipa iznad GPU-a i dva sa strane...takve idu na 9700. Nove imaju 4 memo chipa iznad GPU-a sto odstupa od designa 9700 pa se i ne moze modovati...

Nisu ni u ATI-ju mutavi, nece valjda sami sebi da skacu u usta. :p Kad su uvideli sta se radi po svetu sa modovanjem, lepo su ljudi izmenili semu i dovidjenja djaci. Sad kad pocnu da stizu kod nas 9500, nece moci ni jedna da se modifikuje u 9700. Ko je imao srece da uzme iz prvih serija taj je zavrsio posao. :beat:
 
student je napisao(la):
Ma sreca je da si dobio takav layout...dva memo cipa iznad GPU-a i dva sa strane...takve idu na 9700. Nove imaju 4 memo chipa iznad GPU-a sto odstupa od designa 9700 pa se i ne moze modovati...

Na tvoju srecu - Gresis (osim ako se nesto u zadnjih 2 ili tri dana nije promenilo).
To o cemu ti govoris je ATi 9500 Pro sa 128MB i on je oduvek tako izgledao. Tacno je da on nemoze da se moduje u 9700 o tome smo vec dosta pisali i ja i drugi: pogledaj ovaj post http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?s=&threadid=22555
 
Freak_Power je napisao(la):
Unreal 2 i UT2003 je big time suck, dvije igre koje toliko zavise od CPU da je to nesto nevjerovatno.
Jos je i UT zavisio mnogo od procesora, ali stvar je u tome da se taj procesor trosi na AI. Probaj da pokrenes UT2003 sa dva-tri bota i sa desetak. Primetices da igra ide mnooogo bolje sa manjim brojem botova ako je procesor na granici. Prema tome nije u pitanju graficki engine.
 
Broz je napisao(la):
Jel ova u pitanju:)
I moj kum dobija radeona 9500pro sa ovakvim fanom a moj rade ima onaj klasican-manje krilaca ali su sira..
Kapiram da je ovaj tisi u radu...

Marsale izvinjavama se puno sto sam te cimao da trazis sliku ...

Sve vreme (jos od 13.01.2003.) je u "prvom" fajlu koji sam skinuo o modovanju ATi 9500 u 9700 ali ja totalno zaboravio na njega.
Slika je na adresi: http://www.xbitlabs.com/news/images/2003-01/9500front-b.jpg
To je moja kartica tj. to se SAPPHIR Atlantis ATi 9500 128MB za zadnjim refer.ATi layout dizajnom, sto se ocitava iz broja u gornjem levom uglu kartice (na stamp.ploci).
Bar imam "fotku" kad me neko od prijatelja pita kako izgleda to cudo ?!
A kuler i hladnjak su ocito iz tog R350 dizajna preneti i na ovu karticu (pa nece valjda da bacaju pare na vise proizvodnih modela, jedan je sasvim dovoljan ... :beat: )

Ajd cheers
 
maxer je napisao(la):
Pa posto sam ja nov ATi-jevac, dosta o tome ne znam ali sam skontao da Sapphir prodaje "originalne" tj. kartice koje za njega proizvede ATi-jeva fabrika. Oni mu dodju vise kao Veleprodaja/Maloprodaja, naruce robu od ATi-ja i onda je krcme po celom svetu.
E sad mi nije jasan Club3D pogotovo sa onim fushem od poluvisinske 9000Pro ... to sigurno nije ATi napravio.
Gigabyte je veliki proizvodjac i trgovac pa verovatno sam pravi kartice ...

Jedino sto pouzdano znam na mojoj nigde ne pise ko je proizvodjac tj. osim ATi oznaka i logotipova nema ni Sapphir-a, ni ostalih ...

(Ameri kazu da je kartica sa mojim proizvodjackim brojem Sapphirova tj.
on je distribuira a ATi je pravi).

Koliko ja znam da Sapphir proizvodi dobre Atije pa mozda cak i build by Ati. Mada nisam siguran.
Mislim da ce ova adresa pomoci u mnogim dilemama

http://www.sapphiretech.com/about/profile.asp
 
Tekman je napisao(la):
Koliko ja znam da Sapphir proizvodi dobre Atije pa mozda cak i build by Ati. Mada nisam siguran.
Mislim da ce ova adresa pomoci u mnogim dilemama

http://www.sapphiretech.com/about/profile.asp

Taj problem sam ja resio tako sto sam otisao na ATi-jev sajt i pogledao sta je Build by ATi a sta je Power by ATi itd.
Imate tamo identifikaciju "ko je pravio" karticu po SN i P/N brojevima koji se mogu naci na nalepnicama na samoj kartici ili na stampanoj ploci.
Konkretno moj Sapphir je Build by ATi i posto sam to utvrdio iskoristio sam priliku da ga i registrujem on-line kod ATi-ja i naravno moj SN i P/N su prihvaceni, posle unosa ovih brojeva, dobio sam tacan naziv mog modela, podatke koji su zapisani u BIOS-u (naziv, datum, SN, proizvodjac) a iste mozete videti pomocu RadEdit-a i sl.

Svako ko je zainteresovan da sazna istu stvar dovoljno je samo da se proseta do http://apps.ati.com/102lookup/ (naprimer).
 
Imao sam prilike da se srtenem sa 9700pro Ga,Saphire,BB ati i His-ovim
iz mojih kontakata za o/c najbolju kartu je napravio His evo samo ovaj podatak 9500pro His-ov se bolje klokuje od 9700pro Ga, a najlosi je se clokuje BB ati.:wave;
 
Pa kako se o/c moja BB ATi, tu pre svega mislim na memoriju, videcu tek kad dobijem bolje napajanje.
Trenutno sa noname 230W jedva da imam napon od 5V tj. kad nista ne radim iznosi +4.56V a kad pokrenem naprimer Quake2 u prozoru i posmatram soft.merac, napon je 4.36V do 4.39V.
Dok se sa +12V desava kontra stvar, vrednosti rastu preko 12.56V kad pokrenes igru.
 
maxer je napisao(la):
Pa kako se o/c moja BB ATi, tu pre svega mislim na memoriju, videcu tek kad dobijem bolje napajanje.
Trenutno sa noname 230W jedva da imam napon od 5V tj. kad nista ne radim iznosi +4.56V a kad pokrenem naprimer Quake2 u prozoru i posmatram soft.merac, napon je 4.36V do 4.39V.
Dok se sa +12V desava kontra stvar, vrednosti rastu preko 12.56V kad pokrenes igru.
Samo da znas da se gigabajte slabo klokuje.ali sledece nedelje imam iznadjenje za sve mogo bi jos markova da nabijem ali necu sad da se mucim inace imas izvanredan rezultat sa tvojom kartom i procesorom neznam koja ti je memorija ali super,ona je kod mene losa za sada,samo napred ovako je zanimljivije cekam izazov izgleda da si mi ti jedini konkurent za sada puno pozdrava:wave; :wave;
 
Kokos je napisao(la):
... neznam koja ti je memorija ...

Mem.cipovi su Infineon 3.3ns i za sada u 3DMark03 ne mogu da ih teram preko 297MHz jer prave brljotke u teksturama (u igricama ne) ali se nadam posle jaceg napajanja ... pa bicu razocaran ako ne mogu da ih teram na 310MHz. GPU za sada "ladno" radi na 357MHz ... ali da ipak ja sacekam napajanje.
 
Ovo sam pokupio iz fajla Response_to_3DMark03_discussion.pdf
Odnosi se na 4. test "Nature"
The workload of the test is clearly designed for the performance that is currently only available in
DirectX 9 generation hardware. On average 780,000 polygons are rendered per frame, and well
over 100MB of graphics content is used per frame!

Zesca kolicina podataka se progura u ovom bench-u.
 
Evo ga i moj skor

3DMark Score 891 3DMarks
GT1 - Wings of Fury 53.7 fps
GT2 - Battle of Proxycon 5.5 fps
GT3 - Troll's Lair 6.3 fps
GT4 - Mother Nature 0.0 fps Not supported
CPU Score 178 CPUMarks
CPU Test 1 18.8 fps
CPU Test 2 3.4 fps
Fill Rate (Single-Texturing) 528165405.0 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 978531555.0 MTexels/s
Vertex Shader 3.4 fps
Pixel Shader 2.0 0.0 fps Not supported
Ragtroll 3.8 fps

Family Athlon(tm)
Internal Clock 1033 MHz
Internal Clock Maximum 1200 MHz
External Clock 115 MHz

Display Device
Description RADEON 9000 Series
Manufacturer ATI Technologies Inc.
Total Local Video Memory 64 MB
 
Potkrala se greska!

Evo ispravke...

Fill Rate (Single-Texturing) 528.2 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 978.5 MTexels/s
 
Vrh Dno