Šta je novo?

2010 - DirectX 11 godina!

Nedjo

Čuven
VIP član
Učlanjen(a)
12.07.2000
Poruke
6,934
Poena
800
http://www.xbitlabs.com/news/video/..._DirectX_11_Will_Be_Fastest_Ever_Analyst.html

Despite of the fact that one of the two major suppliers of discrete graphics processors – Nvidia Corp. – is late with its DirectX 11-compatible graphics processing units (GPUs), the transition to the new application programming interface (API) will be the fastest in the industry, believes graphics market analyst Dean McCarron.

“Over the last decade, graphics processors supporting each new version of DirectX have achieved high volume shipments earlier in their life cycles than their predecessors. Our forecast is that DirectX 11 capable GPUs will continue this trend with the fastest transition between technologies ever, resulting in shipments surpassing DirectX 10 GPUs in 2010,” said Dean McCarron, the principal of Mercury Research, in a recent report about the state of graphics processors market.

A u kontekstu toga moze da ide i ova vest sa XBL-a:

http://www.xbitlabs.com/news/video/...of_DirectX_11_Graphics_Chips_Shipped_ATI.html

ATI, graphics business unit of Advanced Micro Devices, said on Monday that it had shipped over 800 thousand of graphics processing units (GPUs) that support DirectX 11 application programming interface. The rather high number of rather expensive graphics chips sold during the global economic downturn emphasizes the interest towards discrete graphics cards for desktops and PC gaming in general.

The company said that so far it has shipped over 500 thousand ATI Radeon HD 5700-series graphics processing units code-named Juniper and over 300 thousand graphics chips known as Cypress that power ATI Radeon HD 5800-/5900-series graphics adapters. Thanks to partly resolved supply issues with 40nm chips, AMD’s graphics business unit seems to have high chances of shipping around a million of DirectX 11-supporting graphics processors this year.
 
Jeeee....jos jedna DX11 tema:)
 
Ne znam kakve veze ima broj DX11 kartica sa DX11 igrama. Mislim koliko je u proteklih par godina prodato DX10 kartica pa gde su te silne DX10 igre?:)
 
Ma gluposti ja imam dx 10 karticu vec 3 godine i jos nisam probao dx 10 ,a takav je i dx 11 sve su to gluposti:D
 
Nazalost dobar deo korisnika racunara nije hteo da predje na Glistu, pa otuda manjak interesovanja developera.
 
Nazalost dobar deo korisnika racunara nije hteo da predje na Glistu, pa otuda manjak interesovanja developera.
to je definitivno bio ogroman ogranicavajuci faktor u popularizovanju DX10, ali treba imati na umu da je DX10 bio znacajan iskorak u odnosu na DX9, kako po pitanju implementiranih tehnologija (Uniffied Shader Architecture) tako i po pitanju metoda i alata za programiranje. DX10 i DX10.1 su predstavljali veliku skol kako za Microsoft, tako i za proizvodjace kartica i za developere i na bazi tog ogromnog iskustva je napravljen DX11, koji se na Boratovu zalost ne moze porediti sa DX10... a treba imati u vidu i popularnost "sedmice", kao i rasprostranjenost korisnicke baze Viste, koja je kreirana u zadnje dve-tri godine.

U svakom slucaju ovo sto onaj Mercurijev analista iznosi sigurno nije lupetanje na pamet :) S druge strane, kolicine DX11 kartica koje ATI izbacuje samo ce se uvecati pocetkom naredne godine sa izlaskom "Entry level" modela i logicno je da ce se balans u portfoliju izmedju DX10.1 GPU-ova i DX11 GPU-ova pomeriti na stranu ovih drugih.
 
Bas me zanima sta taj analista :)D) misli hoce li uopste biti igre koja koristi DX11, kako bi sa trona vizuelno najlepse igre zbacila igru izaslu pre 2 godine, koja daje domaci zadatak- i u DX9:) Doduse, to njega verovatno ni ne interesuje. Sigurno ne gubi vreme igrajuci igrice.
Uopste, gajio sam neku nadu da ce u ovoj temi biti nesto u vezi pomaka na tom polju, ali ne...800k, sve vise DX11 kartica...wow...svi u supermarkete, srecna DX11 godina:D
 
Poslednja izmena:
ja da pitam, u pojednostavljenim terminima -

R800 je zapravo R700 sa ludjim klokovima, i ubachenim:

dupli stream core

instrukcije za DX11

?

mislim, nemam ja nishta protiv toga, i smatram da ATI trenutno radi bolji posao od Nvidia-e, ali mi nekako dodje da pomislim da je duplo skuplja 5870 zapravo mala prednost u odnosu na 4890 (na konto DX10 i DX11 i njihove primene) .. ?
 
Pa, manje vise si u pravu, plus 40nm...sve "probleme" resava i jedna 5850, malo skuplja od 4890...
 
Uopste, gajio sam neku nadu da ce u ovoj temi biti nesto u vezi pomaka na tom polju, ali ne...800k, sve vise DX11 kartica ,srecna DX11 godina:D

I ja se nadam tome, i da, treba igre da obeleze dx11, a ne karte u tolikoj meri... ( da napomenem za dirt2, kad vec spominjemo igre , danas ga konacno probao, manje vise igra bi bila igriva samo da ne stoji colinmcrae u naslovu, muka mi od onog "hibrida" , igru treba shvatiti lezerno, dobra je za zezanje ....)
 
Poslednja izmena:
ja da pitam, u pojednostavljenim terminima -

R800 je zapravo R700 sa ludjim klokovima, i ubachenim:

dupli stream core

instrukcije za DX11

?

mislim, nemam ja nishta protiv toga, i smatram da ATI trenutno radi bolji posao od Nvidia-e, ali mi nekako dodje da pomislim da je duplo skuplja 5870 zapravo mala prednost u odnosu na 4890 (na konto DX10 i DX11 i njihove primene) .. ?

Do pred sam kraj ispravno rezonujes, ali
5870 je prakticno 4870X2 + neka hardverska poboljsanja + DX11.
R800 ima 2x vise sejdera od R700, tj R800 = 2xR700 (cak je i na grafikonu tako i nacrtano, kao 2 stara grafika spojena u jedan)
 
Poslednja izmena:
Pa nema još nižeg srednjeg i low end segmenta koji se najviše prodaju i "broje". Ali ne brini, tu je 4000 serija da zapuši rupu :)

Inače, naslov teme je urnebes. Ispada da je do sada bilo 2010 godina sa DirectX-om 11.
 
Kako koji kvartal i godina!

desktop_aic_mkt_value_q4_2007_jpr.png


Pa nema još nižeg srednjeg i low end segmenta koji se najviše prodaju i "broje". Ali ne brini, tu je 4000 serija da zapuši rupu

Nebitan podatak za ovu temu :)
 
Sve dok se igre prave prvo za konzole pa tek onda portuju na PC, dx11 nece potisnuti dx9. Cak i kada EPIC izbaci dx11 unreal engine koji ce se koristiti u velikom broju naslova, isti taj engine ce podrzavati i dx9. Napustiti dx9 zbog marketinskih floskula je pucanje sebi u noge. XP se i dalje nalazi u najvecem broju racunara.
A tek sada se vidi koliku glupost je Microsoft napravio zato sto nije podrzao dx10 u XP-u. Silne pare potrosene za razvoj dx10 API, razvoj hw, drivera itd. su isparile zbog gramzivosti Microsofta. Microsoft je imao "tezak" period zbog neprihvatanja Viste. Tezak pod navodnicima zato sto oni nemogu da propadnu pa cak ni da ne prodaju nijedan primerak OS-a. Proizvodjaci hw- a su bili u teskoj situaciji jer su ulozili mnogo u razvoj GPU-ova kod kojih se uopste nisu koristile nove mogucnosti.
 
To je kada se gleda sa aspekta šta bismo mi koji želimo nešto više trebalo da se desi. Proizvođači hardvera bili u teškoj situaciji? Oni na to gledaju na potpuno drugačiji način. Za njih je protekli period nikad bolji (doduše, sada je došla ekonomska kriza, ali je to na globalnom nivou, nezavisno od tržišta). Naprodavali su se GPU-ova kao nikada, korišćena je svaka marketinška fora koja je mogla da se koristi. Misliš da se ekonomisti i pravnici koji vode korporacije nešto specijalno brinu što "potencijal njihovih GPU-ova nije korišćen"? Naravno da ne, dokle god prodaja ide - a ide - baš njih briga. Karte su se prodavale zbog performansi, a tek onda zbog feature-a, tako da proizvođači hardvera nisu bili uopšte u teškoj situaciji. Možda se neki inženjer sporadično iznervira jer je mislio da će to što je kreirao biti bolje iskorišćeno, ali bože moj.

Čak bih pre rekao da su u najnebranijem grožđu bili kreatori softvera. Nisu znali šta da rade, ni tamo ni ovamo, oni koji su ulagali u DX10 to nisu ni morali da čine i bacali su novac i tako dalje...
 
^ dizajneri su uglavnom kinezi . oni se ne nerviraju. :p
 
josh jedna Direct X godina :p
 
Ma ok, DX11 mora da uspe. DX10 nije prošao dobro jer mnogo ljudi nije htelo da prelazi na Vistu. Dok sa DX11 ti možeš da... auh boga mu, ipak moraš da pređeš na Sedmicu. Na Sedmicu koja je 10-15% sporija od Viste koja je takođe tako nešto sporija od XPa. :p Ako ne računamo plaćene revieowima sa sintetičkim testovima i FarCry 2 kao jedinom pravom igrom.

Mislim, ajde da iskuliramo celu priču od DX10 i 11. Šta se desilo sa 64bita? Koliko već godina na desktop tržištu ne možeš da nađeš 32b procesor. A koliki procenat home usera koristi Win64?
 
Na 64-bita ce morati da se predje kad memorijska zahtevnost dodje do 4GB :).
Sada je mainstream 2 GB, ali ce za godinu-dve mainstream biti 4GB i eto forsiranog prelaska na Win7 i 64bit. U pravu si da se DX10 i 11 tu slabo sta pitaju :)
 
Ma ok, DX11 mora da uspe. DX10 nije prošao dobro jer mnogo ljudi nije htelo da prelazi na Vistu. Dok sa DX11 ti možeš da... auh boga mu, ipak moraš da pređeš na Sedmicu. Na Sedmicu koja je 10-15% sporija od Viste koja je takođe tako nešto sporija od XPa. :p Ako ne računamo plaćene revieowima sa sintetičkim testovima i FarCry 2 kao jedinom pravom igrom.

Mislim, ajde da iskuliramo celu priču od DX10 i 11. Šta se desilo sa 64bita? Koliko već godina na desktop tržištu ne možeš da nađeš 32b procesor. A koliki procenat home usera koristi Win64?

Izvini ali pokazujes osnovno nepoznavanje materije, za DX11 ti ne treba Win 7, radi i na Visti!
Sto se ostalog tice, sve mi se cini da nisi ni koristio Win 7 i Vistu i da pricas napamet sto ti i nije bas pametno.
 
Nova tehnologija, ljudi verovatno nemaju para da apgrejduju računare da bi mogli igrati igre sa DX11 standardom.
Inače neke od DX10 igra: Dirt 2, Crysis, Resident Evil 5, Devil May Cry 4...
 
Dirt2 je DX9 igra sa nekoliko DX11 efekata... Na danashnji dan ne postoji nijedna DX10 only igra, a kamoli DX11. Kada se setim pochetka DX9, kada su se pojavljivale DX9 only igre - to je, po meni, bilo zlatno doba DX-a...
 
Ne treba nam to... i tako je gameplay shugav, who care about graphic. IMHO bolje da grafiku i ne diraju do next gen konzola... nek se igraju sa fizikom i AI-em, za dobro svih.
 
Nazad
Vrh Dno