Šta je novo?

Прелазак са dSLR на mirrorless?

malipirat

Slavan
Učlanjen(a)
10.02.2009
Poruke
118
Poena
330
Размишљам о преласку на безогледалца или узимању бољег објектива, те бих замолио за пар савета шта гледати, тачније који уређај (Canon, Nikon, Sony ...) и које објективе.
Тренутно имам Canon 550d + Canon 15-85mm f/3.5-5.6 IS. Имам и 50mm f/1.8 (али се слабо користи).
Елем, приоритет су ми две ствари:
1. Што оштрија фотографија.
Canon 15-85mm има употребљив распон и добар је при одличном осветљењу, али при слабијем осветљењу је превелики шум. А и чини ми се да понекад није довољно оштар (или су године стигле Canon 550d). Не треба ми велики зум, више ми одговара широки објектива (већина слика ми је на 15mm crop, односно 24mm FF).
2. Што лакши/компактнији систем.
Углавном ми треба за путовања, a већ почиње да ми смета да носим преко 2 kg фотоопреме.

И ту долазимо до моје дилеме:
1. Узети новији crop Canon, и задржати се на Canon 15-85mm
2. Узети нешто бољи објектива, типа Canon EF 16-35mm f/2.8 (а задржати Canon 550d). Искрено волео бих мало већи распон, али ми је већи приоритет шири објектив.
3. Прећи на безогледалце и које: Canon / Sony / Nikon, да ли гледати crop или FF и који објектив?
4. Колико је употребљиви џепни дигиталци, типа Sony RX100 VI или Canon G7x II?

Фото опрему сам последњи пут гледао пре 10 година, када и узех тренутни дигиталац. Тада су milc верзије Canon и Nikon биле далеко испод dSLR уређаја. Чини ми се да сада имају потпуно нове системе, дугачије објективе/mount.... Sony је тада имао најбоље milc системе, само нисам пратио какви су му објективи (има ли он L серију и који објектив се показао као добар), стално су нешто мењали... тешко испратити то.
Дакле интересује ме првенствено са техничке стране, коју опцију препоручујете. И замолио бих без система који су преко 2500 евра, не мислим да се професионално бавим тиме.

Унапред хвала
 
Aj da ne bude da te neko goustuje, jer je i meni trebalo izvesno vreme da složim sliku šta ustvari hoćeš;
Tebi je u svoj suštini najbitnija fotografija. Stakla najpre gledaj prema distorziji. Ako si prosto navikao na Canon stakla i taj tip distorzije, toga se i drži. Canon 200D ti se uklapa u koncept, napredak je u odnosu na 550D, dok zadržavaš formu DSLR-a, ali žrtvuješ mehaničko tražilo (i dobiješ elektronsko koje u praksi služi svrsi), što i nije neka šteta, jer ti ipak ostaje zatvarač, a tako ujedno dobiješ kompaktnu formu. Noviji model od njega je 250D (200D II) i on ima podršku za 4K snimanje.

Imam Canon 5D II i Sony A6300, Sony mi je primarni zbog videografije i bezogledalci jesu tu dosegli jedan pristojan i upotrebljiv stadijum, ali kod fotografisanja dinamičnih scena je upravo taj nedostatak zatvarača poneki put falinka, iako u većini situacija može da odgovori na izazove. Sony-evi objektivi imaju jajastu distorziju koja je primamljivija pejzažima, no portretima, iako mogu i tu da se određuju žižne daljine i uglovi. Međutim, dodatna prednost je i bliska adaptacija starih objektiva (M39 i M42 bajonet) zbog približne udaljenosti do senzora.
Kompaktne varijante u doba kad Panasonic sa S1H je već na full frame-u i GH4/5 koji su na micro four thirds senzorima postaju stvar prošlosti, tako da sve što je ispod kropa, za ozbiljno ne uzimati, da ne kažem bolje uzmi mobilni i njime čini čuda, jer su IMX586, 686 pa i 363 izvanredni, a kamoli oni što su specijalno išli za Huawei P30 i novije serije.
 
Poslednja izmena:
Можда нисам био најјаснији, хтео бих нешто боље (првенствено оштријији и бржи објектив) од тренутног, те је дилема:
1. Да ли мењати тело (типа предложени 250D) или мењати објектив (неки из L серије, типа Canon EF 16-35mm f/2.8 или Canon EF 24-70mm)
2. Прећи на безогледалца и на који систем (предложени Sony 6300/6400, евентуално Sony a7r III или неки из Canon M/R серије, или Nikon)
Могу ли замолити за предлог објективе за Sony системе, за crop или FF варијанту тела. Идеалан би био неки туристички (за све прилике), плус плачинка за пејзаже, евентуално и неки за портрете.
Да ли се препоручује Sony a7r III, обзиром да је FF и има сензор од 42,4 MP. Полован је као нов iPhone, а претпостављам да прави боље слике и дуже му траје батерија 🙃

@uji можеш ли навести неки пример је „јасте дисторзије” код Sony-ја. Мени код Canon 50mm 1.8 највише сметају хроматске аберације.


п.с. Компактне сам споменуо јер повремено идем на планинарење, а тада је стварно проблем 3-5 сати узбрдо додатно теглити фотоопрему од 2kg. Можда би ипак била идеална варијанта milc и нека палачинка, само која?
 
1. Imao i 550D i 15-85. TO je opaka kombinacija, u smislu da je to staklo ostro na svakoj blendi i duzini. Ako kod tebe nije, znaci da objektiv nije u redu ili imas losu tehniku fotkanja.
2. Kacenje FF L objektiva na krop telo je cista blasfemija, bacanje para i gubljenje raspona.
3. Ako smatras da je ostrina sve sto te interesuje, samo prajmovi i to najskuplji mogu da naprave neku manju razliku u odnosu na najbolje zumove. Spremi neki bubreg...
4. Ako hoces nesto bolje i savremenije, FF MILC je jedini put. Preporuka A7RIII sa Sony FE 24-105mm ili Tamron 28-75mm G2 kao neki standardni zum za sve prilike. Sirina je uvek skupa, sirokih palacinki nema kod Sonyja a i obicno su to teski kompromisi sto se tice kvaliteta. Za sirinu savetujem npr Tamron 17-28mm, Sony 16-35mm f4 ili Sigmu 14-24mm. To su sve stakla projektovana za MILC i sva rade jako lepo, sve zavisi od tvoji afiniteta i dzepa.
5. Ako nemas kesha za FF MILC opet Sony krop je jako solidan sistem sa puno lepih objektiva, ali ne ocekuj da repliciras Canon krop stakla na drugom sistemu u smislu zizne daljine.

Eto ovo mi je prvo palo na pamet. Iskreno ako si u mogucnosti menjaj dslr, ako nisi krastavac! :)
 
  • Like
Reagovanja: uji
Reč je o 16-50 kit objektivu sa kojim na a6300 uglavnom radim sve, ali se fokusiram na kadriranje prema maniru fotografije ili videografije. Moja logika je bila da, pošto imaš kit objektiv, vodim priču u tom smeru. Nešto bolja situacija je na račun Zeiss objektiva, ali to i košta, kao što je Leica SL sistem kod Panasonika takođe skup, ali približna priča je na ta dva fronta.
Što se hromatske aberacije na Canon-u tiče, jasno mi je šta hoćeš da kažeš. Isti, da kažem, problem imam na 28-135mm objektivu i to ćeš jedino donekle otkloniti stabilnijim kadrom. U tim situacijama sa dužom ekspozicijom na otvorenom fotografišem u live view pa na maksimalnom zumu prebrišem takve fotografije i konačni izbor svedem na čiste ili sa što manje primetne vidljivosti duginih boja.
Canon ima oštrija stakla jedino u L sistemu, tako da ti budžetska kategorija neće to rešiti, osim drugih proizvođača eventualno (Yongnuo se prvi uzima za poređenje baš iz tog razloga što obezbeđuju bliceve i rasvetu kao alternativci). Sony je tu i sa kit objektivima dve klase ispred.
Kratke žižne daljine i palačinke koje nisu preskupe obezbeđuju milc kropovi. Kao što je već rečeno, njihov FF je možda najbolje rešenje, ako se naravno ima finansijskih mogućnosti. Sve drugo povlači veća ulaganja u pripadajuće bajonetne sisteme.
Za kraj, da se ispravim po pitanju prethodnog posta, 200/250D zapravo imaju mehaničko tražilo i ogledalo, a bezogledalci samo zavesicu. Zato je meni sve vreme bilo na pameti kako taj dodatni element koga ima DSLR potpomaže konkretnijem fotografisanju u pokretu (auto, subjekat koji trči, pomerajem kamere rukom, itd).
Nikon nisam ni koristio, niti su oni iskazivali veće ambicije za videografiju ni pre 10 godina, a kamoli sada. Pritom, Canon je prekasno doneo 4K i 8K sa ograničenim mogućnostima, dok su Sony i Panasonic tu dosta ispred i zato se bavim samo njima.
 
Хвала на коментарима. Донекле ми је јасно у ком правцу треба ићи, дићи руке од dSLR-a и прећи на MILC.

Canon 550D + 15-85mm јесте одличан по дану, можда и идеалан распон за сваку прилику. Али чим почне да пада мрак више није толико оштар. Поредио сам у пар прилика са Canon 50mm f1.8, и са истим параметрима (жижна даљина, бленда, ISO), 50mm даје нешто оштрије слике. Али су зато, на Canon 50mm, хроматске аберације знатно израженије (поготово комбинација неба и тамних ивица - гране/споменици/зграде...) . Зато сам и кренуо у размишљање о нечем новом.

Погледаћу предложене зум објективе. Sony FE 24-105mm F4 G OSS делује прихватљиво за сваку прилику, евентуално Sony FE Carl Zeiss Vario-Tessar T* 16-35mm F4.

Нисам баш најбоље разумео, да ли „палачинке” могу да иду на Sony a7riii (како иде подела њихових бајонета). И ако могу замолити за пример широкоугаоне палачинке. Ко велим са толиким сензором понекад би и добар широкоугаони завршио посао, лако се да одсећи одговарајућа слика.

Неко је споменуо да има и Canon и Sony. Колика је разлика у колориту? По примерима на dPreview, Sony ми делује да има мало више црвене нијансе
 
Moći će, E-Mount bajonet je versatilan u tom smislu da i krop stakla mogu na FF, samo što će vinjetirati i eventualno optička stabilizacija bi mogla da zakaže, ali bitno je da ulazni prsten na objektivu ne mora da se vadi i stavlja drugi, što je zaista odlično.
Za moju percepciju, kolorit Canon-a kad je difuzno svetlo više preovladavaju žuto-plavi tonovi, dok Sony jeste bliži crveno-plavom koloritu, ali žute i narandžaste umeju biti jako prijatne. Njegov adut su S-Log profili boja (ne svi modeli, naravno, a6100 je primera radi jedan od tih). Pošto već imaš 550D, priču o kolor korekciji već možeš da načneš upotrebom Technicolor Cinestyle i EOSHD C-Log profilima pa kroz Lightroom ih obrađuješ i dosežeš željene rezultate. Ovo je važno i u fotografiji zbog toga što nećeš uvek spajati tri ekspozicije, niti podjednako podeksponirati, već kada radiš na otvorenom, a ne želiš da gubiš informacije o detaljima (nebo, senke, pregorelost i drugo) tu profili boja stupaju na snagu.
 
Nazad
Vrh Dno