Šta je novo?

Špedicija za paket vrednosti 20 eur?

Sandra xx

Zapažen
Učlanjen(a)
04.12.2023
Poruke
4
Poena
2
Zdravo svima. Molim za savet.

Očekujem paket iz inostranstva koji sadrži neke besplatne test uzorke hrane koji su mi potrebni za onalajn obuku. Organizator obuke mi ih je poslao besplatno, a dodatno imam invoice koji to potvrđuje. Vrednost paketa je manja od 20 eur.

Ipak, dobila sam poziv od UPS kurirske službe da angažujem špeditera koji će obaviti uvoz mog paketa. Totalno sam zbunjena, prvo: jer je paket male vrednosti, drugo jer do sada sam toliko puta naručivala i uvek je to rešavala kurirska služba i treće jer je identični paket preko DHL-a stigao koleginici koja nije morala nikog da angažuje.

Da li ja imam neka prava i koja? Kome da se obratim?
UPS se odriče bilo koje odgovornosti i prepušta meni da rešim slučaj.

Hvala
 
Sva prava ovog sveta su tvoja ali prvo pročitaš Carinski zakon pa kreneš u naručivanje.
Kao fizičko lice imaš pravo uvoza samo za sopstvene potrebe i potrebe domaćinstva. Postoje i stvari koje kao fizičko lice ne možeš da uvezeš ili je potrebna dozvola za uvoz (medicinska oprema, pomagala. lekovi itd). Vrednost nema nikakvog uticaja. Obrati se nekom špediteru koji će ti objasniti ali prvo da vidi tarifni broj.
 
Pa naravno da je za sopstvene potrebe, za čije je druge. Lično ću ja koristiti sadržaj paketa. Ne vidim po čemu bi se ovaj paket razlikovao od bilo kog drugog koje ljudi svakodnevno naručuju, koji sam i sama naručivala. Nisu nikakvi lekovi, medicinska pomagala isl., nego upakovani uzorci hrane za analizu ukupne mase 30 g. Pri tom imam dokument koji to potvrđuje. A pravila, ako su pravila, neka važe isto za sve, a ne kako se kome zalomi.
I da dodam troškovi špedicije višestruko premašuju vrednost uzorka. Da ne pričam o tome ako dođe do carinjenja. Organizatori obuke su ovakve pakete poslali u 15 Zemalja, ali samo u Srbiji se javio ovakav problem.
 
Prvo prouči značenje reči za sopstvene potrebe i da li obuka spada u to. Pravila važe za sve a to što ti se prvi put dešava da si u pravilima tvojim nastupom ne znači da mora i komšijama da crkne krava. Pitanje je kako je deklarisano (koja je grupa proizvoda) u izvoznoj deklaraciji i bolje ti je da se odrekneš pošiljke ili pak konsultacije sa nekim špediterom da li može da ti odradi a to bi ti bilo oko 5k din.
 
Ne očekujem da komšiji crkne krava, već baš suprotno, da i meni ne crkne. 5k je mnogo za nešto što košta 0 dinara. Da, odbiću paket, a opet kažem, organizatori obuke koji su poslali bezbroj ovakvih paketa (izmedju ostalog i u Srbiju) prvi put čuju da neko ima takav problem.
 
Neka ti ponovo pošalju ali sada DHL-om. To je najjednostavnije rešenje kada već imaš saznanje da tako prolazi.
 
Pitanje je kako je deklarisano, možda trebaju i fito pregledi ili ko zna šta a moguće i da ne može da prodje na fizičko lice. Ima nešta čim su se iz cuga odrekli odgovornosti. Ako je iz EU najbolje je da ti neko donese, malo li buseva i kombija vozi.
 
Pa naravno da je za sopstvene potrebe, za čije je druge. Lično ću ja koristiti sadržaj paketa. Ne vidim po čemu bi se ovaj paket razlikovao od bilo kog drugog koje ljudi svakodnevno naručuju, koji sam i sama naručivala. Nisu nikakvi lekovi, medicinska pomagala isl., nego upakovani uzorci hrane za analizu ukupne mase 30 g. Pri tom imam dokument koji to potvrđuje. A pravila, ako su pravila, neka važe isto za sve, a ne kako se kome zalomi.
I da dodam troškovi špedicije višestruko premašuju vrednost uzorka. Da ne pričam o tome ako dođe do carinjenja. Organizatori obuke su ovakve pakete poslali u 15 Zemalja, ali samo u Srbiji se javio ovakav problem.
Problem je što je sadržina "uzorci hrane" to ima poseban tretman...
Pitanje odakle je slato i u kojih 15 zemalja je slato.
Ako su slali iz EU u zemlje koje su isto u EU šta te čudi što su tu carinski propisi "labaviji".
 
Znam da je sigurno išao za Tursku i Makedoniju. Na kraju to nije ni bitno. Mene je ovde najviše iznerivrala kurirska služba koja se totalno ograđuje od toga. DHL je to vrlo lako završavao. Jednom sam isto imala situaciju da je paket trebao da se carini. Predstavnik DHL mi je tražio dozvolu da me zastupaju, ja pošaljem izjavu i ličnu kartu, i posle toga samo dobijem obaveštenje da je ipak paket oslobođen od carine, i stigne mi na kućnu adresu. I to ništa nisam dodatno plaćala.

I to nema veze sa sadržinom paketa, kako su mi rekli iz UPS-a, to što radi DHL nije po njihovom protokolu.
 
DHL uvek traži uz ostalu dokumentaciju i ovlašćenje za zastupanje u carinskom postupku bez obzira da li pošiljka podleže carinskom postupku ili ne. Zakon kaže da se za sve pošiljke poslate od pravnog lica bez obzira da li su komercijalne ili ne čija je vrednost do 50e plaća PDV a ako prelazi tu vrednost podleže carinskom postupku i plaća se i carina i PDV. Vrednost pošiljke čini vrednost robe sa svim troškovima transporta (poštarina ili usluga kurirske službe) do mesta carinjenja. To što pišeš da nešta tebe košta 0 nije vrednost pošiljke, svaka roba ima neku cenu.
Svaka zemlja ima svoj carinski zakon te ne možeš da gledaš gde je prolazilo a gde ne. Traži da ti pošalju novu pošiljku sa svim uračunatim troškovima (DDP) ako im je obaveza da obezbede materijal za obuku, ako je sve uračunato u cenu obuke, osim ako nije navedeno da nisu odgovorni za carinske troškove.
Do sada si eto imala sreće pa za tebe nisu važili propisi pa eto desilo se i da važe.
 
Zdravo svima. Molim za savet.

Očekujem paket iz inostranstva koji sadrži neke besplatne test uzorke hrane koji su mi potrebni za onalajn obuku. Organizator obuke mi ih je poslao besplatno, a dodatno imam invoice koji to potvrđuje. Vrednost paketa je manja od 20 eur.

Ipak, dobila sam poziv od UPS kurirske službe da angažujem špeditera koji će obaviti uvoz mog paketa. Totalno sam zbunjena, prvo: jer je paket male vrednosti, drugo jer do sada sam toliko puta naručivala i uvek je to rešavala kurirska služba i treće jer je identični paket preko DHL-a stigao koleginici koja nije morala nikog da angažuje.

Da li ja imam neka prava i koja? Kome da se obratim?
UPS se odriče bilo koje odgovornosti i prepušta meni da rešim slučaj.

Hvala

Ja sam imao sličan slučaj i to baš preko DHLa. Zahtev da se carini pošiljka ispod 50 EUR vrednosti.

Pošto sam im uputio primedbu tražili su mi da pošaljem Dokumentaciju za oslobađanje pošiljke
· Kopiju lične karte,
· Order sa sajta ili porudzbenicu gde se vidi koliko je pla’ena roba, a koliko transport,
· Bankovnu transakciju prema posiljaocu,
· Izjavu (tekst ispod)

CARINARNICA BEOGRAD
CI ZA KURIRSKE POŠILJKE - DHL

I Z J A V A

Izjavljujem pod krivičnom i materijalnom odgovornošću da pošiljka koja je
pristigla za mene od:
Posiljka broj:
Sadrži:

Sadržina pošiljke neće biti korišćena u komercijalne svrhe, već isključivo za
moje lične potrebe.
Saglasan/na sam da se za potrebe carinjenja izvrši prethodni pregled
pošiljke.

(Svojeručni potpis)

Posle par dana pošiljka mi je normalno stigla na kućnu adresu.

Ako UPS neće da se bavi time onda je do njih pošto procedura postoji.
Ja bih pisao centrali UPSa za urgenciju
 
Koliko znam, u Srbiji bez spedicije prolaze samo USPS i DHL (i to mislim Standard, ne Express).
 
@indian
Preko kurirskih službi prolaze bez špedicije sve pošiljke čija je vrednost do 50e, pošiljke bez obzira na vrednost koje stižu preko pošte nemaju špediciju.
 
tema za ovakve slučajeve:
 
DHL uvek traži uz ostalu dokumentaciju i ovlašćenje za zastupanje u carinskom postupku bez obzira da li pošiljka podleže carinskom postupku ili ne. Zakon kaže da se za sve pošiljke poslate od pravnog lica bez obzira da li su komercijalne ili ne čija je vrednost do 50e plaća PDV a ako prelazi tu vrednost podleže carinskom postupku i plaća se i carina i PDV. Vrednost pošiljke čini vrednost robe sa svim troškovima transporta (poštarina ili usluga kurirske službe) do mesta carinjenja. To što pišeš da nešta tebe košta 0 nije vrednost pošiljke, svaka roba ima neku cenu.
Svaka zemlja ima svoj carinski zakon te ne možeš da gledaš gde je prolazilo a gde ne. Traži da ti pošalju novu pošiljku sa svim uračunatim troškovima (DDP) ako im je obaveza da obezbede materijal za obuku, ako je sve uračunato u cenu obuke, osim ako nije navedeno da nisu odgovorni za carinske troškove.
Do sada si eto imala sreće pa za tebe nisu važili propisi pa eto desilo se i da važe.
Da li se placa carina ako je u pitanju poklon paket dostavljen DHL dostavom u vrednosti ispod 50 evra?
Prijatelj mi je predhodno slao poklon pakete iz S.Koreje standarnom dostavom i nisam placala carinu.
Zanima me da li je drugacije ako se paket salje preko DHL a obelezen je kao gift ?
 
@indian
Preko kurirskih službi prolaze bez špedicije sve pošiljke čija je vrednost do 50e, pošiljke bez obzira na vrednost koje stižu preko pošte nemaju špediciju.

netačno, meni su 2x, dvaputa, tražili tu špediciju, za POKLONE, koji su stvarno i bili pokloni.

Prvi je bio promo materijal, rokovnici, olovke, šolja za čaj...stvarne vrednosti u vrh glave 15eur.
Tu sam morao da platim tu špediciju jer mi je slao poslovni prijatelj, iz Poljske, i da ih ne uvredim platio sam.

Drugi put, slali su mi neki italijani neki materijal za šivenje, 5m materijala, poklon, naznačeno
i opet su mi tražili špediciju, i to sam odbio jer bi izašlo vrtoglavo nešto, tipa 7-12 000 RSD.

Ono što sam shvatio, je da ako ti šalje pravno lice, brzom poštom, medjunarodnom, to ide na špediciju.
I ovde neki mešaju špediciju i carinu, to nije isto nimalo.

Usput, šta je stvarno ta špedicija?
lepo ime za drumsku pljačku, ja bih rekao....carina je carina, pdv je pdv, a šta je ta špedicija uopšte?
 
Spedicija je usluga koju spediter naplacuje da bi popunio potrebnu dokumentaciju i dostavio carini. Nije neka nauka ali ne mozes sam da to popunis ako nemas sertifikat za obavljanje carinskih usluga. Bezveze je da fizicka lica prolaze kroz tu proceduru ali sta da se radi.
 
@okmijun
Špedicija odnosno carinsko zastupanje je popunjavanje formulara sa šiframa robe po carinskom tarifniku gde se uz mnogo drugih stvari unose i svi troškovi (vrednost, transport, rukovanje, utovar i istovar i dr.) od pošiljaoca do mesta carinjenja i on jedino može zastupati pred carinom. Pravna lica moraju imati carinskog zastupnika (zaposlenog ili angažovanog po potrebi svejedno je) za svaku pošiljku ma kakva bila, i uzorak i reklamni materijal imaju svoju vrednost bez obzira što dobijaš besplatno a najgora stvar u tome je ako je nešta što se koristi u ishrani (posudje, šolje za kafu i sl) moraš da platiš i fito sanitarni pregled a o praškastim uzorcima da ne pišem (sastav pa da li je neka komponenta zabranjena ili ne). Inače zastupnik u postupku carinjenja (nekada špediter) mora da poseduje sertifikat za tu vrstu posla. Za fizička lica sve to važi kada se šalje preko kurirskih službi (DHL, UPS, TNT) jer nisu registrovani za vršenje poštanskih usluga samo ako podleže carinskom postupku (vrednost preko 50e) dok slanje preko pošte funkcioniše sasvim na drugi način.
 
Nazad
Vrh Dno