Šta je novo?

Čekajući Godoa

Učlanjen(a)
19.11.2010
Poruke
93
Poena
159
Evo ovako, prvo pozdrav za sve članove foruma, a ovaj moj problem sa reklamacijom/garancijom ću pokušati iznijeti u što kraćim ctama, pa mi predložite šta da radim.


Sredinom 2013 kupljen tablet sa garancijom od 2 god(u jednom "renomiranom" lancu IT prodavnica). Nekih godinu dana kasnije dio ekrana ne reaguje na dodir.

Dana 22.05.2014 nosim uređaj na reklamaciju u radnju gdje je kupljen (TC Zara-NS), ali tu zatičem daske na vratima i obavještenje da se lokal izdaje.
Nosim u drugu njihovu radnju gdje sa vrata zatičem nemilu scenu u vidu nezadovoljne mušterije koja treći put reklamira isti laptop, nakon dužeg čekanja i gledanja te mučne situacije dolazim na red i predajem uređaj i dobijam reklamacijski zapisnik.

Dana 28.05.2014 dobijam ODGOVOR od njihovog kontrolnog servisa gdje kažu da su oni proslijedili uređaj u ovlašćeni servis i da će me obavijestiti kada im taj servis vrati uređaj. Međutim ovlašćeni servis ima online provjeru statusa uređaja (koja za divno čudo radi). Operativnim terenskim radom uz online potvrdu dolazim do saznanja da je uređaj vraćen kontrolnom servisu dana 10.06.2014 kao nepopravljiv. (Ja po pravilu nebih trebao da imam ikakve veze sa ovlašćenim servisom.)
Naravno kontrolni servis me uopšte ne obaveštava da im je uređaj vraćen, i ja čekam narednih 20ak dana,ali nikakvog obaveštenja nema.

Dana 02.07.2014 (40ti dan) pozivam kontrolni servis da se raspitam o statusu uređaja, i tu dobijam odgovor da je tablet još u ovlašćenom servisu!?!?!?! U nevjerici slušam šta mi gospoja priča i kažem im da je uređaj vraćen njima pre 20 dana kao nepopravljiv! Mlada gospoja me lepo zamoli da sačekam. Da bi nakon nepun minut ipak pronašli moj tablet u njihovom servisu koji im je zaista vraćen 10.06.(Gospoja kaže da je i ona iznenađena) , ali isto tako kaže da je nepopravljiv, i da će mi oni poslati neko pismo da se ja izjasnim o zameni ili finansijskom razduživanju!????
(Prvi put cujem za tako nešto jer to ide po automatizmu-ako nemaju isti proizvod, onda ide razduženje.)

Dana 08.07.2014 pismo i dalje ne dolazi (BG-NS pismo putuje max 4 dana). Zovem ponovo kontrolni servis, ali ovaj put se niko ne javlja. Zovem njihov call centar, gdje me operater upućuje na servis ali da budem uporan. Upornost se isplati i nakon 10ak pokušaja dobijam vezu i informaciju da oni nisu slali nikakvo pismo i da će me obavijestiti! (ovo se sve dešava 46ti dan od kada je tablet predat).
Iznerviran kao ris opet zovem call centar i trazim nekoga više instance, nekoga ko može makar okvirno da mi kaže kada ću dobiti tablet nazad. Operater me prebacuje na nadobudnog momka, iz kojeg jedva uspevam da izvučem njegovu titulu-"menadžer prodaje" !
Menadžer (koji se takođe čudi da ovaj slučaj još nije rešen :trust:) me upućuje na šefa kontrolnog servisa. Zovem ponovo kontrolni servis, ali šef je zastićen kao beli medved i ona gospoja mi ponavlja kako cu biti obavešten i da je sad birokratija u pitanju.

Danas - 14.07.2014 (52.gi dan) pozivam kontrolni servis i dobijam potpuno isti odgovor od gospoje...da je uređaj nepopravljiv, da je sad birokratija, da će me obavijestiti... na moje pitanje KAD? njihov odgovor je da nemaju takvu informaciju!

Pre kupovine sam bio potpuno svestan u šta se upuštam kupovinom kineskog tableta, ali apsolutno nisam imao ni potrebe ni finansija za nečim skupljim i garantni period mi je ulivao povjerenje (da ne bi isli u off ovde se ne radi o kvalitetu proizvoda nego iskljucivo odnos prodavac-musterija)

Ako je dozvoljeno rado bih dodao ime renomiranog lanca prodavnica IT opreme, da znaju ljudi sta da ocekuju i s kim da sarađuju.



Kada nerazumni ljudi tumače garancijsku klauzulu "razuman rok", to je sve osim razumno!
 
Poslednja izmena:
Ma sta bre da li smes?! Tresi!
Da umru vise lihvari od onog sto ih najvise boli. Od neimanja kupaca.
 
To je comtrade u bazaru (verovtno, mada je tamo bio i gigatron pre), posto tc zara ne postoji.
 
Poslednja izmena:
Moja greška,Telep u pravu si Bazar je u pitanju, radnja nekad bila cini mi se na vrhu, čuveni gigatroL.
 
Drugari, sto kazu dok dete ne zaplace, majka ga ne uzima u ruke :d salu na stranu ja sam vise od mesec dana imao problema sa reklamacijom tastature. Isti slucaj, i mene su isto tako zavlacili, kad pozovem sluzbu reklamacije kazu mi da se reklamirani artikl nalazi u ovlascenom servisu, i da cekaju da se uredjaj proveri/testira i da cim budu imali neke informacije, odmah ce da mi jave. Naravno nikad mi nista nisu javljali, i kad god sam ih zvao gledali su samo kako da me otkace i spuste slusalicu. Sve dok nisam popizdeo, i otisao licno u radnju da raspravimo da li je u redu, da ih cekam vise od mesec dana da mi zamene, budjavu tastaturu od 3000din. - Oni su se naravno tu izvlacili, zahtevao sam da razgovaram sa sefa, nije bio tu navodno prisutan, dali su mi njegov broj telefona, nakon razgovora sa njim, resio mi je reklamaciju istog trenutka.

Epilog price je da juris sefa reklamacije i sa njim razgovaras, operateri nemaju pojma, niti ih zanima, sto se ti bunis s'pravom, i nisi zadovoljan.
Samo gledaju kako da te otkace i spuste slusalicu, i lazu samo tako. Meni su obecavali 100x da ce da se raspitaju sta se desava sa reklamacijom i da ce da mi jave, naravno nikad mi nista nisu javili. A kad treba kesh da im se da, onda sve moze, i ne ceka se, duze od 2-3dana.
 
Lakše je do Putina doći nego do gospodina M.M. šefa kontrolnog servisa. Jedan dan nije u sevisu, drugi dan je upravo izasao, i to tako providno lažu da bi ih osnovac izvalio. Najgore je sto oni sigurno imaju jaka leđa u tim inspekcijama, jer da nemaju nebi ni mogli ovako kako im se hoće!
Zvaću ih za 7-8 dana (puna 2 mjeseca) pa ću tražiti audijenciju kod gospodina šefa servisa, ako njegovo velicanstvo bude prisutno i raspolozeno za kontakt sa običnom svjetinom.
 
Cini mi se da si ti previse dozvolio da se cela prica razvuce. Ja im ne bih dao vise od 30. dana pa ne znam sta da se desi, posto je toliko i zakonom odredjeno osim ako ne gresim? U Srbiji se stvari koje su treba da se desavaju rade mnogo duze zato smo ovde i gde smo. Trebao si da procitas kupovni ugovor i da procitas svoje prava koje imas kao kupac i njima da im pretis, ne bi te zavlacili toliko.
 
Zakonom je određen jedino rok od 15 dana od prijema reklamacije da gigatrol meni odgovori sa izjašnjenjem o podnetom zahtevu i predlogom njegovog rešavanja, posle tih 15 dana ne navodi se određeni broj dana rješavanja slucaja vec to zakon naziva "primereni rok".
Od svih prava koje ja imam kao potrošač, imam pravo da se nerviram, pravo da se ubijem i pravo da odem licno tamo i nekome izvucem usi, samo sto bih za ovo poslednje krivično odgovarao.
 
...procitas svoje prava koje imas kao kupac i njima da im pretis, ne bi te zavlacili toliko.
Ovo je glavni problem kod nas, ne samo sto se tice reklamacija/garancija vec generalno, da neko ko se DERE i VICE i najbolje PRETI postize rezultate, za razliku od nekog ko zivi u iluziji da ima prava kao kupac, i pokusava sve mirno, skladno sa propisima da resi.

To sto je neko pljunuo 15k za tablet ili koliko vec ne znaci da treba da uzne i da pravi scenu da bi ostvario prava, ali na zalost jesi upravu, i tako bi verovatno stalnim dosadjivanjem (da ide recimo svaki dan do prodavnice i da pita "JEL MI STIGO TABLET" sigurno bi posle nedelju dana dali novi i ne bi ga se ni cimao vise, samo da on njih ne cima) i napadnim stavom (ja sam vama platio vi meni ovo ono zavlacite me mamu vam inspekcija zastita potrosaca zakon sud tuzba prevara rokovi tvorza munze imam brata koji radi u _____) dobio ono sto trazi.

Moj savet svima je da dok god su stvari ovakve ili madjarska, ili polovno/kod sanera, ili online narucivanje u KRAJNJEM ali stvarno krajnjem slucaju.
Tako je i mene jedan poznatiji emmi-based lanac prodavnica zavlacio za garanciju, 40 dana, sreca moja pa mi uredjaj nije bio od znacaja a vredeo je tipa 20k a bio sam nesto srecan tih dana tako da se nisam ni cimao, ali ne znam ni da li bi dobio razduzenje/novac nazad da nisam usao jedne subote bio u cca 8am i pravio scenu kada sam se setio da mi ipak duguju.

"Saobraznost" i "primereni rok" su dva termina zbog kojih svaki potencijalni kupac treba dobro da razmisli pre nego sto bilo kome da novac za bilo sta sto se ne maze na hleb, o tehnici da ne pricam.
 
Ovo je glavni problem kod nas, ne samo sto se tice reklamacija/garancija vec generalno, da neko ko se DERE i VICE i najbolje PRETI postize rezultate, za razliku od nekog ko zivi u iluziji da ima prava kao kupac, i pokusava sve mirno, skladno sa propisima da resi.
....

OT:
U Skandinaviji, ljude koji se deru i vicu, sudski upucuju na psiho-terapije, a na Balkanu shvataju ozbiljno, tek tad...ako govoris normalno niko te nit cuje nit primecuje.
 
Udjes lepo u radnju i ne izlazis napolje dok ti ne daju povracaj novca. Budi kuluran, nemoj da pretis. Potrudi se da imas svedoka. Ako radnici budu zapretili policijom reci im da slobodno pozovu i kada dodje policija odjasni da te zavlace 2 meseca, da imas papire, da nisi pretio, pravio probleme i sl. Neka naprave zapisnik slobodno sa sve datumima. Zapisnik ide tebi u korist. Nakon toga inspekcija i samo guraj. Gledace da te se rese sto pre ;)
 
Lakše je do Putina doći nego do gospodina M.M. šefa kontrolnog servisa. Jedan dan nije u sevisu, drugi dan je upravo izasao, i to tako providno lažu da bi ih osnovac izvalio. Najgore je sto oni sigurno imaju jaka leđa u tim inspekcijama, jer da nemaju nebi ni mogli ovako kako im se hoće!
Zvaću ih za 7-8 dana (puna 2 mjeseca) pa ću tražiti audijenciju kod gospodina šefa servisa, ako njegovo velicanstvo bude prisutno i raspolozeno za kontakt sa običnom svjetinom.

Bas to drug, lazu samo tako, kad god sam trazio sefa da razgovaram, izasao je iz kancelarije, sta ce vam sef? Imate sluzbu reklamacije za sva pitanja, bla bla, samo da te otkace. A ta sluzba njihova kad se nazove/operateri ponavljaju jedno te isto mesec ipo dana, kao papagaji, javicemo vam, javicemo vam, cim nas obaveste iz servisa sta se desava. A kad ce to biti gospodo? Nemamo takve informacije, budite strpljivi, TAKVA JE PROCEDURA! HAHAHAHAHA - Mene su cak kolko sam im dosadjivao i zvao ih po X puta na dan. Dali neku ribu na vezi koja se predstavila kao sef, i obecala mi je da ce za par dana da rese reklamaciju. Naravno nisam verovao, jer sam znao da lupa gluposti, i da nije ona prosla pored sefa, cim mi trazi broj zahteva reklamacije da proveri sta se desava :d

Inace nista nisam mogao da postignem, preko telefona sve dok me nije clan sa foruma posavetovao da odem licno u radnju, da dignem frku, i trazim da razgovaram sa njihovim sefom. Ne menadzerom prodaje, jer mi se jedan dok me smirivao da spustim ton, i da nema potrebe tako da se ponasam, da je on menadzer i da ce to da resi za par dana. o_O hahahaha - Iskulirao sam ga maksimalno i rekao sam mu kad sam mogao da cekam mesec ipo dana, mogu i ovaj dan ako treba da prestojim kod vas u radnji, sacekacu da se pojavi sef nikakav problem, i nakon par minuta, dosla je neka zena koja tu radi i dala mi broj glavonje, nazvao sam ga, i samo mi rekao dajte mi ime i prezime, na koje se vodi reklamacija! I nakon toga rekao je ok, zavrseno! Zahvalio sam se, i tu je bio kraj razgovora. - I odmah su mi doneli novu tastaturu i dali da potpisem razresenje reklamacije. :d *** takvu zemlju, gde obican covek nema nikakva prava, i da bih nesto ostvario mora da ima protekciju od nekog glavonje!
 
Poslednja izmena:
Znači samo "in vivo" i samo drsko, *** pa to ni na buvljaku nema!
Išao sam i u radnju (doduše samo jednom) i tamo zatekao 3 radnika koji su ocigledno poslednja karika u tom lancu (nešto kao operaterke), jedna od njih je bila kao neki šef i od nje sam dobio potpuno isti odgovor kao od operaterki(kao da su botovi, a ne ljudi). Pokušaću još dokučiti broj tog šefa, ako ni to ne urodi plodom onda pravac BG.
Posto je primereni rok (koji niko ne zna koliko traje) valjda istekao ja kao potrošač više ne prihvatam nikakvu zamenu nego novce nazad! Da opet zavisim od njihovog servisa neka hvala, uostalom sami su naveli tu KLAUZULU u njihovom prodajnom ugovoru,pa da vidim hoće li to ispoštovati.
Policiju nebih jos uvlačio, njih ostavljam ako baš bude izuzetne potrebe.
 
Moj slucaj:
Kupim online napajanje u Emmiju 28.5. Posto je zujalo/cvilelo posaljem im mejl i oni posalju kurira. Napisem da hocu ili zamenu za isti (novi) model ili ukoliko ne moze hocu da doplatim za drugi. Posle par dana mi stigne isto napajanje koje sam vratio. Posaljem im mejl i pitam zasto su mi poslali isto koje sam vratio, i odgovore mi da ce opet poslati kurira. Cekam kurira 7 dana, on ne dolazi, iako svakog dana dobijam odgovor na mejl da "ce kurir danas biti na mojoj adresi". Odnesem u njihovu maloprodaju i vratim. Cekam do 30. juna i kazu mi da mogu da me razduze i da im javim drugi model koji hocu da narucim. Posto mi se tadasnja ponuda nije svidjala pitam da li mogu da sacekam par dana pa da im onda javim i dobijem odgovor da mogu jer sam "u pretplati" kod njih.
Posle nedelju dana pitam da li mogu da porucim isti model kao sto sam vratio jer nisam imao para za neko skuplje napajanje a ovo je poskupelo 300 dinara. Mislio sam da samo mogu da doplatim 300 dinara i da mi posalju. Opet im sve objasnjavam i pre nedelju dana dobijem odgovor da su porucili novo napajanje i da ce mi poslati cim im stigne. U subotu dobijem odgovor da mi napajanje stize danas. Posto nema kurira ponovo im posaljem mejl da vidim da li stize i dobijem odgovor: "Kolege iz servisa su nas upravo obavestili da je napajanje poslato direktno u maloprodaju u kojoj ste ga reklamirali. Danas bi trebalo da stigne u radnju, čim stigne kolege će vas kontaktirati."
Znaci da hoce da mi ponovo vrate ono isto napajanje sto pisti. Posaljem im mejl da necu da idem u maloprodaju jer je u drugom gradu i da necu isto napajanje koje sam vracao i dobijem odgovor da ce mi poslati na adresu.
Recite mi sta da radim ako mi ponovo posalju isto napajanje koje sam vratio?
 
A ideja da im rasterujes potencijalne musterije sa nekim transparentom o tvom slucaju ispred pomenute prodavnice ili da svakom ko pokusa da udje u istu kazes sta ti se desava? :-D Zvuci mozda glupo ali verujem da bi ti svaka prodavnica brze bolje resila problem jer im teras ostale ovce za sisanje... Jel iko ikad pokusao tako nesto mozda? Daleko je od pametne ideje ali meni ne deluje toliko lose. :-D
 
Nadam se da će procedura oko reklamacija robe biti bezbolnija i po kranjeg kupca, ali i prodavca. Imam situacija i sa jedne i sa druge strane kase i ceo sadašnji sistem je totalno nefukcionalan. :/
 
Danas (15.07.2014) opet zovem kontrolni servis, javlja se neki muski glas i cim je cuo da trazim šefa M.M. prebacio me je na operaterku koja mi rece: "zovemo vas za 10ak minuta". Posle sat zvoni mob,sa druge strane muski glas koji rece da je serviser/majstor koji je upucen u problematiku ovog slucaja. Kaže majstor da je zastoj bio u komunikaciji sa uvoznikom i da bi za 10ak dana trebao stići tablet. Tu sam mu svašta nagovorio, između ostalog i da me uređaj više ne interesuje jer su svi rokovi probijeni i da prihvatam samo razduženje. Kaže on da će o tome obavestiti sektor finansija, ali naravno nema informaciju kada bi to moglo biti rjeseno. Opet mu se svašta nagovorim i prekinem.
Posle toga zovem radnju u kojoj je tablet predat i kratko i jasno im kazem da obaveste svoje šefove da će mušterija sa reklamacijskim zapisnikom xxx doći u ponedeljak u 17:00h po svoje NOVCE.
Sad ću svaki dan da ih zovem u BG, a u ponedeljak pravac u radnju, pa kom opanci kom obojci!!!


I majstor se pozvao na "primereni rok", ipak na moje pitanje:"Jel tebi primereni rok da cekas platu 2 meseca?", njegov odgovor je bio - nije!
 
Bilans današnjih događaja16.07.2014:

Sinoć u sitne sate šaljem mail servisu u kojem naglašavam da se isti proslijedi drugu šefu (u mailu je bio prvi post iz ove teme-doduše blago editovan). Takođe sličnu sadržinu prvog posta kačim i na njihovu fan stranicu na facebooku (jer izgleda da se tu okuplja gro njihovih mušterija).
Danas oko podne zvoni mob, sa druge strane prodavač iz njihove radnje u NS(tu sam predao tablet u maju) kaže da će tablet uskoro stići(možda čak i do kraja ove nedelje) i da će me on kontaktirati. Ja opet ponavljam da me više nikakve zamjene ne interesuju(to isto sam rekao juce ovima u BG servisu).Kaže on pozovite za 10 min. Zovem ponovo radnju i dobijam odgovor da ću kada tablet stigne u radnju na licu mesta imati mogućnost izbora ili tab ili razduženje fiskalnog.
10ak min nakon razgovora sa radnjom poziva me ona gospoja iz BG servisa(ovaj put na fixni), ponavlja i potvrđuje priču prodavca.
E sad, pošto im više ništa ne vjerujem, ponedeljak je i dalje deadline, pa ćemo da vidimo.
Muko moja!:wall:
 
Mislim da ce da ti srede, nista bez badmouthinga po fb stranicama gde drugi vide pa se zapitaju da li da im daju novac za nesto.
 
U suštini jedino ova zadnja stavka se menja(30 дана - рок у коме је трговац дужан да вам испоручи робу (уколико није другачије уговорено)), pošto u važećem zakonu ovaj rok ne postoji nego se naziva "primereni rok".
To sa zakonom je samo mazanje ociju narodu i u praksi se nista neće promjeniti,zivi bili pa videli.

Situacija na terenu za danas(17.07.2014) Giatrolov servis u BG na broju 011/381-8172 od jutros je nedostupan(zauzeće), operater u call centru nije upućen zašto im servis ne radi. Zovem radnju u NS i javlja se neka cura koja kaze da ja nemam razloga dolaziti u radnju dok oni ne dobiju tablet, jer tek kad fizicki imaju uređaj u radnji onda mogu da pravdaju troskove razduzenja.
Ovome nema kraja....
 
Meni poslase novo napajanje. Ipak je bio nesporazum izmedju njih medjusobno. :)

Radovidjengost, izvini sto sam se ubacio u temu. :)
 
U suštini jedino ova zadnja stavka se menja(30 дана - рок у коме је трговац дужан да вам испоручи робу (уколико није другачије уговорено)), pošto u važećem zakonu ovaj rok ne postoji nego se naziva "primereni rok".
To sa zakonom je samo mazanje ociju narodu i u praksi se nista neće promjeniti,zivi bili pa videli.

Situacija na terenu za danas(17.07.2014) Giatrolov servis u BG na broju 011/381-8172 od jutros je nedostupan(zauzeće), operater u call centru nije upućen zašto im servis ne radi. Zovem radnju u NS i javlja se neka cura koja kaze da ja nemam razloga dolaziti u radnju dok oni ne dobiju tablet, jer tek kad fizicki imaju uređaj u radnji onda mogu da pravdaju troskove razduzenja.
Ovome nema kraja....

Zovi inspekciju.
 
Zovi inspekciju.

realno, i onda ce da im se magicno stvori ispod pulta, popravljen :)
tako su mene zezali za kamkoder, doduse ne gigatron ali u srbiji je :p , veoma brzo same od sebe se olabavile sarke znaci sam bih mogao da popravim za 10 minuta. trebalo im je 40 dana, jako neozbiljno, kada smo im malo naglasili onda je bilo gotovo istog dana praticno. ali 2 dana kasnije isti problem, isto odnosim, isto neki veliki period ali sad su promenili celo kuciste i od tad radi savrseno...

ta tvoja situacija se definitivno otegla previse, mora malo ostrije :p
 
realno, i onda ce da im se magicno stvori ispod pulta, popravljen :)
tako su mene zezali za kamkoder, doduse ne gigatron ali u srbiji je :p , veoma brzo same od sebe se olabavile sarke znaci sam bih mogao da popravim za 10 minuta. trebalo im je 40 dana, jako neozbiljno, kada smo im malo naglasili onda je bilo gotovo istog dana praticno. ali 2 dana kasnije isti problem, isto odnosim, isto neki veliki period ali sad su promenili celo kuciste i od tad radi savrseno...

ta tvoja situacija se definitivno otegla previse, mora malo ostrije :p

Ma kakvo popravljanje, pa da opet zavisim od njihove garancije, ni u ludilu! Novce nazad i da se rastajemo. Od ovoga zivkanja servis/radnja/call centar izgleda nema vise vajde, mogu samo da se nerviram. Tako da sad prelazim prvo na ovo za zastitu potrosaca, pa onda trzisna i na kraju sud.
Jos cu u ponedeljak otici u radnju da ih posetim "in vivo".
 
Nazad
Vrh Dno