Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Samo da podelim sa vama ovo.
Kupim neki kineski mobilni pred novu godinu u jednoj nasoj emminentnoj IT firmi, i on crkne u januaru, kad se ukljuci ispise logo proizvodjaca i restartuje se, i tako do u nedogled. Odnesem nazad, trazim pare ili zamenu, oni kazu to je softverski kvar i ne prizanju mi reklamaciju, vec ce srediti telefon i vratiti mi.
Telefon crkne na isti nacin 6 meseci kasnije, oni opet kazu to je softver, sredice ga i vratiti mi u roku od 30 dana.
Ja napisem mejl jednoj od nasih organizacija za zastitu potrosaca i gospodja iz organizacije me nazove i kaze

"znate kako, ako se sledeci put pokvari, vi snimite drugim uredjajem taj kvar i posaljite serviser na mejl,, posto on iz vase prijave problema mozda ne shvata u cemu je ustvari rec" :d:d:d

Reko hvala mnogo ste mi pomogli.

Sad cekam da mi vrate, da crkne i treci put pa cu da ih prijavim nekoj drugoj inspekciji, znam da od toga nece biti nista, ali ako vec placam poreze, neka i inspekcije nesto rade.
 
Treci put ako ti se pokvari u garantnom roku mozes da trazis novac nazad.
 
Problem je u tome sto oni to ne smatraju kvarom, vec "softverskim problemom".
 
Mogu da ga zovu oni kako god hoce, treci put kad ode na servis a prihvatli su reklamaciju pozovi se na zakon i nemaju gde.
 
Problem je u tome sto oni to ne smatraju kvarom, vec "softverskim problemom".
U prevodu, nisi uložio reklamaciju ni prvi ni drugi put, nego su oni "na svoju dobru volju" preuzeli trošak popravke?

Ovo je već prekršaj Zakona o zaštiti potrošača, jer se potrošaču uskraćuje pravo da podnese reklamaciju i to je za tržišnu inspekciju. Po članu 56. , da ne navodim sve pasuse: trgovac mora da ima vidno istaknuto mesto, osobu i način prijema reklamacije. Reklamacija mora da može da se uloži, što nema veze sa time da li će biti prihvaćena ili odbijena. Za uloženu reklamaciju, koja može i usmeno da se izjavi, trgovac mora da iza trajnu potvrdu potrošaču i da vodi evidenciju najmanje dve godine.
 
U prevodu, nisi uložio reklamaciju ni prvi ni drugi put, nego su oni "na svoju dobru volju" preuzeli trošak popravke?

Ovo je već prekršaj Zakona o zaštiti potrošača, jer se potrošaču uskraćuje pravo da podnese reklamaciju i to je za tržišnu inspekciju. Po članu 56. , da ne navodim sve pasuse: trgovac mora da ima vidno istaknuto mesto, osobu i način prijema reklamacije. Reklamacija mora da može da se uloži, što nema veze sa time da li će biti prihvaćena ili odbijena. Za uloženu reklamaciju, koja može i usmeno da se izjavi, trgovac mora da iza trajnu potvrdu potrošaču i da vodi evidenciju najmanje dve godine.

Mozda se nismo razumeli. reklamacija je ulozena oba puta ali nije prihvacena. Evo objasnjenja u attachmentu.
 

Prilozi

  • emmi.JPG
    emmi.JPG
    50.6 KB · Pregleda: 150
Aha, jer si napisao "ne prizanju mi reklamaciju", ali su popravili.

Pa tek ovo sa slike je prekršaj. Reklamacija se ne prihvata, ali će reklamacija biti rešena u 30 dana.

Član 56
"Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije. Rok ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.

Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača."

Da li si im dao saglasnost za takvo rešavanje reklamacije, s obzirom da si napisao da hoćeš zamenu?
 
Nikakvu saglasnost, sem ako ne smatraju da potpisivanjem obrasca reklamacije potpisujes saglasnost na sve zivo.
 
Ja sa altijem nikad nisam imao problema ali sa ovim ruterom me stvarno zezaju.
Upravo poslat mejl i prenosim ga ovde.

Ruter mercusys reklamiran pre izvesnog vremena,vise i ne pamtim ,nakon nekih 7-8 meseca od kupovine.
Razlog - gubljenje konekcije.
Dobijen nov,isti model iako sam trazio drugi,nakon jednog dana reklamiran.
Danas preuzeo isti koji je servisiran tj ubacen nov softver sto mi je odmah bilo sumnjivo jer sam ga dobio sa novim,onaj stari je bio sa starim pa sam ga ja apdejtovao.
Uz to napisano kako je podesen sto je nemoguce jer kad se podesi ruteru se unosi sopstvena sifra a ja je nisam dobio.
Naravno resetovan da bih uneo svoju novu sifru podesio WDS jer ga koristim da bih izbegao kablove.
Radio citav 1h nakon cega se desava njegova boljka,gubitak konekcije.
Dostavljam slike i pitam dokle planirate ovako da me zamajavate i vi i ovaj samozvani servis?
Ruter ocigledno ima neku fabricku gresku a ja sam bez rutera od 25.06 kad je prvi reklamiran,danas je 20.08.
Inace i sami znate da sam stari altijev kupac i ovakvim potezima me terate od vas.
Pozdrav.
 
Kada crkne nešto što recimo ima 5 godina garancije posle 4 godine, da li se uz dobijeni novi uređaj dobija ponovo 5 godina, ili zakonski minimum od 2 godine? To mi bas nije najjasnije. Znam da na novi uređaj ide nova garancija, samo koliko dugo?
 
Po članu 503 Zakona o obligacionim odnosima, kada se roba zameni, a ima garantni period (<> saobraznost), garancija startuje nanovo.

(2) Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari.

Po ovome, trgovac mora da ispoštuje originalno trajanje garancije, čak i kada da u zamenu robu koja u regularnoj prodaji nema garanciju ili ima kraću (ili dužu).

Period i prava u toku trajanja saobraznosti (zakonske dve godine za novu robu) ne mogu nikako da se umanje, ali se saobraznost ne produžava kada se izvrši zamena robe. Traje 2 godine od datuma kupovine (ili kraće, ako je takva priroda robe).
 
Hvala, ali sam izgleda malo do umereno mentalno uskraćen, pa ne razumem ovo sto si napisao.
Ako dobijem nov artikal koji u regularnoj prodaji ima 5 godina garancije, da li je prodavac u ovom mom slučaju obavezan da mi da (uz nov uređaj) i novu 5-ogodišnju garanciju, ili mu zakon dozvoljava da me otkači sa zakonskim minimumom od 2 godine?
 
Ako je uz robu, u trenutku kupovine, postojala odredjena garancjia sa definisanim garantnim uslovima, a roba se pokvari i zameni dok traje garantni period, ta ista garancija, cela, počinje od početka, kao da si je upravo dobio.

Period saobraznosti, tj. onaj period od dve godine za novu robu, što ga definiše Zakon o zaštiti potrošača, traje najviše dve godine od trenutka kupovine. Zamena robe ga ne restartuje, niti ga period tokom kojeg je potrošač bio lišen robe produžava (npr. zbog reklamacije).
 
Sad je već jasnije, hvala :)
Uz to nisam dobio garantni list, već samo kopiju fakture gde piše dužina garancije.
 
Epilog priče je povraćaj novca.
 
Da li je neko kupovao u Tehnomedia lancu? Vidim da se otvorise na NBG, ogromna radnja, a negde sam citao da oni vec dosta dugo postoje, samo sto nisu bili na teritoriji Beograda.
 
Zanima me da li u radnjama kao sto su Winwin, Gigatron, Emi i slicne prilikom kupovine mobilnog telefona i garancije od 2 godine uz fiskalni racun, za ostvarivanje iste je dovoljno doneti samo kopiju fiskalnog racuna ili je potrebno dostaviti i posebnu garanciju to jest list na kome pise naziv i model telefona, imej broj, pecat, potpis itd ?
 
Koliko ja znam za dvogodišnju garanciju koja je propisana zakonom potreban je samo fiskalni. Taj poseban list sa dodatnim podacima, pečatom, itd u velikom broju radnji kod nas nećeš ni dobiti osim ako je zbog neke produžene garancije...
 
Koliko ja znam za dvogodišnju garanciju koja je propisana zakonom potreban je samo fiskalni. Taj poseban list sa dodatnim podacima, pečatom, itd u velikom broju radnji kod nas nećeš ni dobiti osim ako je zbog neke produžene garancije...

zapravo je pitanje malo zanimljivije od samog pitanja garancija vs saobraznost. Poenta je dokaz o kupovini. Po zakonu je fiskalni dokaz o kupovini, ali se vecina proizvoda moze kupiti na vise mesta. Zamisli da kupis paket grafika za rudarenje u Nemackoj i ovde jednu kako bi mogao na prevaru da dobijes garanciju i za te iz Nemacke.
Prodavac mora da dokaze da proizvod potencjalno nije kupljen kod njega ako zeli da odbije garanciju po tom pitanju. Definitivno je moguce odbiti garanciju pod sumnjom da nije kupljeno tu, cak i ako se ima fiskalni, ali to se mora dokazati. Jedan od nacina je personalizovana nalepnica na proizvodu, drugi je evidencija serijskih prilikom ulaza robe.
 
Pa šta je to problem kupcu?

Onaj ko stavlja takvu robu u promet već zna da li treba i kako će već da vodi evidenciju o Robi koju prodaje.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
zapravo je pitanje malo zanimljivije od samog pitanja garancija vs saobraznost. Poenta je dokaz o kupovini. Po zakonu je fiskalni dokaz o kupovini, ali se vecina proizvoda moze kupiti na vise mesta. Zamisli da kupis paket grafika za rudarenje u Nemackoj i ovde jednu kako bi mogao na prevaru da dobijes garanciju i za te iz Nemacke.
Prodavac mora da dokaze da proizvod potencjalno nije kupljen kod njega ako zeli da odbije garanciju po tom pitanju. Definitivno je moguce odbiti garanciju pod sumnjom da nije kupljeno tu, cak i ako se ima fiskalni, ali to se mora dokazati. Jedan od nacina je personalizovana nalepnica na proizvodu, drugi je evidencija serijskih prilikom ulaza robe.

Sve se slažem, ali mislim da prodavnice kod nas svakako vode evidenciju o serijskim brojevima proizvoda i na taj način se štite od prevare.
 
Potreban savet kako i sta raditi dalje.
U Tehnom***ji kupljene led sijalice, par, najjace sto su bile u prodaji... mnogo Lumena, belo svetlo, jao sijaju...
Jedna ckne nakon 1,5g recimo, odnesem u radnju gde sam kupio, prime reklamaciju, naorave zapisnik, ja trazio novac ili istu sijalicu, danas dobijem sledeci email od uvoznika verovatno:"Vaša reklamacija se uvažva. Možete otići u radnju gde ste kupili Vaš uređaj radi realizacije reklamacije zamenom uređaja. Vaš zahtev za povrat novca je odbijen. Potrebno je poneti zapisnik koji ste dobili prilikom predavanja uređaja i fiskalni račun."]
Sad mene zanima sta ja trebam ciniti?
Znam da nece imati istu sijalicu, nema vise tih sijalica u prodaji.
Pod istom mislim ista potrosnja, isti sjaj (lumena isti broj) ista boja (3000K) svetla...
Nude zamenu, mogu umesto 1500 lumena ponuditi neku slabiju od nekih 800 lumena ili neku od 2700K (zuckasto svetlo) umesto 3000K (skoro pa belo), mogu sa manje ili vise W...
Kako to ne bi bila ista sijalica, nije isti proizvod, ma sta oni od tih parametara promenili i zbog cega meni ne bi odgovarala, sta mi je ciniti?
Koji je moj sledeci korak?
Koja je dalje procedura?
Kako da se postavim, sta da trazim, na šta da se pozovem, koji zakon i koji članovi zakona ovo određuju precizno, šta kaže praksa...?

Inace pakovanje sa par sijalica je oko 1680 dinara, po jedna u kutiji je bila oko 980-990 dina, pa ja uzeh par jer je jeftinije a i trebalo mi vise komada...

Oni bi meni trebali da isplate 1/2 od iznosda na fiskalnom u slucaju da nemaju istu sijalicu?
Barem ja tako shvatam, jer zamena moze samo za isti uredjak slagao se ja sa tim ili ne, a ako je razlicit uredjaj (u ovom slucaju sijalica) onda ne moze zamena za nesto slicno (obicno losije i neodgovarajuce) izuzev ako ja ne pristanem na to...
Da li ja ispravno rezonujem?

Molim da se neko upucen javi ili vise vas pa da konstruktivno pomognete...

Hvala
 
Ne mogu da ti uvale sijalice drugih karateristika, posebno ne toliko različite, kako si ti opisao.
 
202w.gif
Znam da smaram, imam i ja takav osecaj jer se radi o malom iznosu ali ne dam im da me pre****.
Vrlo sam "alergican" na bezobraštinu, pokvarenost, smisljeno delovanje na stetu klijenta...
Mislim da nece biti sijalica istih, ma ni pribliznih karakteristika, nema ih vise u prodaji kod nas.
 
Poslednja izmena:
Pa onda idi pa vidi, ako nemaju ništa sa istim karakteristikama, moraju da vrate novac po računu.
 
Potreban savet kako i sta raditi dalje.

... na šta da se pozovem, koji zakon i koji članovi zakona ovo određuju precizno...?

Jos samo da neko na ovo mi odgovori, da se "pravim pametan" i "pokazem kako znam" njihove obaveze i svoja prava kroz zakone...
 
Zakon o zaštitu potrošača


Zahtev za otklanjanje nesaobraznosti

Član 52

Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač koji je obavestio prodavca o nesaobraznosti, ima pravo da zahteva od prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.

Potrošač ima pravo da bira da nesaobraznost robe trgovac otkloni opravkom ili zamenom.

Ako otklanjanje nesaobraznosti u skladu sa stavom 2. ovog člana nije moguće, potrošač ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora ako:

1) nesaobraznost ne može da se otkloni opravkom ili zamenom uopšte niti u primerenom roku;

2) ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako prodavac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku;

3) opravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za potrošača zbog prirode robe i njene namene;

4) otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za prodavca.

Nesrazmerno opterećenje za prodavca u smislu stava 3. tačka 4) ovog člana, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir:

1) vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;

2) značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;

3) da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih nepogodnosti za potrošača.

Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.

Uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje je potrošač nabavio, opravka ili zamena mora se izvršiti u primerenom roku bez značajnih neugodnosti za potrošača i uz njegovu saglasnost.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, potrošač ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost potrošača.

Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi prodavac.

Za obaveze prodavca prema potrošaču, koje nastanu usled nesaobraznosti robe, prodavac ima pravo da zahteva od proizvođača u lancu nabavke te robe, da mu naknadi ono što je ispunio po osnovu te obaveze.

Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.

Prava iz stava 1. ovog člana ne utiču na pravo potrošača da zahteva od prodavca naknadu štete koja potiče od nesaobraznosti robe, u skladu sa opštim pravilima o odgovornosti za štetu.

Tebi treba ovo:
"3) opravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za potrošača zbog prirode robe i njene namene;"

Tebi ne odgovara nijedna druga sijalica zbog boje, topline svetlosti, lumena itd. to mu dođe zbog prirode robe i njene namene, jednostavno ti ne odgovara drugo svetlo već isključivo samo to.
 
Nazad
Vrh Dno