Šta je novo?

Koliki vam je račun za struju?

  • Začetnik teme Deleted member 30833
  • Datum pokretanja
Ne pada mi napamet da sam ocitavam, kada su promenili strujomere u pocetku sam proveravao i uvek je bilo tacno kao i na racunu !
Promenio sam grejac na bojleru i doveo potrosnju kao sto je bila ranije...jedina razlika, ranije sam dobijao papirni racun 5-6 u mesecu, sada stize kasnije, ~13.

sdfw.jpg
 
I da hoću, a neću, ne mogu početkom meseca da putujem po Srbiji i očitavam brojila. 😂 Mozga bez, kao i obično.
 
Ali ipak mislim da, ukoliko žele da povećaju procenat samoočitavanja, moraju da ponude nešto konkretno.

Pa ima konkretno...
...ko ne očita sam, dobiće da plati po procenjenoj potrošeni struje. Koliko već procenjivaču odgovara...
 
Ovog meseca se desilo da je kućni strujomer očitao radnik EPS 01.10. a ja sam ga očitao kada sam došao kući, posle par sati. Obzirom da imam kameru ispred ulaza koja pokriva i strujomer onda tačno znam kada je dolazio. Kada je stigao račun na email video sam da je uvećan za skoro 300kW odnosno da su stavili skoro istu potrošnju koja je bila za avgust. Naravno da sam napisao prigovor uz koji sam zakačio sliku stanja strujomera 01.10. kao i avi snimak njihovog radnika dok je očitavao strujomere.
Danas je stigao odgovor da je prigovor pozitivno usvojen nakon izvršene kontrole mesrnog mesta ( a toga na kameri nema).
 
Ume EPS (koji izdaje račun) kontrolom da nazove i prostu proveru podataka sa EDS-om (koji očitava stanje), bez novog izlaska na teren. Šta ti je pisalo kao način očitavanja na prvom računu, a šta sad na korigovanom? To novo polje koje su uveli od prošlog računa bi trebalo da bude korisno za ovakve slučajeve, da otprilike može da se proceni gde je zapelo. Opcije su daljinsko, konvencionalno, samoočitavanje, neočitano. Pa sad, primera radi, ako ti je na prvom računu pisalo neočitano, to znači da su procenili jer se nekako zagubio podatak koji je čitač zapisao. S druge strane, ako je pisalo konvencionalno, onda je možda čitač pogrešno zapisao ili je došlo do greške prilikom prosleđivanja očitanog stanja.
 
Novi račun još uvek nije stigao.
Rešenje za prigovor sam video na portalu EPS:
Na računu piše da je čitanje konvencionalno.
Dešavalo se da EPS pošalje račun na kome piše datum očitavanja ali bez potrošnje........
Jednostavno sa njima nikada nije dosadno.
 
Ovog meseca se desilo da je kućni strujomer očitao radnik EPS 01.10. a ja sam ga očitao kada sam došao kući, posle par sati. Obzirom da imam kameru ispred ulaza koja pokriva i strujomer onda tačno znam kada je dolazio. Kada je stigao račun na email video sam da je uvećan za skoro 300kW odnosno da su stavili skoro istu potrošnju koja je bila za avgust. Naravno da sam napisao prigovor uz koji sam zakačio sliku stanja strujomera 01.10. kao i avi snimak njihovog radnika dok je očitavao strujomere.
Danas je stigao odgovor da je prigovor pozitivno usvojen nakon izvršene kontrole mesrnog mesta ( a toga na kameri nema).
Tvoja fotografija im je dovoljna kontrola.
 
Na računu piše da je čitanje konvencionalno.
To bi onda u teoriji trebalo da znači da je stvarno pročitano, a ne lupljeno, mada očigledno čitač nešto jeste lupio ili su pogrešili u prosleđivanju.

Dešavalo se da EPS pošalje račun na kome piše datum očitavanja ali bez potrošnje........
I meni je poznata ta priča, ali od prošlog meseca su dodali ove načine, pa kao računam da se pridržavaju toga što znače. Možda sam i ja previše optimističan, ali opet, šta im znači da dodaju nešto ako informacije koje ta novina prikazuje nisu relevantne...
 
To što piše konvencionalno, ne verujem da je baš svuda očitano. Ispratiću, imam četiri objekta a samoočitavam samo kuću gde živim.
Ništa im ne verujem.
 
Racun za BG stigao napokon ali prazan, neočitan, kakva je procedura za to, ne želim da mi nakarikaju za crvenu tarifu sledećeg meseca?
 
Šalješ prigovor na portalu i u njemu i fotku stanja na današnji dan? 😅
Ja sam tako kad je pre nekoliko meseci došao neočitan račun.
 
Neće ti nakarikati ništa. Pošto je "neočitan" sledeći račun će biti izračunat proporcionalno za period od poslednjeg očitavanja.
Pozdrav
 
Neće ti nakarikati ništa. Pošto je "neočitan" sledeći račun će biti izračunat proporcionalno za period od poslednjeg očitavanja.
Pozdrav
Neće, meni su korigovali račun tek nakon prigovora. Inače je uredno stigao račun gde su sve kilovate smestili u jedan mesec.
 
Prozjumer 6kW juče stigao na mail
 

Prilozi

  • 09.25..jpg
    09.25..jpg
    242.7 KB · Pregleda: 108
Neće ti nakarikati ništa. Pošto je "neočitan" sledeći račun će biti izračunat proporcionalno za period od poslednjeg očitavanja.
Pozdrav
Hoce. Tek nakon ulozenog prigovora na novom racunu dele potrosnju ravnomerno, a i to se delilo tek poslednji put, ranije su samo preracunavali na nizu tarifu. Svaki put bi trpali potrosnju u jednu kolonu.
 
Zavisi i od toga da li je račun sa nultom potrošnjom označen kao neočitan ili se vodi kao očitan. Ako je prvo slučaj, obračunski period je dvostruko veći, pa bi trebalo da ispadne okej. Ako je drugo, onda mora da se žali. Ranije je drugi slučaj bio češći, ali se čini da se to promenilo skorije, kada su uveli način očitavanja kao stavku na računu.
 
885 kw za oktobar 😬
 
259 vt
662 nt

Ukupno 921.

Po kalkulatoru nesto preko 9k din.

Ubice me crvena zona i granica 1200 kad zagusti...
 
Kad pomenu kalkulator, fascinantno mi je da na novom nema mogućnost da se odabere broj dana obračunskog perioda, fiksno je 30. A važan je, baš zato što utiče na raspodelu po zonama potrošnje. Postoji i dalje stari kalkulator, gde se to može odabrati, pa se on može iskoristiti za tu raspodelu (dobro računa čak i crvenu zonu), ali iz nekog razloga više ne radi sasvim kako treba jer zanemaruje zarez u obračunskoj snazi, a i olakšicu koja postoji za trofazna brojila. Konkretno, koja god da je odobrena snaga, treba da se računa kao da je 6,90. Pokvareni stari kalkulator, međutim, od 6,90 napravi 690, od 17,25 ispadne 1725 i tako dalje. Ostalo je okej, pa mi on ispada bolji za domaćinstva kod kojih su zone kritične.
 
Poslednja izmena:
921 samo 9.000 din? ja druze mislim da je to oko 12-13 🤔
 
Obrati pažnju na raspodelu. Dve trećine potrošnje mu je u nižoj tarifi, koja je tačno četiri puta jeftinija od više. Da je obrnuta raspodela, što jeste uobičajeno, bilo bi 14k.
 
a ybg meni je monofazno nemam nikakve benefite..
 
Kad se odbije placanje u roku, bice ispod 9k.

Screenshot_20251101_022437_Chrome.jpg
 
a ybg meni je monofazno nemam nikakve benefite..
Aha, da, to jeste otežavajuća okolnost. Jednotarifna (ne monofazna, to je vrsta priključka, druga stvar) brojila su koncipirana tako da u suštini uvek rade protiv tebe, jer je cena ista kao da ti je na dvotarifnom brojilu 5/6 potrošnje u višoj zoni, a samo 1/6 u nižoj, što je baš loš odnos. Mogao bi da ručno izmeriš svoj odnos, pa izvagaš koliko bi ti se isplatila zamena brojila.
 
626 kWh
Od toga je 26% grejanje i 26% bojler za toplu vodu. Podesio da koristimo nižu tarifu što više. Tako da će račun biti oko 7.600 din.
Ovako izgleda malo detaljnije:
1761989871288.png
 
Da, kako da ih nateramo da u aplikaciji omoguce preimenovanje sablona, a ne da se zovu po sifri mernog mesta?

Da citiram sebe od pre petnaestak dana... Hvala im za ovo, meni znaci da ne proveravam stalno sifre, vidi se da prate nase postove, muke i probleme.

 
885 kw za oktobar 😬
Da, oktobar je baš bio hladan, kod mene je 825kW (april 25 je bio 851 poređenja radi).
Odnos od 825kW je:
VT 476, povučeno 341kW iz viškova (prozjumer) 135kWh direktno potrošeno sa panela (elektrana 6KW napravila 420kWh za oktobar, proše godine 576)
NT 349

Pošto kalkulator za prozjumere nije ažuriran za poskupljenje od 1.10. izračunao preko običnog kalkulatora i ručno za prozjumer:
bez solara 8800din
sa solarom oko 4300din
 
Bas reko kako to merite da li preko njihovog sajta ili je uticnica za merenje potrosnje pa preko aplikacije?
 
Nazad
Vrh Dno