Šta je novo?

Yettel.bank ex Mobi Banka (2024 / 2025)

Neću danas biti u mogućnosti da proverim, ali po ovome ispada da su uveli beskontaktnu uplatu dinara (nije postojala poslednji put kad sam gledao ili je to do mog sivog bankomata?), kao i uopšteno beskontaktno očitavanje Dine, što mi je sumnjivo. Ali odlično ako je istinito bilo šta od to dvoje, plus je dobro pitanje važi li i za očitavanje digitalnog novčanika, jer bi i to bila novina u srpskom bankarstvu.
Testirao upravo, doduše sa fizičkom karticom, beskontakno korišćenje bankomata još uvek kao i ranije. Može isključivo da se podiže novac.

Jedino ako nije rezervisano samo za prinošenje digitalne kartice, zaboravio sam da probam sa GPay. Mada mi nema smisla da ima bilo kakve razlike.

Testirano je na onom starijem tipu bankomata.
 
naravno da ne, preskupe su
Često zivkaju nas sa benefit izjavom, pitaju šta planiramo za dalje i nude Yettel Sve. Mene su jednom zvali i isto sam im rekao, preskupo. Najčudnije je što mi se čini da se agentkinja iznenadila mojim odgovorom, jer je usledila neprijatna tišina. Nekon nekoliko sekundi je ponovila: "Skupo vam je?". Potvrdio sam, a ona mi se zahvalila na izdvojenom vremenu i prekinula poziv.

Bilo bi neverovatno da je zbog promene softvera
Slažem se, biće da je uklonjen zbog renoviranja i da će taj isti vratiti, nego eto, možda ipak postoji neka razlika između starih sivih i novih teget bankomata.

sem ako je to nesto novo od danas
Baš je u tome stvar, nova mogućnost, mada dugo najavljivana, još kad su postali Yettel umesto Mobija. Opštim uslovima poslovanja daju mogućnost i izdavanja strogo digitalnih/virtuelnih kartica, bez plastike, to je ono što je Uji pomenuo pre mene, kao što nudi UniCredit (detaljnije o tome u nastavku), ali izgleda da je zasad plastična kartica i dalje obavezna.

GWallet na postanska stedionica bankomatu sa ybanka karticom dizes bez problema, master je uvek mogao beskontaktno, dina verovatno ne.
Podizanje novca MasterCard-om, bilo plastikom ili mobilnim novčanikom, nije sporno, a ranije Dina nije mogla, i sve to važi za sve bankomate svih banaka. Po novom opisu se, međutim, čini kao da su omogućili i beskontaktno očivatanje Dine. Drugi problem je uplata dinara, koja dosad nije mogla da se odradi beskontaktno, a po opisu se čini da sad može.

Evo linka za "instant karticu"
Hvala bogu, sadržaj stranice i snimak na YT se ne poklapaju.

Na sličicama sa sajta se čini kao da su instant i plastična kartica odvojene, budući da se prikazuju dva odvojena dugmeta za aktivaciju. Po tome bih rekao da je instant kartica privremena digitalna, dok ne stigne plastična, i to bi bilo ekvivalentno UniCredit-ovoj virtuelnoj Dini: prilikom otvaranja računa dobijaju se dve Dine, digitalna je odmah dostupna, plastična blokirana, a onda se prilikom uručenja plastične ona aktivira, a digitalna otkazuje.

S druge strane, na snimku sa YT je sve to jedna kartica. Dakle, "instant kartica" je zapravo obična, a jedina novina je što može da se aktivira odmah po iniciranju. To je onda ekvivalentno UniCredit-ovoj virtuelnoj MasterCard kartici, koja je odmah dostupna preko aplikacije. Ta opcija mi i ima više logike, ali ne znam kako su uspeli da na stranicu stave skroz drugačije sličice... Takođe, ta opcija se uklapa u dosadašnje stanje, a to je da ubacivanje kartice u mobilni novčanik nije uslovljeno aktivacijom fizičke kartice. Plastici se čip svakako mora aktivirati PIN-om, ali se i pre toga nesmetano može koristiti digitalni novčanik.

Bilo kako bilo, saznaćemo šta je slučaj kada se javi neki novi klijent sa konkretnim iskustvom.

Mada mi nema smisla da ima bilo kakve razlike.
Ima uvek razlike, i to u korist plastične kartice. Kod svih banaka ona ima određenu prednost. Opet na primeru UniCredit-a, novac može da se uplati beskontaktnim očitavanjem plastične kartice, ali digitalnim novčanikom ne. Ne znam samo ko nameće to ograničenje, da li banka (npr. možda ne može odmah da prepozna token kao svoj) ili novčanici (u smislu da su dozvoljene samo odlazne transakcije), ali tako je kako je. Više mi ima smisla da je drugo, inače, pošto pretragom nisam uspeo da nađem banku (bilo koju, bilo gde) koja dozvoljava uplate digitalnim novčanikom. Postoje razne alternative, npr. očitavanje nekog bar-koda i slično (kao raniji Mobijev mCash) ili prosto kucanje broja računa (kao aktuelni Raiffeisen), ali to nije isto.

Testirano je na onom starijem tipu bankomata.
Takav je i kod mene, sivi, pa sad, da li je do toga... Možda još nisu ni pustili te nove opcije.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Da, mnogo ljudi.
Ja ne koristim Yettel karticu, jer ne podržava Garmin Pay, ali koristim.
 
Sad si me zbunio. Yettel banka podržava Garmin Pay ili nisi u Yettel banci pa koristiš usluge druge banke da bi plaćao putem Garmin Pay?
 
Iz Yettela su me poslednjom promocijom navukli na plaćanje telefonom. Sad mi je sledeći korak sat, a trenutno koristim neki kome je već vreme da ga menjam. Ako može par informacija kako funkcioniše ta opcija i koji sat koristiš?
Telefonom treba ga otključam i da startujem Google Wallet. Kako na satu to radiš?
 
Istu Yettelbank Mastercard koristim uporedo na Samsung satu i telefonu sa Google wallet aplikacijom. Upotreba na satu je ista kao na telefonu, uključi se nfc i približi se terminalu za plaćanje. Na satu je neophodno da bude postavljeno zaljučavanje inače se kartica sama obriše zbog zaštite. Ubacivanje kartice se započne na satu koji prebaci odmah proces da se odradi na telefonu, proces je jednostavan i telefon vodi sam kroz potrebne korake.
 
Imam jedno pitanje koje je u principu aktuelno za sve banke. Ako penziju koju primam u banci A rasporedim u dve banke recimo u banku A ostavim 50% a u banku B prenesem 50% kako da u nekom momentu tih 50% iz banke B vratim u banku A. Prosto je preneti 100% iz jedne u drugu banku i posle par meseci vratiti u prvu ili neku treću. Odneseš samo novi broj računa u PIO fond i gotovo. Ako neko ima ličnog iskustva.
 
Dobio sam ponudu za povecanje na kreditnoj kartici ali mi se aneks ugovora nije svideo u stavkama. Naime, u aneksu stoji da je odobreni kreditni limit 576.837 rsd (lupio sam cifru). Poenta, ta cifra sadrzi kamatu koju bi morao da platim ukoliko naravno ne bih izmirivao u grejs periodu dugovanja, dok je stvarni kreditni limit manji (u aplikaciji takodje stoji manji). Pravno mislim da totalno grese i da to ne sme tako da se radi, shodno tome propusticu priliku da uvecam limit.
Neko misljenje?
Dodatno, clan koji to spominje glasi: "Ugovorne strane saglasno izjavljuju da, od dana stupanja na snagu ovog aneksa, kreditni limit na kreditnoj partiji broj xxxxxxxxxx iznosi 576.837 dinara."
 
Iz Yettela su me poslednjom promocijom navukli na plaćanje telefonom. Sad mi je sledeći korak sat, a trenutno koristim neki kome je već vreme da ga menjam. Ako može par informacija kako funkcioniše ta opcija i koji sat koristiš?
Telefonom treba ga otključam i da startujem Google Wallet. Kako na satu to radiš?
Kao što ti je kolega @males odgovorio, potrebno je podesiti šifru za sat, sat se otključa jednom, prvi put kada ga staviš na ruku u toku dana i ostaje otključan sve dok se ne skine sa ruke. Kad treba nešto da platim na Galaxy Watch 4, imam shortcut gde double click gornjeg trigera, otvara Google Pay, i tu onda imam da biram kartice, kao i loyalty kartice, recimo Lidl+.
 
Neko misljenje?
Ovako kako si naveo, stvarno ne izgleda regularno. Zna se šta je limit, a šta reprezentativni primer, a iz tvog opisa se čini da su ti na mesto limita napisali ukupan iznos prema reprezentativnom primeru. Ne znam kako tačno izgledaju te ponude za povećanje, ali kada se uzima nova kartica, tj. sklapa novi ugovor sa njima, i na sajtu, i u indikativnoj ponudi, i u ugovoru stoje obe vrednosti, budući da su obe obavezan deo ugovora. Konkretno, ako bi se trenutno tražila kartica sa limitom sto hiljada dinara, dobila bi se računica iz priloga. Ukupan iznos kredita sa kamatom prema reprezentativnom primeru je 125.522,15. Ipak, kreditni limit je traženih 100.000,00 i ne vidim način da se ovo prvo nazove tako umesto drugog.
 

Prilozi

  • kalkulator.png
    kalkulator.png
    51.2 KB · Pregleda: 50
^^ Ovo što je čovek napisao. Ja to ne bih potpisivao/prihvatao dok ne dobijem adekvatno napisanu indikativnu ponudu. Sa kreditnim proizvodima se nije zezati ovako jer se može finansijski nagrabusiti solidno i ruinirati kreditna istorija na X godina
 
Nisam ni potpisao jer mi je suludo, svakako. Evo u prilogu kakav aneks sam dobio preko aplikacije, dok je limit u aplikaciji naznačen bio kao 426.000 rsd.
1.png
2.png
 
Rade li vam lokalni bankomati i imaju li nove opcije? Hteo sam malopre da proverim kako je situacija sa mojim, ali ne radi, i to umesto one uobičajene poruke stoji prozor (necentriran) sa greškom na nemačkom, mada je suština ista: bankomat trenutno ne radi, molimo za razumevanje, hvala. Pitao sam devojku koja jutros radi u prodavnici zna li šta se dešava, i ona mi je rekla da je tako od juče i da je zasad nepopravljiv. Pada mi na pamet da je hteo da se ažurira upravo zbog najavljenih novosti, ali da nije uspeo u tome, pa je sad skroz neupotrebljiv.
 
Da li vam radi IPS pokaži? Aplikacije par drugih banaka ga jednostavno ne prepoznaju.
 
Kakve aplikacije drugih banaka? QR kod generisan metodom IPS pokaži skenira trgovac na kasi.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Hm, zar ne mogu da pokažem QR kod drugom korisniku mBankinga bilo koje banke u Srbiji koji on skenira na svom telefonu i tako mi plati?
Ne. Ne funkcioniše to tako iz prostog razloga što su QR kodovi enkriptovani i nisu čitljivi kao NBS IPS kodovi (I: = iznos, S: = svrha uplate, itd), niti to radi kao u Indoneziji ili gde već, što ti pružiš QR i neko drugi ga očita pa se prenesu pare.
 
Ne. Ne funkcioniše to tako iz prostog razloga što su QR kodovi enkriptovani i nisu čitljivi kao NBS IPS kodovi (I: = iznos, S: = svrha uplate, itd), niti to radi kao u Indoneziji ili gde već, što ti pružiš QR i neko drugi ga očita pa se prenesu pare.

Ja sam bio ubeđen da to tako radi, kao uostalom u skoro celom svetu, uključujući i mnoge tzv. zemlje trećeg sveta.

Dakle u Srbiji ne postoji način da ti neko pošalje novac tako što uplatilac skenira tvoj QR kod i samo ukuca iznos? 😯
 
Ja sam bio ubeđen da to tako radi, kao uostalom u skoro celom svetu, uključujući i mnoge tzv. zemlje trećeg sveta.

Dakle u Srbiji ne postoji način da ti neko pošalje novac tako što uplatilac skenira tvoj QR kod i samo ukuca iznos? 😯
Postoji, u yettel bank ne moze da se napravi u aplikaciji ali mozes na NBS sajtu da napravis
 
Sad si me zbunio. Yettel banka podržava Garmin Pay ili nisi u Yettel banci pa koristiš usluge druge banke da bi plaćao putem Garmin Pay?
Izvini, vidim šta sam napisao.
Yettel NE podržava Garmin Pay.
Tako da ako menjaš sat, a planiraš da ostaneš u Yettel banci, gledaj neki sat koji podržava Google ili Apple Pay.

Kod Garmin satova je plaćanje rešeno tako što zadržiš jedan taster, klikneš na karticu, ukucaš 4 digit pin (Ili vrtiš tasterima, ako sat nema ekran osetljiv na dodir) i taj dan do ponoći ili dok ne skineš sat, ne kucaš pin.

Situacije kada ga koristim - da platim parking posle treninga, kada nemam ni telefon, ni novčanik. Desilo mi se, recimo, dva puta, da dodjem u prodavnicu i nemam novčanik/telefon.

Jedini put kada sam probao da platim satom, a da sam imao drugo sredstvo plaćanja, jeste u avionu, ali je transakcija odbijena, nakon čega mi je devojka rekla da mora kreditna kartica, pa sam izvadio telefon iz ranca.

Dakle, moje iskustvo je takvo da je korisno, ali apsolutno bih ga se odrekao bez posebnog razloga.
 
Da li postoji mogućnost kad se vrši IPS plaćanje, recimo računa, da se odredi datum valute ili može samo trenutno?Ne uspevam da provalim u aplikaciji. Hvala
 
Nisam ni potpisao jer mi je suludo, svakako. Evo u prilogu kakav aneks sam dobio preko aplikacije, dok je limit u aplikaciji naznačen bio kao 426.000 rsd.
Pogledajte prilog 509318
Pogledajte prilog 509319
Nije mi baš jasno šta je problem sa ovim. Čini mi se da sam i ja tako nešto potpisao. Pretpostavljam da je taj veći iznos maksimalno zaduženje koje bi isplatio da si odmah potrošio tih 426.000 dinara i onda otplaćivao minimalni iznos od 5% u narednih 36 meseci.
 
Da li je autonaplata sa tekuceg za kreditnu karticu (5%, min 1000rsd) uvek 15tog u mesecu?
Do sad mi je bila uvek 15tog , sad vidim da je u oktobru nema.
 
Nije mi baš jasno šta je problem sa ovim. Čini mi se da sam i ja tako nešto potpisao. Pretpostavljam da je taj veći iznos maksimalno zaduženje koje bi isplatio da si odmah potrošio tih 426.000 dinara i onda otplaćivao minimalni iznos od 5% u narednih 36 meseci.
Upravo tako, problem je sto je izricito napisano da mi je kreditni limit ta cifra, a zapravo je 426.000 rsd. Fakticki u ugovoru navode limit koji bih trebao da imam na raspolaganju a u praksi je taj limit manji. Da su napisali da je kreditni limit 426.000 rsd a ukupan iznos kredita koji otplacujem (kao u elementima sto stoji) je ta veca cifra, bilo bi u redu. Ovako na oba mesta pise ista cifra.
 
Ja sam bio ubeđen da to tako radi, kao uostalom u skoro celom svetu, uključujući i mnoge tzv. zemlje trećeg sveta.
Pretpostavljam da si dosad i sam istražio šta je tačno IPS pokaži, ali eto, služi za suprotnu stvar od one koju si očekivao: trgovac ti skeniranjem uzima novac. To je u Yettelovoj aplikaciji čak i opisano na stranici na kojoj se QR kod generiše. Konkretno piše sledeće:
Obavi instant plaćanje na prodajnom mestu trgovca, bez naknada, koristeći samo svoj mobilni telefon i QR kod.

Pokaži generisani QR kod na prodajnom mestu trgovca u pravcu kamere prodavca, tako da prodavac može da ga skenira.
To je zapravo odlična stvar, i to vrlo povoljna za trgovce, ali nažalost nije zaživela kod nas. Od većih trgovaca, taj način plaćanja prihvataju Idea i NIS, koji sad to i reklamira kao faktički najzgodniji način za bezgotovinsko plaćanje. Ko je, recimo, navikao da plaća telefonom (karticom), skoro sigurno na istom tom telefonu ima i mobilno bankarstvo u kom može da generiše QR kod. Treba samo imati u vidu da je taj kod dinamičan i ograničenog trajanja, pa je za generisanje potreban internet.

Ne funkcioniše to tako iz prostog razloga što su QR kodovi enkriptovani i nisu čitljivi kao NBS IPS kodovi
Zapravo su i ti kodovi u istom formatu – polja oblika ključ:vrednost razvojena uspravnim crtama. Uistinu, nemaju polja za iznos i svrhu plaćanja, to ne bi ni imalo smisla, ali imaju neka dodatna koja služe za potvrdu plaćanja i ona su donekle slična autorizacionim kodovima kod kartičnih plaćanja. Naravno, najčitljive polje je O i to je broj računa.

Dakle u Srbiji ne postoji način da ti neko pošalje novac tako što uplatilac skenira tvoj QR kod i samo ukuca iznos?
Saglasan sam da bi bilo lepo kada bi sve banke imale tu opciju. Neke je, međutim, već i imaju, npr. BPŠ da ja znam. Ne znam jesi li dosad iskopao tu opciju kod njih, ali zove se Uplati mi i dostupna je kao opcija tekućeg računa, kada se ode na Više. Za ostale ti ne gine upotreba nekog pomoćnog sajta, ili direktno NBS ili nešto poput Plati mi, kako su drugi pre mene predložili. Znam da mnogi koriste to, tj. generisali su svoj QR kod, čuvaju ga kao sliku i onda šalju ljudima po potrebi. Tako bi i ti mogao.

Da li postoji mogućnost kad se vrši IPS plaćanje, recimo računa, da se odredi datum valute ili može samo trenutno?Ne uspevam da provalim u aplikaciji. Hvala
Mora instant jer je IPS
Rešenje bi, makar u teoriji, bilo da se ručno popuni nalog sa budućim datumom izvršenja. U praksi, međutim, Yettel tu opciju još nije implementirao, iako je odavno najavljena, tako da uopšte nema mehanizma za određivanje datuma transakcije. Prilikom popunjavanja naloga je polje za datum automatski popunjeno i nije moguće promeniti ga.
 
Pretpostavljam da si dosad i sam istražio šta je tačno IPS pokaži, ali eto, služi za suprotnu stvar od one koju si očekivao: trgovac ti skeniranjem uzima novac. To je u Yettelovoj aplikaciji čak i opisano na stranici na kojoj se QR kod generiše. Konkretno piše sledeće:

To je zapravo odlična stvar, i to vrlo povoljna za trgovce, ali nažalost nije zaživela kod nas. Od većih trgovaca, taj način plaćanja prihvataju Idea i NIS, koji sad to i reklamira kao faktički najzgodniji način za bezgotovinsko plaćanje. Ko je, recimo, navikao da plaća telefonom (karticom), skoro sigurno na istom tom telefonu ima i mobilno bankarstvo u kom može da generiše QR kod. Treba samo imati u vidu da je taj kod dinamičan i ograničenog trajanja, pa je za generisanje potreban internet.


Zapravo su i ti kodovi u istom formatu – polja oblika ključ:vrednost razvojena uspravnim crtama. Uistinu, nemaju polja za iznos i svrhu plaćanja, to ne bi ni imalo smisla, ali imaju neka dodatna koja služe za potvrdu plaćanja i ona su donekle slična autorizacionim kodovima kod kartičnih plaćanja. Naravno, najčitljive polje je O i to je broj računa.


Saglasan sam da bi bilo lepo kada bi sve banke imale tu opciju. Neke je, međutim, već i imaju, npr. BPŠ da ja znam. Ne znam jesi li dosad iskopao tu opciju kod njih, ali zove se Uplati mi i dostupna je kao opcija tekućeg računa, kada se ode na Više. Za ostale ti ne gine upotreba nekog pomoćnog sajta, ili direktno NBS ili nešto poput Plati mi, kako su drugi pre mene predložili. Znam da mnogi koriste to, tj. generisali su svoj QR kod, čuvaju ga kao sliku i onda šalju ljudima po potrebi. Tako bi i ti mogao.



Rešenje bi, makar u teoriji, bilo da se ručno popuni nalog sa budućim datumom izvršenja. U praksi, međutim, Yettel tu opciju još nije implementirao, iako je odavno najavljena, tako da uopšte nema mehanizma za određivanje datuma transakcije. Prilikom popunjavanja naloga je polje za datum automatski popunjeno i nije moguće promeniti ga.
Da ali onda to nije IPS transakcija nego kliring
 
Nazad
Vrh Dno