Šta je novo?

Banka Poštanska Štedionica (bivša MTS Banka) (2024 / 2025)

Poslao email i dobio odgovor od postmastera
Delivery has failed to these recipients or groups:

[email protected]

The recipient's mailbox is full and can't accept messages now. Please try resending your message later, or contact the recipient directly.

The following organization rejected your message: Exchange2.poststed.co.yu.
 
Telekom i dalje koristi co.yu za neke parametre, tako da još uvek to nije skroz iščezlo.
 
Sigurno je mejl nekome stigao, samo nije uspeo da bude prosleđen toj konkretnoj osobi čiji je inboks pun. Pominjalo se ovo već, neko je dobio isti automatski odgovor, ali kasnije i pravi.
 
Neki ozbiljan problem sa curenjem kartica su imali prethodnih dana. Ogroman broj visa kartica su blokirali i rade druge. Ima neke veze sa Amazonom, ljudima su stizale sms poruke da je odbijeno plaćanje od 1 dolar ili euro na Amazonu iako ga nikada nisu ni koristili.
 
Neki ozbiljan problem sa curenjem kartica su imali prethodnih dana. Ogroman broj visa kartica su blokirali i rade druge. Ima neke veze sa Amazonom, ljudima su stizale sms poruke da je odbijeno plaćanje od 1 dolar ili euro na Amazonu iako ga nikada nisu ni koristili.
A ti to znaš kako?

Koliko ja znam amazon je jedan od sajtova koji je podrazumevano blokiran od strane banke. I moraš da tražiš da skinu blokadu ako želiš da ga koristiš.
 
Neki ozbiljan problem sa curenjem kartica su imali prethodnih dana. Ogroman broj visa kartica su blokirali i rade druge. Ima neke veze sa Amazonom, ljudima su stizale sms poruke da je odbijeno plaćanje od 1 dolar ili euro na Amazonu iako ga nikada nisu ni koristili.
To je verovatno pokušaj verifikacije kartice. Bezuspešan. Tako da je verovatno taj neko imao samo broj kartice, koji možemo sada da izgnerišemo online.
Na stranu što šalterska službenica objašnjava detalje klijentu. U takvim situacijama se daju samo uopštene informacije.
 
Bilo je i kod određenih serija Visa internet nešto slično pa su ljudi dobili nove kartice. Doduše na mojoj koja ističe januara iduće godine nije bilo nikakvih problema, osim što na nekim inostranim online mestima odbijaju plaćanje, ali to je već uveliko poznata politika banke, tako da visoka fleksibilnost i nije ni za očekivati.
 
Ja mučim muku sa prepaid VISA internet karticom od februara, otkad su prešli na novi sistem. Na kartici je uvek stajalo 2000 (depozit) i sa tim stanjem ne može nijedna transakcija da prođe, tako da se te 2000 ne računaju kada plaćate nešto. Meni se redovno dešava u poslednje vreme da se pare skidaju iako uvek prebacim sa tekućeg na vizu tačan iznos u paru kad kupujem preko interneta, al ovo se dešava tek posle par dana. Dešavalo mi se i da mi je čak viza odlazila u minus što je nemoguće, jer godinama sam imao istu vizu u NLB Komercijalnoj i kod njih su počele da nestaju pare pre 2-3 godine, zato sam i promenio banku. U NLB-u npr, ujutru prebacim na vizu iznos i proverim pet puta, pare su tamo. Dok odem do prodavnice para nema. Odgovor od operatera (koji se dobija svake prestupne godine), "nemojte da uplaćujete od 7 do 9" i ostale neke još gluposti. Takođe kad mi tako skinu novac, ne dobijam nikakvo obaveštenje kao npr, kad prebacim s tekućeg na vizu, stiže istog momenta sms. Npr. kad mi Temu vraća pare nikad ne dobijam obaveštenje, to moram da jurim ili preko pc-a - sajta ili preko aplikacije i opet ima nekih bagova.
 
Nisi baš jasan. Kako ti nestanu pare? Neko te uhakuje ili sitem ne registruje prebacivanje sredstava?
 
Nisi baš jasan. Kako ti nestanu pare? Neko te uhakuje ili sitem ne registruje prebacivanje sredstava?
 
Vidi ovako. Na Visa kartici uvek imam 2000 dinara to je uplaćen depozit kad se podnosio zahvet za karticu. Sa tim parama ne možeš ništa da plaćaš. Odem recimo na Temu nađem neki proizvod, prebacim npr. 1000 dinara. Stiže istong trenutka SMS i obaveštenje od PŠ app da je stanje 3000. Platim na sajtu to što sam hteo. Stiže istog momenta SMS i obaveštenje iz PŠ app koliko sam zadužen, od koga i koje je stanje. I sad je Visa račun opet na 2000. Prođe par dana, nisam koristio karticu nigde, i nigde nemam sačuvanu karticu online, uđem na elektronsko bankarstvo preko računara ili piše iznos da sam ispod 2000 ili je par puta čak pisalo da sam u minusu na prepaid visa kartici što je nemoguće, jer pare ne mogu da se skinu ako nemaš sredstava. Nije moglo ni pre prelaska banke na novi softver, a ni sad. Drugo, nigde ne piše za šta sam zadužen osim za održavanje računa i CARD ALARM uslugu, ali to je jednom mesečno i to se vidi u listi transakcija. Ove transakcije koje sam pomenuo, se ne vide nigde. Niti dobijem sms niti ima u aplikaciji u listi transakcija niti ima u listi transakcija na računaru.
 
Kako je za racun plus najlakse inicirati ponistenje postojece i izdavanje nove kartice (idealno bi bilo ako moze bez odlaska u banku).
Naime i Mastercard i Dina kartica su mi (bar po mom misljenju) kompromitovane. Izgubio sam novcanik sa karticama i uspeo sam da ga povratim sledeceg dana, ali ko zna ko je sve mogao da zapise podatke sa kartica ukljucujuci cvv.
Ja sam odmah privremeno blokirao kartice cim sam ih izgubio, ali videh da postoji i opcija trajna blokada. Da li bi mozda trajna blokada iz aplikacije inicirala izdavanje novih kartica?
 
@Sha84 ono oko čega se ti buniš jeste konverzija u inostranstvu. Kada kupuješ na Temu, dinari se konvertuju u evre po prodajnom kursu banke, a te evre dalje Visa prebacuje u dinare prema Visa exchange rate i to ti stoji u ugovoru. Isti slučaj je i kod deviznih kartica gde se za potrošnju u Srbiji evri konvertuju u dinare po bančinom prodajnom, a za ino potrošnju iz evra u odredišnu valutu prema Visa exchange rate. Temu ima platni procesor u Dablinu (Irska) pa samim tim se to računa kao kupovina u inostranstvu. Jedini izuzetak kod njih je Dina UnionPay gde se za kupovine na Temu skida u dinarima koliko je tamo naplaćeno, odnosno što se drugih banaka tiče, Yettel i OTP primenjuju takvu politiku da kada je za inostranstvo naplata u dinarima, nema dodatne konverzije.
 
@Sha84 ono oko čega se ti buniš jeste konverzija u inostranstvu. Kada kupuješ na Temu, dinari se konvertuju u evre po prodajnom kursu banke, a te evre dalje Visa prebacuje u dinare prema Visa exchange rate i to ti stoji u ugovoru. Isti slučaj je i kod deviznih kartica gde se za potrošnju u Srbiji evri konvertuju u dinare po bančinom prodajnom, a za ino potrošnju iz evra u odredišnu valutu prema Visa exchange rate. Temu ima platni procesor u Dablinu (Irska) pa samim tim se to računa kao kupovina u inostranstvu.
Ja na Temu plaćam u dinarima i tačno me zaduže toliko koliko i piše iznos na sajtu, ono što mi je nejasno zašto mi skidaju dodatno pare posle par dana bez ikakvog obaveštenja i zašto nemam uvid u te transakcije.
I samo da dodam još nešto, pre par meseci kada je dinar izabrana valuta na Temu. Uvek je taj iznos trebalo da se pomnoži sa 1.03 i toliko se uplati na karticu pa se onda plati Temu-u. Sad su promenili ona cena koja piše u dinarima ta je. I još nešto, ako kupujete s Aliexpress-a, ja nameštam dolar kao valutu, jer moja banka računa kurs 103.5, a kad prebacite vaulutu za plaćenje na Alixpress-u i dinare, kurs vam je 119 koma nešto.
 
Poslednja izmena:
I samo da dodam još nešto, pre par meseci kada je dinar izabrana valuta na Temu. Uvek je taj iznos trebalo da se pomnoži sa 1.03 i toliko se uplati na karticu pa se onda plati Temu-u. Sad su promenili, ona cena koja piše u dinarima - ta je. I još nešto, ako kupujete s Aliexpress-a, ja nameštam dolar kao valutu ali skidaju mi se dinari u banci (Visa račun je dinarski), jer moja banka računa kurs dolara 103.5. Kad prebacite valutu za plaćenje na Alixpress-u u dinare, takođe vam skidaju dinare ali Aliexpress računa kurs 119 koma nešto pa izađe skuplje.
 
Ja na Temu plaćam u dinarima i tačno me zaduže toliko koliko i piše iznos na sajtu, ono što mi je nejasno zašto mi skidaju dodatno pare posle par dana bez ikakvog obaveštenja i zašto nemam uvid u te transakcije.
Nije važna valuta plaćanja već to što je u inostranstvu. Temu nije srpski trgovac, pa se plaćanje ne obrađuje na isti način. Takođe, promena iznosa se dešava nakon knjiženja. Jedno je rezervacija, a drugo konačno zaduženje. BPŠ te zapravo zadužuje u evrima tako što Visinim kursom svede Temuov RSD na EUR kao referentnu valutu. Pošto, očekivano, nemaš evre na računu dinarske kartice, svojim prodajnim kursom EUR vraćaju na RSD.

Sve bi to, naravno, negde trebalo da se prikaže. U aplikaciji bi trebalo da se samo promeni iznos ("magično", bez ikakvog obaveštenja), a što se tiče izvoda, stavljam u prilog sliku kako je to nekad ranije bilo za Račun plus. To je MasterCard, ali princip je isti, a kurs je povlašćeni 117,3375 jer je tako nekad bilo na Računu plus. Na primeru je, dakle, klijent dobro prošao jer mu se plaćanje od 2468 dinara preko iznosa od 21,13 evra pretvorio u 2479, što je razlika od svega 11 dinara. Međutim, klasičan prodajni kurs je oko 119,5 i on se sad primenjuje na sve, pa bi sada ovo ispalo oko 2525 dinara, što je već osetnija razlika. Što je veći iznos, a bankarski kurs lošiji, to je i veća razlika. Kartičarski kurs je po pravilu okej.

Da li bi mozda trajna blokada iz aplikacije inicirala izdavanje novih kartica?
Trebalo bi da to bude slučaj, ali ne verujem da će imati ko to da ti ovde potvrdi. Svakako, glupo bi bilo da se trajna blokada svede na otkazivanje kartice i da ostaneš bez ijedne.
 

Prilozi

  • Temu.png
    Temu.png
    30.5 KB · Pregleda: 20
Poslednja izmena:
Jedno je zaduženje, a drugo knjiženje. Kada se rezervacija (zaduženje na čekanju) proknjiži (konačno realizuje), onda skinu onoliko koliko je definisano po gorepomenutom opisu i što je, ponavljam, u skladu sa potpisanim ugovorom.
 
Zna neko kada je najbolje otići kod njih za gašenje računa plus? Razmišljam najbolje 1og u mesecu nakon što su skinuli održavanje za prethodni mesec i pre toga isprazniti sve pare sa računa?
 
Kurs dolara je prilično kolebljiv. Ako imaš Dina UPI iz Poštanske, najpovoljnije ti je da koristiš nju na Aliju, jer računa srednji kurs USD.
Ne buni čoveka, to jeste tačno. Njima su sve cene izvorno u USD, a Ali konvertuje to po nekom svom bogzna kakvom kursu.
Zna neko kada je najbolje otići kod njih za gašenje računa plus? Razmišljam najbolje 1og u mesecu nakon što su skinuli održavanje za prethodni mesec i pre toga isprazniti sve pare sa računa?
Najbolje pre toga, tj. krajem meseca da ti se očiste sve rezervacije i svakako nećeš imati nikakvu obavezu prema njima.
 
Jedno je zaduženje, a drugo knjiženje.
Tu sam razliku i opisao, samo sam iznos nakon knjiženja nazvao konačnim zaduženjem. Rezervacija je zaduženje na čekaju, kako si i sam naveo, pa su različiti.

u skladu sa potpisanim ugovorom
Ima sad tu jedna fora, a to je da je to u suprotnosti sa ovom rečenicom iz opštih uslova poslovanja:
За девизне трансакције у иностранству, извршене у валути која је различита од валуте у којој се води Рачун Корисника, картичарска организација којој припада бренд картице врши конверзију у валуту ЕУР по референтном курсу који се јавно објављује на интернет презентацији картичарске организације и тај износ доставља Банци ради задужења Рачуна Корисника.
Pošto se račun vodi u dinarima, ispada da ne treba da bude konverzije, a ipak je ima.

Ne buni čoveka, to jeste tačno. Njima su sve cene izvorno u USD, a Ali konvertuje to po nekom svom bogzna kakvom kursu.
Nije Tilek rekao da odebere RSD, pa da plati Dinom, nego baš da odabere USD (što on već i radi) i plati Dinom, jer će to BPŠ da to pretvori u dinare po srednjem kursu dolara, dakle to je najpovoljniji način plaćanja. Pitanje je, doduše, na šta je Sha uopšte mislio kada je napisao da njegova banka računa kurs 103,5 kada plaća nekom Visom, jer sve banke to svode na EUR (kartičarskim kursom), pa na RSD (svojim prodajnim), tako nema direktnog svođenja USD na RSD, tj. taj kurs se uopšte ni ne primenjuje.
 
Trebalo bi da to bude slučaj, ali ne verujem da će imati ko to da ti ovde potvrdi. Svakako, glupo bi bilo da se trajna blokada svede na otkazivanje kartice i da ostaneš bez ijedne.

Samo da potvrdim da trajna blokada inicira automatsko izdavanje nove kartice. Kada trajno blokirate karticu kroz aplikaciju pojavi se sledeca poruka:
Vasa kartica je uspesno blokirana!


Nova kartica ce vam biti dostavijena putem kanala za koji ste se odlucili prilikom prethodnog izdavanja odabrane kartice.
 
Imam jedno pitanje koje je u principu aktuelno za sve banke. Ako penziju koju primam u banci A rasporedim u dve banke recimo u banku A ostavim 50% a u banku B prenesem 50% kako da u nekom momentu tih 50% iz banke B vratim u banku A. Prosto je preneti 100% iz jedne u drugu banku i posle par meseci vratiti u prvu ili neku treću. Odneseš samo novi broj računa u PIO fond i gotovo. Ako neko ima ličnog iskustva.
 
Da li moze uz namenski račun koji otvara NSZ da se dobije POST CARD kartica ili bar mbanking?
 
Vrh Dno