Šta je novo?

[MTS] Postpaid paketi i promocije

Zavrsena je javna rasprava 24 avgusta , ministarstvo trgovine predlozilo da povecanje cena više nije razlog da se bez penala raskine UO. Sasvim tiho ispod zita , bez informacija u medijima o ovome. Znaci ugovorio si jednu cenu da kažemo 24 meseca po 50% popusta. Po novom zakonu ako se telekomu digne lako moze da bude 24×150% cena.
 

Prilozi

  • Screenshot_20250830_164145_Opera.jpg
    Screenshot_20250830_164145_Opera.jpg
    590.6 KB · Pregleda: 95
… spomenuh u drugoj temi, pre neki dan… ovo je super opasno, nadam se da je pravno neodrživo…
 
Zavrsena je javna rasprava 24 avgusta , ministarstvo trgovine predlozilo da povecanje cena više nije razlog da se bez penala raskine UO. Sasvim tiho ispod zita , bez informacija u medijima o ovome. Znaci ugovorio si jednu cenu da kažemo 24 meseca po 50% popusta. Po novom zakonu ako se telekomu digne lako moze da bude 24×150% cena.
Navedi tačno gde to piše u predlogu? Taksativno navedi, ako možeš.
 
Ako se desi da jeste tako nešto u predlogu, šta onda?

BTW, izvorni post na fb:
Dakle, postojeći član 88. ZZP dozvoljavao je potrošaču raskid ugovora, sa pružaocem usluge od opšeg ekonomskog interesa (kabl i mob operatori, toplane...), u slučaju kada dođe do povećanja cene, izmene programskog sadržaja, loše usluge itd, i to bez plaćanja penala.
U član 110. novog ZZP, ubačeno je da je to moguće ali "u skladu sa posebnim propisima"
☢️

Uz već kritikovani član 4. stav 1, kojim se sada predviđa da drugi propisi pruže trgovcu VEĆI STEPEN zaštite, ovde se otvara mogućnost da se izmenama tih drugih propisa, značajno oteža način raskida ugovora, izbaci opcija raskida bez plaćanja penala ili mogućnost raskida POTPUNO UKINE
‼️

Dakle, ako novi ZZP stupi na snagu u ovom obliku, potrošači će možda izgubiti pravo na raskid ugovora bez plaćanja penala ili raskida uopšte i moraće da plaćaju cenu, koju pružalac usluge odredi, pa čak i onda kada je usluga loša ili se ne pruža
‼️

Ludilo. Ako ovo prođe, potrošači će bukvalno biti prepušteni na milost i postaće vrsta modernih robova, čije je jedino pravo da uredno plate svoje račune, bez obzira na cenu i kvalitet usluge.
 
… svako, ko može, neka uzme samo optički internet ili neku alternativu u kućnom netu i ostalo odvojeno… prepaid, televizija ima alternativu, fiksni je većini pa nepotreban… daju Box za dinar, pa bi do kraja da te oderu… neka i dalje gledaju da dižu cene ili nas bespravno ucenjuju…
 
Ljudi, ne može to da se desi, ne znam kako više to da objasnim. Promenjene okolnosti su jedan od instituta rimskog prava, nemoguće je da bitna promena elementa ugovora ne omogućava raskid istog. Zakon o zaštiti potrošača je Lex specialis u odnosu na Zakon o obligacionim odnosima. Jednostavno je neko iz Efektive ili zlonameran ili glup, treće nema.
Moguće je da tim posebnim propisima neka druga prava ograniče ali ovo jednostavno ne.
Da ne širim dalje o sudovima, ustavu, pravnom sistemu...
Rebus sic stantibus, evo vam pa guglajte ili pitajte AI.
Završavam sa ovim na svim temama, ionako je to ovde off.
 
Ako se ne varam, ovo je već prisutno u nekim zemljama EU. Jednostavno, operateri vrše usklađivanje cijena svojih usluga sa procentdom inflacije. Usklađivanje se vrši jednom godišnje i korisnici nemaju pravo na raskid UO. Čini mi se da je ova praksa već par godina prisutna u HR.
 
… uvedu istu cenu za UO na kraći rok, recimo 6 ili 12 meseci, pa neka nivelišu cene godišnje… plus, problem je što oni promenu ne uskladjuju sa inflacijom, idu i do +30% u nekim slučajevima… u EU, zaista nisam video da su se cene usluga toliko promenile… nekad sam u FR dsl 4Mbps Orange Box sa televizijom, fixnim i internetom plaćao oko 37eur… od tada do sada, cene su išle samo na niže uz mnogo bolju uslugu i propratne pogodnosti… kod nas je ta logika negde izgubljena…
 
Poslednja izmena:
Za prelazak iz A1 (moze i prepaid) u MTS na npr Omoriku S, benefit 15 meseci po 1din, posle po 2.600din do kraja UO. Upravo u call centru rekli. Nize tarife idu sa 50 posto cela UO. Redovna ponuda, bez agenata.
 
Poslednja izmena:
da vas ne zavrnu kao mene :) Vodite racuna, bio dogovor 50% 24m. Onda sam reko da mi a1 daje bolju ponudu, i rekli moze 12m 1 din, posle 50% , sutra dan kazu aktivirali su 24m 50 %, ne moze da se ispravi.
 
Usklađivanje cena je jedno, prelazak na "komercijalnu ponudu" kad god se operatoru digne perčin je nešto sasvim drugo.
Globaltel definitivno postaje sve zanimljiviji, ajde da baš nije prepaid, mada i tu postoje zanimljive opcije.
 
da vas ne zavrnu kao mene :) Vodite racuna, bio dogovor 50% 24m. Onda sam reko da mi a1 daje bolju ponudu, i rekli moze 12m 1 din, posle 50% , sutra dan kazu aktivirali su 24m 50 %, ne moze da se ispravi.
Verovatno nisu ni planirali tu opciju da odobre.. Ja im trazio juce 50% tokom cele, prvo kaze zena nemam tu opciju da odobrim, samo moze 12 meseci 50%. Pitao je jel ste sigurni i onda je rekla mogu da proverim sa kolegama i da se javim. Nazvala posle 3h rekla moze sve..
 
Imam prepiske na Viberu, nismo razgovarali sa agentom, poslao na mail i por kao dokaz, ali ne vredi posto je aktivirana promocija 50 % 24m, i sad je lako da raskinem al nmg da se vratim u A1 i dobijem tu promociju koju su mi dali, tako da to mi je sto mi je.
 
Епилог моје обнове уговора на МТСу.
имао 3 броја оморика С и један бокс 4
Бокс сам након истека уговорне обавезе расчланио.
Сваки позив и тражење понуде није резултовао добром понудом од стране МТСа.
Решио да пређем у А1 (преко агента попусти 50%; 1200д нео 30 и 1500д нео супер ).
Након што је А1 покренуо прелаз звали ме из МТСа и понудили за 4 броја.
Оморика М
9мес х 740дин
15мес х 12600
просек за 24 месеца 1065дин месечно

За нет се нисам договорио (немам оптику, пробаћу са кућни нет А1 ...)сбб тв од пријатеља на андроид бокс...

Значи попуст тек након подношења захтева за пренос броја
 
Mislim i da ne mogu da ti ponude nista dobro dok ne podneses zahtev, nemaju kako prosto, moraju da imaju opravdanje za dobru ponudu. A to opravdanje je da si na poslednjem koraku da odes od njih, pa da te zadrze kako znaju i umeju i tjt. Uvek bilo, tako da, realno da niko ne gubi vreme i zivka ih, odmah zahtev za prenos i dobijas najbolju mogucu ponudu.
 
Ističe UO sredinom oktobra, počeli da zovu da se produži. Svakako čekam istek, Omorika S je u pitanju, trenutno plaćam 950 din, njihovom greškom, inače je bilo 1500 u startu ugovoreno 😀
Da li ima šanse da produžim i dalje po 950 din ili...da prebacim i ovaj broj u A1 prepaid, sad je samo 6 meseci, a čitam da navodno kad istekne tih 6 m u A1 i zatražiš novi prenos, iz A1 nude čak 70%!
 
Kako da obnovim ugovor uz telefon - online, a da iskoristim Eko popust?
Odnesem telefone u poslovnicu i oni mi daju vaučer za popust koji posle ukucam?
Je li tako ide?
I šta znači da cena sa popustom mora da bude barem 1000 dinara?
Ukupna cena uređaja ili cena mesečne rate za uređaj?
 
ukupna cena uredjaja, trebalo bi da ti daju vaucer u radnji i da mozes sve to zavrsiti online
 
Kako da obnovim ugovor uz telefon - online, a da iskoristim Eko popust?
Odnesem telefone u poslovnicu i oni mi daju vaučer za popust koji posle ukucam?
Je li tako ide?
I šta znači da cena sa popustom mora da bude barem 1000 dinara?
Ukupna cena uređaja ili cena mesečne rate za uređaj?
Zasto online obnavljas?Kada radis obnavljanje online dobijas smesne pogodnosti ili ih i ne dobijas...Najskuplja moguca varijanta.
 
Ako se ne varam, ovo je već prisutno u nekim zemljama EU. Jednostavno, operateri vrše usklađivanje cijena svojih usluga sa procentdom inflacije. Usklađivanje se vrši jednom godišnje i korisnici nemaju pravo na raskid UO. Čini mi se da je ova praksa već par godina prisutna u HR.
То није проблем, ми немамо инфлацију, макс пар %😀
 
… tako je, a nejasno je i zašto nisu ograničili cene usluga telefonije i ostalog kod operatera kod kojih imaju uticaj(MTS)… makar da ih prepolove, odreknu se ogromnih ‘marži’…
 
I koliko bi mi bila ukupna mesečna rata za Samsung a26 128 GB, uz Morava paket i tri stara telefona?
 
Nazad
Vrh Dno