Predpostavljam da je to reseno tako iz tri razloga. Stedelo se na baznim stanicama i na svemu ostalom, linkom izmedju njih itd. Dosta korisnika je u rubnom podrucju tako da se desi da istekne timeout pre nego sto zacvrci pozvani korisnik.
Globaltel koristi MTS infrastrukturu i ima odličnu pokrivenost signalom u velikom delu Srbije, ne radi se o rubnim područjima i to sigurno nije razlog jer na istoj infrastrukturi MTS nema VoLTE problema
Drugi razlog je sarenilo i kvalitet telefona na nasem trzistu. Zbog lose ekonomske situacije i mentaliteta, najveci deo korisnika koristi telefone koji ne mogu da prodju tehnicku kontrolu kada izadju iz fabrike (B brendovi kineski), trziste 3 zemlje.
Več je rečeno da ne zavisi od modela telefona, problem je na sistemskom nivou i imaju ga kako korisnici iPhone, tako i ostalih brendova.
Kao slag na tortu dolazi razlicita implementacija VoLTE stack-a kod razlicitih proizvodjaca, jer svako od njih smatra za sebe da je najpametniji tako da i tu dolazi do raznih problema u API pozivima. U teoriji bi sve trebalo da radi sa proizvodjacima A grupe (Samsung serija S za EU i Apple za EU) i telefonima koji su radjeni za EU trziste (Iskljucuje modele Samsunga/Apple-a za Indiju i Afriku), a kako je u praksi, vidite vec sami...
To ima smisla, ali već se pokazalo sa pojedinim "spornim" brendovima, tipa Pixel, Nothing phone, itd. koji nisu zvanično podržani, da npr. u Yettel-u i MTS-u rade bez problema, a da u A1 ne rade (bez shizuku modova) što opet navodi da je problem u implementaciji kod provajdera, a ne brendova. I opet, telefoni za domaće tržište "A grupe" kako nazivaš, imaju problema, dakle problem je opet kod provajdera.
Ako je za utehu, desavaju se propusti i na najboljim trzistima Evrope, srecom, u mnogo manjem obimu..
Naravno, u Nemačkoj koristim Lebaru, evo tek pre neki dan su počeli da uvode VoLTE i imaju ograničen protok na 50 Mbps. Drugo, ovo je budžet brend, 1000 din (8.5e) za 50gb koji se prenose, neograničene pozive i poruke i 1gb rominga bez ugovorne obaveze je jako jeftino i očekivano je sve što ide uz budžet brend, pa i ovo, ali to ne znači da korisnici ne treba da se bune i traže bolje.
