Šta je novo?

Predlozi za slušanje - kvalitetna produkcija

Ja sam u klubu za podesavanje zvuka koristio Daft Punk - Around The World, pustim na loop i podesavam. Posto obicno ozvucenje nije nekog kvaliteta ubacili smo ekvilajzer i to podesavao neko vreme, par vikenda. Rezultat, pojacavano 30% manje a ljudi mislili da smo zamenili ozvucenje i da je dosta jace i kvalitetnije.

Od predloga ovako iz glave:
Michael Jackson, generalno sva produkcija vrhunska ali bih izdvojio Thriller, Billy Jean...
Depeche Mode - Violator (jedan od prvih CD-ova koje sam kupio)
Jean Michelle Jarre - Oxygen (ujak mi je to pustao na vinyl-u kada sam imao 3 godine)
Pink Floyd - The Wall
 
Jel ima nesto iz domace produkcije?
Npr, ja volim da slusam Goribor / Goribor jako kvalitetna produkcija, sto se mene tice. :D


Slažem se. Nikola je genije. Ja bih da dodam i ceo album Block Out - San Koji Srećan Sanjaš sam, naježim se i dan danas kada god čujem bilo šta odande. "Godina Sirotinjske Zabave" mi je možda najbolji domaći album ikada ali je produkcijski malo suroviji, "San" je za moj ukus vrhunska produkcija, posebno za to vreme i uslove.
 
Pretpostavljam da mali broj forumasa slusa elektronsku muziku ali to me nece spreciti da vam preporucim nekoliko pesama iz tog muzickog zanra :)
Prethodnih godina je ono sto je retro postalo popularno u filmskoj i gaming industriji pa je bilo ocekivano da i synthwave muzika ponovo nadje svoje mesto u industriji zabave.
Ja vas "saljem" da cujete pesme na youtube-u a vi posle slusanja nadjite kvalitetniji izvor ako vam se slucajno neka od pesama svidi.
Prija mi da slusam ovakvu muziku jer mi ne odvlaci paznju dok citam stare stripove.




Предпостављам да мали број...
TL DR

Ja sam u klubu za podesavanje zvuka koristio Daft Punk - Around The World, pustim na loop i podesavam. Posto obicno ozvucenje nije nekog kvaliteta ubacili smo ekvilajzer i to podesavao neko vreme, par vikenda. Rezultat, pojacavano 30% manje a ljudi mislili da smo zamenili ozvucenje i da je dosta jace i kvalitetnije.

Od predloga ovako iz glave:
Michael Jackson, generalno sva produkcija vrhunska ali bih izdvojio Thriller, Billy Jean...
Depeche Mode - Violator (jedan od prvih CD-ova koje sam kupio)
Jean Michelle Jarre - Oxygen (ujak mi je to pustao na vinyl-u kada sam imao 3 godine)
Pink Floyd - The Wall
За тестирање како ради бас
 
David Morales i Frankie Knuckles produkcija:
Someday (I'm Coming Back) (Classic 12" Club Mix)
 
Вон Дач је изузетно продуцирана.
 
Ja mislim da su ove cetiri pesme kvalitetno snimljene ali najbolje je da vi sami procenite.

Beach House - Space Song
anatu - bleach
Phelian - Lost
Else - Paris

off topic

Prva i cetvrta pesma zvuce super (Tycho - Awake i Tycho - A Walk).


Originalna pesma je koriscena u filmu Road to Perdition.

Prvi rimejk pesme je koriscen za film za film It's All Gone Pete Tong.
Reflekt Featuring Delline Bass - Need To Feel Loved
Drugi rimejk




Neko ce reci da je svaki rimejk pesme losiji od originala ali meni se sve verzije svidjaju.
 
Краљеви

 
Interesantno mi je da bas retko na SACD cujem losu produkciju, sto je uglavnom uzrok zbog losijeg kvaliteta mastera te su peglali kako su znali i umeli, koliko sam do sada primetio.
I posto u zadnje vreme cepam svasta od SACD i sluh se polako "nastelovao", bas pocinje da mi smeta manjak pozadinskih detalja kada pustim iste pesme preko Tidala u High Quality tipa priguseni horovi, prateci orkestri, eho i reverb pogotovo, ali najvise zna (naravno) da se izrazi u klasicnoj muzici ili gde ima gomila pomesanih instrumenata i glasova. Ponekad pomislim da preterujem...
Snimio sam 3 kraca sempla od 3 pesme (nije klasicna muzika), pustio pesme u Tidalu koji je iste dao u High Quality i identicne pesme (navodno su masteri isti) sa SACD, kliknuo Record u Audacity, stavio Fade In i Out i to je to:


Pa koga ne mrzi da proveri da li se zesce tripujem, neka javi utiske.

Takodje jedan primer razlike waveform-ova od jednog snimljenog sempla, mislim da ne treba objasnjavati koji je koji:

Capture.JPG
 
Брате, неколико пута сам преслушао сва 3 аудио клипа, ја не чујем разлику. Имам добре слушалице (BeyerDynamic DT700 Pro X), али можда имам покварене уши 🙂
Уствари, можда само не знам шта треба да слушам. Мада, нисам баш меродаван да дам суд, јер сам пре једно 15 година покушавао да чујем разлику између mp3 128 kbps и wav 16 bit, 44.1 KHz, и нисам успео да чујем. Додуше, у питању је била електронска музика. Али су слушалице биле одличне - Sennheiser HD25.

Тако да, не знам шта да ти кажем, можда ће ти други помоћи.

Едит: где налазиш SACD-ове? Ти си у Германији?
 
Evo od mene što se pomoći tiče lajk za obojicu. :D

MP3 128k čak i ja čujem. Nije nemoguće da je ta elektronika upala u 128k bez problema, posebno ako su semplovi u njoj bili niskog kvaliteta.
 
Тако да, не знам шта да ти кажем, можда ће ти други помоћи.

Едит: где налазиш SACD-ове? Ти си у Германији?
Pusti na zvucnicima, tu bas dolazi do izrazaja.
Skidam sa NZB
 
Pusti na zvucnicima, tu bas dolazi do izrazaja.
Skidam sa NZB
Управо слушам на звучницима, и чини ми се да највећу (и једину) разлику примећујем код 3. клипа, чини ми се да други део 3. клипа има мање шума у односу на први. То ми се учинило и на слушалицама јуче, али сам поновним преслушавањем установио да је плацебо. Али сад, кад чујем исто, не знам, можда и није плацебо. Код прва два клипа не примећујем ништа посебно.

Занима ме шта ће још неко рећи. Живо ме занима 🙂😍


Едит: Ево, и даље слушам, и дефинитивно ми се чини да је други снимак квалитетнији. Пустио сам са компа преко S/PDIF оптике на појачало. Иде са интегруше, тако да можда ме то ограничава.
И сада ми се учинило да је 3.2 нешто гласнији од 3.1 клипа. Или је само некако квалитетнији, али не бих знао у чему.

Едит 2: што више слушам, то ми некако други снимак звучи динамичнији од првог, стичем утисак да је први пуштен кроз компресор.
 
Poslednja izmena:
Preslusao sam i ja sva 3 klipa
. Jako su kvalitetni snimci generalno ali razlika je dubiozno ocigledna bar meni.

Prvi snimak , razlika izmedju 2 primera je taj sto na drugom delu snimka moze da se mnogo jasnije razaznaju visoki tonovi pogotovo onaj blagi Bell like ton sta je vec koji se na prvom delu snimka gotovo i ne cuje jer je zatrpan ostalim elementima isto vazi i za one Snap zvukove. Takodje postoji ocigledna razlika da ceo zvuk ima vise prostornosti gotovo kao da je neko skinuo blagi Veil sa prezentacije.

Bukvalno dynamic range je najveca razlika prosto dise bolje zvuk.


Drugi snimak manja je razlika, ali ono sto je prednost u drugom delu klipa je sto se Bass cuje vise smooth i nekako ne nadjacava ostatak zvuka iako je fokus na njemu, cak se i dublje cuje. Takodje u pozadini mogu da se cuju sitni zvukovi koji idu ispod 2 glavna sloja numere onako Atmosfericni ne znam kako da objasnim al izmedju 40 i 50 sekunde se to cuje jasno.

Treci primer nema skrivenih zvukova da mogu da primetim, malo se najnizi tonovi jasnije cuju u drugom delu . Tonski su isto sto tice instrumentala. Ali glasovi se cuju metalizirano i kao kroz neki filter prvi deo snimka, dok u nastavku zvuce kao da je druga numera u pitanju il master.


Toliko sam mogao da pohvatam slusao par puta i to ne na glavnom desktop Setupu vec Portable Shanling Up4 (mali dac amp) + Ultrasone Perfomanse 880 sluske.

Ako me ne bude mrzelo preslusacu sutra i na npr Devi Pro + Fiiu K11 da cujem dal i tu primecujem iste utiske (posto bi taj setup trebao da mi bude naj neutralniji)
 
Sale ubo poentu :)
Dobro je, nisam jedini...
Drugi sample je "najtezi" jer je vecina razlika u pozadini, namerno sam izabrao tu sekciju jer je napravila najvecu dilemu medju frends & family, tu sam poceo da mislim da preterujem ili se tripujem.
Ali je interesantno koliko razlicito cujemo, ponekad su razlike fascinantne
 
Jeste fascinantno sve u vezi sluha generalno, al cak i neko ko nije zvanican nikakav pro sluhista, audio engineer/mixing guy i sl ..

Moze uprkos tome da sto si rekao Lepo "nasteluje" ili Izostri, utrenira sluh uz dovoljno izlozenosti razlicitim Audio Uredjajima , takodje tu pomaze i bilo kakav rad u Daw programima ili Audio Edit.

Naravno nece svako imati i u takvim scenarijima isti utisak/ pomak sto se tog tice i Godine normalno menjaju stvari vise/manje..

Kao sto postoje ekstremi u smislu sluhista, tako postoji i premnogo ljudi koji stvarno ne konstatuju ni razliku kad je npr Ogromna , fazon stavis im npr Hd 600/Dt 880 il Hifiman Devu/Sundaru il npr neki Audio Technica Closed back ili Fostex/Sony i stavis im sa druge strane Earpods gen 1 (one non pro klasicne plasticnih vrhova) i da ih pitas sta cuju razlicito u Pesmama Koje stvarno su culi 50000 puta, reci ce ti da im sve zvuci isto...

U neku ruku je to i spas i lakse i za tu osobu sa licne strane, u smislu neopterecenosti a i za novcanik, jer God knows da ovaj hobi je jedan od najlaksih da ti napada novcanik i oduzme se kontroli dok nisi ni trepnuo..
 
moje mišljenje je da su sve stvari na svetu vrlo jednostavne (da ne kažem proste) pa i zvuk. ako se ne unese neka virtuelna egzotičnost, onda nemamo o čemu da razglabamo, a dosta tema zamre jer se ponavljaju praktično iste stvari.

ne kažem da sam u pravu ili da neko greši, samo je moguća situacija da i jedni i drugi "veruju" da pričaju istinu. moguća je i situacija (iz njihovog ugla) da su i jedni i drugi u pravu. isključujem trolovanje naravno.

šta konkretno hoću da kažem? ja kad pustim muziku, ako mi se ona iole sviđa (kao ova tri primera koje je @DukeLander slao), automatski tonem u njih i krećem u opuštanje/uživanje.
perioda pamćenja kako zvuči činela, bas, glas, violina je otprilike 2 sekunde (bez preterivanja). jedino mogu da konstatujem nešto ako se koncetrišem na delove i onda na preskakanje slušam (i to jedva). znači razlika mora da bude očigledna i ona se svodi na krči ili ne krči ili je npr teška distorzija/izobličenje. ovo vazdušasto, panči, gornji registri, svetlo, tamno mi samo podižu pritisak i naježim se svaki božji put kada čujem. uđem u sladoledžinicu da bi dobio izbor: đanduja, zeleni čaj sa kandiranim jagodama, limun bosiljak, bela čokolada sa jagodama u balzamiku, mleveni limun keks sa vanilom, krem sir sa šumskim voćem, kokos sa bademima u karamelizovanoj beloj čokoladi. hvala lepo, glup sam.

zašto? podsvesni "fear of missing out". volim muziku i svaki osećaj da može još nešto novcem (pozitivno - u smislu nabavke opreme) da se uradi u tom pravcu me čini anksioznim. uložio sam (relativno) mnogo novca u opremu za koju sam siguran da uveliko prevazilazi moje sposobnosti, a svaki novi komad opreme je next-best-thing koji jutjuberi promovišu na način da ovo što imam trenutno je kameno doba, a ja sam gluvać (možda i jesam - preko 16 kHz mi je sve odsečeno) ako ne čujem razliku.

u tom smislu, pažljivo sam slušao sva tri primerka, onda sam čitao saletove komentare i ponovo slušao koncetrišući se na te delove koje je on ukazivao, ja to ne čujem, svaka čast drugima.
zato i pripovedam blind test kao jedino merilo ali kad god ga spomenem stvar se okrene na ispitivanje moje ličnosti (volim da verujem usled nedostatka dokaza), a ceo diskurs ode u kompletno pogrešnom pravcu.
 
Pitanje za sve, da li su sva tri snimka dovoljno dobra da se uživa kako treba u muzici, tj. poruci koju autor šalje u paketu, bez traženja detalja?
 
Naravno premda nisu zanrovski moji tipovi Muzike, samim kvalitetom nadomescuju to . Ne zelim da ljudi pogresno shvate i ja mogu da razgranicim opusteno slusanje,Vibe-ovajne sa analiziranjem ali i u jednom i drugom modu meni fokus radi sam od sebe u dobroj meri ne moram ni da se trudim, bar kad je samo muzika pustena.

Kad surfujem netom ili i uz gaming pustena u pozadini tu normalno da mi je manji fokus .

Ali takodje smatram da niko ne treba da se oseca lose ako neke stvari ne primecuje u istoj meri ko neko drugi, ali takodje treba reci da to uglavnom u vecini slucajeva nema veze sa Placebom
I to za 16 Khz Cut off i sl, nema ni to veze i to ide s godinama meni je recimo Cut izmedju 14- -15 KHZ a ako je nesto super rolled off onda 13 Khz . Al to ne odredjuje mnogo toga.

Zato sto sve iznad 12 KHZ su uglavnom i najcesce u snimcima Harmonics, i vise se osecaju nego sto se cuju, slicno kao i sve ispod 30-25 HZ u niskim samo sto jedni daju na energiji i osecaju jasnoce a drugi na dubini .
 
Pitanje za sve, da li su sva tri snimka dovoljno dobra da se uživa kako treba u muzici, tj. poruci koju autor šalje u paketu, bez traženja detalja?
Paaaa... Problem je sto kada primetis ovakve stvari, one uglavnom nisu rezultat trazenja detalja.
Jednostavno slusao ranije ove pesme, naleteo na SACD, preslusao i upali se lampica, primetim da je drugacije. Tek onda se vratio na Tidal i poceo da uporedjujem detalje.
Fora je da od 10-tak ljudi, 3 je primetilo razlike koje je Sale naveo, medju kojima sam i ja, i to ne identicno.
Lepo rece Sale, to je prokletstvo.
Ali zahvaljujuci SACD iskustvu, poceo sam vise da cenim CD level produkciju jer lako je kada imas SACD prostor i dinamic range da se igras, problem je kada treba da "nabijes" sve i da dobro zvuci.
Tako da nije cudo da su uglavnom sve sacd produkcije dobre.

A da je neko inferioran jer ne cuje nesto je glupost.
Svako moze da izostri sluh, dokazana stvar, nema tu neke filozofije.
Inace smo pre 20 god svi slusali mp3 od 128 na kineskim mp3 plejerima pa nam nista nije falilo, kasete da ne spominjem...
 
Naučno bi to malo istraživanje bilo zaključeno da nema najboljeg snimka.
Naravno da ima, zato postoje audio inzinjeri koji prate standard. Zato se radi razlicito produkcija za klasicnu, elektro, rock itd...
A posto nikom ne pise na celu pri rodjenju da je audio nadaren te da ce biti audio inzinjer, opet dodjes do zakljucka da i ova bransa (kao i svaka druga) zavisi od "practice make perfect", sto takodje vazi za slusaoce.
 
Donekle se slažem, ali izlaz tog istraživanja bi morao biti jednozačan onda za sve referentne slušaoce.
 
Izlaz jeste jednoznacan, kao i temperatura vazduha, gde je meni 18c super a mojoj dragoj je to hladno... a da moja draga svaki dan "trenira" telo da bude na 18c, posle izvesnog vremena i njoj bi to bilo super.
Verujem da ni Sale ni ja nismo rodjeni nadareni pa bolje cujemo vec smo "visili" izvesno vreme na boljim uredjajima i nosiocima zvuka, i jednostavno ti se sluh navikne, tu stvarno nema neke posebne filozofije.
Prost primer ti je stimer klavira: rodjen je kao stimer ili je toliko izostrio uvo posle silnih godina rada na klavirima? Mislim....
 
... i ja slušam Riblju Čorbu od kad znam za sebe, pa sam tek nedavno zapazio "Verno pseto" i "Džukele će me dokusuriti", koju Tidal/Amazon imaju u 24-bit/192-kHz i sa HEOS ne zvuči to rđavo, štaviše.
Nekada nezapaženo, sa ranije NEXT i FFD sad postavljam na REPEAT.
Primetim i kad mi frontovi brundaju ako povećam cross sa 60 na 70-Hz. Nikako da se ukaišim. Ali ide mi, sa lošijim vidom izgleda da na sluh obraćam više pažnje. :ROFLMAO:
 
Nazad
Vrh Dno