Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Samo sto kod polovnog elektricnog kada strada baterija ili inverter to je teska katastrofa...

Inace, pisao sam o BYD Seal U DM i iskustvima sa test voznje i da ga je kum narucio, stigao mu je konacno ( jos odavno u prvoj turi ali nikako da se vidimo, nazalost cari brzog vremena u kom zivimo) pa da ne ostanem duzan poredenje te osnovne testirane verzije i njegove dizajn varijante sa awd, dva elektro motora i turbo motorom za razliku od atmosferskog iz osnovne verzije:

Koliko ga je platio? Ne sećam se da li si pisao...
 
BYD Seal u PHEV verziji ima izložen u Promenadi u NS (ulaz sa platoa Spensa).
Piše da će u cena u toj najfull varijatni biti oko 41000€.
 
Koliko ga je platio? Ne sećam se da li si pisao...
Bila sajamska cena 39990 on dobio jos 990 za f&f tako da je ispalo 39000... Sada je ta verzija 41990, mozda ima neki popust od 990 eura sto kaze NShappy da pise...

Jeftinija varijanta je 35990 a ova sa jacom baterijom je 37490...
 
Kao neko ko od nedavno vozi EV svakodnevno, pokusavam da skapiram koji je razlog kupovine PHEV, ako zanemarimo korporacije, smanjenje emisije CO2 itd.
 
Из истог разлога као што се возе велики породични аутомобили по граду, са стандардним пуњењем се одрађује добар део свакодневних активности, а остаје предност великог домета и доступности фосилних горива. На неким тржиштима су такви аутомобили са "еко" пореским олакшицама, па их људи бирају пре него обичне сус моделе.
 
Zato sto mozes da se vozis po gradu na struju ili blizoj okolini i tako obavljas dnevne ili visednevne zadatke, a kada putujes ne moras uopste da razmisljas o dopunama struje ako ne zelis... Uz to ne placas porez, imas subvenciju i u teoriji imas bolje perfomanse...

Mogu i konkretno da napisem za ovaj primer ali i sto cu ja verovatno preci na PHEV ako ne dovucem neku Teslu uskoro... ako nekog zanima...

edit: pretece me @mitar1982

edit2: zaboravih na parking besplatan i ulazak u grad gde je zabranjeno za SUS...
 
Izvin'te na prljavštini, uštrokavio se u putu. Izuzetno zabavne krivine za vožnju, nisam ludovao zbog dece u autu naravno, i još je teže voziti sa nabijenom akcionom kamerom ispred nosa :) Nisam hteo da kačim ceo spust, repetativno je za gledanje, imam i uspon snimljen u povratku, nisam ni siguran da li ću ga kačiti, verovatno ću okačiti part2 spusta i to je to. Želja mi je bila da odvozam Švajcarske Alpe, ali verovatno ništa od toga ove godine, možda sledeće.

M3P_Alps.jpg

 
Zato sto mozes da se vozis po gradu na struju ili blizoj okolini i tako obavljas dnevne ili visednevne zadatke, a kada putujes ne moras uopste da razmisljas o dopunama struje ako ne zelis... Uz to ne placas porez, imas subvenciju i u teoriji imas bolje perfomanse...

Mogu i konkretno da napisem za ovaj primer ali i sto cu ja verovatno preci na PHEV ako ne dovucem neku Teslu uskoro... ako nekog zanima...

edit: pretece me @mitar1982

edit2: zaboravih na parking besplatan i ulazak u grad gde je zabranjeno za SUS...
Za PHEV se dobijaju subvencije? Jel to nešto novo, pre nije bilo tako.
Samo sto kod polovnog elektricnog kada strada baterija ili inverter to je teska katastrofa...

Inace, pisao sam o BYD Seal U DM i iskustvima sa test voznje i da ga je kum narucio, stigao mu je konacno ( jos odavno u prvoj turi ali nikako da se vidimo, nazalost cari brzog vremena u kom zivimo) pa da ne ostanem duzan poredenje te osnovne testirane verzije i njegove dizajn varijante sa awd, dva elektro motora i turbo motorom za razliku od atmosferskog iz osnovne verzije:

Ima poboljsanja ali je i dalje dosta tromiji nego sto smo ocekivali cak i u sport modu gde ti je nekako ocekivanje da te bas povuce kao elektricni/hibridni auto, ovde je sve bas sa velikom zadrskom i dalje... izgleda da je problem u tome sto je motor baziran na Milerovom ciklusu koji ima tu manu da zrtvuje snagu na nizim obrtajima zarad efikasnosti i potrosnje ali i izduvnih gasova ( izgleda da im je to problem veliki po prici iz predstavnistva) i da taj turbo koji bi u teoriji trebalo da nadomesti te nedostatke ipak nije dovoljan jer bas ima ogromnu kako da kazem kao neku turbo rupu... realno je da su se malo preigrali sa kolicinom tehnologije i da ce im trebati vremena da to fino nasteluju odnosno da naprave pravi balans u ovom realno na papiru idealnom resenju ( ako izuzmemo to da mu je zbog toga gepek uzsno mali za toliki auto)... Da me neko ne shvati pogresno, nije tolika katastrofa kao osnovna verzija ali je ( za mene i njega ) jako neprijatan osecaj ta zadrska...

Druga mana posle relativno duze voznje Bgd - Rovinj i nazad kroz Sloveniju okolo, plus lokal je ta sto mu je volan kao puter, za grad idealan, za ozbiljne krivine oko Portoroza i Kopra za mene bas problem, dok se moj cale odusevio... takodje, u krivinama se dosta naginje ( nisam siguran da li ima neku kontrolu sasije ali bi trebalo da je jace) ali kada uhvati pravac na izlasku ide kako treba, verovatno pomaze tezina i nisko teziste baterija...

Sto se tice punjenja ono je sporo jako jer mu je max snaga punjenja 18kW na brzim punjacima ali za pola sata koliko smo pravili pauze po jednom u odlasku i povratku se lepo dopunila... u odlasku smo punili posle Zg, sa 43-na 85% a u povratku u Ljubljani sa 65% na 96% uz napomenu da je pocetak puta iz Slovenije sa brda uz regionalni put i jedan veliki uspon/silazak pre Kopra gde smo na auto put izasli sa 95% baterije za tih 20ak km... Vozili smo na auto mode, postoje i posebna podesavanja za koje iz predstavnistva kazu da pobosljavaju potrosnju po iskustvu sa test modela ali ko ce da se bakce sa tim... Sto se tice konkretnih podataka malo je nezahvalno pisati jer on to racuna na neki svoj nacin kombinujuci el potrosnju i benzina u neku fiktivnu vrednost u litrima ali zavrsili smo odlazak sa 7.1l a povratak sa 6,8l u proseku.... moze da predje oko 100km samo na struju a potrosnja na auto putu je visoka i na 130km/h je oko 9l, a 150 km/h vec ide na preko 11l a i tada je prebucna kabina pa samo uglavnom vozili 130 na tempomatu...

Sto se tice generalnog utiska on je poprilicno ok, kvalitet izrade je jos bolji u ovoj varijanti opreme, mozda su sedista premekana za moj ukus, ili sam ja navikao da me cvrsce drze... On je hteo svetlo plavi ali zbog roka isporuke i ove opreme je uzeo crni i bas je lep, dosta ljudi je pitalo sta je to... Da ne zaboravim ono sto me je bas nerviralo je sto su otvori ventilacije na sredisnjoj konzoli zbog velikog ekrana i njegovog rotiranja vertikalno skroz dole i bukvalno se covek smrzne, nemoguce je podestiti da ne udara u desnu ruku i stomak ako se ne iskljuci taj centralni otvor... Moram jos jednom da pohvalim zadnju klupu koja je definitivno jedna od najudobnijih u kojima sam se ja vozio... Rade mape, sredili su to...
Jel kupio kucni punjac i koji je uzeo ako znas? Kakva je buka na 130 u odnosu na druge automobile?
To oko potrošnje sam na više mesta pročitao, nije baš dobar sa potrošnjom osim ako nije skroz na struji.

Ja razmišljam o srednjoj verziji pogona, tj onaj sa najvećom baterijom jer ne mogu tako mali gepek da imam koji ima ta verzija.
Samo ne znam na šta misliš da je kvalitet izrade bolji u ovoj varijanti opreme kad su im sve 3 iste, razlika je samo pogon?

Kako mu servisiranje i registracija funkcioniše? Trebalo bi sutra ili sledeće nedelje da odem na probnu vožnju pa ću i ja podeliti utiske
 
Poslednja izmena:
Za PHEV se dobijaju subvencije? Jel to nešto novo, pre nije bilo tako.

Jel kupio kucni punjac i koji je uzeo ako znas? Kakva je buka na 130 u odnosu na druge automobile?
To oko potrošnje sam na više mesta pročitao, nije baš dobar sa potrošnjom osim ako nije skroz na struji.

Ja razmišljam o srednjoj verziji pogona, tj onaj sa najvećom baterijom jer ne mogu tako mali gepek da imam koji ima ta verzija.
Samo ne znam na šta misliš da je kvalitet izrade bolji u ovoj varijanti opreme kad su im sve 3 iste, razlika je samo pogon?

Kako mu servisiranje i registracija funkcioniše? Trebalo bi sutra ili sledeće nedelje da odem na probnu vožnju pa ću i ja podeliti utiske
Zapravo je bilo tako do sada, ali sad vidim da su ukinuli subvencije za sve sem za elektricna vozila od 2025., jos se ja cudio sto on nije to uradio i sve mislio da je to jer su bila potrosena sredstva ili jer nije stigao i zbog uzasno komplikovane procedure... Znaci defitinivno nema subvencije za PHEV ili druge hibride od 2025. vec iskljucivo za potpuno elektricna vozila...

Punjac je dobio od nekih svojih kineskih partnera posto radi sa njima, to je i bio jedan od razloga sto se odlucio za Kineza ( zbog saradnje i njegovog predstavnistva pa da dobije jos malo poena a i fora je) mogu da se raspitam koji je model ako ti znaci...

Buka na 130 je veca, u odnosu na npr Qashqai novi od moje zene bas primetna ali manje nego na Sportage ovaj izlazni model koji sad menja restajling novi koji je vozila pre... najvise se cuje sa zadnjeg kraja, mislim da nisu dobro resili izolaciju i poklopac prtljaznika, recimo da se cuje isto kao kada se na Qashqai skine skroz poklopac prtljaznika...

Potrosnja jeste veca nego sto ljudi ocekuju ali je i zamisljen da ga punis stalno, odnosno kod kuce kad treba i da po gradu vozis na struju... auto put je bas problem i usponi...

Za kapacitet prtljaznika mislim da je kod svih verzija isti, 425l, proveri dobro... koliko se secam samo full elektricna verzija koja se kod nas ne prodaje ima veci...

Pod kvalitet izrade mislim na razliku izmedju samo crne verzije enterijera koja je bila na test vozilu i ove druge varijantu crno narandazasta ( mozda gresim ali sam gotovo siguran da je ona bila dostupna samo za design verziju pa su promenili)... u svakom slucaju meksa je na vratima i centralnoj konzoli, savovi su pravilniji itd, sad mozda je to sto je test vozilo bilo prvo koje je stiglo pa su to malo unapredili, videces sada...

Registracija ide normalno, nema poreza pa je manja, sem sto kao za svaki hibrid mislim da tehnicki ne moze da izda nalepnicu nego moraju da se nose papiri u MUP... ili je bar tako bio slucaj kod mene i hibrida i Sunce tehnickog...

Za servis ne znam iskren da budem ali verujem da je ok to sve ipak stoji Auto Cacak iza njih...
 
Hvala za info (y) Imam vremena za punjač, nije frka za to.

Interesantno je za poređenje, ako je bučniji od Qashqaija (a on inače u klasi nije medju tišima) onda je solidno bučan. S obzirom da kad idem na posao idem auto putem i to mi je bitno.
Inače mi je u tom rangu i dilema, razmišljam o facelift Australu, 3008 ili možda ovom BYDu. On mi je ekonomičniji izbor zbog uštede u gorivu, a ima i dosta tehnologije. Na oko mi je onako, ok je, ali brine me prodajna vrednost i potražnja za polovnim PHEVom ove kategorije za 4,5 god max koliko bih ga vozio.

Nisu im isti, a nije ni neka velika razlika. 450l ima comfort, boost i dizajn po 425. To mi bas nema smisla sto ne pronalaze resenja za velicinu gepeka.
Ista je priča i kod Volvoa, automobili po skoro 4,8m imaju gepek 420, 450l, baš bzv.

A, na to misliš. Da, biraš boju enterijera al ne bih pomislio da ima razlike i na dodir.

Čitao sa negde intervju sa tim likom iz auto Čačka, valjda im je u Amsterdamu trenutno skladište za Evropu dok ne naprave fabriku u Mađarskoj. Onda unpred lageruju rezervne delove i sve što treba da imaju tamo, i tu onda ne bi trebalo da se čeka puno.
Mada, za frku i iz Kine može avionom da stigne za manje od nedelju dana, samo je pitanje da li će/koliko to praktikovati zbog cene.
 
Nazad
Vrh Dno