Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Ne treba posebna dozvola, ali vojska cesto zatvara taj put tj, sve puteve oko poligona Pasuljanske Livade kad imaju gadjanja.
 
Uf Vinatovača, dugo želim da je obiđem. Da li slobodno može da se uđe na njeno područje ili je potrebna dozvola? Čitao sam da treba, ali to je bilo davno.
Može slobodno, mada tamo gde sam slikao tablu postoji upozorenje o slobodi kretanja, najavi dolaska, itd... :)
Prelepo je tamo, netaknuta proroda, lepa visina. Par puta smo zastali i zatekneš se u potpunoj tišini, nema ni cvrkuta ptica. Primetih da puževi tamo nose duplo veće kuće od lokalnih :D.
Najveći problem je dolazak nazad u urbanu gasnu i toplotnu komoru - 12 sati boravka i vožnje u prirodi te fino resetuje.
 
Danas vozio 126 km, najviše što se tiče ove godine.

Nešto što mi upalo u oko, na usponima koji mi inače ne prave problem, puls mi išao često preko 180. Onda na ravnom, brzina nekih 34 km na sat, ode preko 180 otkucaja u minutu.

Danas sam ukupno 26 minuta proveo u zoni preko 180 otkucaja gde je bilo ranice i uspona.

Pre nedelju dana kada sam radio brdski trening, gde je nagib išao do 18 odsto, samo sam se našao par sekundi u toj zoni iznad 180 otkucaja u minutu.

Šta može biti uzrok tome?
 
Ako si odmarao par dana, puls mnogo lakše skače.
 
Nisam baš odmarao u tom smislu. Par puta se u Sokobanji pentrao pešaka do Soko Grada i sa kontra strane vidikovca. Nisam hteo full da odmaram jer nisam ni mogao, vreme je bilo sve samo ne za bazen.

Meni je 186 max na kontu godina.

Ja sam uvek na svakom trenignu gledao da bude ispod 180 iz razloga što se manje umaram.

Pored svega toga, juče koliko mi bilo teško, zabolela me cela leva strana na usponu. Ubacio u niži prenos i na tempo. Posle sam se opravio ali nakon nekon vremena opet puls pri malo jačem naporu, ode u 180+.
 
Poslednja izmena:
Da pogađam, imaš 34 godine i koristiš formulu 220-34? Ostavljao sam već ovde negde snimak gde dr. Seiler objašnjava zašto to ne treba koristiti. Ja imam 50 godina i maks puls 193 na biciklu, siguran sam da bi trčanjem mogao da podignem još par otkucaja. Da pratim formulu, nikada ne bih trenirao u zoni 4 ili iznad.
Treba trenirati pametno, znači potrebni su treninzi gde puls ode na 90+ procenata, ali to treba raditi kada si odmoran, a treba se odmoriti i nakon toga. Mislim da je za rekreativce dovoljan jedan takav trening nedeljno, maksimum dva (za mlađe). Naravno, važi za one koji nemaju zdravstvenih problema!
Imaš powermetar, koristi ga. Puls ide gore/dole u zavisnosti od mnogo faktora, powermetar je konstantan.
 
Ako nisi bio na testu opterecenja,mislim da se bas kockas sa zivotom. 50g i 190 puls nije ni normalno ni pametno.
 
Powermeter mi znači ali kada odem u max otkucaje, meni perfomanse padaju.

Izgleda da je to zbog jučerašnjeg dana, da prosto moje telo nije htelo da da sve od sebe.

Pratiću i dalje, danas i sutra odmaram i od utorka se vraćam.

U ovih 126 km, nakon 105 kilometra, ja usporavam da spustim puls. Nakon što spustom puls ponovo pun gas dok ne dodjem na 184 otkucaja pa ponovo niži prenos.

Ljudi sa kojima sam išao, napravili su razliku nekih 5 minuta ispred mene.


Uzmimo u obzir i psihu, prvi put sam išao rutu i ne znam šta je bilo ispred mene.

Sledećeg vikenda idemo ponovo. 😁
 
Ako nisi bio na testu opterecenja,mislim da se bas kockas sa zivotom. 50g i 190 puls nije ni normalno ni pametno.
Bio sam, ne razumem kakav je to test opterećenja kada se nisam ni zadihao? Lekar završio test na pulsu 150, bez da je zaista opteretio bilo šta. A zaključak je da sam u dobroj formi i da mi ništa ne fali, znači nije bio neki alarm, pa da je prekinuo test.
Evo ga video koji sam pominjao, na 3:42 priča u HR i pouzdanosti formule
 
Bio sam, ne razumem kakav je to test opterećenja kada se nisam ni zadihao? Lekar završio test na pulsu 150, bez da je zaista opteretio bilo šta. A zaključak je da sam u dobroj formi i da mi ništa ne fali, znači nije bio neki alarm, pa da je prekinuo test.
Evo ga video koji sam pominjao, na 3:42 priča u HR i pouzdanosti formule


Od više ljudi sam čuo da im je test zaustavljan na veoma niskom pulsu, uz konstataciju "zdrav si, iznad proseka za svoje godine". Ispostaviće se da su testove radili u kardiološkim ordinacijama, a ne u sportskim ordinacijama, gde prvo popričaš ko si, šta si, kakve su ti navike i zašto radiš test.
 
^ to je i moje iskustvo sa testom opterećenja. Radio kardiolog u privatnoj klinici, stao na ~150, ja ga molio da nastavi, kaže nema potrebe, dovoljno je.
Zabole ih, bitno da je on na bezbednoj strani, i da je ispunio formu.

EDIT: malo stariji od @cisco
 
Mene na testu, bicikl metod (koliko znam ima traka i bicikl) gospoja sestra koja asistira kardiologu pitala jel znam da vozim bicikl… reko samo ako ima pomoćne točkiće.
 
ja sam isao kod sportskog lekara, drugacije je :) merenje za VO2Max
 
Meni je test opterećenja radio sportski lekar (kardiolog je onaj što je preporučio "ništa osim šetnje"). Pre mene bila ćerka kod istog sportskog (tada 17 godina), njoj je zaustavio na sto sedamdeset i nešto.
Ako neko ima preporuku za sportskog lekara koji to radi do kraja, rado bih je čuo.
 
Ne znam za lekara ali se na IKVB u Sremskoj Kamenici,radi na traci i traje max 15 minuta. Svaka 3 minuta se traka dize,i ubrzava. Tabo radis dok ne padnes u nesvest ili dok ekg ne pokaze da si dostigao svoj maximum.
 
Odradi jedan FTP test na trenazeru i odmah znaš dokle čuka može da izdrži
 
Ima li značajnih mana ako se zameni zadnja guma koja je u originalu 1.9 na 1.75?

Mislio sam da stavim Marathon Plus u 1.9 (zapravo 2.0) ali je ne pronalazim na stanju kod nas. Razmatram opcije: ili Marathon Plus 1.75 ili Green Marathon u 2.0.
 
Može li neko mišljenje za ovaj bajs?


193cm visina, oko 100kg, za do posla i kući (4-5km, Beograd), eventualna vožnja sa porodicom, klinac ili na svom bajsu (još nema 4g) ili na dečijem sedištu. Imao sam ranije drumaša, ali definitivno nisam za to, uzeo bih nešto što mi je udobnije, da mogu duže da vozim, lagano. Nisam u nekoj formi, rentirao sam par puta bajs i pređem možda 20km za dan, ne verujem da bih se vozio duže od toga, makar ne sada. Ali kao krenuću više da vozim, pa da ne uzimam neki krš baš.

Da li može da posluži ovaj bajs, da li na nešto obratiti pažnju, da li je nešto očigledno za zamenu? Hteo sam v-brake ali slaba je ponuda, većinom su diskovi (naplašio me drugar kako su malo teži za održavanje i podešavanje, v-brake znam i sam da sredim). Mali mi je lift u zgradi pa bih morao da ga nosim, a opet zgodno mi je da ima i pak treger, branike, svetla...

Ako ne valja, šta da gledam drugo? Neka preporuka?
 
po slikama deluje ok, ocuvano i bez nekih falinki, samo bilo bi dobro da ga vidis uzivo i provozas

sto se tice diskova, nema nista toliko tesko. cak i bleeding nije problem, samo treba malo uloziti u alat :)
 
Danas mi se opet izbušila unutrašnja ali sam bio spreman ovog puta. Jedino što me usporilo, nigde hlada oko mene pa sam je menjao lagano.
 

Prilozi

  • 20250722_092608.jpg
    20250722_092608.jpg
    370 KB · Pregleda: 45
Zapao mi za oko ovaj bicikl, zbog boje najviše :)

Skupo, ali iskreno radije bih i ovoliko dao na nov, nego ~1000€ za polovan.

Da li bi ovaj bicikl bio dobar za loš asfalt i povremene vožnje zemljanim putevima? Uglavnom bih vozio drumom, ali je asfalt često loš sa rupama i sitnim, oštrim, kamenjem okolo istih i pukotinama po celoj širini puta. Što je lepši predeo to je asfalt lošiji :)

Koliko (ne)udobno bi bilo ići po ovakvom terenu sa krutom vilom? Doduše ovaj ima karbon vilu što bi trebalo da bude udobnije.

Ja sam 191cm, Trenutno imam Trek Dual Sport 2, XL, 60cm. Vidim da je ovaj Scott 58, jel bi ova razlika bila problem?
 
Scott_2022_HeightChart.png


Sudeći po tabeli biće OK.

loš asfalt i povremene vožnje zemljanim putevima - da, ali po krupnijem kamenju, izrovanom putu sa puno rupa neće biti baš udoban. Ispumpaš malo gume i biće bolje. Amortizer vila je svakako udobnija.

Mi smo malo vozili za vikend, put kao stvroren za tog Scotta :)

SGCAM_20250720_105858060.jpg

SGCAM_20250720_105836451.jpg

SGCAM_20250720_091704180.jpg

SGCAM_20250720_091658165.jpg

SGCAM_20250720_091652710.jpg

SC-000226.png SC-000227.png
 
Poslednja izmena:
Nisam napisao, sada sam pratio puls i nije išao preko 180 kada sam peglao jako na ravnom, šta više, bio je oko 155-165.

Jednom mi samo otišao puls preko 180 na kratko jer sam jeo u pogrešnom trenutku na jednom kratkom brdu od 200 m i sa bonžitom u ustima, otežao sam disanje.

Mislim da znam kako ću na Kopaoniku. Idem lagano na uspone, ako vidim da mogu jače, dižem prenos i teraj.

Opet pitam, ide li još neko na kop?
 
Trenutno na sajtu stoji da se vozi subota i nedelja. Danas je stigla poruka da se uskoro testira potencijalna ruta za petak, pa ko ima vremena i kondicije da vozi tri dana, neka planira i petak. Ranije se petak vozio popodne, sad nisam siguran, jer predložena ruta ima 81km i 1400m visinca. Ponavljam, nije ništa potvrđeno, tek treba da je testiraju.
Edit: danas se vratio sa Kopaonika. Rudnica je i dalje pakao, a Jošanička raj IMHO 😀
 
Zapao mi za oko ovaj bicikl, zbog boje najviše :)

Skupo, ali iskreno radije bih i ovoliko dao na nov, nego ~1000€ za polovan.

Da li bi ovaj bicikl bio dobar za loš asfalt i povremene vožnje zemljanim putevima? Uglavnom bih vozio drumom, ali je asfalt često loš sa rupama i sitnim, oštrim, kamenjem okolo istih i pukotinama po celoj širini puta. Što je lepši predeo to je asfalt lošiji :)

Koliko (ne)udobno bi bilo ići po ovakvom terenu sa krutom vilom? Doduše ovaj ima karbon vilu što bi trebalo da bude udobnije.

Ja sam 191cm, Trenutno imam Trek Dual Sport 2, XL, 60cm. Vidim da je ovaj Scott 58, jel bi ova razlika bila problem?
Polovan gravel sa ovim komponentama vredi daleko manje od 1.000, max 700 EUR
Ko voli novo, merak nema cenu.
58 je odgovarajuća veličina.
Udobnost zavisi od mnogo faktora, položaj/geometrija, sedište, širina guma i pritisak...
 
s’tim sto polovan ko zna ko je i kako vozio. a nov niko, plus imas garanciju :) nekome to vredi vise od ustede na polovno
 
Vrh Dno