Šta je novo?

koliki vam je račun za struju?

  • Začetnik teme Deleted member 30833
  • Datum pokretanja
Mene bi kao korisnika trebalo da interesuje samo EDS, pošto mi oni isporučuju struju.
Kao da mogu da biram ko će da mi proizvodi, a ko da mi isporuči struju, pa da se interesujem ko šta radi. Oba imaju monopol a nas korisnike samo zbunjuju sa nadležnostima.
 
Mene bi kao korisnika trebalo da interesuje samo EDS, pošto mi oni isporučuju struju.
A zapravo je suprotno, interesuje te samo EPS, jer sa njim imaš ugovor o snabdevanju: njihov si korisnik, on ti izdaje račune i slično. Nikakva obligacija između krajnjih korisnika i EDS-a ne postoji, s tim što možemo EDS-u da šaljemo stanje. Ukoliko nismo zadovoljni računom zbog pogrešnog stanja ili čega već, možemo da se žalimo (i dalje npr. tužimo) isključivo EPS, sa kojim imamo ugovor. Isto tako, ako bi nam nejednom struja bila isključena bez razloga, opet bismo jedino za to mogli da optužimo EPS, iako smo svesni da struju isporučuje EDS.

Kao da mogu da biram ko će da mi proizvodi, a ko da mi isporuči struju, pa da se interesujem ko šta radi. Oba imaju monopol a nas korisnike samo zbunjuju sa nadležnostima.
Pa da, bespotrebna je komplikacija, ali tako je kako je, razdvajanje je nastupilo još krajem 2020. Nije ovo neobična situacija sama po sebi, ali način na koji oni rukuju njome jeste. Mnoge firme razdvajaju elemente svog poslovanja, dosta je i autsorsinga, ali stvarno ne znam da li još ko ovako prebacuje odgovornost kao EPS na EDS (kad kažu da nisu nadležni za očitavanje, pa automatski odbijaju prigovore tog tipa). Ne mogu da zamislim da npr. Yettel kao odgovor na prigovor o kvalitetu usluge napiše da nije do njih nego do sestrinske im firme CETIN (vlasnik infrastrukture) ili da npr. neko čija aplikacija baguje uputi korisnika na žalbu spolja angažovanoj programerskoj firmi.
 
@faXcooL
Razmisli o kupovini "pametnog bojlera", to ti je mnogo bolje rešenje sa mnogo više mogućnosti od kupovine dodataka na AE.
Meni je ozbiljno smanjen račun za struju nakon zamene bojlera...
Pritom nije ni skupo jer će bojler sam sebe otplatiti za manje od godinu dana :)
 
Nije loš predlog, videću tamo krajem jeseni kakva je finansijska situacija. Svakako preko leta minimalno trošimo toplu vodu tako da nam ovaj režim isključenja preko dana odgovara. Radi isključivo noću par sati kada je jeftina struja i to je to.

Junski račun će biti sasvim uredan u poređenju sa junskim prošle godine (306 kW naspram 582 kW). Bukvalno je jedina razlika gašenje bojlera preko dana, sve drugo je nepromenjeno.
 
@faXcooL
Razmisli o kupovini "pametnog bojlera", to ti je mnogo bolje rešenje sa mnogo više mogućnosti od kupovine dodataka na AE.
Meni je ozbiljno smanjen račun za struju nakon zamene bojlera...
Pritom nije ni skupo jer će bojler sam sebe otplatiti za manje od godinu dana :)

Zvuci bolje od reklame proizvodjaca, bojler koji se sam otplati za - do godinu dana.
 
Zvuči jer jeste tako u mom slučaju, mesečno mi je 2000-3000 din manji račun za struju od kad je "pametni" bojler veći za 20L, a uključen je skoro samo kada je jeftina struja.
Na isti bojler je i kuhinja povezana tako da je potrošnja struje bila veliki problem!
Bojler je ubedljivo najveći potrošač - bar kod mene :)
Možda još bolje rešenje su protočni bojleri ali tu je već cena jača, a i treba obezbediti potrebnu jačinu struje - što će reći nove instalacije...

Junski račun će biti sasvim uredan u poređenju sa junskim prošle godine (306 kW naspram 582 kW). Bukvalno je jedina razlika gašenje bojlera preko dana, sve drugo je nepromenjeno

Slične brojke i kod mene :)
 
Poslednja izmena:
Nije bolje rešenje protočni bojler (ako je od interesa smanjenje računa), jer nemaš mogućnost da tu potrošnju prebaciš u nižu tarifu.
 
Najveci problem kod bojlera koji rade samo po nocnoj tarifi su zenski ukucani.
Jos ako se i prvi kupaju tokom dana... nikada dovoljno veliki bojler za ostale, posle njih ostaje samo ashik voda ladna,
naravno iz ljubavi.
 
Poslednja izmena:
Nije bolje rešenje protočni bojler (ako je od interesa smanjenje računa), jer nemaš mogućnost da tu potrošnju prebaciš u nižu tarifu.
To da, ali zato štede prostor i nema brige da li je 60/80/100L dovoljno i čekanja da se zagreje voda :)
Ali su zato i inicjalna ulaganja mnogo veća, u mom slučaju morao bih da razvalim celo kupatilo jer je za ove jače (kupanje) potrebno obezbediti trofazni priključak i da na svakoj fazi budu osigurači od 32 ampera.
 
to ti je mnogo bolje rešenje sa mnogo više mogućnosti od kupovine dodataka na AE.
Npr?
Pitam laicki. Zanima me zasto je bolje dati X EUR (200,300, 400 EUR, koliko god da kosta taj) vs 10 EUR.
Pogotovo ako je jedini cilj automatsko iskljucivanje bojlera preko dana (i ukljucivanje preko noci).
 
Imaš ispod u dokumentu više, naravno osim toga sve je moguće kontrolisati i preko aplikacije na mobilnom...
Ali da ne idemo u detalje, ipak nije ovo tema o bojlerima :)
 

Prilozi

  • 5 - Uputstvo za upotrebu pametni kontroler.pdf
    3.8 MB · Pregleda: 22
Meni juče stiglo 3 pisma od eps-a. Prvo neko opste u vezi reklamacije i novih usluga i bla bla... Drugo sa korigovanim racunom sa 6900 na 5300dinara i storniranim prethodnim. I treće sa storniranim računom od 5300 i novim korigovanim od 3600 dinara. Pa ko koga ovde. Da li oni znaju šta rade, em dve korekcije, em kasne korigovani računi, em....
Da od pre nisam imao loša iskustva sa njima ovo bi me baš iznenadilo. Krajna neprofesionalnost...
 
Поздрав,
1. јула сам први пут користио апликацију "ЕД Србије" и послао стање бројила. Данас, 4. јула, ми је стигао рачун према стању које сам им проследио. То ради. Ко има могућност да овако регулише своје обавезе, имаће чисте рачуне са ЕПС-ом, из месеца у месец.
Једна ствар ме занима. Да ли би прихватили да им снимим стање бројила последњег дана у текућем месецу, а онда да им то пошаљем наредног дана, у року за пријављивање стања?
 
Možeš da uslikaš kad god poželiš. Ne vidi se datum na slici, već samo kWh.
 
Tako je, ne proveravaju metapodatke poslatih slika ili tako nešto. Čak nije neophodno ni odmah poslati, to je povezana stvar. Ne podrazumeva se da je datum očitavanja dašanji. Prilikom slanja biraš datum, mada baš 1. u mesecu nemaš izbor, jer "mora" da je tad očitano. Ko danas šalje, međutim, može da označi da je očitao kad god od utorka do danas. Oni, naravno, zadržavaju pravo da dođu da ti očitaju i provere, ali tolerancija je 30%, što je baš dosta.

Evo, meni je baš malopre došao njihov čovek sa sve kombinezonom, kao da je došao da se penje na banderu. Rekao sam mu da sam već poslao stanje i on mi je potvrdio da to vidi, ali da ipak i on očitava. Verovatno će oni to posle uporediti, da znaju za ubuduće da (li) sam od poverenja, ali će ipak prihvatiti moje stanje, budući da definitivno nema odstupanja, poslao sam sveže slike. Lepo je što su konačno i dodali uslove korišćenja u aplikaciju, pa kao znamo pod kojim uslovima im šaljemo stanje.
 
Tako je, ne proveravaju metapodatke poslatih slika ili tako nešto. Čak nije neophodno ni odmah poslati, to je povezana stvar. Ne podrazumeva se da je datum očitavanja dašanji. Prilikom slanja biraš datum, mada baš 1. u mesecu nemaš izbor, jer "mora" da je tad očitano. Ko danas šalje, međutim, može da označi da je očitao kad god od utorka do danas. Oni, naravno, zadržavaju pravo da dođu da ti očitaju i provere, ali tolerancija je 30%, što je baš dosta.

Evo, meni je baš malopre došao njihov čovek sa sve kombinezonom, kao da je došao da se penje na banderu. Rekao sam mu da sam već poslao stanje i on mi je potvrdio da to vidi, ali da ipak i on očitava. Verovatno će oni to posle uporediti, da znaju za ubuduće da (li) sam od poverenja, ali će ipak prihvatiti moje stanje, budući da definitivno nema odstupanja, poslao sam sveže slike. Lepo je što su konačno i dodali uslove korišćenja u aplikaciju, pa kao znamo pod kojim uslovima im šaljemo stanje.
Ja sam isto poslao 1og,juce dolazio njihov covek ja mu reko da sam poslao on sav srecan bravo decko aj pozdrav😂
 
Au, znači sumnjaju u mene. 😂 Ili možda ovaj ne zna da ne treba da očitava. Meni je svakako očitao, kako već rekoh.
 
Meni juče stiglo 3 pisma od eps-a. Prvo neko opste u vezi reklamacije i novih usluga i bla bla... Drugo sa korigovanim racunom sa 6900 na 5300dinara i storniranim prethodnim. I treće sa storniranim računom od 5300 i novim korigovanim od 3600 dinara. Pa ko koga ovde. Da li oni znaju šta rade, em dve korekcije, em kasne korigovani računi, em....
Da od pre nisam imao loša iskustva sa njima ovo bi me baš iznenadilo. Krajna neprofesionalnost...
Digitalna brojila pamte presek na dan (recimo 6.-ti u mesecu) za prethodnih 12 obracunskih perioda.
Ako nisu ocitavali neki period, sad su ocitali i poslali korigovane racune... Ocitavali su zato sto se neko zalio (moguce efektiva) Sudu da su duzni da izdaju racune za svaki mesec (ne znam na koji su se zakon pozvali, verovatno ZPP). Pretpostavljam da je signalizirano da ce zalba da prodje pa su izasli i ocitali brojila.
 
Stari Grad - Bg

Promenjen racun za placanje, poziv na broj ce se menjati svaki mesec, stoji na obavestenju na racunu...
 
Stigao račun za jun...očekivano veća potrošnja, radila je klima, ali nije strašno, samo 1.000 više.
Za juli će biti osetnije povećanje sigurno.
 
1.juna poslato stanje preko App ED Srbije, malo pre stigao racun u App Uvid u racun (Cuprija)
 
Digitalna brojila pamte presek na dan (recimo 6.-ti u mesecu) za prethodnih 12 obracunskih perioda.
Ako nisu ocitavali neki period, sad su ocitali i poslali korigovane racune... Ocitavali su zato sto se neko zalio (moguce efektiva) Sudu da su duzni da izdaju racune za svaki mesec (ne znam na koji su se zakon pozvali, verovatno ZPP). Pretpostavljam da je signalizirano da ce zalba da prodje pa su izasli i ocitali brojila.
Nemam digitalno brojilo, nego obično tandrkalo. Ja sam uložio žalbu i to dve. Prvu preko app i ta mi je odbijena, onda kasnije kad su svi dobili nerazumne račune, na email i tada mi je žalba usvojena i poslato ovo...
 
Da li imate uvid u potrošnju na aplikaciji ili sajtu? Jer od jutros nemam nikakav grafički prikaz za prethodne mesece. Juče je sve bilo okej.
 
Digitalna brojila pamte presek na dan (recimo 6.-ti u mesecu) za prethodnih 12 obracunskih perioda.

Pametna brojila pamte stanje 1. u mesecu, u ponoć, godinu dana u nazad.

Daljinsko očitavanje se sprovodi par dana kasnije, treba vremena da se očitaju sva brojila u sistemu, ali očitava se taj registar, prvi u mesecu.
 
Nazad
Vrh Dno