Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Verujem da bi se iznenadio kad bi progooglao:
1. Kia hybrid battery warranty (ne toliko za godine koliko za broj predjenih kilometara i da važi za ono što prvo dospeva od ove dve stavke)
2. Ev Clinic Zagreb

Ovo bez ikakve namere da nekog reklamiram/antireklamiram
 
Poslednja izmena:
Nemam sta da guglam, vozila zena Sportage, kad sam kupovao dobio garanciju, 7 godina/150k km, sto isto vazi i za PHEV bateriju... mada se toliko reklamiraju za to da bih znao i da nisam licno citao...

A za EV Clinic smo pisali i na forumu, mada nije to ni bitno, iskreno sam sokiran ovim sto su okacili... nema veze sa tobom, da ne shvatis pogresno ( sto bi rekli ne pucam u pismonosu)
 
Pa onda si pretpostavljam svestan da 150.000km može neretko da se predje mnogo brže nego što prodje 7 godina, ne znam onda čemu toliko čuđenje i sumnja na lažni post?
A uostalom cela poenta te objave za baterije na hibridima je da nema popravke nakon 150-200.000km u tom jednom od retkih servisa za baterije na el vozilima..
 
Mislim da je očigledno, stvarno nisam očekivao da ću morati da elaboriram, ali evo:

Prvo, kao sto rekoh ovo je toliko neozbiljno, neproverljivo da li je istina ili ne sto je napisano, mogao je da napise bilo ko i u velikom broju slučajeve je ili biznis sam ili su( u malom broju slučajeva jer je lakše sam napisati) uzeli ono sto im odgovara a na to se nadovezuje sledeće pod tačkom dva, napisana je stvar koja baš odgovara njima i njihov zaključak je kao kec na 11. Trece, post je okacen sada a datumi koji se spominju su 2024. ( has just passed ) Četvrto, kao sto sam u prvoj poruci napisao ko je jos toliko naivan da ne zna kad mu istice garancija ( na polovnom hibridu posebno)… peto, pogledaj odgovore na komentare i sve će ti biti jasno( nadam se)…

Da su retki, nisu, samo očigledno imaju marketing kakav pali kao sto je i ovaj post a i u regionu su nam pa eto najbliži su…

Naravno da sam svestan da može da se predje i više od 150k km za manje od 7 godina ali ako si citao poruku pažljivo piše da je garancija istekla tog i tog meseca a ne posle odredjenog broja km koji se gle čuda ne spominje…

U svakom slučaju čak i da nije fejk post a jeste ocigledno, ovo je bas bas neozbiljno i niko kome je stalo do reputacije to ne radi…

A poenta iz te objave se istice jasnim predstavljanjem problema sa relevantnim dokazima ( sto im ne bi bio veliki problem da urade jer ipak su klinika ali lakse je ovako, a slično vazi i za mnoge druge njihove price o ev vozilima o čemu smo kao sto rekoh već pisali na forumu) a ne fejk postovima…
 
Što se tiče popravki baterija, pre par meseci sam naleteo na zanimljiv video. Zbog ovakvog kvara čiji deo košta 150 funti (naravno plus ruke), spasao je zamenu cele baterije koja bi koštala 10 hiljada funti. Ovde leže pare ako imaš radionicu, obučiš se da popravljaš baterije i mlatiš lovu :)

 
Ed je legenda😎

Kao sto proizvodjacima ( i ovlašćenim servisima) odgovara da se baterije cele menjaju jer su skupe, tako i nezavisnim servisima odgovara da guraju svoju agendu i popravljaju ono sto im je isplativije i lakše, sto je ok, ali nemojmo se koristiti jeftinim trikovima…
 
Propašće modeli koji se ne popravljaju. Preskup je to proizvod da bi se vozio 5 godina i bacio na otpad. Već ima superautomobila koji su posle par godina bescenje, a to će da se vrati kao bumerang nazad, tako da će ili da se adaptiraju, ali da propadnu.
 
Postoji i kod nas, u Novom Sadu dobar servis za elektricna vozila, za koji verujem da je u rangu sa EV clinic. Dobio sam preporuku za njih, mada mi nisu trebali jos i nadam se da nece, ali je lepo znati da postoji neko blizu, ko resava takve stvari.
Inace, ocekujem jedan ID.3 da mi stigne u narednih 10ak dana kao ulaznica u ev svet.
 
I ne zaboraviti da su danasnji automobili projektovani za 150k eksploatacije... Posle ko prezivi, pricace...
 
Разумевање режима пуњења електричних возила: ОД МОДА 1 ДО 4

Како расте употреба електричних возила, познавање четири режима пуњења је кључно за кориснике и професионалце у индустрији:

• Мод 1: Основно пуњење наизменичном струјом из стандардне утичнице. Без комуникације и заштите. Данас ретко у употреби због безбедносних ризика.

• Мод 2: Пуњење наизменичном струјом са заштитом у каблу (IC-CPD). Безбедније и често се користи за кућну употребу.

• Мод 3: Паметно пуњење наизменичном струјом путем наменски постављених станица са потпуном комуникацијом између возила и пуњача. Широко распрострањено.

• Мод 4: Брзо пуњење једносмерном струјом велике снаге преко јавних станица са спољашњом конверзијом струје и потпуном безбедносном интеграцијом.

IMG_2689.jpeg
 
  • Like
Reagovanja: mnt

Verovali ili ne, Panda iz Kragujevca zaključno sa nekom polovinom maja ima poručeno 50.000 primeraka, oko 35k ev i 15k mhev. Trenutno smo proizveli oko 8k 😁. Druga smena pogon montaža krenula punom parom ali za sada dve smene, ne mogu da nađu radnike zabte parice koje nude, sramotne cifre inače, do 70k.
Karoserija radi u smene, preseraj u 4 smene.
 
Poslednja izmena:
Koliko sam ja pohvatao informacije oko Fiata, imaju oni dosta problema i sa lancem snabdevanja, tj. sa isporukom određenih komponenata i za hibride i za EV.
Ceo Stelantis u Evropi kuburi sa komponentašima, što third party što sa svojima in house.
 
Bjornove avanture sa Citroenom EC3, bratom blizancem Grande Pande, koji se takodje sklapa u Kragujevcu.

 
  • Like
Reagovanja: mnt
Pozdrav ljudi. Imam jedan problem koji bih zeleo da podelim sa vama pa da vidim kakvo je vase misljenje, malo je duze, ali molim vas da procitate i odgovorite. Hvala.

Resio sam da kupim Volvo automovbil pre 4 meseca, tada je na sajtu automobil bio na akcijskoj ceni 42 750e ja sam zvao njihovog predstavnika i rekao da zelim da kupim automobil, on je rekao ok samo da vam posaljem fakturu, medjutim zove me za pola sata i kaze da je greska na sajtu da je auto ipak malo skuplji i nakon par sati ispravljaju gresku i auto je 46 800e. Ja prihvatam i kazem posaljite, nakon stizanja fakture i placanja kapare u iznosu 1700e oni kazu da automobil stize za nedelju dana ali on stize nakon 3 nedelje. Nakon stizanja auta ja kontraktiram prodavca gde mu u poruci naglasavam i pitam ga da li ja trebam da prikupljam nesto od papira i nosim u ministarstvo ili oni rade taj deo. Na sta mi zaposleni odgovara da je sve sada na njemu i lizing kompaniji da ja nemam nista sa tim, ove poruke imam sacuvane.

Nakon 2 meseca, jer smo cekali coveka iz lizing kuce da dodje sa odmora on nam trazi papire od ministarstva gde mi u cudu gledamo i kazemo da nam je receno da on to zavrsava sa Volvo centrom, on se cudi i kaze da ne treba. Zatim obavestavamo coveka iz volva da nesto nije u redu gde on kaze "Sada sam zvai ministarstvo ipak trebaju samo ovi moji papiri koje morate Vi licno da odnesete" (Iako je do tada tvrdio da ce on da odnese papire. Nakon toga mi uzimamo papire od njega i nosimo u ministarstvo. U medjuvremenu automobil koji sam ja kaparisao sada je opet na popuistu sa 46 800e na 43 750e. Ja to vidim i pitam radnika da li je na popustu on mi kaze jeste. Ja mu odgovaram da cu mozda ubediti da kupi drug isti automobil pa ako uspem da cu mu javiti. (Ovo se desava nekih 20 dana pre nosenja papira u ministarstvo). Da nastavim dalje., Nakon sto smo odneli papire u ministarstvo iz istog nas zovu da nam kazu da papiri (NARAVNO) nisu dobri i da fale nasi papiti. Nakon toga ja postajem totalno uznemiren i zovem prestavnika Volva gde se on pravda da su NJEGOVI PAPIRI U REDU, iako je tvrdio da nosta vise od toga ne treba. Ja tu govorim da ne zelim vise nikakvu komunikaciju sa njim i da zelim da razgovaram sa direktorom prodaje. Zakazan nam je razgovor u ponedeljak na kom ja zelim da trazim, odnosno insistiram da mi se cena spusti za 4000e ondosno da mi se automobil proda po akcijskoj ceni jer sam doveden u zabludu i jer njihovom krivicom automobil nije isporucen vec 3 meseca, a po svemu sudeci nece stici ni naredna 2 jer zahtev za subvenciju koji je mogao da se podnese pre 2 i po meseca nije jos ni podnet. Ako to ne prihvate zapreticu tuzbom. Kontaktirao sam i Efektivu oni mi kazu da sam skroz u pravu i ako mi ne daju sta zelim da ce oni izaci na njihovim stranicama u javnost sa ovim podacima

Zanima me kakvo je vase vidjenje ove stvari. Hvala
 
Uh, nasi prodavci... pakao totalni, kad se kupuju kola sve moze, a onda u praksi sve krene po zlu a oni nikada nisu krivi, uvek je visa sila, a posebno je problem ako su ispunili prodajne kvote i obezbedili bonuse onda ih bas boli uvce a pogotovo sto znaju da kad na kraju stignu ta kola koja kupac toliko ceka on uglavnom bude ushicen i zaboravi na prethodne probleme ( naravno pomogne i sitnica koju kao daju besplatno tipa patosnice itd)...

Iz licnog iskustva sa njima moras biti ostar, poznavati svoja prava, biti spreman da se raspravljas i ides u postupke, ali obavezno odmah kontaktiraj Volvo centralu jer ce se onda odmah promeniti prica... Ako kola nisu kupljena vec samo kaparisana, a sada vazi taj popust koji si i originalno trebao da dobijes pa su te zeznuli jer su videli da mogu, uz sve ove peripetije logicno je da ti ponude kola po tim uslovima... Bitno je sta imas u zvanicnoj ponudi jer ce to da gleda Volvo centrala jer je to zvanican dokument, za ovo sto si dobijao porukama prodavac eventualno dobija opomenu i to je to...

Dakle, u pravu si skroz, samo moras to isterati do kraja ali gledaj da sto vise sacuvas zivce... Srecno i javi sta si uradio...
 
Premestite ovu priču o deo foruma o zaštiti potrošača, ili bar otvor'te posebnu temu.

Čemu ovo u temi Električni automobili?
 
Slažem se sa NShappy.
@swedja Nigde nisi spomenuo čak ni model a kamo li da li je automobil električni? Eventualno možda je hibrid, ali onda svakako nema veze sa temom o EV.
Žao mi je što si imao lošeg iskustva sa kupovinom novog automobila, ali ne vidim šta je ovde dopirinos ovoj temi? Ako je EV, da li si ga uopšte vozio i možda da preneseš iskustva o samom automobilu? Koliki je domet? Kakav je osećaj u vožnji? Da li si imao problema sa punjenjem kući illi možda na nekom EV punjaču? To je ono što mene interesuje.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Da se javim sa prvim utiscima posle mesec dana voznje EV.

Razmisljao sam izmedju Renault Zoe, VW e-Golfa i ID.3. Na kraju sam ipak odlucio da izdvojim malo veci budzet za ID.3 – i stvarno mislim da nisam pogresio. Auto je dosta moderniji, bolji u voznji i generalno ostavlja ozbiljniji utisak.

Voznja je zaista posebna prica – ubrzanja su brutalna za jedan gradski auto, auto odlicno lezi na putu i uz to je neverovatno udoban. Kabina je iznenadjujuce prostrana, kao i gepek od 380l. Imam skoro 2 metra i oko 120 kg, ali sedim skroz opusteno, kao u fotelji. Za svakodnevnu voznju, ovo mi je veliki plus.

Sto se tice dometa, realno prelazim izmedju 300 i 350 km sa jednim punjenjem, sto mi je sasvim dovoljno i za grad i za povremene malo duze relacije.

U pocetku deluje cudno i brine te domet, punjenje i sve to, ali posle par dana vise ni ne razmisljas o tome. Samo uzivas u tisini, momentalnoj snazi i tom opustenom osecaju u voznji. Kod mene je bas tako bilo – posle prve nedelje sam shvatio da vise uopste ne gledam koliko je auto „pun“, vec vozim normalno kao i ranije, samo uz mnogo vise komfora i bez ikakve buke motora.

Posebno odusevljenje to koliko je auto stabilan u krivinama i kako je teziste nisko zbog baterije. Voznja kroz krivine je skroz drugaciji dozivljaj, auto kao da „lepi“ za put, nema onog klasicnog naginjanja kao kod obicnih auta. Uz to, regenerativno kocenje je super stvar – vozis skoro samo na gas, a auto sam usporava cim pustis papucicu, pa skoro i ne koristis klasicne kocnice u gradskoj voznji. Zanimljivo je i to da zbog debljine baterije sednes malo povisenije nego u klasicnom Golfu, pa imas bolji pregled puta i nekako je osećaj voznje udobniji i opusteniji.

Interesantno je da sam od kako sam kupio ID.3 seo samo 2 puta u Tiguana. U odnosu na elektricni auto, Tiguan sa 200KS mi sada deluje tromo, kao da nikako nece da ide – jednostavno je potpuno drugaciji osecaj kada se jednom naviknes na elektricni pogon.

Sve u svemu, prezadovoljan sam i ako nekoga zanimaju detalji, iskustva ili bilo sta drugo o prelasku na struju – tu sam, rado cu podeliti jos!
 
Pametno si izabrao, ipak je ID.3 auto koji je dizajniran da bude iskljucivo elektricni. Koju si verziju uzeo, sa kojom velicinom baterije?
 
Uzeo sam "srednju" verziju PRO sa 58 kWh neto. Po meni sasvim korektno za sve moje potrebe, sem daljih putovanja.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
1000074232.jpg
1000074226.jpg
Jedino nisam odusevljen bojom :)
Od mana bih naveo malo skrtiju zavrsnu obradu, obzirom da su korisceni reciklirani materijali za enterijer, EV se i pored spikera realno slabo cuje u gradskoj guzvi, pa pesaci cesto ni ne registruju, pogotovo oni sa slusalicama, telefonom ili sto idu kao muve bez glave.
 
 
Da li je BYD prodaja kontaktirala nekog za test voznju, konkretno za sealion 7? 2 puta sam ih zvao, kazu javice se covek iz prodaje, medjutim nista od toga. Videh pre par meseci da se pisalo da imaju samo jedan automobil registrovan, nadam se da su se pojacali :).
 
Stiglo im je 60tak automobila, ali većinom Seal U DM-i. Planirao sam malo kasnije u julu da ih kontaktiram za test vožnju.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Da li neko ima Teslu u Srbiji? Jasno mi je da Premium Connectivity ne radi, ali da li radi sve iz aplikacije? Ili je i za to potrebno da auto ima net? Koji nema u Srbiji?
 
Nazad
Vrh Dno