Šta je novo?

Električni bicikli i električni skuteri tema

Problem je sto su e stvari prebrze za biciklističku i pesacku stazu, a spore za put.
Ja sam tako mesecima studirao na sta brze/motorizovano da predjem sa bicikla.
Pa sam gledao trotinete i el bicikle i najvise mi je bilo privlacno da kupim neki jaci kit koji bi ugradio na postojeci bajs.
I tako sam otisao u jednu radnju bicikala da se raspitam za te kitove za ugradnju na postojeci bajs i jedan decko koji je tamo radio kao serviser, kaze sta ce ti to, ako hoces da se vozas ko covek kupi motor.
I posle tog susreta ja poceh razmisljati o motorima, za pocetak skuterima od 50cc, i na kraju polozih za A kategoriju i zavrsih na 700cc.
Pa sam sa njim isao na pijacu i u piljaru po malom NS-u :ROFLMAO:
Kada je dosla korona ja ga prodah i opet sam na bajsu, ali sada gledam nista manje od 200cc, kao sto napisa kolega telep, el vozila su prebrza za biciklisticku stazu, a prespora za saobracaj na putu, plus sto su jako nebezbedna. Ja sa motorom imam izgovor da nosim full kacigu, dok ovi sto jurcaju sa prdavcima od skutera nose svakakve nehomologovane kacige i onda imaju udes i lupe glavom o ivicnjak i poginu vozeci jadnu i slabu masinu.
 
Mislite na svoju bezbednost ma sta vozili i u/na cemu se god vozili.

Biciklo je nebezbedno voziti po nasim drumovima a e-trotineti su još nebezbedniji.
Ove formule sto mogu 100kmh da postignu su čisti organ donor prevozno sredstvo.
Užasavam se kad vidim na ulici el. trotinet i bezim od njih kolima ko da oni meni mogu nesto (sem da me oteraju u zatvor) a nisu mi mili ni na trotoaru da ih vidim, pogotovo da projure kraj mene sa svojih 30-40km (oni brzi se ne krecu pesackim stazama, presporo je to za njih :cool: ).
Voziti onaj monocikl bilo kuda sem radi zabave u izolovanom prostoru u kome nece biti u saobracaju i gde ne mogu druge (pesake) povrediti je po mome misljenju cista ludost... (bez ljutnje i zamerke molim).

Ja bi volio da mogu sebi uzeti ono elektricno motorce za inv. kolica al kosta ko neciji auto.
Nisu mnogo jeftiniji ni el. tockovi za inv. kolica...

A da li vama smetaju el. trotineti u saobracaju, bezite li od njih kao ja, da li ih se plasite kao ja ?
ne idu trotineti i ti prdavci 30-40km/h najcesce idu tu do 25km/h, (sto jeste brzo za tako male tockove i visoko teziste) klasican bicikl je i dalje dosta brzi od njih

Njihov najveci problem nije brzina nego sto ne mogu sigurno da se zaustave.

Bicikl kakav god da je je mnogo sigurniji.
Živim u zemlji gde ima puno bici staza i relativno tolerantni vozači pa nije baš toliki problem. Svakako bih nosio opremu
Ja te pitam kako ces naglo da kocis, a ti odgovoris "nosicu opremu"😂
 
Ja sam nov na električnom trotinetu, prešao sam možda 120-130km sa njim, ali sam svestan mogućnosti samog trotineta i situacije oko mene, a mator sam već (45 godina), a auto vozim 25 godina. Meni lično ne treba brzina veća od 25-27km/h, koliko ide moj MS Neutron N3, kada je puna baterija. To je neki maksimum koji mogu da iskontrolišem na trotinetu koji koči lošije od obične bicikle. Vozim biciklističkim stazama, trotoarom, i samo po neprometnim uličicama u Zemunu. Kočim blagovremeno, ne cimam pešake na trotoaru, zato što trotoar nije predviđen za trotinete i bicikle.
Voleo bih da ima jači motor zbog uzbrica, a brzina od 25km/h je dovoljna. Za sebe ne bih kupio trotinet, ili bih uzeo neki sa jačim motorom, većim dometom i obe suspenzije. Ovaj Neutron N3 ima 10" točkove i zadnju suspenziju, ali se ozbiljno razmišljam da ugradim i prednju viljušku sa amortizerima.
Od zaštitnih sredstava nosim biciklističku kacigu, koju inače nosim i kada vozim bicikl.
 
Poslednja izmena:
Ja te pitam kako ces naglo da kocis, a ti odgovoris "nosicu opremu"😂
Pa ne vidim čemu takvo pitanje? Kao da npr. Automobili uspeju da u nepredviđenoj situaciji ukoče za 2m? Uvek postoje rizici da dođe do kontakta ali evo baš kako je RUS opisao, ne bih bolje sročio. Nisam klinac, treba mi da se prevezem A<->B a ne da jurcam i da se manijačim na putu. Ukočio bih njime isto kao što koče bicikli, ne vidim da je na njemu to nešto komplikovano (istina, nisam ga probao, iskustvo mi se još uvek gradi na YT :D)
 
Nije komplikovano, ali nakon malo igranja sa drugarovim Xiaomi trotinetom i mojim pozamasnim iskustvom sa bajsevima i motorima (1200 kubika motor i KTM MTB), meni je iskreno trotinet ubedljivo najgora opcija. Efektivno "L" profil sa dva tocka :D Teziste je pogresno, kontaktna tacka sa podlogom je mala sto moze da bude problem i u krivini, ali i prilikom kocenja, postoji samo zadnja kocnica itd.

U normalnim okolnostima i sa normalnim ljudima koji voze (idealno da imaju nekakvo iskustvo) kontam da moze da bude lepa stvar za prevoz od tacke A do tacke B ako su na ravnom. Recimo on ide od kuce na NBG do Airport Cityja i eliminise potrebu za kolima kad je lep dan, a ujedno ne mora da pesaci 40ak minuta, vec stigne do posla za 15 min sto je veoma kul. Benefit izbegavanja voznje javnim prevozom nema potrebe da pominjem.

Sa druge strane zvucalo mi je glupo kad cujem da je od devojke drugarica pala i polomila obe ruke (nisu ful pukle, ali je nosila longete koliko sam video na slici), ali i jos gomilu glupih stvari koje sam cuo/video na netu. Nakon sto sam obrnuo tri kruga na njemu po Airport Cityju, apsolutno mi je jasno kako se to desava ljudima sa manjkom iskustva. Doduse, skoro sam vozio bajs na adi i video devojku koja je bukvalno pala na glavu, tako da ocigledno dosta ljudi prosto ne ume ni sa cim.

Problem sa elektricnim trotinetom je sto ga veliki broj ljudi percipira kao igracku i tako pristupi voznji, pa zavrsi padom u nekom momentu.
 
Poslednja izmena:
Problem je što se ukrute kao direk, i pri padanju u prvu rupu ili naletanju na ivičnjak padaju preko prednjeg točka na glavu, zato što je težište napred. Ja aktivno cimam trotinet pri naletanju na manji ivičnjak (do cca 5cm), odižem prednji točak, isto kao kada vozim bajs, a mogu da skočim, tj da odignem oba točka od podloge u isto vreme. Pri kočenju prebacujem težište nazad, da više opteretim zadnji točak, radi manjeg proklizavanja. Ovaj moj Neutron N3 ima prednju električnu kočnicu, tj kada kočiš radi kao generator, tj dopunjava bateriju, samo što to radi bez veze. Prvo uhvati zadnja, a pri jačem kočenju se aktivira prednja, ali nije to baš kako treba, cimne malo, i ne možeš lepo da doziraš silu kočenja.
Trotinet bez obe kočnice ne treba ni razmatrati kao kupovinu, baš loše koče.
 
Poslednja izmena:
Pa ne vidim čemu takvo pitanje? Kao da npr. Automobili uspeju da u nepredviđenoj situaciji ukoče za 2m? Uvek postoje rizici da dođe do kontakta ali evo baš kako je RUS opisao...
Ukočio bih njime isto kao što koče bicikli, ne vidim da je na njemu to nešto komplikovano

Nemoj me pogrešno shvatiti što pitam, al' dal' troluješ ili ozbiljno pričaš?!? :unsure:
RUS priča o trotinetu a ti o monociku?!?

Monocikl je cirkuska atrakcija a ne prevozno sredstvo. Nikada njime nećeš kočiti kao biciklom, i zaista je bzvz. da tako posmatraš, kao da nikada nisi vozio bicikl?!?
Bicikl ima dve kočnice, sediš i rukama se upireš u korman. Bicikl bukvalno može da se ukopa u mestu. Noge spuštaš na zemlju i dalje sedeći, i ako niko tebe snažno ne udari, ti stojiš, zaustavljen, i ne padaš.

Sa monociklma u iznenadnim situacijama možeš u najboljem slučaju da (do)skočiš napred na noge i nekako trčeći da se zaustaviš.
Težište ti je iznad jedne tačke. Ako nisu jedno iznad drugog, usaglašeni sa kretanjem, padaš.

Sam si rekao da su u Evropi negde zabranjeni, a negde u sivoj zoni. Šta misliš zašto?!?
 
Ne trolujem zaista.
Svestan sam njegovih mana, svakako, ali ličnog sam dojma da je u pitanju mnogo bolja sprava od trotineta, upravo ovo o čemu Bojsa i RUS govore, trotinetu je zbog položaja ruku težište (kontrola) na mnogo višoj tački nego na podlozi/točkovima, dok kod EUC imaš svu kontrolu (ne baš sjajnu) na nogama/točku/putu. Sve ostalo zavisi od spleta okolnosti, situacije, podloge i prvo i osnovno, ličnoj percepciji tj ponašanju u saobraćaju. Kao što rekoh, nisam ga još probao, ali za nekog ko shvata ponašanje u saobraćaju na pravi način, ne deluje mi da je previše teško uživati na takvoj spravi. Evo pun je YT raznih kanala koji se time bave, ne deluje mi kao da imaju previše problema u saobraćaju ni po ulici ni po trotoaru, kada se ponašaju u skladu sa pravilima.
To što su zabranjeni u 2 EU zemlje ga ne mora odmah okarakterisati kao nešto loše, hoćeš da pričamo o marihuani i njenoj legalizaciji, zašto li je negde dozvoljena negde ne?

Evo konkretno snimak kako EUC MOŽE da ukoči, otprilike mu treba 5m da se zaustavi sa top speed, na 1:37 je ta situacija
 
Ja predlazem (NE savetujem) da ti kupis jedan e-monocikl (može i polovan) pa isprobaš kakav je, koliko je dobar, praktičan i siguran u saobraćaju. Sve ostalo je prepucavanje za i protiv a niko ga nije koristio... ;)
 
Ja predlazem (NE savetujem) da ti kupis jedan e-monocikl (može i polovan) pa isprobaš kakav je, koliko je dobar, praktičan i siguran u saobraćaju. Sve ostalo je prepucavanje za i protiv a niko ga nije koristio... ;)
Kao što napisah, znam samo jednog čoveka koji je to vozio, ali mislim da on nije baš merodovan. Sa monocikla je prešao na Dualtron Thunder koji može da ide 100km/h, i koji do 50-60km/h ubrzava bolje od većine automobila. Sreo ga kolega na mostu preko Ade, ide opušteno 90-100km/h...
 
Ovaj unisajkl u kombinaciji sa našim putevima mi deluje kao fast way to die! Čak i ovaj lik što vozi Ninebog Z10 i to skoro 60km/h nije 100% stabilan, vidi se da se unicikl drmusa a s obzirom na brzinu kojom ide sigurno ima dosta vremena provedeno na istom i iskustva...

Vezano za trotinete, idem već 3 dana s njim na posao (i nazad) i primetio sam jednu stvar, na raskrsnicama sa obeleženom zebrom ali bez semafora i znaka stop gde automobilisti nisu u obavezi da se zaustave, kada sam na bajsu puste me da prođem možda jednom u mesec dana inače moram da čekam da nema kola sad na skuteru za 3 dana 2 puta su me pustili tj. stali na pešačkom prelazu!!!
 
Ja sam prepravio moj bajs u eBike.
Ono sto vam niko ne kaze u ovim glupavim youtube "tutorialima" je npr:
tvoj originalni tocak ima 32 zbice, mi ne mozemo da montiramo motor jer nas kit ima 36 zbice pa ti onda daju njihov gotov montiran tocak sa motorom iz Kine. E sad, problem sa time je sto taj tocak ima montiranu i neku kasetu marke Shmionoa koja naravno ne lezi idealno na lanac pa onda imate i problem sa menjanjem brzina jer preskoci po neku, sta da se radi :)

Naravno, taj tocak je sa nekim zbicama koje nisu obojene pa ako imate npr prednji fabricki obojen u crno onda ste dobili na razlicitosti :) a nemate vise ni one nalepnice koje mogu lepo da izgledaju pa morate da prelepite iste ako zelite da vam je vizuelno dopadljivo, i da bojite zbice naravno :)

Nosac baterije je samo usrafljen bez neke meke amortizacije izmedju okvira i nosaca pa na ovim nasim ulicama to tandrce i pliva i moze da nervira. Ja sam stavljao neke prozorske gumene trake ispod sa obe strane i to sam sredio. Ah da, to isto mora da se uradi i unutar baterije jer naravno ni to ne lezi kako treba.

Bilo bi super kada bi imali ugradjen konverter u nosac baterije jer bi onda dobili vizuelno dopadljiviji proizvod bez one trouglaste torbice koja je okacena na gornji okvir. Mislim da ovoga ima po netu ali ne znam da li ovi sto ugradjuju znaju za to.

Ako vam je Pedal Assist bitan, trazite da vam se to ugradi odmah jer kasnije moze predstavljati problem.

Kilometraza (brzina, predjeni kilometri) odstupa znacajno od realne vrednosti pa je potrebna dodatna kalibracija u podesavanjima samog uredjaja, na display-u u hidden settings.

Vizuelno je mnogo lepse kada kupite fabricki uradjen eBike sa npr prilicno sakrivenom baterijom u okviru. Za nase standarde i konverzija je sasvim OK ako vam ne smetaju stvari koje sam naveo. Sam osecaj da ne morate da saltate na semaforu i da se glupirate sa prednjim tockom levo-desno kada krecete vec samo krenete je najbolja stvar kod eBike-a, menjac gotovo i ne koristim pozdrav!!
 
Ja sam prepravio moj bajs u eBike.
Ono sto vam niko ne kaze u ovim glupavim youtube "tutorialima" je npr:
tvoj originalni tocak ima 32 zbice, mi ne mozemo da montiramo motor jer nas kit ima 36 zbice pa ti onda daju njihov gotov montiran tocak sa motorom iz Kine. E sad, problem sa time je sto taj tocak ima montiranu i neku kasetu marke Shmionoa koja naravno ne lezi idealno na lanac pa onda imate i problem sa menjanjem brzina jer preskoci po neku, sta da se radi :)

Naravno, taj tocak je sa nekim zbicama koje nisu obojene pa ako imate npr prednji fabricki obojen u crno onda ste dobili na razlicitosti :) a nemate vise ni one nalepnice koje mogu lepo da izgledaju pa morate da prelepite iste ako zelite da vam je vizuelno dopadljivo, i da bojite zbice naravno :)

Nosac baterije je samo usrafljen bez neke meke amortizacije izmedju okvira i nosaca pa na ovim nasim ulicama to tandrce i pliva i moze da nervira. Ja sam stavljao neke prozorske gumene trake ispod sa obe strane i to sam sredio. Ah da, to isto mora da se uradi i unutar baterije jer naravno ni to ne lezi kako treba.

Bilo bi super kada bi imali ugradjen konverter u nosac baterije jer bi onda dobili vizuelno dopadljiviji proizvod bez one trouglaste torbice koja je okacena na gornji okvir. Mislim da ovoga ima po netu ali ne znam da li ovi sto ugradjuju znaju za to.

Ako vam je Pedal Assist bitan, trazite da vam se to ugradi odmah jer kasnije moze predstavljati problem.

Kilometraza (brzina, predjeni kilometri) odstupa znacajno od realne vrednosti pa je potrebna dodatna kalibracija u podesavanjima samog uredjaja, na display-u u hidden settings.

Vizuelno je mnogo lepse kada kupite fabricki uradjen eBike sa npr prilicno sakrivenom baterijom u okviru. Za nase standarde i konverzija je sasvim OK ako vam ne smetaju stvari koje sam naveo. Sam osecaj da ne morate da saltate na semaforu i da se glupirate sa prednjim tockom levo-desno kada krecete vec samo krenete je najbolja stvar kod eBike-a, menjac gotovo i ne koristim pozdrav!!
Napisi cenu kita, gde si nabavio delove. Ko ti je ugradio, kolika je brzina voznje i kilometraza i brzina punjenja.
 
i koju sliku da vidimo kako to izgleda :)
 
Pozdrav ekipo, hteo bih da kupim e bike pa me intrresuje sta da gledam sta da izbegnem itd. I naravno koja je neka realna cena za odredjen e bike. U koliko neko ima neka ponudi u PP. Hvala
 
Kad već pominjemo električna vozila van ovih iz subjecta, već nekoliko puta na Adi sretnem (pa nas preteknu, pa ih opet sretnemo...) likove na elektrčnim skejtovima. Ako sam dobro shvatio, oni drže daljince u ruci. Jedan ili dvojica voze sa malo povijenim kolenima i baš vidiš da im ide, a ovi ostali kao letve i samo čekaš da odlete. Voze maks nekoliko stotina metara, pa se valjda ovi "letva" odmaraju.
Ja se krećem 10-11km/h, a oni prolete pored mene, kao da stojim.

E to kada krene u saobraćaj, nagrabusili smo. Iz kola ne bih ni video da ima nešto ispod nogu, izgleda kao da lebdi.
 
Ma ima pun buljuk “novotarija”, električni skejt, električni snowboard/skejt (OneWheel), električni monocikli, bicikli, trotineti… definitivno je samo još Hooverboard ostao…
Svi su vrhunski, lepe igračke, funkcionalne, samo eto, opasni su jako, kako po okolinu, tako i sami po sebe :)
 
Interesantno mi je da ne postoji nešto kao kao što je taj unicikl samo da ima sedište i upravljač to bi bilo mnogo brže i bezbednije za vožnju, a ne bi bilo značajno skuplje.

Nemoguće da sam se ja toga prvi setio😁
 
Ovaj je malo "kabast" ali to je to...
Kako onda ovo nije popularnije i zastupljenije?

eto onda savrsene sprave, kakvi crni e-bajkovi i trotineti
 
na određenim aktuelnim modelima je moguće namestiti dodatno sedište ali mi to deluje neoraktično na većim brzinama.
Ne razumem samo šta njemu znači ova ručica na upravljaču ako već nije kočnica?
 
slomivrat na hrvatskom jeziku :)
 
Pozdrav forumaši.Interesuje me mišljenje o ovom modelu.
 

Prilozi

  • Screenshot_2022-05-10-17-52-33-287_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2022-05-10-17-52-33-287_com.android.chrome.jpg
    82.9 KB · Pregleda: 81
2500 hiljade eura za to? Još ima retardirane magura hidraulične vbrake kočnice.
 
Htio bih u firmi ubaciti jedan trotinet, dnevno otprilike max 15km bi se prelazilo, eventualno 20 ali rijetko.

Šta predlažete od sledećeg, u ponudi imam ovo:
MS Energy Neutron N3 - https://msenergy.hr/sr/ms-energy-n3/
MS Energy E10 - https://msenergy.hr/sr/ms-energy-e10/
Segway F30e - https://eu-en.segway.com/products/ninebot-kickscooter-f30e-powered-by-segway
XIAOMI 1S - https://www.mi.com/global/mi-electric-scooter-1S/

Vozači bi bili između 90 i 100kg, u reonu gdje bi se koristio nema nikakvih uzbrdica.
 
ne znam u kom pravcu je do sada išla diskusija, ali imam samo jednu poruku...

VRATITE TROTOARE PEŠACIMA!

ovo postaje neizdrživo, glovo, wolte, razne dostave, električni, obični trotineti, bicikli, obični i električni, skuteri, i to u beogradu gde su trotoari uglavnom dosta uski, situacija je katastrofalna ako ste pešak...a od svih su bez premca najmilitantniji biciklisti...
 
Nazad
Vrh Dno