Šta je novo?

Električni bicikli i električni skuteri tema

Nisam iz BG pa nemam pojma kakav je teren ali sve jedno, nemoj uzimati one najjeftinije i ako možeš da biraš, gledaj da ima motor na oba točka (tj. dva motora) jer za jače uzbrdice jedan aint going to cut it. P.S. 99<100kg i 35<100kg ali je za skuter razlika ogromna.
Ok hvala, jel možeš neku preporuku da mi daš za te sa dva motora - ali da mogu barem kod nas u Srbiji da se kupe? :)
 
Dragi ljudi potreban mi je savet - koji električni trotinet preporučujete za Beograd - relacija Zvezdara - NBG? Imam ispod 100 kg al bi bilo dobro da ima autonomiju do 20ak km i da može uz malo jače uzbrdice (ka Bulevaru sa Brankovog mosta i od Bulevara uz Mite Ružića npr.)

Kakvi su ovi što se prodaju preko MTS-a i A1?
ja imam Segway G30 max, i zadovoljan sam s njim, i mislim da ćeš bez problema s njim obavljati to što si naveo, plus ja imam malo ispod 100kg.
Kad sam tražio romobil sebi, prečešljao sam foruma i recenzija, na kraju mi se ovaj učinio best buy za moje potrebe.
Ima njih jačih i bržih od ovoga, za manje pare, ali na kraju sam se ipak za njega odlučio.

 
yup
isti sam i ja kupio
sve zivo sto sam pronasao sam iscitao... na kraju sam zadovoljan.
Nbg , posao od mene 6km, ja 105kg.
 
Vaš savet šta je bolje?Nov a slabo poznata Marka Ili polovan proverena Marka.Planiram do blize 900e da kupim.Što se tiče polovnih. Dali da obratim pažnju na papire dal poseduje?
Gledao sam baš neki dan i ništa interesantno nisam video za 900€, dosta su skuplji bajsevi. A što se papira tiče to ćeš videti samo u prodavnici, ovi bajsevi u oglasima su 99% api-drpi sistem, pogotovo kad vidiš da daju nov punjač, nemaju ključ za bateriju ili kad napišu "kataloška cena ovog bajsa je..." (ili stave sliku oglase za isti model ali nov) kao da to kupcu nešto znači, nisi se ti juče rodio pa da poveruješ kako eto praktično ti (za ~1800€) poklanjaju bajs koji je "kataloški" 3499€/$, 2020/21 godište i prešao ~1Kkm.
Ok hvala, jel možeš neku preporuku da mi daš za te sa dva motora - ali da mogu barem kod nas u Srbiji da se kupe? :)
Iskreno da kažem nemam ličnog iskustva, to je nešto što sam usput pokupio čitajući razne teme o trotinetima i gledajući gomilu stvari na YT, za "brda i planine" uvek predlažu verziju sa 2 motora.
Nedostatak toga je što zahteva dosta veću bateriju a onda i cena dosta raste itd. tako da to meni lično nije bilo toliko interesantno ali eto ljudi sa iskustvom, što se tiče kombinacije terena sa usponom i pogodnog vozila za taj teren su predložili segway, vidim da je ista platforma koju koristi i xiaomi, možda bi njihov amg model mogao da parira po performansama a treba i cenu uporediti.
 
Gledao sam baš neki dan i ništa interesantno nisam video za 900€, dosta su skuplji bajsevi. A što se papira tiče to ćeš videti samo u prodavnici, ovi bajsevi u oglasima su 99% api-drpi sistem, pogotovo kad vidiš da daju nov punjač, nemaju ključ za bateriju ili kad napišu "kataloška cena ovog bajsa je..." (ili stave sliku oglase za isti model ali nov) kao da to kupcu nešto znači, nisi se ti juče rodio pa da poveruješ kako eto praktično ti (za ~1800€) poklanjaju bajs koji je "kataloški" 3499€/$, 2020/21 godište i prešao ~1Kkm.

Iskreno da kažem nemam ličnog iskustva, to je nešto što sam usput pokupio čitajući razne teme o trotinetima i gledajući gomilu stvari na YT, za "brda i planine" uvek predlažu verziju sa 2 motora.
Nedostatak toga je što zahteva dosta veću bateriju a onda i cena dosta raste itd. tako da to meni lično nije bilo toliko interesantno ali eto ljudi sa iskustvom, što se tiče kombinacije terena sa usponom i pogodnog vozila za taj teren su predložili segway, vidim da je ista platforma koju koristi i xiaomi, možda bi njihov amg model mogao da parira po performansama a treba i cenu uporediti.
Ok hvala na savetu.Ako kojim slučajem uzmem bez papira najveći problem će biti registracija istog(kad uvedu taj zakon) pretpostavljam.....
 
Prilikom kupovine bilo kog bicikla, pa i elektricnog (pedeleca) vazno je proveriti da li se serijski broj rama nalazi na nekoj listi ukradenih bicikala. Taj broj mora biti jasno vidljiv, a ne zamazan, oguljen, prefarban... Cak i da se bicikl ne nalazi na toj listi, to nije apsolutni dokaz da nije ukraden, ali barem neces imati problem ako ga budes nosio preko granice.
Ni jedan od prodavaca ti nece dati pisani racun. U to budi apsolutno uveren.
A sto se tice vracanja kilometraze, molim sve koji su ovde odmah rekli da su kilometraze lazne pa mi pokazu bilo kakav tekst ili video kako se to radi jer smatram da je to nemoguce uraditi na pedelecu sa novojim Bosch motorom, tj. motorom druge generacije i kasnijim.
Ok hvala na savetu.Ako kojim slučajem uzmem bez papira najveći problem će biti registracija istog(kad uvedu taj zakon) pretpostavljam.....
Zasto bi kod nas uveli registraciju pedelec bicikla, kada ni u EU se ne registruje bicikl koji ima motor do 250W i asistenciju ne vecu od 25km/h?
 
Zasto bi uopste razmislio o kilometrima na kilometar satu, jel moze ili ne moze da se vrati. Ustanovis godinu proizvodnje i time se moze okvirno proceniti kilometraza.
 
Mislim da je priča oko kilometraže vezana za barem neku okvirnu procenu stanja baterije što je kod ebajkova jedan od najvažnijih delova.
Nisam čuo da je nekom riknuo bosch motor (sa originalnim kontrolerom), to je deo koji se neće lako pokvariti ali je zato baterija vrlo osetljiv i vrlo skup deo za zamenu a njeno zdravlje nije tako lako proveriti bez adekvatne opreme, znanja i vremena, definitivno ne može da se odradi pre kupovine.

Prilikom kupovine bilo kog bicikla, pa i elektricnog (pedeleca) vazno je proveriti da li se serijski broj rama nalazi na nekoj listi ukradenih bicikala.
Možda ne bi bilo loše navesti koji su to sajtovi jer i mene bi zanimalo pošto gledam da uzmem ebajs.
 
Mislim da je priča oko kilometraže vezana za barem neku okvirnu procenu stanja baterije što je kod ebajkova jedan od najvažnijih delova.
Nisam čuo da je nekom riknuo bosch motor (sa originalnim kontrolerom), to je deo koji se neće lako pokvariti ali je zato baterija vrlo osetljiv i vrlo skup deo za zamenu a njeno zdravlje nije tako lako proveriti bez adekvatne opreme, znanja i vremena, definitivno ne može da se odradi pre kupovine.

Naravno da nije loša ideja da prilikom kupovine bicikla kupac ode na dijagnostiku. Odmah moram da kažem da sada pričam samo o biciklima sa Bosch motorom jer sa njima imam veliko iskustvo. Koliko znam, u Beogradu to može da se uradi samo na jednom mestu. Prilikom dijagnostike može da se utvrdi da li neka komponenta (Cycle computer, Drive unit i PowerPack) prijavljuje neku grešku i ispisuje koji je eventualni Error code. Iz iskustva znam da dijagnostika izbacuje PowerPack Error code 655 ako imaš dve baterije koji koristiš na jednom biciklu. To ga definitivno zbunjuje.
Što se tiče baterije, dijagnoistika daje podatke o trenutnoj voltaži, broju ciklusa punjenja, min i max temperaturi baterije i ukupnoj struji koju je baterija predala električnim komponentama (Electrical charge delivered over lifetime). Na žalost, dijagnostika ne pokazuje stanje, tj. voltažu pojedinačnih ćelija baterije.

Posebam odeljak na na dijagnostici predstavljam pređena kilometraža. Tu se vidi tačno vidi koliko je ukupno prešao bicikl, koliko bez asistencije i koliko kilometara sa pojedinačnim stepenima asistencije. Još jednom molim sve ovde koji tvrde da kilometraža može da se smanji, da postave neki link na text ili video kako se to radi jer mislim da je to nemoguće.

Ima dosta sajtova koji se bave ukradenim biciklima. Npr:
 
Prvi put čujem (a mislim da nisam jedini) da neko radi dijagnostiku e-bajseva.
Svakako korisna opcija ali koliko je zapravo dostupna u realnom životu, kažeš samo jedan servis (predpostavka) radi ovo u BG a šta ako prodavac i bajs nije u Beogradu, može samo da se kupi bajs pa da se odnese tamo gde rade dijagnostiku i da se moliš da je sve OK u suprotnom neću ni da predpostavljam koliki su dodatni troškovi.

Broj ciklusa punjenja, tačna pređena kilometraža (koliko bez asistencije i koliko kilometara sa pojedinačnim stepenima asistencije) su definitivno koristni podaci za znati pre kupovine, na osnovu ovoga može da se zaključi u kakvom je stanju baterija, disbalans ćelija i nije toliki problem za rešiti ali ako su se ćelije "znojile" od posla tu nema rešenja, koristiš tako ili kupiš novu bateriju...
 
ima na yt kako izgleda:


Samo, pretera ga bosch sa zakazivanjem servisa, a i verovatno
bi mogao na 7:00 da zameni kilometrazu da hoce.
Mislim da su novi smart bosch biciklovi jos gori.
 
Ok hvala na savetu.Vaše mišljenje za ova dva modela:

Capriolo E-bike volta 2.0

Huaihai MTB E bike 27.5 .​

 
Taj Capriolo je dno što se tiče samih delova bicikla, za bateriju i elektroniku nemam pojma.
 
Prvi put čujem (a mislim da nisam jedini) da neko radi dijagnostiku e-bajseva.
Svakako korisna opcija ali koliko je zapravo dostupna u realnom životu, kažeš samo jedan servis (predpostavka) radi ovo u BG a šta ako prodavac i bajs nije u Beogradu, može samo da se kupi bajs pa da se odnese tamo gde rade dijagnostiku i da se moliš da je sve OK u suprotnom neću ni da predpostavljam koliki su dodatni troškovi.

Broj ciklusa punjenja, tačna pređena kilometraža (koliko bez asistencije i koliko kilometara sa pojedinačnim stepenima asistencije) su definitivno koristni podaci za znati pre kupovine, na osnovu ovoga može da se zaključi u kakvom je stanju baterija, disbalans ćelija i nije toliki problem za rešiti ali ako su se ćelije "znojile" od posla tu nema rešenja, koristiš tako ili kupiš novu bateriju...

eBicikl je kao mali auto. Naravno da i za njega postoji dijagnostika. Problem je u tome što do sada niko nije hakovao Bosch sistem za dijagnostiku, tako da i dalje taj sistem imaju samo ovlašćeni serviseri koji su prošli obuku i dobili dozvolu. Kada se uzme novi bicikl kupac je dužan da redovno dolazi u servis gde se update-uje firmware. U mom slučaju, na dijagnostiku sam išao da bi mi se uključila svetla jer po default podešavanjima mountain bike nema svetla i neće raditi ako samo priključe na motor. Mora i kroz dijagnostiku da se uključi ta opcija. Tom prilikom sam takođe update-ovao i firmware koji bi trebao da bolje radi motor, a pri tome da koristi manje struje. Lično to nisam primetio. A, iskreni da budemo, Bosch izbacuje novije firmware verzije jer se tako bori sa svim ovim uređajima koji skidaju ograničenje od 25km/h.
Što se tiče baterije, vrlo je teško naći novu bateriju kod nas. Uglavnom svi prodaju korišćene baterije, a vrlo često se nađu i netestirane. Od takvih "netestiranih" baterija beži jer su u sigurno testirasne i sigurno su neispravne.
ima na yt kako izgleda:


Samo, pretera ga bosch sa zakazivanjem servisa, a i verovatno
bi mogao na 7:00 da zameni kilometrazu da hoce.
Mislim da su novi smart bosch biciklovi jos gori.


Na 7oj minuti prvog video u poslednjem polju stoji ukupan broj pređenih kilometara kako bi serviser mogao da upiše kada će biti potreban sledeći servis. To polje sa ukupnom kilometražom je nepromenljivo. Opet ponavljam da možda grešim i da pređena kilometraža može da se menja, ali opet vas molim da mi to pokažete. Ali da to ne budu pretpostavke, da pričate da verovatno može itd.
Kada dođe vreme za servis, na displayu se pojavljuje mali ključ od kojeg se mnogi uplaše kada kupuju polovan bicikl misleći da nešto nije u redu sa biciklom. Većina prodavaca ni ne zna šta to znači. Inače, preko diganostike i taj servisni interval može da se ugasi.
 
Poslednja izmena:
jasno da je to polje nepromenjivo (bez dozvole boscha), ali 4000km za 6meseci, bokte nijedan e bicikli kod nas nije toliko presao, malo karikiram :)
 
Ko na zapadu koristi bicikl za do/od posla i pređe dnevno 20km, 20 puta u mesecu, i npr. 12 meseci, itekako pređe preko 4.000km za godinu dana.
 
al nadji kod nas u oglasima sa 4000 :)
 
Uberu ih dok još sazrevaju :D

Kada dođe vreme za servis, na displayu se pojavljuje mali ključ od kojeg se mnogi uplaše kada kupuju polovan bicikl misleći da nešto nije u redu sa biciklom. Većina prodavaca ni ne zna šta to znači. Inače, preko diganostike i taj servisni interval može da se ugasi.

Da li bi taj ovlašćeni servis hteo uopšte da servisira second hand bicikl nepoznatog porekla (99.5% bajseva iz oglasa)?
 
Znam da Invicta u ns radi sa električnim biciklima dosta. Ne vidim sto ne bi hteli da servisiraju bicikl, ko da oni znaju oklen tebi biciklo
 
Ja prodao moj segway ninebot e22. Prešao sam ukupno 28km sa njim. Još uvek plaćam rate za njega 🤣 . Vozio sam ga bukvalno 5 puta po par km i jednom do megamarketa i nazad 2x6,5km i to je to, ubačen u kutiju, godinu i po dana bio ispod dečijeg kreveta i pre neki dan oglas i ćao.
Moj promašaj jedan od najvećih u poslednjih 6-7 god. Ko živi u nekoj ravnici (Vojvodina i tako to) može lepo da mu posluži, ali za Kragujevac gde svaki šaban parkira gde mu se digne, piši propalo.
 
Ne vidim da je igde spomenuto, a deluje mi da tek uzima maha: šta mislimo o monocilu/uniciklu, skraćeno EUC?
U poslednje vreme je po evropi ozbiljna diskusija o njima, negde zabranjeni, negde u sivoj zoni. Ja sam sada bacio oko na to malo ozbiljnije i deluje mi kao prava stvar koja je meni potrebna, ima veću brzinu i mnogo veći domet, za naravno mnogo više para od “običnih” trotineta, uz to postoje i modeli sa amortizerima pa ljudi to ozbiljno điraju i u offroad.
Imao li je neko iskustva?
 
Šta se dešava sa vozačem kada situacija zahteva naglo kočenje? 😉
 
Ahahah, vidim da se pominje monocikl. Da li je to ono čudo, bukvalno stojiš na točku koji ti je između nogu. Znam samo jednog čoveka koji je to vozio, kolega iz druge firme. Imao je neki Ninebot Z10, ovaj

Kaže da mu je trebalo mesec i po dana da nauči da krene sa njim. Prešao je sa njim oko 4000km! I onda je shvatio da je to rizično. Svaki dan je išao na posao od Višnjičke Banje do Airport City na Novom Beogradu. Sada vozi trotinet Dualtron Thunder, kada nema gužve subotom ujutru stigne za 15 minuta!
@Splinter99
Inače kupio sam ženi pre nekog vremena MS Neutron N3, ali dragoj se ne sviđa baš da vozi to čudo, radije će da ide autom na posao, iako joj trotinetom treba 20 minuta. Ispada da ga samo ja vozim, i klinja non stop moli da ga vozi.
Imam 100kg bez odeće :D, i po Novom Beogradu i Zemunu može da se vozi. Od Bloka 70 od Piramide do Nove Galenike gde radim (preko puta auto kuće Kole), stignem za 35 minuta. Vozim biciklističkim stazama i trotoarom, i jedan mali deo putem, po neprometnim uličicama u Zemunu, između Prvomajske i Cara Dušana. Mislim da u tom režimu, znači 105 - 106kg na troinetu, uz par uzbrdica i pun gas, ne mogu da izguram više od 15-16km. Do posla imam oko 10km, i ostane mi 30% baterije, tako da ga na poslu napunim.
 
Poslednja izmena:
kako planiras sa tim da se zaustavis usled iznenadne prepreke?

To je najveci problem kod trotineta, a ovde je to neresivo.
Živim u zemlji gde ima puno bici staza i relativno tolerantni vozači pa nije baš toliki problem. Svakako bih nosio opremu
 
Mislite na svoju bezbednost ma sta vozili i u/na cemu se god vozili.

Biciklo je nebezbedno voziti po nasim drumovima a e-trotineti su još nebezbedniji.
Ove formule sto mogu 100kmh da postignu su čisti organ donor prevozno sredstvo.
Užasavam se kad vidim na ulici el. trotinet i bezim od njih kolima ko da oni meni mogu nesto (sem da me oteraju u zatvor) a nisu mi mili ni na trotoaru da ih vidim, pogotovo da projure kraj mene sa svojih 30-40km (oni brzi se ne krecu pesackim stazama, presporo je to za njih :cool: ).
Voziti onaj monocikl bilo kuda sem radi zabave u izolovanom prostoru u kome nece biti u saobracaju i gde ne mogu druge (pesake) povrediti je po mome misljenju cista ludost... (bez ljutnje i zamerke molim).

Ja bi volio da mogu sebi uzeti ono elektricno motorce za inv. kolica al kosta ko neciji auto.
Nisu mnogo jeftiniji ni el. tockovi za inv. kolica...

A da li vama smetaju el. trotineti u saobracaju, bezite li od njih kao ja, da li ih se plasite kao ja ?
 
Nazad
Vrh Dno