Šta je novo?

pfSense / OPNSense - Generalna diskusija, pitanja i saveti.

Da odgovorim sam sebi. Na osnovu svega prilozenog na Unraidu to ne moze. Ukoliko se zeli odredjena IP adresa, mora rucno da se dodaju IP adrese kontejnerima iz VLAN opsega koji se napravi na pfSense i Unaraidu, a moze i DHCP pa da Unraid dododeljuje po redu u opsegu DHCP podesavanja iz pfSensa.

Kako ljudima ide sa ovim. Da li je bilo problema sa flashing coreboot na yanling.
Kakve su sad cene; gde je dobro kupiti.

Nazalost clana @alex303 nesto nema na forumu, ja garantujem da zbog njega i jos nekih clanova ovaj forum i opstaje u zivotu za razliku od mnogih drugi koji umiru polako. Jedino on moze da ti da pravi odgovor na tvoja pitanja. Ja u svoje ime kazem da sam apsolutni pocetnik u ovome, mada sam dosta stvari podesio u pfSensu, medjutim ukoliko iskrsne neki problem nisam siguran da neko ovde moze da ti pomogne. Mozes potraziti i na zvanicnom Netgate forumu pomoc.
Isto tako iz ove teme moze dosta da se nauci. Dosta stvari je pokriveno za neki osnovni rad.

Pozdrav svima, poceo sam da se interesujem za racunarske mreze pa mi je ova tema zapala za oko.
Zeleo bih kuci da instaliram pfSense pa da ucim po malo.
Imam Yettel-ovu optiku, Lenovo mini pc sa I3 8100T ili G4560T (35w TDP).

Da li su mi u startu neophodne dve mrezne kartice? MINI PC ima jedan gigabitni port i wifi karticu, ako se wifi kartica racuna.
Da li je potrebno odmah u startu da instaliram pfSense ili mogu da ga instaliram u Windowsu preko neke VM?

Neka zelja za pocetak mi je da podesim neku vrstu adblockera i eventualno da kontrolisem uredjaje i da ogranicavam njihov protok interneta.

Ajde da probam ja, bar uopsteno da ti odgovorim.
Za pFsense moras da imas najmanje dve mrezne karte, jedna se korisi kao WAN ili ti ulaz a drugi LAN ili ti izlaz.
Sto znaci, u tvom slucaju ti ne treba Yettelov router iz male crne kutije gde ulazi fiber vlakno i izazi mrezni kabl, taj kabl stavis u WAN port pfSensa,