Šta je novo?

Nova Rimac baterija za EV se puni brže nego što sipate gorivo na pumpi

Benchmark

Znamenit
Učlanjen(a)
11.09.2006
Poruke
63,721
Poena
1,385
Rimac-baterija-sa-cvrstim-elektrolitom.webp


Nova Rimac baterija za EV se puni brže nego što sipate gorivo na pumpi​


Rimac je predstavio bateriju sa čvrstim elektrolitom koja se puni od 10% do 80% za samo 6,5 minuta i donosi veliku gustinu energije

Kompletan članak: https://benchmark.rs/vesti/nauka-i-...se-puni-brze-nego-sto-sipate-gorivo-na-pumpi/
 
"Međutim, da bi se u potpunosti iskoristio ovaj potencijal, mreža DC brzih punjača moraće da dostigne veće snage od trenutnih 350 kW koje polako postaju standard." - pisi propalo.

"Hemijski sastav ćelije uključuje: 90% nikla, 5% mangana i 5% kobalta za katodu, dok je anoda u potpunosti od silicijuma." - pravda za litiJum!! :mad:
 
Za punjenje 70kWh (10-80% baterije od 100kWh), za 6.5 minuta, treba punjač od 650kW.
To je 2/3 jednog megavata.

I da ga pune naponom od 1kV, opet treba struja od 650A.
Voleo bih da vidim taj kabel.

Teško da će to biti serijska proizvodnja i mainstream komercijalna upotreba...
 
Ne kontam kako je brze i bolje sipati 70% za 6.5min u vozilu 15x skupljem od vozila gde sipas za 2.5min.
Bolje je u smislu da se to vozilo puni dok stoji parkirano i ne vozi se a sa parkinga kreće napunjen, i samo to vredi više od tvojih 2.5min.

To je samo prezentovana nova tehnologija baterija, koje imaju sposobnost extremno brzog punjenja, a tehnologija baterija će i dalje napredovati...

Totalno masite poentu da će neko uvek i svuda koristiti max brzinu punjenja niti je to potrebno igde osim duž autoputa.

Elektro vozila će se puniti na parkingu kada stoje i ne voze se kao i svako drugo vozilo, oni će samo to vreme korisnije iskoristiti, a na pumpu neće svracati ni na 2.5min

Logika korišćenja klasičnih sus automobila nije primenjiva na elektro vozila i sve se to i dalje razvija i usavršava.
 
Po meni vozilo treba da bude uvek spremno da se odazove na sve, a to elektrovozila ne mogu. Ne koristi se auto samo za idenje na more ili samo do pijace pa se puni dok kuvam. Dosta ljudi upali auto i 20x dnevno, neki i vise. Sto se same energije tice, ne vidim nacin na koji ce se obskrbljivati takva energija za dugogodisnje koriscenje, kao ni sigurnost jer elektroinstalacije pogotovo u zemljama treceg sveta su dzudzubanske i gorece vrlo cesto i punjaci, i ti automobili na njima... Lepse je meni 2.5m na pumpi pa da me ne vidi pumpa 10 dana nego da se vijam s kablovima cim sletim u garage .
 
Ajoj de Litijum !
Moramo izumeti neku nasu bateriju inace cemo jadarit svinjama u korito prosipati.
I nesto bas mocno da bude tipa punis auto direktno sa dalekovoda. A vreme punjenja da bude da ti vrati vreme 1minut nazad.
 
sve je to utopija. Pre svega, nema dovoljno struje za masovnu primenu, ni odgovarajucih elektro mreza. Proizvodnja struje bi trebala da se upetostruci. Baterije u svim dosadasnjim varijantama zauzimau puno prostora, a nisu ni lake ni jeftine i imaju vek trajanja, sto povecava cenu, a plus i reciklaza. Ja moj auto natovarim i pun sa putnicima predjem 1000 km sa jednim rezervoarom, a domet elektricnih prikazuju sa minimalnim opterecenjem i po ravnom terenu.
 
ovo je veliki korak unapred i demonstracija sta ova tehnologija moze, iako naravno nece biti sutra dostupna nama sa plicim dzepom.

a u svakoj temi o EV tu su vozaci koji dnevno prelaze 5000 km i nemaju vremena za punjac.

realnost u srbiji je (nemam podatke, nagadjam) da se predje godisnje mozda oko 20.000 (ne govorim o firmama), sto mu dodje 55 km dnevno.

tako da, ko ima garazu, moze svaku petu noc (i redje) da ostavi auto celu noc da se puni, i imace dovoljno da se vozika i po gradu ili npr relacije BG-NS.

90% vozaca u srbiji sigurno ne vozi relacije vece od 300 km jednom u dva meseca.
 
90% vozaca u Bg nema licnu garazu, sah mat. Verujem da i u svetu nije daleko bolja situacija u Gradovima. Prigradska naselja verovatno imaju, ali cilj je smanjiti emisiju stetnih gasova u jezgrima zagusenja, a ne 50km od centra grada...
 
Po meni vozilo treba da bude uvek spremno da se odazove na sve, a to elektrovozila ne mogu. Ne koristi se auto samo za idenje na more ili samo do pijace pa se puni dok kuvam. Dosta ljudi upali auto i 20x dnevno, neki i vise.
Šta ne mogu?

Da se "upale" 20x dnevno?
Elektro vozila se i ne pale, nema potrebe. To je izraz za motore sa unutrašnjem sagorevanjem gde se pali vatra da bi auto išao😉


sve je to utopija. Pre svega, nema dovoljno struje za masovnu primenu, ni odgovarajucih elektro mreza. Proizvodnja struje bi trebala da se upetostruci. Baterije u svim dosadasnjim varijantama zauzimau puno prostora, a nisu ni lake ni jeftine i imaju vek trajanja, sto povecava cenu, a plus i reciklaza.
U opšte nije utopija okrenite se malo oko sebe.

električnih automobila čak i kod nas ima na svakom koraku.

Pune su ih ulice, i zamislite ne pune se na specijalizovanim punjačima.

a baterije im za sada prelaze više neko klasični motori pošto već ima masa vozila koji su stari po 15 godina.


90% vozaca u Bg nema licnu garazu, sah mat. Verujem da i u svetu nije daleko bolja situacija u Gradovima. Prigradska naselja verovatno imaju, ali cilj je smanjiti emisiju stetnih gasova u jezgrima zagusenja, a ne 50km od centra grada...
Sta će im garaža?

Za punjenje električnog vozila treba samo utičnica (poželjno trofazna) montirana na neki zid ili stub.

Prakticno svaki parking može biti mesto za punjenje, ne mora da se ide na punjač.
 
Poslednja izmena:
ne znam gde ti to setas, ali očigledno ne primećujes koliko ima BMW i3, i VW id3 golfova 7, Pežoa, Renoa, e Corsi...

Nema teorije da u ulici u BG nemas ni jedan električni auto pre će biti da samo nisi obratio pažnju jer te nije zanimalo


Da ne pominjem da i dostavne službe u BG imaju električna dostavna vozila, taxisti takodje, posta, takodje, gradska čistoća itd čak mislim da imamo i par linija električnih buseva
..

Rekao sam Srbija misleći na Beograd, ne znam kako je u ostatku Srbije ali verovatno slično.
 
Ima ih više, ali nije to još uvek neka ozbiljna količina. Jedna meni zanimljiva stvar - već par godina idem na posao istim putem, u isto vreme i viđam iste automobile i zimi bude drastično manji broj starijih električnih automobila na putu. Ne znam da li je razlog smanjen domet ili nešto drugo.
 
Naravno, sve je to još uvek u začetku, ali čak i u ovoj siromašnoj Srbiji ima ih u svakoj ulici u BG ali zajedničko za sve je da se ne pune na specijalizovanim punjač ima kao što ovde većina misli već na svom parking mestu.
Čak ih i u oglasima ima koliko hoćete, što jasno govori da kupuje se i prodaje.

i zimi bude drastično manji broj starijih električnih automobila na putu. Ne znam da li je razlog smanjen domet ili nešto drugo.

Čak i oni sa najslabijim kapacitetom imaju domet bar 100-150km što za svakodnevni comuting je i više nego dovoljan kapacitet, sigurno nije da neće da upale zimi😉

Kod električnih su upadljivo skuplji automobili većeg kapaciteta baterije.
 
Nema teorije da u ulici u BG nemas ni jedan električni auto pre će biti da samo nisi obratio pažnju jer te nije zanimalo
Pa ni u NS ih ima jedan u svakoj ulici, ali to je daleko od neke ozbiljne kolicine koja donosi neku prevagu.
Nadam se i da nece skoro, iskreno, u Srbiji je infrastruktura takva da kada bi dosli do 10% EV kolaps elektromreze bi bio svakodnevnica, o pozarima da ne govorim.
Ne znam da li je razlog smanjen domet ili nešto drugo.
Razlog je da zimi ako upalis grejanje, domet se drasticno smanjuje. Ako ne upalis, znas i sam, stakla magle, hladno je...
Ovo govorim iz iskustva mog druga, u Amsterdamu je vozio dostavno vozilo, novo, mislim da je Nisan. Leti ga puni svaki drugi dan, zimi dva puta dnevno.

Inace da ne bude zabune, nisam protiv EV, meni se svidja ideja da imam takav auto za po gradu, klasican za dalje relacije. Ekologicnost je ista, jedino sto bi gradovi bili manje zagadjeni, sto nije zanemarljivo. Ekonomski necu ni da pominjem, svima je jasno gde zivimo.
 
Jeste li videli neki snimak sudara dva elektricna automobila ?

 
Kad se zapali, sve dobro gori.
Mada je nezgodno ovo sa električnim automobilima, ćelija po ćelija, kao da ima 10 rezervoara.
Plus još jedna stvar, kontam da benzinac sa tipa 5 litara goriva manje pukne nego sa 50 litara, a baterija ima uvek dobar potencijal, da li sa 5% ili 100%.
Možda grešim.
Možda je dizel bezbednije rešenje od svega ostalog.

Da imam kinte, vozio bih neki električni auto u astra klasi, taj format mi je ok za sve moje potrebe, ali da pružam kabal preko terase, to bi bilo trulo, nebezbedno, ružno, naiđe neka budala iskopča ti kabal. I sad iz moje zgrade da svako pruži po kabal, užas bi bio, pored svih ostalih kablova.
I da dodam, nema električnih automobila u svakoj ulici u beogradu, u mojoj okolini mislim da sam video sam 1 BMW, znači u krugu od par kilometara, jeste predgrađe Beograda.
 
Jeste li videli neki snimak sudara dva elektricna automobila ?


Ovo nisu električni automobili vec plinske boce
ali da pružam kabal preko terase, to bi bilo trulo, nebezbedno, ružno, naiđe neka budala iskopča ti kabal. I sad iz moje zgrade da svako pruži po kabal, užas bi bio, pored svih ostalih
Ako već imaš električni auto nećeš pružati kabl kroz prozor već ćeš instalirati svoj punjac.
Naravno sve to ako imaš uslove, ako nemaš nećeš ni razmišljati u tom pravcu.

Kad bude bilo potrebe uslovi će se stvoriti, tj neko će ti već nuditi punjač kao što sada pumpe nude 2 dinara popusta ako imaš njihovu karticu.
I da dodam, nema električnih automobila u svakoj ulici u beogradu, u mojoj okolini mislim da sam video sam 1 BMW, znači u krugu od par kilometara, jeste predgrađe Beograda.
Kod mene ima 3 BMW-a jedan Hyundai (taxista vozi) i jedan id3
Takodje periferija

Ima puno automobila koje ne primećujete da su električni kao što su golf, Smart, corsa ili na pr pezo 208...
 
Poslednja izmena:
"Električni" auto nije isto što i hibrid
 
Ako misliš na mene, ni jednog trenutka nisam ni pomislio na hibrid
 
Ima puno automobila koje ne primećujete da su električni kao što su golf, Smart, corsa ili na pr pezo 208...
e-Golf, e-208 ... su EV vozila. A ne Golf, 208-ca ... kada taksativno navodiš modele onda ih navodi precizno
E-bike i bajs nisu isto. Jedno slovo čini nemerljivu razliku
 
Čak ih i u oglasima ima koliko hoćete, što jasno govori da kupuje se i prodaje.
550 комада укупно наспрам 60 и кусур хиљада фосилних. Чисто да се каже - има их. У Норвешкој је тренутно 15 хиљада оглашених електричних аутомобила.
 
Nije to tako ni lose...
To je 1% u siromašnoj Srbiji gde najjeftiniji električni automobili počinju tek od 12k a prosečna vrednost automobila na ulici daj bože da je 4000.

Kako ti automobili stare i bivaju jeftiniji biće ih sve više jer se ovde voze stari automobili iz Evrope.

Kakav je taj odnos fosilnih i električnih u višestruko bogatijoj Norveškoj?
 
и колико је пала продаја кад су укинули државне подстицаје? била је скоро вест нисам 100% сигуран дал је норвешка, укинули су субвенције и пала продаја дал 70%
 
Kako ti automobili stare i bivaju jeftiniji biće ih sve više jer se ovde voze stari automobili iz Evrope
eh, to je vec druga tema. Mene je iznenadilo da su u Italiji skocile cene polovnim dizelima zbog velike potraznje, a to je zato sto je cela ponuda novih hibridi ili ev.
I ti hibridi su diskutabilni. Razgovarao sam sa vise ljudi koji ih imaju, i sa taksistima jer cesto koristim i taxi zbog parkiranja po centru. Niko nije odusevljen sa njima. I u njima su komandne table pune displeja i elektronike, pa kazu kad crkne neka sitnica nista ne radi.
Po informacijama od prijatelja sa Tajlanda, tamo ima skoro novih polovnjaka koji se prodaju vrlo jeftino jer ne mogu da im otklone neke bagove, ni po fabrickim servisima.
Nedavno sam bio kod autoelektricara za servis klime. Kaze da se kod ovih novih sa led svetlima ne menjaju sijalice, nego ceo far, kako prednji tako i zadnji. Verovatno je malo karikirao, ali rekao je da zadnji cesto kosta i 500e, a prednji i tri puta vise. Pa plati i uzivaj u voznji.

a jedan moj prijatelj ima hibrid metan/benzin. To je tek triper kombinacija, pogotovu kad iz italije ide u inostransvo pa nema metana, a rezervoar za benzim hvata samo 5 litara. A i kad mu stane uzbrdo, ne moze vise da ga upali. VW kao i moj, samo sto je kod mene dizel motor.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno