Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Али опет...Србија је земља "Обор Кнезова"(ко зна порекло тог термина разумеће) и локалних кабадахија на сваком нивоу. Једноставно само такви на свим нивоима, шта да се ради. Увек ће се негде у сервису, на послу, код лекара, у друштву појавити неки "обор-кнез" да ти наплати или ускрати нешто што ти припада.
Ok je sto nisi zadovoljan necim ali nije lepo da se tako javno izrazavas i demonizujes svoju zemlju jer isto to imas i u EU zemljama, samo "nisi u toku".
Npr u Nemackoj (uglavnom) nemac nemca nece dirati jer zna da ovaj zna sva svoja prava i obaveze ali zato kada mu dodje neki stranac koji natuca nemacki... da vidis kako se zesce preveslavaju klijenti. Kolegu kolumbijca koji jedva sastavi prostu prosirenu na nemackom su do te mere veslali da mi je pukao film i otisao u servis na prozivku svih sa sve sefom i pretnjom tuzbe. Da vidis kako je odjednom ostvario sva prava i sve je instant reseno.
Tako da umesto da kudis, poducavaj i pomozi ljudima.
 
Баш у тој ауто-бранши је доста шарено, а проблема има од великих увозника (чувени Møller нпр. који је увек у врху по броју жалби) до локалних препродаваца уваљивача. Далеко мање него у Србији, и далеко транспарентније јер се о томе отворено пише, али довољно људи и овде прођу као боси по трњу што са новим, што са половним аутомобилима.
 
Ako mene pitate najveci problem ovlascenih servisa kod nas je nestrucno osoblje. Primaju klince servisere koji imaju vrlo malo iskustva, svako ko od njih ko malo nauci nesto odmah ide i otvara svoj servis, jer za tu platu niko nece da radi. A jos je gora situacija kada su EV u pitanju.
 
Kolegu kolumbijca koji jedva sastavi prostu prosirenu na nemackom su do te mere veslali da mi je pukao film i otisao u servis na prozivku svih sa sve sefom i pretnjom tuzbe
Nije da izigravam nekog advokata, ali ovo je upravo poenta tog posta. Dok u Nemačkoj (ili Norveškoj) bi čak i taj Kolumbijac što ne zna jezik mogao da ostvari svoja prava kad se upozna sa pravima, za to vreme u Srbiji ni domicilno stanovništvo na maternjem jeziku ne može da ostvari svoje pravo (u ovom konkretnom slučaju kod ovlašćenog servisa koje postupa nasuprot uputstvu proizvođača a na štetu tog istog domicilnog stanovništva).
Ili sam ja nešto propustio? Nemoguće da samo njemu traže godišnji servis, a drugima ne?
 
Ko zna koja su ograničenja u ispunjenje garancije za nova vozila? Koliko znam po zakonu prodavac daje 2 godine garancije, a sve preko toga možda daje proizvođač. Servis nije uslov za garanciju tj. ne mogu, na primer, da te obavežu da moraš servis da radiš kod njih. Možeš i kod nezavisnog servisera.
Ako prozivođač napiše da se servis radi na 2 godine ili 30.000 kilometara, ne sme prodavac da te obaveže da radiš servis svake godine. Ne znam da li se možda se nešto promenilo u zakonu.
 
Ok je sto nisi zadovoljan necim ali nije lepo da se tako javno izrazavas i demonizujes svoju zemlju jer isto to imas i u EU zemljama, samo "nisi u toku".
Npr u Nemackoj (uglavnom) nemac nemca nece dirati jer zna da ovaj zna sva svoja prava i obaveze ali zato kada mu dodje neki stranac koji natuca nemacki... da vidis kako se zesce preveslavaju klijenti. Kolegu kolumbijca koji jedva sastavi prostu prosirenu na nemackom su do te mere veslali da mi je pukao film i otisao u servis na prozivku svih sa sve sefom i pretnjom tuzbe. Da vidis kako je odjednom ostvario sva prava i sve je instant reseno.
Tako da umesto da kudis, poducavaj i pomozi ljudima.
За почетак ајде ми нпр као Немци које помињеш да се медуђсобом држимо заједно. Да превеславамо друге, а не себе саме или своје, а следећи корак да буде да научимо да непревесламо ни друге. Да будемо ето као немци - да Срби - Србима буду приоритет. Ето толико. Гледам како се многи странци(Пољаци, Румуни, Грци, шиптари, "босанци"...) у иностранству држе заједно, ми нисмо ни близу тога. Но није то тема.

Тема је што сам пуно пута чуо сведочанства из прве руке(а и сам искусио) да код званичних предстваништва неке марке код нас не важе исти стандарди као у другим земљама. Најчеће јер наши људи који раде под линцецом дате марке једноставно желе да закину СВОЈЕ земљаке и муштерије за нешто што им припада. Сви то знамо и то је тако.

@ny555 Тако је, браво! Ти си разумео поенту.

@Redmi Није хибрид него ЕV, тај ауто се правио у 3 верзије. EV, Hibrid i Plugin Hibrid.

П.С: Бај д веј, за вас са вишком добре воље и новца, потражите организацију "Срби за Србе".
 
Poslednja izmena:
Da se razumemo, kad ljudi budu mogli da tuže i bez problema dobiju na sudu auto dilere i servise (naravno, ako su u pravu), tada će i tržište biti normalnije.

A i naša svest je takva kakva je, svesno puštamo da nas driblaju.

Za primer pomenuti Hjundai, 2016. godina. Zove me drugar iz veleprodaje delova kome sam rekao da vozim auto na servis. Komotno njega pitaju za diskove i pločice, a meni traže debelo više za "original" komplet.

Poručim iz Engleske preko ebay brembo i prednje i zadnje i diskove i pločice i platim 400e manje nego prednji komplet. Ugradim na drugom mestu.

Nemac bi se žalio do direktora i isterao svoje pravo, ja priznajem da mi je bilo lakše da sam rešim. Možda i treba za sve da se diže prašina.
 
Kod nas je pravosuđe mrtvo, to o čemu pričate je još najmanji problem sa kojim se suočavamo. Štošta bi izgledalo drugačije u ovoj zemlji da je građanin, pre svega, upoznat sa svojim pravima i obavezama, a zatim, da ostvarenje zakonskih i ustavnih prava bude ostvarivo.
 
Jedna opuštena vožnjica.


Jedino što je džabe.

Moram ići na EV Days u NS da vidim šta se nudi.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Bio sam danas. Tužno. Izlagali su predstavnici BYD, Geely, Chery, Ford, Fiat, BMW, Mercedes.
Renault da novom peticom.
Nema Citroena, Peugeota, Opela, VW, Audija, Volvoa, Toyote, Honde, Nissana,...
Ako je i bio neki model ovih proizvodjača, to su lizing kuće ili eksponati firmi koje se bave nečim iz oblasti EV.
Devojke na štandovima ni neznaju koga zatupa firma na čijem su štandu.
Ulaz je besplatan.
 
Ko ne prepozna promene na trzistu i zakasni sa inovacijama, taj propada. A njegovo mesto zauzmu nove kompanije koje su sposobne da se prilagode. Primera je mnogo:

Grunding, Telefunken - giganti koji koji su pravili CRT televizore
Kodak - sta o njima reci, njihov inzenjer je izmislio digitalnu fotografiju, a oni mu se smejali (ko ce, dovraga, zeleti da gleda fotografiju na televizoru!?)
Nokia - tvrdoglavost da usvoje android sistem ih je bas skupo kostala

To naravno ne znaci BMW i Mercedes propasti, ali ni to nije iskljuceno. Tranzicija ka EV je pocela i nece se zaustaviti.
 
I ja bio danas. Može bukvalno da se sve obidje za max pola sata. Moje lično zapažanje je da sam najviše korisnih informacija dobio na Geely štandu. Lik koji je bio tamo je bukvalno imao odgovore na sva moja pitanja. Sve u svemu vredi otići i pogledati. Na primer, danas sam prvi put uživo video BYD Ato 3 i na osnovu fotografija sam mislio da je prostraniji unutra i tek kada sam seo shvatio sam da nije baš tako kako sam mislio.
 
Lynk & Co je za mene najgluplje ime, kad već komentarišemo nazive brendova. Ali vozila im imaju zanimljiv dizajn, onaj SUV i hečbek (čini mi se 02).

Vi koji imate elektrovozila, kako vam djeluje visina poda? Pošto bi trebalo da je, zbog debljine baterije deblji, da li vam pravi neku nelagodu? U smislu položaja nogu pozadi, ugla.
 
Lynk & Co je za mene najgluplje ime, kad već komentarišemo nazive brendova. Ali vozila im imaju zanimljiv dizajn, onaj SUV i hečbek (čini mi se 02).

Vi koji imate elektrovozila, kako vam djeluje visina poda? Pošto bi trebalo da je, zbog debljine baterije deblji, da li vam pravi neku nelagodu? U smislu položaja nogu pozadi, ugla.
Ja sam danas seo u EX 5 i Ato 3 i nisam u opšte primetio neku razliku u odnosu na moj trenutni auto (DS 5), ali je moja žena i za jedan i za drugi auto kukala kako su joj nezgodni (visoki) i da ima problema da sedne.
 
Zanimljivo rešenje ima CH-R plug in. Pod je spolja niži (smanjen klirens) i dno gepeka podignuto, a u kabini nema kompromisa.
 
C-HR i običan je retko odvratan iznutra i krajnje nepraktičan.
 
C-HR i običan je retko odvratan iznutra i krajnje nepraktičan.
C-HR je prvenstveno ženski auto za grad i kraća putovanja. Ne znam šta je nepraktično osim gepeka, ali hibrid je hibrid, 370 umesto 500l prostora za prtljag je danak tome. Praktičnost nadoknađuje niska potrošnja. Ostalo mi je sve ok - kontrolna tabla ima nekoliko skinova, sve novotarije tipa pozicija auta, logovanje vožnji, potrošnje, mobilna aplikacija bla truć. Udobnost iznad proseka, nas 5 se smestimo komforno.
 
Onaj tunel između prednjih sedišta je kriminalan.
 
Vrh Dno