Šta je novo?

Indijci 10 puta sporije sklapaju iPhone nego Kina, Apple ima veliku dilemu o premeštanju proizvodnje

Benchmark

Znamenit
Učlanjen(a)
11.09.2006
Poruke
62,847
Poena
1,385
Proizvodnja-Apple-uredaja.webp


Indijci 10 puta sporije sklapaju iPhone nego Kina, Apple ima veliku dilemu o premeštanju proizvodnje​


Spori napredak u Indiji pokazuje koliko je Apple još daleko od potpune zamene kineskog iPhone proizvodnog sistema

Kompletan članak: https://benchmark.rs/vesti/biznis/i...-ima-veliku-dilemu-o-premestanju-proizvodnje/
 
Ima smisla.
Kina ima radnu snagu celu deceniju treniranu za ovo - naravno da je zaposleni koji je sklapao iPhone-ove hiljadama sati, deset puta efikasniji od novozaposlenog.

Čudi me da nije i više.

4-5 godina treninga i doći će to na manje-više isti nivo, ukoliko prepreke nisu strukturalne prirode - nekompatibilna kultura i način rada ili sl.

U tom slučaju, možda i nikad neće moći da zamene Kinu.
 
Cena je visoka:Kineski natalitet rapidno opada, jer je velik udeo zenske radne snage u industriji potrosacke elektronike.Ali, eto Jabuka ostaje...
 
све док има људи за бацање, ајфон царује !
 
Kina odavno nije jeftina radna snaga, već je centar proizvodnje svih mogućih i nemogućih komponenata i delova, od najmanjih šrafića i dihtung gumica, preko svih mogućih poluprovodničkih komponenata od mikro do makro, a onda još i beskonačno fleksibilne promene svake od tih komponenata po specifičnom zahtevu klijenta, u količinama od 100 komada, do 100 milona komada, pa onda na kraju i konkurencije među njima samima, po izboru naručioca od koga će šta uzeti...

To su ti toliko spominjani lanci snabdevanja.
Kina je to usavršila do neviđenih razmera, i tu im sada niko ne može parirati.
Japan i Korea su tu negde, ali gube trku...

Sad nedavno mi Šveđani pričali koliko je lako u Kini napraviti bilo šta, bilo kako, sa kvalitetom i osobinama tačno po zahtevu kvaliteta, od trash pijačnih drangulija, do komponenata kvaliteta potrebnog za nuklearna postrojenja.

Može to još po neko, još po negde i tek po nešto.
Ali toliku koncentraciju on-demand proizvodnje bilo čega na jednom mestu, ima samo Kina.

Slažem se da to ne ide u dobrom smeru, da treba da se promeni, i da tako nešto treba diverzifikovati na veća područja.
Ali teško će to ići.
 
такође река Ганг решава непотребне трошкове саране ...
 
Ima smisla.
Kina ima radnu snagu celu deceniju treniranu za ovo - naravno da je zaposleni koji je sklapao iPhone-ove hiljadama sati, deset puta efikasniji od novozaposlenog.

Čudi me da nije i više.

4-5 godina treninga i doći će to na manje-više isti nivo, ukoliko prepreke nisu strukturalne prirode - nekompatibilna kultura i način rada ili sl.

U tom slučaju, možda i nikad neće moći da zamene Kinu.
Ma dzaba i trening. Indijci su poznati kao lenja narod, uvek bili i ostali.
Na moju zalost prinudjen sam da radim sa nekima od njih koji su u mojoj industriji preko 10,15,20, godina, imaju iskustva ali dzabe, lenjost je lenjost
 
Kinezi, Japanci i Koreanci su svet za sebe. Zaista niko ne moze da im parira, tu disciplinu i odnos prema poslu mislim da niko u svetu nema.
 
Moram da priznam da sam sticajem okolnosti 10 godina morao da saradjujem sa Indijskim radnicima, zaista tesko onom ko je primoran na tako nesto jer je sve stvar do njihovog mentaliteta. Kinezi su uvek bili vredni i radni a poticu iz slicnih ekonomskih uslova kao i Indijci tako da tu nema opravdanja.
 
Mozda su čuli i za onu priču što su u Indiji iz jedne fabrike ukrali preko stotinu motora.
Ne sećam se brenda, ljudi pokrenuli istragu mislili ds prevoznici kradu. Otkrilo se da je veliki broj radnika fabrike bio uključen. Bog te, gori su od nas 😂😂😂
 
Kinezi su jednostavno disciplinovan i radan narod, kultura stara par milenijuma. Koji god sistem da je u pitanju, oni će da budu efikasni i efektivni, plus, ima ih mnogo.
Bese i jedan brkati tamo 30ih godina 20.veka, koji je pokazao da su i Nemci radni... batina stvarno oradni ljude 😎
Kinezi nemaju izbora... kad vidis takav sistem (996) nemas problema kada otkace "neradnika" koji bi da radi kao Nemac danas.

Kad vidis da se svi vade kao u Indiji, nemas zivaca da otkacujes nekoga ko lose radi, jer onda niko nece ostati.

Kakav radan/neradan narod.. to ne postoji. Postoji samo trenutno stanje.
 
Moj jako dobar drugar je unajmio nekih <10 indijaca fizikalaca da mu sljakaju u radionici, neko dno kace ekipa. A i on hteo da okusi cari full robovlasnika. Uglavnom posle god dana ih je sve najurio jer su krali vise nego nasi. A od kuce koji im je dao da zive su napravili opium den.
On smatra da je do religije i sad hoce da dovede budiste ali ce to ici tesko.
 
Dva glavna razloga su mentalitet naroda i lanac snabdevanja. Kinezi su nedostižni i po mentalitetu i po lancu snabdevanja.
 
Bese i jedan brkati tamo 30ih godina 20.veka, koji je pokazao da su i Nemci radni... batina stvarno oradni ljude 😎
Kinezi nemaju izbora... kad vidis takav sistem (996) nemas problema kada otkace "neradnika" koji bi da radi kao Nemac danas.

Kad vidis da se svi vade kao u Indiji, nemas zivaca da otkacujes nekoga ko lose radi, jer onda niko nece ostati.

Kakav radan/neradan narod.. to ne postoji. Postoji samo trenutno stanje.
Postoji nešto što se zove tradicija, a ona je u slučaju kineza (ali i indijaca) stara nekoliko milenijuma…tradicija rada, a u drugom slučaju tradicija nerada.
I to se ne menja tek tako.
Kinezi su kroz sve moguće civilizacijske promene i društvena uređenja gajili tradiciju rada, a indijcima ni britanski korbač nije pomogao da budu disciplinovani i radni (imaš i njihove potomke širom sveta, pa i kod nas, pa reci jesu li disciplinovani i radni).
 
u februaru sam kupio chery tigo i fabricki je dosao sa greskom migavci softwerski je problem bio ovlasceni servis je na sve moguce nacine pokusao kineze da natera da im daju pristup racunaru da bi oni mogli da cackaju ubedjivali su kineze da ne mogu da nameste sta treba da bi kinezi mogli iz kine da se povezu na vozilo , na kraju su kinezi pobedili poslali su svog coveka koji je povezao automobil da kineski inzenjeri udju u racunar automobila i srede problem. kinezi su dostigli zavidan nivo u proizvodnji svega.
 
Izvini, malo skrećem sa teme.
Koj model si kupio i sa kojim motorom?
Gledam 4Pro i MG ZS. Oba imaju iste motore,1.5 benzinac.
Prodavci nazu 8L u gradu, na netu kažu ide i do 12L.
Koj je tvoj motor i koliko troši? Grad, i otvoreni put tj autoput i medjugradska vožnja?
Generalno da li si zadovoljan?
 
Dva glavna razloga su mentalitet naroda i lanac snabdevanja. Kinezi su nedostižni i po mentalitetu i po lancu snabdevanja.
Da si nekad radio sa Kinezima znao bi da nema gorih poslodavaca od njih, tesko onome ko ima posla s njima. Gaze svoje i druge do krvi, nije ni u Srbiji bolje.
 
Žmigavac a namiguje se ženama.
 
Nazad
Vrh Dno