Šta je novo?

E-uprava Republike Srbije

Uradio sam factory reset na telefonu, i sad mi ne radi consentid. Imao sam backup ID-a, ali ga ConsentId izgleda ne prihvata, ali nista ne prikaze, nikakvu poruku o gresci, samo me vrati na prethodni meni. Backup je iz 2023. A imam jos jedan iz 2022, ni on ne radi. Da li je to problem, sto su backup-i stari, za novu verziju ConsentId-a?
Dobio sam mejl da mi je stiglo resenje o porezu za 2025. u esanduce, pa mi zato treba.
Vidim ja da cu morati opet u postu.
 
E sanduče može da se otvori i sa najnižim oblikom autentifikacije tj.korisničkim imenom i šifrom, ne treba za to ConsentID.
 
A i sertifikat iz ConsentId backup-a može da se doda u certificate storage na Windows i Android uređajima pa da se pri login na eID sajt bira opcije za login putem sertifikata pa umesto onog iz čipa LK se bira (i podvali) onaj iz ConsentId backup-a 😁😁

Ja se stalno tako logujem jer me smara da kucam gl*pi PIN za ConsentId aplikaciju.
 
Човече, нисам знао за те форе, хвала вам!
 
Preporuka je da ima bilo kakav (barem osnovni) pin, password ili biometrijska zastita na telefonu ili racunaru gde je instaliran sertifikat na taj nacin.
 
Dva pitanja glede ConsentID:
1. Da li je moguće imati na jednom telefonu CID za dve osobe? Neko kloniranje aplikacije, ili dual profil, ili...
2. Ne uspevam da dodam sertifikat iz CID na Android telefon, verzija A15. Javlja da je password pogrešan, iako je sigurno tačan - prošao je bez problema na Win računaru. Vidim po internetu da je bio neki problem sa verzijama enkripcije, ali koliko sam shvatio, to je bilo pre nekoliko verzija Androida. Ima li neko neki hint?
Pozdrav
 
meni je prosao backup sa Iphona na Android,bez problema. Testiraj sifru u notes aplikaciji ili tako negde,gde je vidis sta ce iskucati.
 
Ma šifra je ispravna, uključeno mi je prikazivanje znakova tokom unosa, a i probao sam sve varijante više puta. Čak sam pravio i backup-ove sa različitim šiframa, za slučaj da neki specijalni znak pravi problem. Ali neće...
Pozdrav
 
Ne uspevam da dodam sertifikat iz CID na Android telefon, verzija A15. Javlja da je password pogrešan, iako je sigurno tačan - prošao je bez problema na Win računaru.
Uzmi sad to iz Windows cert store exportuj (kao pfx/PKCS#12) i taj novi fajl dodaj na Android i trebalo bi da radi.
Isti problem sam imao na Android 14 Šljamsungu sa fajlom koji je kreirala ConsentId aplikacija.
 
Uzmi sad to iz Windows cert store exportuj (kao pfx/PKCS#12) i taj novi fajl dodaj na Android i trebalo bi da radi.
Isti problem sam imao na Android 14 Šljamsungu sa fajlom koji je kreirala ConsentId aplikacija.
Zahvaljujem - to je to... Isto Samsung u pitanju.
Vidim ja, stići ćeš ti brzo do gajbe piva, crna, mlaka...
Pozdrav
 
Nemoj samo prvo da stigne do bana umesto do piva. 😅
Posalji mu to pivo dok je tu. :D
 
Da, to sam mislio. Bezveze sam se zbunio. Izvršio sam uplatu bez problema. Podešavanje lokacije zaista nie potrebno.

Da. Rešio sam tako. Na jen, dva, tri... pplatio preko QR koda. poz
Jel se vidi negde u eupravi da su im legle pare, kad se plati na ovaj način? I pre i nakon uplate zahtev je bez ovih detalja...
1748885944136.png

PS jel nosite neki dokaz uplate u papiru ili ipak oni to vide u sistemu?
 
@Mare U MUP-u službenici vide sve kreirane uplatnice i njihov status u sistemu eplati, jednostavno ukucaju tvoj JMBG i vide sve uplate. A mogu i da odštampaju potvrdu o uplati ako to žele.
 
OK to sam i očekivao, ali bi bilo lepo da i mi kao korisnici imamo neki info da nešto nismo pogrešili.
 
Da li neko zna kako se menja prezime u eID-u, konkretno u aplikaciji Potpis u klaudu? Uspeo sam da promenim ženino prezime u sekciji Moj nalog na eUpravi, ali u Moj eID je i dalje stoji devojačko prezime i stara adresa prebivališta (koja je promenjena pre više od 6 meseci), a u aplikaciji Potpis u klaudu takođe i dalje potpisuje sa devojačkim prezimenom
 
OK to sam i očekivao, ali bi bilo lepo da i mi kao korisnici imamo neki info da nešto nismo pogrešili.
Koliko razumem, odbijaju se neispravne uplate, tj. vraćaju pošiljaocu, pa ne bi trebalo da bude frke ako plaćaš ličnim računom. Ne znam, međutim, šta bi se desilo ako bi došlo do greške prilikom plaćanja u pošti ili menjačnici (iako su šanse za to minimalne), a i šta se npr. dešava ako slučajno omašiš JMBG, tj. generišeš ispravnu uplatnicu, ali ne za sebe.

Da li neko zna kako se menja prezime u eID-u, konkretno u aplikaciji Potpis u klaudu?
Najpametnije je pisati im, vrlo brzo odgovaraju. Ja sam im povodom problema sa promenom korisničkom imena (mejla) pisao preko kontakt forme i odgovorili su mi za pola sata. Čini se da bi i to mogli brzo da reše, budući da podaci samo nisu sinhronizovani.
 
@damra Ne menjaš ti eID podatke, već euprava vuče podatke iz baze MUP-a, matične službe.... Da li je bila u MUP-u i promenila prezima i adresu i izdata joj je nova lična karta sa noviim prezimenom i adresom? Ako jeste onda im baza nije sinhronizovala podatke sa MUP-om, pa im piši na mail.
 
Jel uspeva neko da otkaže termin koji je prethodno zakazao na eUprava?

Uputstva koja nalazim pominju moje aktivnosti, tamo jesu svi termini, ali nemam opciju da otkažem bilo šta, samo pregled i štampa podsetnika?
 
14.05. sam imao termin za novu licnu kartu, i totalno sam zaboravio, a uplatio sam preko e-uprava odmah na keca.
LK je istekla 27.05., kada sam (hvala Yettelu sto me je obavestio da ne mogu da vise ne mogu da raspolazem sredstvima sa svog racuna) skontao da sam totalno zaboravio da 14. maja sam trebao da se pojavim u MUP-u.
Da li mi te uplate od ranije i dalje vaze? Zakazao sam novi termin na 23.06.
 
Naravno da važe. To bi bilo kao da si pre elektrnskog bankarstva uplatio u pošti jedan dan i da taj dan moraš sve oda dradiš 😃
 
@srkiller Uplata ti važi sve dok je ne iskoristiš, ne podneseš zahtev za povraćaj novca, ili dok ne poskupe takse pa je ne možeš iskoristiti.
@Mare Ima i tamo i otkazuješ termin sve do 24 sata pre, ako je prošao taj rok onda ne možeš.
 
Da li vi dobijate potvrdu da je termin zakazan odmah ili se čeka neko vreme? Konkretno mi se desilo da sam sebi za LK zakazao termin, dobio onaj prvobitni mejl ali ne i SMS - to sam prevideo i otišao u dogovoreno vreme, međutim nisu me tamo videli. Srećom, gužve bez, pa sam svejedno završio.

Međutim, sada za bebu zakazujem termin za pasoš, tu me već po ovim vrućinama brine da opet neće biti potvrđen termin i da ćemo poljubiti vrata. Na eupravi stoji status "dostavljen u rad".
 
@baltam0s Šta će ti sms ili bilo kakva povrda? Na svom nalogu vidiš da li imaš zakazan termin u "moje aktvinosti". Da nisi možda otišao u pogrešnu stanicu ili zakazao ako je BGD u pitanju?I imaju na umu da službenici uvek mogu da otkažu termin.
 
Ja bih sa bebom otišao u jutarnji termin, bez zakazivanja, primiće vas preko reda.
 
  • Like
Reagovanja: iOS
Ovo je tačno i upravo jedino normalno i moralno ispravno 😃
 
Nazad
Vrh Dno