Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Nisam se mozda dobro izrazio, ne bih fizicki selio samo brojilo, nego bi npr "vezao" za neko drugo garazno mesto gde bi premestio punjac. Brojilo se nalazi u ormanu, gde su i sva ostala u zgradi.
 
У том случају нема препрека. Само ће се доводни кабл од постојећег бројила заменити и поставити до тог новог места и то је то.
 
Jasno, samo me zanima kako to izgleda sa pravne strane i sa strane EDB? Da li mogu sam prikljucak da prodam zasebno od parking mesta, obzirom da je osnov sticanja prikljucka kupovina bas tog parking mesta?
 
Nije bas prava tema za to pitanje, pa ne znam koliko ces ovde dobiti precizan odgovor. Ali meni nije jasno da neko pravi posebno brojilo za garazu.. Sve sto treba jeste da dovede jedan kabl do razvodnih ormana, i da se taj kabl prikljuci za brojilo od stana kojem to garazno mesto bude pripalo.
 
A šta ako kupac/vlasnik parking mesta nema stan u zgradi već je kupio samo parking mesto?
Pozdrav
 
Nije bas prava tema za to pitanje, pa ne znam koliko ces ovde dobiti precizan odgovor. Ali meni nije jasno da neko pravi posebno brojilo za garazu.. Sve sto treba jeste da dovede jedan kabl do razvodnih ormana, i da se taj kabl prikljuci za brojilo od stana kojem to garazno mesto bude pripalo.
Postoji odredjeni broj "dedicated" parking mesta za ev vozila, zato su posebna brojila.
 
Jasno, samo me zanima kako to izgleda sa pravne strane i sa strane EDB? Da li mogu sam prikljucak da prodam zasebno od parking mesta, obzirom da je osnov sticanja prikljucka kupovina bas tog parking mesta?

Ovo kako si napisao, meni to parking mesto zvuči kao zasebna nekretnina, kao zaseban stan. Ako prodaš stan, ne nosiš svoje brojilo sa sobom, već se na istom menja vlasnik, a ti na novoj lokaciji tražiš drugo brojilo.

Ako su dedicated mesta, verovatno su do njih dovučene odgovarajuće strujne instalacije i na njima postoje brojila.
 
U pravu je PJ, moj prijatelj je imao takvu situaciju, hteo je da proda svoje EV parking mesto ali da zadrzi to brojilo koje je hteo da prebaci na regularno mesto koje je imalo bolji polozaj i bilo je pojedinacno, izmedju dva zida, milina... I pored svih veza i cimanja nije uspeo da prebaci jer je brojilo bilo vezano za EV parking mesto koje se vodilo kao posed pa je na kraju odustao i prodao obicno jer mu je jedno bilo viska...
 
Moja situacija je slicna, ostaje mi samo da se nadam da ce tokom godina popustiti malo ta poslovna politika eps-a i da cu moci to mesto da prodam zasebno, a da vezem za drugo struju. Hvala
 
Odavno je BYD postao ozbiljan igrač u svetu proizvođača baterija, al nema šale sa njima ni kao proizvođač automobila
 
Кинези су неупоредиво лепши од Тесле што се мене тиче и по ентеријеру а сада и по екстеријеру. Цена им је неупоредиво мања, и када је не би рушили са порезима било би то дупло мање. Једноставно је, нико не може да се такмичи са Кином и прошло је оно време када је синоним за Кину била јефтина лоша роба. Треба им скинути капу.
 
Мени баш супротно. Живим у земљи која има најелектрификованији возни парк и висок економски стандард у просеку, где се сваке године купује много нових аутомобила, па се свашта може видети уживо на улицама и, уз мало среће, и пробати. Дизајн код тих кинеских марки баш и није јача страна, мада се поправља како време одмиче.
Лично не могу да прихватим да је дизајн „неупоредиво лепши“. Можда је теби лепши, али тврдити да је неупоредиво лепши или било шта близу тога је мало превише.
 
Dizajne je krajnje subjektivna kategorija.
Meni su Tesle u proseku ružnjikave. Svedeni, sterilni, enterijer mi je super.

Ali većina ovih koje vidjam po Beogradu, nemam pojma koji su model, spolja izgledaju mi baš smešno. Ajde da kažem, nepoželjno.

Fakat da su Kinezi (Azijati generalno) operisani od dizajna tj imaju potpuno drugačiji ukus od Evropljana, ali sada postoji toliko brendova i modela (više nego telefona?!), a dosta modela dizjaniraju internacionalni studiji, pa se za svakog nadje nešto.

Meni su Geely automobili u proseku prijatni za oko. Unutra im zameram bespotrebnu piano plastiku, ali i enterijer mi je sasvim OK.
 
Управо то говорим, Кинези су оперисани од дизајна али једноставно прихватају ЕУ стандард и иду ка бољем дизајну. Све је то субјективно, мени је Тесла катастрофа и споља и изнутра и једноставно не бих могао да се возим ни да нуди гаранцију 10 година има пуњење од мегавата и домет од 1000км. То је све ствар укуса. Али Кинези заиста грабе напред и то јако.
 
Мало си ми милитантно - екстреман. Рећи да је Тесла катастрофа — то заиста до сада нигде нисам чуо. Постоје људи који из различитих разлога не подржавају Илона Маска, али врло ретко ће неко рећи да је дизајн његових аутомобила лош. Модел Highland Performance, који је поделио овај момак из Француске — назвати то катастрофом је претерано. Извини, али то звучи неозбиљно.
Bеома леп аутомоби: линије су елегантне, стил је модеран и сведен, све је естетски усклађено. Нема унутрашњости у браон кожи са ромбоидним шарама — дизајн је чист и промишљен. Наравно, може се десити да некоме субјективно не прија, али назвати га катастрофом је заиста претерано.
Претражи на Google-у "Tesla S Plaid" и погледај фотографије — то је тренутно један од најлепших аутомобила у продаји. Чак и на кинеском тржишту, које има огромну домаћу конкуренцију, људи све више бирају нови модел Y уместо других кинеских аутомобила.
 
Ljudi da li neko vozi Teslu od vas? Da li radi premium connectivity ili nema sanse za Srbiju?
 
Возим ја X и имам Premium connectivity. Имам бесплатан који је дошао са купљеним аутом, али не живим у Србији, не знам како је то код нас.
 
Мало си ми милитантно - екстреман. Рећи да је Тесла катастрофа — то заиста до сада нигде нисам чуо. Постоје људи који из различитих разлога не подржавају Илона Маска, али врло ретко ће неко рећи да је дизајн његових аутомобила лош. Модел Highland Performance, који је поделио овај момак из Француске — назвати то катастрофом је претерано. Извини, али то звучи неозбиљно.
Bеома леп аутомоби: линије су елегантне, стил је модеран и сведен, све је естетски усклађено. Нема унутрашњости у браон кожи са ромбоидним шарама — дизајн је чист и промишљен. Наравно, може се десити да некоме субјективно не прија, али назвати га катастрофом је заиста претерано.
Претражи на Google-у "Tesla S Plaid" и погледај фотографије — то је тренутно један од најлепших аутомобила у продаји. Чак и на кинеском тржишту, које има огромну домаћу конкуренцију, људи све више бирају нови модел Y уместо других кинеских аутомобила.
Возиш Теслу и субјективан си. Ја око себе имам људе који имају електричне аутомобиле. Тројицу. Ни један није хтео Теслу због изгледа. Ја четврти. Возе Ауди, Волво и Порше. Жао ми је али све и један Тесла је мени ПРЕРУЖАН. И никада у животу до сада нисам чуо да је некоме Тесла леп.
 
@swedja Prosto se krećeš u takvim krugovima ljudi, sličan ukus za automobile je ili uzorak ili posledica vašeg druženja. Nema potrebe to ovde dalje potencirati.

@Dautovic guglao sam "Tesla S Plaid", fino izgleda. Da sam 20 godina mlađi, poželeo bih da vozim auto koji tako izgleda, ali pošto nisam, ostajem pri "fino izgleda" :)
Svakako najlepši Tesla model koji sam do sada video.
 
Naravno, samo što je suprotna strana malo manje ekstremna u izražavanju svojih stavova. I bez upotrebe velikih slova, izmišljanja novih reči za opis izgleda, ne insistira da "nikad u životu nisam čuo da"... Pa šta god.

Evo upravo je čuo, pa opet nikad u životu nije čuo.

Ja bih se u ovoj temi ipak zadržao na tehničkim detaljima o vozilima, jer sam čitajući istu pročitao dosta interesantnih stvari o nečemu sa čime nemam iskustva, a pre ili kasnije neizbežno postaje deo mog života.
 
Naravno, samo što je suprotna strana malo manje ekstremna u izražavanju svojih stavova. I bez upotrebe velikih slova, izmišljanja novih reči za opis izgleda, ne insistira da "nikad u životu nisam čuo da"... Pa šta god.

Evo upravo je čuo, pa opet nikad u životu nije čuo.

Ja bih se u ovoj temi ipak zadržao na tehničkim detaljima o vozilima, jer sam čitajući istu pročitao dosta interesantnih stvari o nečemu sa čime nemam iskustva, a pre ili kasnije neizbežno postaje deo mog života.
Изгледа да не знаш да читаш, написао сам "до сада". Али добро, човек прочита оно што жели да прочита. :)

Лепота је субјективна и то је то. Тесла је код нас још увек нека врста статусног симбола и то је тако. Углавном заказао сам тест вожњу Sealion 7 модела некако па идем то да пробам.
 
Ćao,
Imam nekoliko pitanja
Postoji li besplatni punjač na relaciji između Zlatibora i Čačka? Znam da ih na Zlatiboru ima ispred Lidla i na još par mjesta.

Ima li brzog punjača u Čačku?

Radi li nekom aplikacija MyOpel u Srbiji?
 
Postoje dva punjaca u Preljini na ulazu u Cacak, 40kw i 50kw snage ali se placaju. Na pola puta do Zlatibora, u Lucanima postoji neki punjac 30kw koji se takodje placa.

Za pretragu punjaca po meni najbolja aplikacija je PlugShare.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Изгледа да не знаш да читаш, написао сам "до сада". Али добро, човек прочита оно што жели да прочита. :)

Лепота је субјективна и то је то. Тесла је код нас још увек нека врста статусног симбола и то је тако. Углавном заказао сам тест вожњу Sealion 7 модела некако па идем то да пробам.
Ако је теби сваки Тесла „ПРЕРУЖАН“ и ако идеш на тест вожњу тог Sealion 7 с намером да га купиш, нема шта ти и ја више да причамо о дизајну. Боље да не гушимо тему и да један другом више не пишемо о томе.


За све друге који су се укључили у тему дизајна — постоји она стара поштапалица „о укусима не треба расправљати“, и то је сасвим у реду, али важи само до одређене мере. На пример, ако причамо о физичкој лепоти — лепу девојку ће многи приметити. У друштву са више жена или девојака, већина ће знати која је најлепша, чак и ако то не желе да признају или јавно кажу.
Јуче је поред мене прошао Tesla 3 Highland Performance у истој боји коју има овај момак што је качио слике. СВИ на улици су се окренули за аутом, лепо време сунце, боја дошла до изражаја, свеже исполиран...сви су се окретали.
Тако је и с аутомобилима — великој већини се нешто свиђа, и то је једноставно тако. Али, у реду је и да пуније и мање лепе девојке нађу свог пара — и њима треба љубав. :)
Али то не значи да је та пуначка и ”ружњикава” девојка лепша од оне коју већина сматра лепом (али шминка помаже 😂 сви па и ја смо приметили да та ружњикава кинескиња изгледа све боље). Како се каже — лепота је у оку посматрача, али постоје одређене ”норме и идеалне пропорције” из којих кинески дизајн често испада.
 
Poslednja izmena:
Јуче је поред мене прошао Tesla 3 Highland Performance у истој боји коју има овај момак што је качио слике. СВИ на улици су се окренули за аутом
O boze...
Daj prestanite vise sa glupostima, dok vas lepo molim...
 
У чему је проблем, које глупости?
Гомила људи стоји на паркингу чекају децу из школе да изађу и ја са њима, улази на паркинг ауто и одлази полако у страну и сви несвесно окрећу главе за њим. Шта је проблем ту?! Можда би се окретали и за Sealion 7 😁
 
Poslednja izmena:
Ne znam gde zivis i u kakvoj sredini da se svi okrecu za Teslom.
Kod mene se eventualno okrecu besni ljudi kada turiraju i navlace do 100 u 30 kmh zonama (koje su uglavnom u centrima gradova) Ferrari, McLaren, Lambo, Porsche itd a to rade bas da bi privukli paznju jer ih niko ne rezonuje 2% kakve god da je boje.
A Tesla statusni simbol ne bih ni komentarisao...
Tako da batalite se vise ubedjivanja sta je kome lepo jer je tema EV a ne "Meni najlepsi auto".
 
Аха, сад разумем твоју реакцију. ”Окретање” овде и код нас су два различита појма.
То је било несвесно окретање, боље речено праћење погледом док су ћаскали међусобно, пролази низак спортски ауто у тој боји иделано исполиран. Та боја је стварно нешто посебно још по сунчаном дану, нисам видео такву нијансу црвене нигде, стварно прелеп лак и боја.

Тесла 3 свакако ценом нити било чим другим није статусни симбол како ти кажеш, глупо је то и дискутовати. То је ”народски” ауто, замишљен за радничку класу са Запада до двоје деце. Па то је ауто од 30К еура на на горе. Друга је ствар што брише патос са многим ”супер аутомобилима”, то су већ неке друге категорије и теме.

Други је то менталитет него наш, овде људи и који возе неке јаке моторцикле, Ферарије итд, не показују то на тај вулгарни начин као код нас.
Овде 80% људи имају iPhone jер им годи, а не као статусни симбол па ставе на сто у кафићу, другачије је све то и тешко објаснити. Тесла 3 није захвална за ”ку*чење” по кафићима, нема кључ него картицу пластичну :)
 
Da se vratimo na temu.
Citam sada statistiku za Nemacku, zakljucno sa 1 februarom 2025:
Trenutno je u opticaju 1,65 miliona EV na 160.000 javnih punjaca.
Prosek cene brzog punjenja na osnovu aplikacija (posto retko ko placa direkt vec se ide preko kartica i aplikacija raznih provajdera i energetskih firmi sa pogodnostima) je 13 eura na 100 km voznje, kucno punjenje se procenjuje na 7 eura na 100 km.
Sto ispada da zbog trenutnih abnormalnih cena struje u Nemackoj, u mom slucaju voznja na benzincu je 40% jeftinija nego da vozam EV i punim na javnim punjacima jer nemam mogucnost kucnog punjenja.
To je totalni apsurd....
 
Nazad
Vrh Dno