Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Buraz, 150+ keka za zadnje svetlo...
Dovoljno da je vidljiv vozačima, ne mora i bićima iz susedne galaksije.
 
nije zbog toga, vec zbog radara
 
vredi svakog eura
 
za vizuelno ga povezes sa bike computer (moze bilo koji) imam wahoo bolt

zvucno je dovoljno
 
Varia svetlo je brutalno. Bljeska ubija. Bolje od bilo cega sto sam video na bajsevima.
Vecinom svetla imaju brdo malih dioda, dok varia ima jedan hi power.
Razlika je kao pravi blic na fotoaparatu i svetlo na telefonu.
Ima kopija, ja koristim magene. Radar je ok, bas lepo radi, ali svetlo je prosek, daleko od lošeg, ali ne briljira.
 
Misliš ispao iz kamiona :D
U zdravlje da ga arčiš 👍
 
Varia svetlo je brutalno. Bljeska ubija. Bolje od bilo cega sto sam video na bajsevima.
Vecinom svetla imaju brdo malih dioda, dok varia ima jedan hi power.
Razlika je kao pravi blic na fotoaparatu i svetlo na telefonu.
Ima kopija, ja koristim magene. Radar je ok, bas lepo radi, ali svetlo je prosek, daleko od lošeg, ali ne briljira.
cela ideja sa varia radarom je odlicna, i kinezi su uveliko poceli da kopiraju i prave jeftinije verzije (nisam probao)

meni tu jedino smeta briga o bateriji jer je to jos jedna baterija o kojoj moram voditi racuna, i sve te litijum baterije se prebrzo trose ako iole vise vozite.
Pa se sve svodi da vozimo i punimo baterije, a ako baterija bude prazna bude jako los osecaj, jer smo svi navikli da vozimo sa tim.
 
cela ideja sa varia radarom je odlicna, i kinezi su uveliko poceli da kopiraju i prave jeftinije verzije (nisam probao)

meni tu jedino smeta briga o bateriji jer je to jos jedna baterija o kojoj moram voditi racuna, i sve te litijum baterije se prebrzo trose ako iole vise vozite.
Pa se sve svodi da vozimo i punimo baterije, a ako baterija bude prazna bude jako los osecaj, jer smo svi navikli da vozimo sa tim.
Na magene je baterija solidna. Tokom perioda kada vozim aktivno, traje po nedelju dana. Ali me izdala kada mi je najviše treba.
Popeo se na avalu, zapričao sa nekim random ljudima gore i vraćao se po mraku. Prednje nisam imao jer nisam mislio da će trebati, zadnje se ugasilo, a ja u crnom kompletu. Kao ninja, totalno nevidljiv. Mesečina slaba, a i da nije, tamo na avali sve pod drvećem. Ja takav mrak nisam doživeo, da se put ne prepoznaje kuda ide i da 1m ispred sebe ne vidim.
Bilo par automobila i onda malo na kvar neću da se sklonim da vozim pod njihovim farovima, a malo jurim za njihovim zadnjim svetlima. Jedna krivina me iznenadila i zaustavio sam se na zemlji pored puta.
Isto tako preko resnika u povratku preko onog novog puta, tamo neosvetljeno, trubili mi svi redom.
Sada imam ritual da punim garmin, mini pumpu, 2 svetla, telefon i nosim malu eksternu bateriju.
 
ja imam u torbici mala knog backup svetla :)
 
Uzeo sam ovaj bajs. Bukvalno deluje da je negde zaboravljen pri transportu do prodavnice. I izgled, i prvi osećaj.
Videćemo dalje (y)
Imaću još dva brda pitanja, pa me bacite na ignore, na vreme 😂

Kupio kod istog prodavca. Zaista nov bicikl. Ubedio sam sebe da je skinut sa osiguranja, lakše spavam, jer sam ga platio 30% manje nego nov u EU.

ja imam u torbici mala knog backup svetla :)
Nedavno sam imao vožnju za koju sam računao da će biti 7h, sa sve pauzama, ali je izašla na skoro 12h. Sreća, pa su neki klinci u grupi imali Powerbank, da dopunim telefon.

Sada imam Powerbank od 200 grama, zauzima mesta kao četiri Bonžite, a mogu sve uređaje da dopunim.

Varia mi je u planu, ali koliko trenutno vozim, za sada me je sramota da je stavim 🫣
 
Ajde sramota... Šta je to, jedan par Hoke, a pređe ihaaaaj! 😂
 
Za sve one koji zaboravljaju da pune baterije za garmin, variu, di2, powermetar, ili ne podmazuju lance, ne pumpaju gume... Imate ProBikeGarage aplikaciju. Definišite delove i gedžete koje imate, podesite servisni interval za svaki deo (po pređenom kilometru ili po satima vožnje, danima...). Povežete sa Stavom da automatski prati vožnje i ne mislite.
Aplikacija prati sve i dobijete podsetnike kada da punite baterije, kada da podmazujete lanac, menjate delove koji imaju rok trajanja... Jedino možda zvuči glupo da se punjenje baterije vodi kao servis, ali radi posao.
 

Prilozi

  • Screenshot_2025-03-28-21-17-43-918_com.probikegarage.app.jpg
    Screenshot_2025-03-28-21-17-43-918_com.probikegarage.app.jpg
    71.7 KB · Pregleda: 37
  • Screenshot_2025-03-28-21-17-32-451_com.probikegarage.app.jpg
    Screenshot_2025-03-28-21-17-32-451_com.probikegarage.app.jpg
    70.3 KB · Pregleda: 37
OooK, ajmo još jednom, kratka škola za nas novajlije u svetu "naprednog" biciklizma. Gledam screen shot i pomislih "Lanac mazati na 200km?" 😱

Na MTB sam nekad davno prskao Teflon sprej. Čime bi trebalo da održavam lanac? Pošto je već sabio značajno preko tih 200km.
 
Evo, šta su odavno ljudi na ovoj temi pisali, u vezi podmazivanja. Počni odavde, pročitaj i sledeću stranu.
 
Da ne bih i treći put pitao - Podmazivanje lanca - da sumiramo:

@cisco koristi Squirt chain lube, ali to zahteva da se odmasti lanac i da se ne masti više nego samo squirt.

@bakara koristi Teflon sprej, ali pazi da ne isprska nešto oko lanca. Naprska, provuče lanac kroz krpu, pa opet naprska.

@illidan je otišao korak dalje kod čišćenja, ali nije napisao čime podmazuje - najbolje je skinuti lanac, uzeti ulstrasonicnu kadicu, sipati brake cleaner i pustiti da kadica odradi svoje, vratiti lanac i podmazati

@r!sc! Za lanac koristi Teterol, za podmazivanje lanca na motornoj testeri, a dao je predlog i za druge delove - Za lanac koristim Testerol koji razblažim uljanim razređivačem. Za odmašćivanje brejk kliner ili alkohol 96%. PTFE sprej je isto super, njega, pored lanca, možeš za podmazivanje menjača. Za navoje Famol HT montažna mast, za pogon i nable Famol FOR 2. Axel sgrasso je isto odličan za odmašćivanje.

@telep čisti lanac CIF-om, ali nije napisao čime ga podmazuje. - Ja poprskam lanac sa cifom, polijem toplom vodom i prebrisem lanac. Naravno odrzavanje zavisi i od toga kakav lubrikant koristite. Ulja i teflon malo teze to ipak mora lepo da se oriba

Jedino oko čega smo se složili, WD-40 nije za podmazivanje, bez obzira što ga neki koriste. Sve ostalo je od slučaja do slučaja.
 
glas za @bakara posto je najzgodnije uz napomenu da sam ja ipak amater, pa nek bude pola glasa 😂 (weld tf2 ali ne sprej vec tečnost pa otkapam par kapi na lanac na kaseti zavrtim lanac i tako 2-3 puta)
Ranije sam povremeno skidao lanac pa ga ostavim da se odmasti u benzin, ali me u zadnje vreme mrzi, eventualno provučem kroz krpu lanac bez skidanja.

mozes dodati i pola glasa od moje supruge: ja nikada ne podmazuje lanac posto prska 🤣
 
Poslednja izmena:
Mislim da teflon mora pred svaku voznju da se stavlja.
Ja imam weldtite ceramic. Povremeno ocistim i nanesem malo ulja i picim po mesec dana na tome. Zavisi i koliko vozis i po kakvim uslovima. Negde se lako isprasnjavi i nahvata se svasta.
Pogledam na sta mi lici lanac, pipnem da vidim da li je masno i teraj dalje.
 
Evo malo više detalja za squirt:
Prvo, prešao sam zato što mi je sprej bio previše prljav. Ne lanac, nego pod terase posle podmazivanja. Plus, paziti da sprej ne dospe na diskove mi je bilo smaranje. Podmazivanje squirtom radim u sobi, na parketu.
Kad se tek krene sa squirtom, lanac je malo bučniji, treba nekoliko podmazivanja da vosak zaista prodre do rolnica i zavuče se svuda gde treba. Alternativa je da se prvo podmazivanje odradi tako što se lanac uroni u tečni vosak (ima na YT recepta za to), ali meni je i to previše maltretiranja. Prvih nekoliko podmazivanja radim češće, bukvalno nakon svake ili svake druge vožnje.
Vosak (i squirt) generalno ne podnosi vodu. Posle kiše je obavezno podmazivanje. Kad je suvo podmazujem na 200-250km. Recimo, prešao sam 180km od poslednjeg podmazivanja, ako planiram vožnju od 50km, podmazaću posle te vožnje, a ako planiram 100km, onda ću pre. Ako se ne podmazuje, na nekih 300-400 km krene da se čuje.
Pre podmazivanja prebrišem lanac vlažnim maramicama. Ne brišem "dok maramica ne ostane bela), samo skinem prljavštinu koja se vidi (3-5 maramica potrošim). Zatim na svaku rolnicu po kap squirta, malo izvrtim lanac i ostavim bez brisanja. Kažu da bi ga trebalo prebrisati posle sat vremena, ali ja to ne radim. Celo podmazivanje traje par minuta. Na svakih 3-4 hiljade km očistim pogon, kasetu, zadnji menjač jer se skupi voska izmešanog sa prljavštinom.
Na prethodnom biciklu, 9sp lanac je trajao 11 hiljada km i prodao sam bicikl poznaniku, on je prešao još par hiljada pre zamene. Na sadašnjem biciklu su prethodna dva 11sp lanca trajala po 10k i mogli su još, ali sam ih zamenio, da ne razmišljam. Treći je stavljen nedavno. Kaseta (prešla 15k) i pogon (21k) nisu menjani niti ima potrebe.
 
Kakva ti je situacija sa temperaturama oko 0°C? Ja sam preko zime prestao da koristim squirt jer se lanac definitvo čuo više nego recimo sa običnim uljem za lanac (neko Sonax sam koristio).
 
Nisam primetio, ali baš baš retko vozim na tim temperaturama.
 
Ja na početku sezone prvo malo isprskam WD-om pa kasnije skinem i operem kojim god sredstvom imam tad. Podmazujem nekim jeftinim uljem za menjače, koristim četkicu za zube za podmazivanje. Kasnije po potrebi prebrišem/podmažem, ne skidam više.
 
Meni se čini OK tehnika staviti spojnicu na lanac, skineš ga, u posudu sa Axel Sgrasso, (da li treba posle ispiranje u vodi?), sušenje, pa podmazivanje? Teflon sprej, i paziti da ne prska gde ne treba? OK, ne skidati lanac u svrhu pranja svaki put, već primenjivati @bakara tehniku spej/krpa/sprej?

Usput: za GRX 2x11, jel ok ova spojnica? Ne piše single use, jel to znači da je predviđena za otvaranje više puta? Ako ne ta, može preporuka za neku drugu?
 

Prilozi

  • spojnica x11.jpg
    spojnica x11.jpg
    106.5 KB · Pregleda: 29
Tovatna mast, krpa da lepo razmaže i skine višak i zaboravlim kad sam je stavio. MTB i trekking
Kakvih svaka 200km, kakve kiše i blato, kakvi bakrači ... Mnogo ste ualjeni i ti vaši bicikli svileni :)
 
kako tovatna mast za lanac? :rolleyes:

Mozda se nekom cini da lanac ide samo pravolinijski ali nije tako, on ima svoje okrugle rotirajuce delove, i bas oni se najvise trose.
Ne moze mast da udje u rotirajuce rolnice i pinove zato se koristi ulje jer ono zalazi izmedju rotirajucih delova.

i ono sto kazu "isteg`o se lanac" je pogresno, to je tzv narodni izraz
lanac se zapravo ne isteze, niti ga neko svojom snagom moze istegnuti.

Kako se habaju pinovi i rolnice od prasine koja sadrzi pesak on ih bukvalno polira, struze i tanji, i lanac povecava svoj korak.
Ista vazi i za lancani razvod za motorna vozila (samo tu nema prasine), jer mnogi misle da se lanac ne trosi i nikada ne menja.

Onaj alat za merenje duzine lanca, zapravo meri korak lanca,
tj razmak izmedju zupcanika se povecava i onda pocinje da jede lancanik jer pocinje da se penje po zubima i tako ih trosi.

Tako da u sustini nije toliko bitno da lanac bude cist koliko je bitno da lanac ne bude suv i nepodmazan kako bi se smanjilo trenje.

Eto nadam se da je razumeo koga zanima podmazivanje lanca,
a koga ne zanima, njemu ce biti moje objasnjenje konfuzno.
 
Nazad
Vrh Dno