Šta je novo?

Yettel.bank ex Mobi Banka (2024)

Ne vidim baš neku posebnu prednost takvog načina otvaranja računa ako na kraju balade opet moraš da odeš u neku poslovnicu da još nešto potpišeš. Sama procedura je bezbolna i to je najmanji problem u celoj priči. Nedavno mi je žena otvorila račun u OTP banci koji je zaista bio "full online" sa odmah dostupnim digitalnim karticama i fizičkom verzijom kartice koja je stigla za 5 radnih dana.
Zanimljivo je kako i na koji način OTP uspeva odmah da "kapariše" brojeve kartice kao i da obezbedi da fizičke verzije kartice stignu tako brzo (ako se ne varam sve kartice radi Zavod za izradu novčanica ?).

Ono što ne valja kod OTP je što je moguće otvoriti deviznu štednju online samo sa nekom smešnom a vista kamatom dok prava ponuda čeka samo u filijali. AIK je tu daleko praktičniji i nudi praktično iste uslove kao u filijali ( uz ograničenje da možeš maksimalno 5100 EUR da oročiš po jednoj partiji). Otvaranje štednog računa je jedna žestoko smaračka procedura i često čovek i odustane od čitave akcije zbog neke smešne kamate naročito kad glavnica nije dovoljno velika.

Obrni okreni dolazim do zaključka da ne postoji još uvek ta jedna banka koja ima sve što je potrebno. Tako sam i zaključio iščitavajuči ovu temu desetinama stranica unazad- kombinacija računa u dve različite banke je dobitna kombinacija.
 
Odeš jednom u poslovnicu i više nikad ne kročiš u banku. Za mene svakako mnogo bolje rešenje nego da svako malo moraš da čekaš u redovima po bankama i za bolje pakete računa plaćaš mesečno održavanje kao postpaid tarifu za mobilni. Zato sam prvo imao račun u MTS banci (koji sam zatvorio u međuvremenu), pa onda otvorio iRačun u Raiffeisenu i na kraju uzeo Progresiv 5+ (danas Bank Max) sa prijemom zarade u Mobi banci (danas Yettel Bank). Sve to isto dobiješ bez gubljenja vremena po bankama, bez ikakve naknade.
 
Ne znam sto to toliko opterecuje ljude iskreno, odes jednom bukvalno.

Non stop se ide za neke leve stvari na druga mesta ali je ovo naprasno ogroman problem.

Los kurs u menjacnici, ovo za prenesi na sve brojeve a ne samo na yettel brojeve itd itd su validni razlozi a otvaranje racuna bas i ne kapiram.
 
Ja sam 2014. otvorio račun, ne sećam se kako ali nikada nisam ni išao u poslovnice...
 
Zanimljivo je kako i na koji način OTP uspeva odmah da "kapariše" brojeve kartice kao i da obezbedi da fizičke verzije kartice stignu tako brzo (ako se ne varam sve kartice radi Zavod za izradu novčanica ?).
Postoji nešto što se zove in-house personalizacija, za šta imaju licencu, isto kao što je ima i Rajfajzen, te oni takođe za iRačun odmah izdaju digitalne kartice, a plastične su sa drugim brojevima posebno. Dina beskontaktna se sada čeka preko ZIN, a ranije je i ona brže išla, dok je bila Mobi banka, stizala je kroz 5 dana.
 
Jel za običnu transakciju po nalogu građana nije dovoljan samo broj računa i ime osobe kojoj šaljem novac? Uporno mi traži mesto i adresu ili ja negde grešim?
 
Napisi bar mesto, bilo sta, na kraju dana nebitno je osim ako se nekad bude osporavala transakcija a i tad je diskutabilno bitan podatak.
 
Jel za običnu transakciju po nalogu građana nije dovoljan samo broj računa i ime osobe kojoj šaljem novac? Uporno mi traži mesto i adresu ili ja negde grešim?

Staviš mesto i pod adresu opet mesto, ako ne znaš adresu.

Los kurs u menjacnici, ovo za prenesi na sve brojeve a ne samo na yettel brojeve itd itd su validni razlozi a otvaranje racuna bas i ne kapiram.

Pa čak i taj kurs (1,5 RSD od srednjeg), u Raiffeisenu je još mnogo lošiji (3 RSD od srednjeg), a ne vidim da se neko žali za Raiffeisen oko kursa kao u Yettelu. Svakako ga izbegavam, menjam u menjačnici, kad god imam priliku. U menjačnici dobijem bolji kurs nego u aplikaciji bilo koje banke. Što se tiče Prenesi, opet malo čudna priča. Neki se žale što im je broj računa isti kao broj telefona, a onda drugi (ili isti) se žale što nema Prenesi, gde se daje broj telefona umesto računa. Meni iskreno ne pravi razliku. Uvek preko broja računa za manje od minut mogu nekome da uplatim novac bez provizije.
 
Poslednja izmena:
U oktobru prošle godine otvorio sam Lite račun u poslovnici koja NEMA bankarskog savetnika. Vreme, 10min.
Na Max paket prešao preko app pre neki dan i odmah mi bio dostupan bez odlaska u pos. i bilo kakvog potpisivanja novog ugovora. Sad čekam Masrter karticu čija je izrada krenula odmah pri prelasku na Max. i vidim je u app.
 
I ja je gledam u app već skoro mesec dana, a danas sam dobio mejl da je uskoro očekujem.
 
U oktobru prošle godine otvorio sam Lite račun u poslovnici koja NEMA bankarskog savetnika.
Evo, ja sam danas opet bio u maloj lokalnoj poslovnici i devojke koje rade su mi rekle da niko od zaposlenih tu nije bankarski savetnik (niti je ikad bio), iako na sajtu nekim čudom piše da ima. Drugim rečima, ipak sam i ja potvrdio otvaranje računa na običnom Yettelovom računaru, a ličnu kartu mi je očitala obična Yettelova radnica. I ove koje su danas bile su mišljenja da je to slučaj u svakoj radnji. Dodatna zanimljivost je i da oni nisu zvanično Yettel. Lokal jeste brendiran tako, ali pravno lice koje stoji iza toga zapravo je neki Yettelov partner, što nekako poslovnici daje niži rang.

i sad citam benefite za koje je sluzbenica insistirala da ih slikam
Na istom mestu sam danas podneo zahtev za Bank MAX sa benefinitima koji su predstavljeni slikom koju je Moskri postavio. Nisu mi, doduše, dati u papirnom formatu, samo usmeno. Rečeno mi je da nema nikakvih skrivenih uslova u smislu da mora da se ima postpejd ugovor sa Yettelom kao operaterom i slično, sve je tačno kao sa priložene slike. Ne znam jedino kako taj zahtev tačno funkcioniše – koji mu je rok obrade, može li da bude odbijen i slično – pošto sam po aplikaciji i dalje Bank Lite, samim tim i dalje imam proviziju od 50 din za plaćanja, a ni MasterCard nije iniciran. Biću, doduše, za pola sata opet blizu prodavnice, pa ću svratiti da dopitam ako ne bude gužva.
 
  • Like
Reagovanja: uji
A mogao si prelaz na Max jednim klikom u app bez cimanja...
No ako već ideš u poslovnicu a imaš još neku uslugu kod Yettela pitaj ih onda za nagradu od 10meseci po 500d. kao novom korisniku Max paketa
 
Odbijeno mi devizno plaćanje. Prvo su skinuli iznos i proviziju, pa su zatim vratili. Interesantno je da aplikacija ne zna da dva minusa daju plus, pa tako za transakcije vraćanja novca piše
--12.34 (tačna cifra je nebitna, naravno).
Obrazac deviznog plaćanja ne umem da iskoristim sa mobilnog, a na računaru ne ume da zapamti svrhu plaćanja i iz nekog razloga mu je podrazumevano da se koristi dinarski račun za devizna plaćanja...
Mislim da aplikaciji baš nedostaje "prijavi grešku" dugme.
 
A mogao si prelaz na Max jednim klikom u app bez cimanja...
No ako već ideš u poslovnicu a imaš još neku uslugu kod Yettela pitaj ih onda za nagradu od 10meseci po 500d. kao novom korisniku Max paketa
Zato sam i išao zapravo, u tome i jeste suština: Bank MAX sa benefinitima koji su predstavljeni slikom koju je Moskri postavio. To samo u poslovnici i mogu da ponude (čuo sam čak da su nekima preko kontakt centra tvrdili da to ni ne postoji), mada su mi rekli da ne moram da imam ništa sa Yettelom kao operaterom. Nego ostalo je malo nejasno kome to tačno nude, jer zvanično može da se dobije samo promocija od 3 meseca, a ovih 3+7 je skriveno. I onda sam juče potvrdio da mogu da ponude svakom ko dođe u poslovnicu, pa sam zato javio ovde da bi se znalo.

I dalje se, inače, ništa ne dešava u novoj aplikaciji, ali imate jedan pokušaj da pogodite gde se može naći relevantna dokumentacija... Pogodili ste, u staroj Mobijevog aplikaciji. 🤣 Tu se zahtev nalazi kako u prijavama ("Promena tarifnog paketa"), tako i u dokumentima ("Benefit izjava 10 x 500 rsd", to je upravo ono što je Moskri postavio), a status prijave je "u odobrenju". Stavljam u prilog kako to izgleda.

I dalje ne znam kad ću tačno (i ako) biti prebačen, ali devojka iz poslovnice mi je rekla da bi očekivala 1. april, dok u zahtevu piše da je aktivacija počev od dana potpisivanja. 🤷‍♂️ Tako da slobodno neka se javi neko ako već ima iskustva sa ovim prebacivanjem uz benefit. Pretpostavljam da to koči, jer sam čuo da je klasično prebacivanje sada instant. Pitanje je i šta se dešava sa novim korisnicima, koji tek otvaraju račun. Smešno bi mi bilo da i oni čekaju, a da usput nemaju ništa.

Interesantno je da aplikacija ne zna da dva minusa daju plus
Takve su im refundacije pre knjiženja. Preći će u plus kad se proknjiži. Isto važi za uplate na bankomatu. Makar nema problema sa računanjem. Mobi sve pre knjiženja shvata kao minus. Ako bi na bankomatu uplatio npr. 10.000 dinara, a zatim ih prebacio npr. na štednju, u staroj Mobijevoj aplikaciji bi pisalo da ti je tekući račun u minusu od 20.000 dinara, jer bi obe transakcije računao kao odlive.
 

Prilozi

  • izjava.png
    izjava.png
    20.1 KB · Pregleda: 47
  • prijava.png
    prijava.png
    19.9 KB · Pregleda: 47
Meni je u poslovnici rečeno da je benefit rezervisan za one koji imaju neku uslugu kod Yettel provajdera. Ja sam se prijavio za Bankmax u okviru one promocije 3 meseca besplatno međutim odmah sam prebacio platu u Yettel.
 
Ima smisla, iskreno, budući da u benefit izjavi piše sledeće: Potpisivanjem ovog Zahteva dajem saglasnost Yettel Bank ad Beograd i Yettel doo Beograd da u svrhu provere ispunjenosti uslova i realizacije benefita koji su predmet ovog Zahteva razmene podatke o mom jedinstvenom matičnom broju (JMBG) i tome da li zadovoljavam uslove za aktivaciju benfita [sic]. Ima tu nečega, ali ne znam tačno čega, jer se uslovi van osnovnih (prenos plate ili samostalna uplata uz pet kartičnih transakcija) u samom tekstu ne pominju. Bilo je i ranije priče da su davali takve benefite svima, čak i automatski (ni ne kažu ti, samo primetiš da ti je uplaćeno 500 din), pa sad šta je tačno aktuelno, ko će znati.
 
Danas je tačno mesec dana kako sam otvorio račun i tek danas sam dobio poruku da su mi kartice izrađene i da su poslate. A ja svaki dan otvaram sanduče u nadi da ću ih zateći, jer rekoše da stižu za nedelju-dve.
 
Kad sam u poslovnici tražio benefit rečeno mi da može samo ako imam još neku Yetel uslugu iako mi na četu pre toga rekli da ne mora. Ja iz poslovnice okrenem kontakt centar i oni kažu - ne treba!? Dam telefon savetniku banke i posle kraće provere iz Centa mi kažu da ipak NE može i da su to skoro promenili a da čak ni oni, eto, nisu znali....
Tako da razmišljam da uzmem jedan pri paid broj i da vidim da li onda imam pravo na taj benefit
 
Danas je tačno mesec dana kako sam otvorio račun i tek danas sam dobio poruku da su mi kartice izrađene i da su poslate. A ja svaki dan otvaram sanduče u nadi da ću ih zateći, jer rekoše da stižu za nedelju-dve.
I meni nisu izradili kartice mesec dana od otvaranja računa. Pozvao sam kontakt centar i zapretio da ću, ako za 7 dana ne primim kartice, ugasiti račun. Posle 3 sata stiže mi poruka da su kartice izrađene i poslate na adresu...
 
Za mene je najveći problem što ni u mobilnoj ni u web aplikaciji nije moguće izdati nalog za plaćanje sa valutom u budućnosti - na dan dospeća računa (ne odnosi se na račune na klik). Iako ova opcija postoji, dugme je neaktivno, a kao datum plaćanja pojavljuje se isti dan. Od tehničke podrške sam dobio "standardni" odgovor, da rade na unapređenju sistema.
Koliko ja znam, ovo je standardna opcija kod svih drugih banaka.
 
Trajni nalog ti ne zavrsava posao?
Ne koristim trajne naloge, dešava se da izdavaoci računa "pogreše" i fakturišu više nego treba. Zbog toga ne želim da račun ide na plaćanje dok ga ne proverim.

Nalog za plaćanje sa valutom u budućnosti je elementarna funkcija i bez nje je ceo proces online plaćanja bitno degradiran.
 
Ok, za tvoj nacin upotrebe definitivno ne zavrsava.

Probao sam i kod sebe i takodje ne radi, to je vec debilan problem koji bi morali da eskaliraju i rese sto pre
 
Kad sam u poslovnici tražio benefit rečeno mi da može samo ako imam još neku Yetel uslugu iako mi na četu pre toga rekli da ne mora. Ja iz poslovnice okrenem kontakt centar i oni kažu - ne treba!? Dam telefon savetniku banke i posle kraće provere iz Centa mi kažu da ipak NE može i da su to skoro promenili a da čak ni oni, eto, nisu znali....
Tako da razmišljam da uzmem jedan pri paid broj i da vidim da li onda imam pravo na taj benefit
Malopre sam i ja zvao kol centar, rekli su da nema nikakvih uslova, samo se ode u njihovu "filijalu", spomene benefit , i dobija se narednih 10m po 500din
 
Još jedna u nizu anomalija ove tranzicije - postalo je nemoguće zatvoriti dozvoljeni minus.
Svratio sam u ekspozituru u Airport City-ju - službenica me gleda kao da sam se juče stvorio na zemlji. "Što niste pokušali preko stare aplikacije Mobi banke, pod opcijom Zatvaranje računa?" Bih ja vrlo rado, ali tamo nema ničega: u starom webu, u odeljku za zatvaranje računa stoje opcije za zatvaranje svega ostalog, samo ne opcija za gašenje minusa. (Pritom, na toj opciji insistiraju i službenica, i agentkinja čet podrške, iako sam drugoj već na samom startu napomenuo da tu opciju jednostavno nemam.)
Da stvar bude još grđa, službenica u sistemu ni ne vidi da ja uopšte imam dozvoljeni minus. Oči joj ispale kada je videla da kod mene u aplikaciji stoji uredno stanje sa sve dozvoljenim prekoračenjem.
Epilog priče je bio taj da sam morao rukom u slobodnoj formi da napišem i potpišem zahtev za gašenje minusa, jer, eto, "imamo tehničku grešku, pa ne možemo drugačije".

Da ne pričamo o tome da su na moj prigovor, kada su samo nestale liste najčešćih primalaca onomad, odgovorili samo da su "zbog poslednjeg ažuriranja aplikacije, usled tehičke greške, pobrisane liste nekim korisnicima, i da ih je nažalost nemoguće povratiti". Nešto ne vidim da su se udostojili, ako već nisu mogli da predvide takvu grešku, da makar retroaktivno obaveste korisnike šta se desilo sa podacima - jer, ako je to nepovratno otišlo, šta je sledeće što može isto tako da ode?

Svašta sam istolerisao otkako su počeli sa tranzicijom u Yettel banku, ali mislim da ćemo pre doživeti da ugasim sve što imam kod njih, nego što će oni završiti tu tranziciju (kako treba).
 
I meni nisu izradili kartice mesec dana od otvaranja računa. Pozvao sam kontakt centar i zapretio da ću, ako za 7 dana ne primim kartice, ugasiti račun. Posle 3 sata stiže mi poruka da su kartice izrađene i poslate na adresu...
Samo da su rekli čeka se 45 dana, da znam. Ovako, bzvz. Ali u moru svih problema, čuj mene izazova, trebalo je da očekujem tako nešto.
 
Nije to bilo nista bolje ni ranije, kad sam otvarao racun u Telenor banci ganjali smo se skoro 4 meseci oko kartica... Te izgube je, te stigne ta izgubljena ali blokirana je, te kasni izrada te ovo te ono...
 
Da li se na bankmax racunu naplacuje neka provizija pri kupovini na Aliexpressu?
Vec neko vreme primecujem da mi na racunu s vremena na vreme nedostaje po 20+ dinara.
Jedino sto po nekada kupujem na Aliexpressu ali kada kupim onda zapisem stanje na racunu i posle nekog vremena mi nedostaje 20+ dinara sa racuna.
Naravno kada odem u transakcije tih 20+ dinara se ne vidi da su negde otisle samo na stanju se vidi da nedostaje.
 
Vrh Dno