Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Zaigr'o se.

Slow-Selling Nevera Is A Sales Flop Because Rich People Want ICE Supercars, Mate Rimac Says
  • Mate Rimac says wealthy buyers want anolog, combustion-powered supercars and hypercars, not EVs
  • Croatian firm has only delivered 50 of the 150 Neveras it planned to build
  • Rimac says Bugatti will continue as ICE brand
Vinyl records, fully mechanical wristwatches and now ICE-powered hypercars: three examples of how supposedly obsolete tech has fought back against the newer, more technically advanced, but less soulful mediums that were supposed to replace them. This week Rimac’s CEO admitted that sales of the firm’s $2 million Nevera hypercar have failed to meet expectations because buyers want a more analog, fuel-guzzling experience.
 
Vratio Bugati u igru, šta se zaigrao? Nevera mu je za CV, potpuno nebitno da li će prodati 5, 50 ili 150. Glavna stvar koju rade je svaki vid autsorsa za velike kompanije poput BMW, ako pričamo o kompaniji koju je stvorio, ne ovu drugu koju vodi.

Prvi put je prodao sve Bugatije (od 4M€) koji još uvek ni ne postoje, i to su ga u Cro napravili od nule. Svi do sad su u nekoj relaciji bili sa nekim od prethodnih modela. :)
 
Ne spinuj, moj post se odnosi na Neveru i sa tim modelom se ''zaigrao''. Sigurno mu nije bio plan samo da popunjava CV, ali (sasvim očekivano) bogate kupce takav model ne zanima.
 
Ali opet na planeti će biti 150 dovoljno bogatih koji žele da imaju ovakav automobil u posedu.
Verovatno je zbog izvora finansiranja pik na saradnji sa velikim proizvođačima i sam Bugati, dok proizvodnja automobila pod sopstvenim brendom to u ovom momentu nije (ne kažem da ne radi ništa, ali resursi su alocirani na finansijski važnije projekte). Ne može čovek da se razvuče na 100 strana.
 
Rimac je potpuno holivudska priča. Čovek ima 36 godina, net worth 3billion-a dolara, početak i bukvalno iz garaže, a nije nikoga ni pokrao :). Recimo da se "obogatio" na najbogatijima, ne kao ostali na sirotinji.
Što se Nevere tiče, ukapirao je na vreme, da bogati kupac razumljivo hoće Bugati i sl, a ne nešto "made in Croatia", to i ističe svakom prilikom. I ove Bugatije što prave moraju da pošalju u Francusku, jer kupci žele tradiciju. Da piše "made in France".
 
Poslednja izmena:
Bio sam Kini (Guangzhou); tamo su velika većina električna vozila. Mopedi kojih ima u ogromnom broju su svi električni. Nije mi baš jasno gde ih pune, jer na ulicama nisam viđao nešto mnogo punjača, tek ponegde neki.
Malo mi čudno bilo prvog dana; u gradu gužva, a nema buke :) Tek poneki građevinski kamion napravi buku.
GAC je jedan od proizvođača kojih najviše ima na ulicama. Nikad nisam čuo, a Wikipedia kaže da je peti po veličini u Kini.
Kod nas što viđam su uglavnom mala (besmislena) e-vozila, a tamo ima masa i limuzina i SUV e-vozila.
 
Guangzhou je bogat grad i ima svega, meni su tad vise zapeli za oko Toyota modeli kojih nema u EU i skupa eskort pratnja.
 
Šta se dešava sa električnim Fijatima u Kragujevcu?
 
Dva posta iznad tvog su slike, a imaš i pre toga postove.
 
Bio sam Kini (Guangzhou); tamo su velika većina električna vozila. Mopedi kojih ima u ogromnom broju su svi električni. Nije mi baš jasno gde ih pune, jer na ulicama nisam viđao nešto mnogo punjača, tek ponegde neki.
Malo mi čudno bilo prvog dana; u gradu gužva, a nema buke :) Tek poneki građevinski kamion napravi buku.
GAC je jedan od proizvođača kojih najviše ima na ulicama. Nikad nisam čuo, a Wikipedia kaže da je peti po veličini u Kini.
Kod nas što viđam su uglavnom mala (besmislena) e-vozila, a tamo ima masa i limuzina i SUV e-vozila.
Jedan kolega je skoro bio na Bauma sajmu u Sangaju, kaze da se Kina dosta promenila sto se tice vozila u odnosu na pre 6 godina kada je bio zadnji put. Kaze da gotovo vise ne mozes da vidis auto zapadne proizvodnje na ulici, vecinom su kineski proizvodjaci, i to za vecinu nikad nismo culi. Isto kao ti kaze da vecina vozi elektricna vozila.
 
"vec nekoliko"? Znaci jos nista od serijske proizvodnje?
U Francuskoj i Holandiji je navodno krenulo narucivanje. U Francuskoj slabija verzija RED kosta 24900 bez subvencija. Subvencija im je 7000e, bonus staro za novo jos 2500e. Tako da se prodaje za 15400-17900.
 
"vec nekoliko"? Znaci jos nista od serijske proizvodnje?
U Francuskoj i Holandiji je navodno krenulo narucivanje. U Francuskoj slabija verzija RED kosta 24900 bez subvencija. Subvencija im je 7000e, bonus staro za novo jos 2500e. Tako da se prodaje za 15400-17900.
To je bio odgovor vezan za Citroena. Panda trenutno ide oko 15 dnevno. Zapošljavanje je u šestoj brzini, verujem da će od februara da se krene u neke cifre tipa 50-ak dnevno da se uhodavaju novi radnici. IMG_4266.jpeg
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Kaze da gotovo vise ne mozes da vidis auto zapadne proizvodnje na ulici, vecinom su kineski proizvodjaci, i to za vecinu nikad nismo culi. Isto kao ti kaze da vecina vozi elektricna vozila.

Jest da je offtopic, ali da dodam...

Prošle godine sam proveo neko vreme u Čileu.
Gro novih automobila su kineski. Ovo što voze od pre, vozila starija od 5-6-8 godina, kao i one lepljivom trakom krpljene šklopocije, sve to jesu dobrim delom japanci i korejanci, ali ima i evropskih brendova.

Ali ovo sada što su novi automobili tamo, bar 2/3 su kinezi.
A procenat novijih vozila sada uopšte nije tako mali.

Ostalo (novo) je pomalo USA (lože se na one američke truck-ove), tu i tamo po koji japanac i koreanac.
Evropski NI JEDAN, sem vrlo retki premijum modeli Range Rovera, Mercedesa i BMW (to tamo u bogatim delovima Santijaga).

U Africi je slična priča. Evropskih tamo nikada nije nešto ni bilo, ali kinezi su potisnuli Toyotu, Nissan i Hyndai koji su definitivno dominirali do pre samo 5-6 godina.
 
Poslednja izmena:
To jeste logično. Bar ako pričamo o električnim vozilima.
Ukoliko je izbor da se za oko 20k eura može kupiti npr. GAC AION S Max ili za malo više novca onaj Fiat Panda / Citroen e-C3, izbor je sasvim lak i logičan.
U Evropi, zbog posebno nametnutih taksi, ljudi se nateraju da bacaju novac na ta besmislena vozila kao što su Panda ili e-C3.
 
Poslednja izmena:
Jednako kao što su u Kini ljudi prinudjeni da bacaju pare na kinesku belu tehniku sa 4 tocka zbog visokih carina na uvozna vozila. Protekcionizam ovog tipa su oni prvi uveli.
 
To jeste logično. Bar ako pričamo o električnim vozilima.
Ukoliko je izbor da se za oko 20k eura može kupiti npr. GAC AION S Max ili za malo više novca onaj Fiat Panda / Citroen e-C3, izbor je sasvim lak i logičan.
U Evropi, zbog posebno nametnutih taksi, ljudi se nateraju da bacaju novac na ta besmislena vozila kao što su Panda ili e-C3.
Ja bih svakako pre Pandu ili Citroena nego tamo neki gacmac... Kinezi jesu dobri ali imena su im kao da kupuješ neki šaomi.
 
Poslednja izmena od urednika:
Meni ime nije bitno, ali mi je bitno da postoje delovi i majstori koji mogu i znaju da ih servisiraju i popravljaju.
 
Nazad
Vrh Dno