Šta je novo?

[Yettel. ex-Telenor] Postpaid paketi i promocije

I dalje se nista ne zna sta i kako sa telefonima i uo, koji su uzeti preko yetel rata...
 
Je li zna neko sta se desava sa ovim internetom za Zapadni Balkan menjaju kolicinu svake nedelje bukvalno, ja kad sam zakljucivao ugovor na sajtu je stajalo 10.5GB meni je u paketu vec drugi mesec dodeljeno 11GB a na sajtu sada vidim 7.5GB sto mi i pise zvanicno u ugovoru. Da li ce sa novim poskupljenjem da se vrati na 7.5GB?
Kvota za ZB se povećava periodično u skladu sa ugovorom koji je sklopljen kada je ukinuta naplata rominga. Meni je na početku UO pre godinu i po dana bilo 9 GB a sada je to već 13 GB. U ugovoru stoji ono što je aktuelno tada.
 
I dalje se nista ne zna sta i kako sa telefonima i uo, koji su uzeti preko yetel rata...
Kako se ne zna?! Mozes da biras da li ces da vratis telefon oni tebi pare ili da ga zadrzis i otplatis odjednom!

 
To znači da, ako sam dobro razumeo, u skladu sa članom 132. ZOO ja mogu da im vratim S22 Ultra koji sam Uz Yettel račun otplatio 22 meseci (sad mi je stigao i 23. račun koji dospeva 15.02) a da su oni u obavezi da vrate sav novac koji sam im dao za telefon tokom tih 22 meseca (što će reći 112.992 dinara ili 22 rate po 5.136 dinara koliko mesečno plaćam uređaj)?
 
To je bilo tako kod telenora pre 3 godine, sad zvanicno kod yetela jos se ne zna...

Ne znaci da nece prepisati neki deo...
 
Mislim da vazi ista logika, ako ti hoces da raskines obavezu a oni te teraju da platis punu cenu za prethodni period, da ces pre prihvatiti da ipak platis preostalih par meseci,,,,
 
Rok za predaju Izjave o raskidu ugovora je 30 dana od dana obaveštenja o povećanju cena.
Ključna stvar koja važi za bilo koje usluge (net, mob, banka, kablovska...).
 
To je bilo tako kod telenora pre 3 godine, sad zvanicno kod yetela jos se ne zna...
Ne, Telenor je prodat još 2018. godine, a promenio je ime pre nekog vremena. Promena imena nije imala odraz na poslovanje kompanije jer se vlasništvo tada nije promenilo, već je isteklo pravo na korišćenje imena Telenor.

A što se tiče telefona, to što piše u tekstu Efektive i dalje važi, jer je tako po zakonu. Pošto se zakon nije promenio ne vidim šta tu ima novo da se tumači i razmatra. Svakako, treba sačekati dok oni u poslovnici ne dobiju instrukcije, zbog forme i procedure.
 
Mislim da vazi ista logika, ako ti hoces da raskines obavezu a oni te teraju da platis punu cenu za prethodni period, da ces pre prihvatiti da ipak platis preostalih par meseci,,,,
Ovde se radi da ja njima platim preostala dva meseca ugovorne obaveze (2x2.199,00 dinara) i vratim Ultru a oni meni isplate do sada plaćenu vrednost telefona koji im vraćam (nigde se ne pominje procena) u iznosu od cca 113k dinara i dozvole da prenesem broj kod nekog drugog operatera...

Ako je to (a tako je prema onom što je napisala Efektiva za Telenor) ovde nema dileme o isplativosti...
 
To znači da, ako sam dobro razumeo, u skladu sa članom 132. ZOO ja mogu da im vratim S22 Ultra koji sam Uz Yettel račun otplatio 22 meseci (sad mi je stigao i 23. račun koji dospeva 15.02) a da su oni u obavezi da vrate sav novac koji sam im dao za telefon tokom tih 22 meseca (što će reći 112.992 dinara ili 22 rate po 5.136 dinara koliko mesečno plaćam uređaj)?
Da li ti je ovih 5.136 rata za telefon + rata za paket ili samo rata za telefon? Posto dole u postu kazes da imas jos 2 rate po 2199..
 
Eto prilike da završiš lep posao i sebe počastiš nekim novijim modelom telefona po zakonu...
 
Samo da sačekamo instlukcije koje je pomenuo @Alleksa, kako se oni u poslovnicama ne bi pravili Koštunice i da dobijem neku potvrdu da je to i u ovom momentu kako piše u linkovanom tekstu efektive i onda mogu da kažem da je Yettel odabrao pravi tajming...
 
Uzmes nazad 1000e kupis neki nov telefon i predjes na prepaid, posle uzmes neki paket sa 50%. Win win kombinacija za tebe...
 
Ovde se radi da ja njima platim preostala dva meseca ugovorne obaveze (2x2.199,00 dinara) i vratim Ultru a oni meni isplate do sada plaćenu vrednost telefona koji im vraćam (nigde se ne pominje procena) u iznosu od cca 113k dinara i dozvole da prenesem broj kod nekog drugog operatera...

Ako je to (a tako je prema onom što je napisala Efektiva za Telenor) ovde nema dileme o isplativosti...
A zasto bi ti njima placao preostala dva meseca kad nisi ni koristio uslugu?
 
I to što kažeš, to mi je ostalo razmišljanje iz perioda pre povećanja cena gde si u slučaju raskida ugovora trebao da platiš usluge do kraja ugovorne obaveze - što bi se reklo nisam se u potpunosti apdejtovao na trenutnu situaciju.
 
Ovde se radi da ja njima platim preostala dva meseca ugovorne obaveze (2x2.199,00 dinara) i vratim Ultru a oni meni isplate do sada plaćenu vrednost telefona koji im vraćam (nigde se ne pominje procena) u iznosu od cca 113k dinara i dozvole da prenesem broj kod nekog drugog operatera...

Ako je to (a tako je prema onom što je napisala Efektiva za Telenor) ovde nema dileme o isplativosti...

Skroz za to da svako prekine ugovorenu obavezu i vrati telefon i oni vrate novac, skroz legitimno. Pa da vidimo da li ce im i dalje ove genijalne fore i dalje padati na pamet.

Ali kao sto sam napisao mislim da je to realnija varijanta za nekoga ko je na pocetku otplate a ne pri kraju... Zato i postoje 2 opcije.

Gde ce u tvom slucaju najverovatnije biti da otplatis preostale rate za uredjaj odjednom i bez placanja preostale pretplate. da li ti se isplati i da li se cimati za preostala 2 meseca na tebi je da odlucis.
 
I to što kažeš, to mi je ostalo razmišljanje iz perioda pre povećanja cena gde si u slučaju raskida ugovora trebao da platiš usluge do kraja ugovorne obaveze - što bi se reklo nisam se u potpunosti apdejtovao na trenutnu situaciju.
Koliko znam (ako nisam nesto permutavao), vec neko vreme postoji varijanta da kad prekines UO da ne isplacujes ostatak UO, vec sve benefite koje si iskoristio do momenta prekida UO.
 
Skroz za to da svako prekine ugovorenu obavezu i vrati telefon i oni vrate novac, skroz legitimno. Pa da vidimo da li ce im i dalje ove genijalne fore i dalje padati na pamet.

Ali kao sto sam napisao mislim da je to realnija varijanta za nekoga ko je na pocetku otplate a ne pri kraju... Zato i postoje 2 opcije.

Gde ce u tvom slucaju najverovatnije biti da otplatis preostale rate za uredjaj odjednom i bez placanja preostale pretplate. da li ti se isplati i da li se cimati za preostala 2 meseca na tebi je da odlucis.
Ako gledamo proceduru sa aspekta zakona potpuno je nebitno da li je neko otplatio tek jednu ratu ili mu je ostala samo još jedna rata do kraja - postupak bi trebao biti isti za sve.

Što se tiče isplativosti sa njihove tačke gledišta - naravno da je za njih povoljnija i realnija varijanta za nekoga ko je na početku otplate a ne pri kraju.

A ovo da ja njima otplatim preostale rate umesto da oni meni refundiraju vrednost telefona koju sam im do sada platio je u stilu "Đura će ti onda oprostiti što te je tukao"...
Koliko znam (ako nisam nesto permutavao), vec neko vreme postoji varijanta da kad prekines UO da ne isplacujes ostatak UO, vec sve benefite koje si iskoristio do momenta prekida UO.
Iskreno ne znam, od 1998. sam na ovom broju kod Yettela (i prethodnika) i nikad nisam raskidao UO niti razmatrao tu opciju do sada...
 
Poslednja izmena:
@Martin Mystere ,Kao sto rece kolega iznad, sjajna prilika da uzmes nazad kes i kupis neki nov flag ship, i to na kontu njihove bahatosti.. Kad su indijanci od kako su preuzeli Telenor.
 
Preneo sam broj jutros na Yettel prepaid. Imam aplikaciju od ranije, ćerkin broj je na moje ime i mesecima je u yettelu, prisutan u aplikaciji.
Kako da dodam i ovaj svoj preneti broj? Oni kažu "Unapredili smo i opciju pomoću koje možeš da se prebaciš i upravljaš bilo kojim svojim brojem u Yettelu. U gornjem levom uglu ekrana sada imaš mogućnost da izabereš broj za koji želiš da proveriš stanje ili aktiviraš neki dodatak. Promenu na drugi broj možeš uraditi i sa stranice Profil."
Ja bih prvo trebao da dodam broj na svoj nalog, ali ne umem da nađem opciju. U kontakt centru kažu da prvom moram da idem da registrujem broj sa ličnom kartom, što mi je potpuno neverovatno.
 
Preneo sam broj jutros na Yettel prepaid. Imam aplikaciju od ranije, ćerkin broj je na moje ime i mesecima je u yettelu, prisutan u aplikaciji.
Kako da dodam i ovaj svoj preneti broj? Oni kažu "Unapredili smo i opciju pomoću koje možeš da se prebaciš i upravljaš bilo kojim svojim brojem u Yettelu. U gornjem levom uglu ekrana sada imaš mogućnost da izabereš broj za koji želiš da proveriš stanje ili aktiviraš neki dodatak. Promenu na drugi broj možeš uraditi i sa stranice Profil."
Ja bih prvo trebao da dodam broj na svoj nalog, ali ne umem da nađem opciju. U kontakt centru kažu da prvom moram da idem da registrujem broj sa ličnom kartom, što mi je potpuno neverovatno.
Ako se ne pojavi broj na profilu moraces da ga registrujes. Brojevi se ne dodaju rucno na profil nego su svi vezani za maticni br.
Yetel je cudan ja kad sam preneo broj ostao je ne registrovan.
 
Ako gledamo proceduru sa aspekta zakona potpuno je nebitno da li je neko otplatio tek jednu ratu ili mu je ostala samo još jedna rata do kraja - postupak bi trebao biti isti za sve.

Što se tiče isplativosti sa njihove tačke gledišta - naravno da je za njih povoljnija i realnija varijanta za nekoga ko je na početku otplate a ne pri kraju.

A ovo da ja njima otplatim preostale rate umesto da oni meni refundiraju vrednost telefona koju sam im do sada platio je u stilu "Đura će ti onda oprostiti što te je tukao"...

Iskreno ne znam, od 1998. sam na ovom broju kod Yettela (i prethodnika) i nikad nisam raskidao UO niti razmatrao tu opciju do sada...
Pitanje je samo, u vezi zakona, da li zakon daje opciju korisniku da bira ili to bira provajder. Nesumnjivo je jasno da jedna od dve opcije, u slučaju povećanja cene, mora biti ispoštovana. Samo je pitanje ko bira opciju. Drugim rečima, konkretno u tvom slučaju yetel može da kaže dajemo ti opciju koju predviđa zakon da raskineš ugovor bez penala i da isplatiš preostale rate za telefon.
Pravno gledajući, oni su ispoštovali zakon jer su ti ponudili jednu od zakonskih opcija. E sad, da li ti imaš pravo da biraš, to je pitanje za efektivu ili pravnike.
P.s. mislim da ako se ispostavi da možeš da biraš, oni će ti ostaviti staru cenu pretplate da ne bi bili u gubitku, a ti ne bi mogao da raskineš jer ti se ne menjaju uslovi ugovora. Čisto da se ne raduješ prerano
 
Prvo ja se uopšte ne radujem ni prerano ni prekasno već pričam hipotetički o pomenutim mogućnostima koje i meni samom deluju apsolutno neverovatno. Drugo, to što oni meni mogu da predlože da mi ostave staru cenu pretplate ne znači da bih ja prihvatio tu opciju jer su oni objavili nove cene za sve korisnike, bili oni pod ugovornom obavezom ili ne, tako da ne mogu jednostavno odrediti nešto kako bi na silu zadržali korisnika. Treće, ja u svom inicijalnom postu nisam ništa tvrdio već sam postavio pitanje (znak ? na kraju posta) u vezi sa konkretnim članom ZOO koji glasi:

Član 132
(1) Raskidom ugovora obe strane su oslobođene svojih obaveza, izuzev obaveze na naknadu eventualne štete.
(2) Ako je jedna strana izvršila ugovor potpuno ili delimično, ima pravo da joj se vrati ono što je dala.
(3) Ako obe strane imaju pravo zahtevati vraćanje datog, uzajamna vraćanja vrše se po pravilima za izvršenje dvostranih ugovora.
(4) Svaka strana duguje drugoj naknadu za koristi koje je u međuvremenu imala od onoga što je dužna vratiti, odnosno naknaditi.
(5) Strana koja vraća novac dužna je platiti zateznu kamatu od dana kad je isplatu primila.


a koji je Efektiva protumačila kao:
Prema Zakonu o obligacionim odnosima, član 132 i član 549, imaju dve opcije:
Prva je definisana navedenom odredbom i predviđa da svaka ugovorna strana treba da vrati onoj drugoj, onoj što je od nje primila. To znači da potrošač vraća uređaj, a Telenor njemu vraća sve dotadašnje uplate po osnovu otplate uređaja.
Druga opcija je da potrošač u celosti otplati uređaj, po ceni koja je predviđena ugovorom, umanjeno za ono što je plaćeno do trenutka raskida.


Nisam eksplicitno nigde rekao da će oni to uraditi niti da moraju bilo šta da rade ali je činjenica da ZOO tretira uzajamne odnose i prava obe strane a ne samo jednostrano tako da mislim da nisi u pravu i da ako kao što si rekao mogu da biram oni ne mogu ni u kom slučaju da odluče da mi ostave staru cenu kako bi me sprečili da raskinem ugovor. Mada bih voleo da pokušaju da me spreče ukoliko to poželim...
 
Ma opušteno čoveče, samo pokušavam konstruktivno razmišljam, svi smo u istom problemu, manje više.
Takođe, ja ništa ne tvrdim već se pitam u vezi ove dve opcije u nadi da će neko ko zna odgovoriti.
A to da ne mogu da ostave staru cenu, mogu. Već je bilo takvih slučajeva kod drugih operatera, znam konkretno za Orion, a već se šuška i za MTS da će onome ko zatraži raskid zbog povećanja cena ostaviti cene. Da ne bi pogrešno razumeo, kao moj prethodni post, naglašavam ŠUŠKA, a ne znači da je sigurno, a možda i zavisi od konkretnog slučaja
 
Ma nemaju pojma šta da rade i kako evo 8 dana prodje od onog najavljenog poskupljenja, nikom ništa zvanično, osim onog što je bilo pre 3 godine...

Da obrazložim da sam bio u poslovnicu i nije se znalo, imam kontakt jednog radnika dodatno, koji takodje nije znao i obećao je da će se javiti u ponedeljak čim sazna, nema ga.
 
Objasnio sam par strana unazad kako i šta..vratio sam telefon, raskinuo ugovor, dobio pare i potpisao nov ugovor i uzeo telefon na rate.
Bilo pre par godina u Telenoru.
Naravno da oni neće tako lako da pristanu, ubeđuje i prave se nevešti sl.
Poznaješ zakon i na to se pozivaš i budeš uporan..prosto je.
 
Ma opušteno čoveče, samo pokušavam konstruktivno razmišljam, svi smo u istom problemu, manje više.
Takođe, ja ništa ne tvrdim već se pitam u vezi ove dve opcije u nadi da će neko ko zna odgovoriti.
A to da ne mogu da ostave staru cenu, mogu. Već je bilo takvih slučajeva kod drugih operatera, znam konkretno za Orion, a već se šuška i za MTS da će onome ko zatraži raskid zbog povećanja cena ostaviti cene. Da ne bi pogrešno razumeo, kao moj prethodni post, naglašavam ŠUŠKA, a ne znači da je sigurno, a možda i zavisi od konkretnog slučaja
To što je bilo takvih slučajeva u Orionu ne znači da su mogli sa svima sa kojima su hteli tako već pre da su ponudili pa APP - a bilo je onih koji su prihvatili.

Inače prilično sam siguran da nisam pogrešno razumeo tvoj prethodni post, bar ne više nego što si ti pogrešno razumeo moje, mada to da li je, ko i šta je pogrešno razumeo nije ni tako bitno u čitavoj priči...

Svakako imam razne opcije i uopšte ne računam na pomenutu kao izvesnu u bilo kojoj meri - šta više ona je ubedljivo najmanje verovatna i pomenuo sam je samo u svetlu tumačenja stava Efektive u vezi člana 132... Naposletku posle 26 godina kod njih nisam ozbiljno ni razmišljao da odem kod nekog drugog ali jesam pomislio da ne bi bilo zgoreg da od takvih uzmem što više mogu kada su pogodnosti situacije u pitanju.
 
Nazad
Vrh Dno