Šta je novo?

Divlje naplate fiktivnih dugovanja (Creditexpress)

azflix

Poštovan
Učlanjen(a)
09.03.2023
Poruke
116
Poena
65
Stigao mi je polupreteći mejl od izvesnog Creditexpressa u kome piše da žele da mi naplate neki dug za koji ne znam niti mi je Yettel ikada na njega ukazao. Kakve su ovo džeparoške fore?
Screenshot_2023-12-20-14-13-05-950-edit_com.whatsapp.jpg
Screenshot_2023-12-20-14-13-17-400-edit_com.whatsapp.jpg
 
To ću svakako i da uradim, zanima me šta će ovde reći, čisto da svi vide. To kod nas radi i A1, umesto da te kontaktiraju sami i reše problem unajmljuju uterivače dugova. Koliko sam video po netu, verovatno je u pitanju dug koji nije evidentiran kad je trebao biti i sad je zastareo, a oni bi da naplate iako za to više nemaju pravo, koristeći taktike zastrašivanja.
 
Creditexpress je legalna firma koja se bavi naplatom protizivanjima za ime drugih lica. Svakako ako mislis da si u pravu uvek mozes da se obrais RATELu sa prigovorom na rad operatera i oni treba da posreduju nakon sto si se Yettelu obratio a oni ti nisu resili u odgovarajucem roku ili nisi zadovoljan odgovorom. Tako isto NBS regulise rad banaka. Svakako mislim da je iznos minoran i da ako ratel resi u yettelovu korist treba platiti i uraditi negativan imidz yettelu uz pre svega prestanak koriscenja usluga. Naravno ovo pored yettela vazi i za a1 i mts i bilo koju drugu firmu.
 
Iz yetela su mi rekli da su ostala neka dva računa koja zajedno iznose oko 1000 dinara, što mi je u startu sumnjivo al ajde. Tačno neka cifra tipa 1008 dinara, ko i mnogim drugima. I zvao sam creditexpress rekli mi da uplatim i da su kao produžili rok za uplatu. Oni namerno stave jako kratak rok da bi se ljudi uspaničili i plaćali što pre, pa ga produžuju. Al nije ni to ništa problem, nego to uterivanje friškog duga od 1000 dinara od strane uterivača kao da im dugujem milion, umesto da oni pozovu ko ljudi i kažu imate dug toliko i toliko.. Posebno što imam 3 broja kod njih. Al bilo kako bilo, rešeno je. Čemu ovakav pristup, to samo oni znaju.
 
Al nije ni to ništa problem, nego to uterivanje friškog duga od 1000 dinara od strane uterivača kao da im dugujem milion, umesto da oni pozovu ko ljudi i kažu imate dug toliko i toliko
Zasto to shvatas licno?
Korporacija koja radi po automatizmu. Plus velikoj vecini lepa rec ne vredi, zato postoje ovakve firme za naplatu.
Platis i pregledas sve racune unazad, naci ces dug. Ako ne, zalba i resice se.
 
Ako plaćaš u papiru čuvaš odsečke za zlu ne trebalo a ako plaćaš elektronski još bolje - još lakše ćeš naći ako si propustio neki račun.

Ja račune plaćam preko Yettel aplikacije - ako je već nisi instalirao do sada učini to i videćeš sve (ne)plaćene račune.
 
Bukvalno nista "divlje" ovde nema. Plati dug i teraj.
 
Plaćen je dug, a uvid u isti nisam ni imao. Fora je što sam prebacio jedan broj sa sebe na brata (njegov broj koji je bio na meni) i onda nit je to dugovanje stiglo meni, nit je njemu. A samo da su poslali neku poruku meni ili njemu, rešilo bi se odmah. Jasno je meni da ima ljudi koje boli uvo da plate račune ali ovde to nije slučaj. Koliko sam listao po netu, većinom su u pitanju iznosi oko 1000 din koji prođu negde ispod radara kao u mom slučaju.
Zasto to shvatas licno?
Korporacija koja radi po automatizmu. Plus velikoj vecini lepa rec ne vredi, zato postoje ovakve firme za naplatu.
Platis i pregledas sve racune unazad, naci ces dug. Ako ne, zalba i resice se.
Uredno plaćam sve direktno u aplikaciji, gde se obračunavaju sva dugovanja i nemoguće je nešto ne platiti. Ta famozna dva računa su se podvukla negde pri prebacivanju paketa na drugog vlasnika, nisu stigla ni njemu ni meni. A korporacija bi mogla po automatizmu da obrati pažnju kako radi računovodstvo i naplatu. Valjda kad se desi prebacivanje ne znaju da li da naplate meni ili njemu, pa brže bolje proslede uterivačima.
 
Poslednja izmena:
Fora je što sam prebacio jedan broj sa sebe na brata (njegov broj koji je bio na meni) i onda nit je to dugovanje stiglo meni, nit je njemu.
I to prebacivanje se desilo tacno u ponoc prvog dana u mesecu?
 
I to prebacivanje se desilo tacno u ponoc prvog dana u mesecu?
Ne, nije. Pretpostavljam da jeste bilo u pitanju nekih neplaćenih pola meseca ili šta god, što opet ne opravdava njihovo postupanje i način naplate i poslovanja, kao što sam već napisao. Na Yetel aplikaciji nema ni govora o bilo kakvom dugu ili neplaćenom računu, nit je bilo. I pored svega toga, da su me kontaktirali ko ljudi bilo bi rešeno isti dan.
 
Ako je tako kao sto tvrdis, onda lepo prebacis sve brojeve sto imas kod drugog operatera i cao zdravo.
 
Mislim da nije korektno ovo što je našem kolegi uradio Yetel. Ako postoji neko dugovanje, valjda bi trebalo prvo da se pošalje neko obaveštenje, mail, sms bilo šta. Tek ako nakon korisnik ne plati daju agenciji za naplatu.
Valjda je to neka korektna komunikacija sa korisnikom.
Meni je na mts-u, par puta kada sam zaboravio da platim račun, stigao sms sa molbom da platim inače će biti prisiljeni da mi ukinu uslugu. Nema uterivača, agencija itd.
 
Ako je tako kao sto tvrdis, onda lepo prebacis sve brojeve sto imas kod drugog operatera i cao zdravo.
To upravo i činim, samo ne znam gde ću. Recimo A1 takođe šalje naplate preko creditexpressa, ali čini mi se da naplaćuju tako samo pravim dužnicima, bahatim itd, a ne kao ovi nesrećnici dugogodišnjim redovnim platišama... Ali mi ne odgovara mnogo njihova ponuda. Globaltel mi se čini kao okej opcija jer ima freepaid opciju bez ugovora, imam i njihovu karticu na koju bih mogao prebaciti broj, ali trenutno se sa njima dešava neki cirkus oko prelaska na mts infrastrukturu, pa ću sačekati da vidim ishod toga svega. Da se ne ukrcavam na brod koji tone.
 
A1 insists on paying by 20og svakog meseca i šalje bar 2 poruke pre toga a ne do datuma ugovora mada ne isključuje do posle toga datuma. Poruke stižu na telefon i na modem /ruter. Ja imam jedan specifičan slučaj. Naime moj brat je preminuo u februaru i njegov telefon zajedno sa karticom je nestao i nije bio aktivan od tada a broj isključen. Računi su redovno stizali i još stižu poštom ali je stiglo pismo od nekog advokata preteći tužbom. Pošto sam bio u frci par meseci nisam plaćao niti obraćao pažnju na to ali sam im u junu javio telefonom i porukom. Zovem advokata pre neki dan i objasnim a on traži da mu donesem smrtovnicu što meni ne pada na pamet, neka sami nađu ili odnesu cveće na groblje. Znači da još od aprila nisu zatražili prinudnu naplatu.
 
Mislim da je, ako se poziva na smrt nekog dužnika, neophodno doneti smrtovnicu kao dokaz i da to nije na poveriocu da juri i dokazuje već na drugoj strani ali o tome više može da kaže neki od pravnika.
 
Poslednja izmena od urednika:
Tačno je. Nosio sam smrtovnicu u MTS i odmah su ugasili broj.
 
I mi smo nosili u SBB, to je redovna procedura
 
Ja sam omasio racuncu A1 totalno smetnuo sa uma i bukvalno platio dva odjednom. 0 problema sem 3 sms da kasnim. Posle X godina krajnje sam zadovoljan time.
Kod telenora(da jos je bio), poskupeo je mami paket koji ima onu fiksnu cenu za 100din. I ja sam platik standardnu cenu. Iskljucili su broj, isao da doplatim 100din i od odnesem. To u poslovnicu i sledeci racun zaduzili za jos 200 din za ukljucenje. Zar je takav problem neki sms? Poziv? Posle 10 godina za 100dinara...ugase broj i naplate ponovno ukljucivanje. Eto sada imam 4 broja u A1. Svaka im cast.
 
Kako vidim da su mnogi pisali o " potraživanjima " provajdera pa rekoh da nešto o tome napišem i ja.
Moj problem je nastao 2006 godine imao sam jedan račun koji nije plaćen u celosti i ubrzo zatim je Telenor broj suspendovao i potom deaktivirao ali potraživanja uvećavao .
Predali su sudu negde u 2011 godini ja tražio da postupak zastane i potom sud donosi odluku i takav predmet arhivira .

2023 godine Yettel traži od suda da nastavi sprovođenje postupka .
Kao osnov predaje samo kopiju aneksa i na jednom papiru dugovanje .
U međuvremenu 2019 godine prešao sam sa pri paid-a na post paid i da je bilo nečeg spornog oni ne bi ni dozvolili sklapanje ugovora a potom i produžetak istog , ako je korisnik po nekom dugu na Black listi.Ali očigledno baš ih briga .

E sad žele nastavak postupka pisao sam im preko desetak puta , zvao Call centar u više navrata molio da me neko kontaktira iz Pravne službe ali oni se na moje molbe ne odazivaju .
Ne znam iskreno šta i kako da radim ...
Ako neko ima savet !?
 
Samo pisana forma. Plati dugovanje, slikaj uplatnicu i poslaji na mail telenora.
 
Samo pisana forma. Plati dugovanje, slikaj uplatnicu i poslaji na mail telenora.
Nije to dug od hiljadu dinara .
Da je to ja bi to i učinio jer njih baš briga za mnogobrojne e-mail- ove koje sam im uputio oni se nadaju instrument izvršne naplate .
 
Pa cifra nije bitna dal dinar ili milion dug je dug, ako si napravio platis sta se pravis mutav. Bice samo vecje.
 
Imash temu sa pravnicima na forumu ovde pa pitaj
 
Mislio je na savet. Ima tema u Bench clubbing podforumu.
 
Nazad
Vrh Dno