Šta je novo?

Grand Theft Auto VI

Samo se plasim da ne posegnu sa 30FPS verzijom kao sto su prvi put i sa GTA5 i RDR2. Onda zaista treba cekati 2025tu i 5000 seriju karti.
Zasto mislis da nece? Ja apsolutno ocekujem 30fps-a kako za GTA6 tako i za njihove ekskluzive/rimejkove...
Sta god nam vec budu servirali od novih ekskluziva, sem ako ne planiraju da ova cela generaciju bude pustena niz vodu zarad rimejkova/remastera igara kojima to i nije potrebno....
Posle ce dodatno da izbace "poboljsanu" verziju koju ce da naplate 20ak dolara/evra...

Sto se konzole tice...
Zasto Sony vec sada polako tempira sa PS5pro glasinama o launch-u za (verovatno) kraj sledece godine i polako se provlaci prica kako trenutni hardver ispod haube PS5-ice nije dovoljan da pogura predstojece ekskluzive (samo pitanje koje jer je ovo trenutno zivi ocaj) tj sequele koje ocekujemo...
Mislim da je DF bas pricao o tome u nekom od skorasnjih podcasta neposredno pre ili posle launcha PS5 slim verzije. Uradili su ga sa jos jednim ili dvojicom likova sa nekog drugog kanala.

PS5 nam u stvari nekako dodje kao PS4 pro koji smo trebali da dobijemo, dok je u stvari PS4pro trebala da bude launch verzija konzole jer je sam launch hw PS4rke u startu bio poprilicno zastareo i to prevashodno zbog stanja u kom se AMD tada nalazio odnosno sta je mogao da pruzi Soniju u tom trenutku...

Sto se PC harvera tice mislim da ni 5000/8000 serija kod oba tabora nece moci da vozi sa svim nasviranim na ultra u stabilnih 60fps-a u 1440p, cak i sa DLSS/FSR pricom...
 
Poslednja izmena:
Mislim da samo pokazuju rispekt.
Zamisli da pravis neku zurku u koju si uvalio ogromnu lovu i oblepis po gradu plakate. U medjuvremenu konkurentska ekipa je provalila sta radis i krenula da klaci identicne plakate po gradu i prelepjuje preko tvojih gde stigne, plus prave zurku isti dan kad i ti. Jel bi i na to gledao kao da ti pokazuju "rispekt"? :D
 
Neverujem da ce neko da se nahajpuje oko pomenutih relisova zbog ovih art imitacija, jos kad vidimo sta Rokstarovo stoji iza tog arta a sta kod onih to su ga iskopirali, neminovno je da ce smesni da ispadnu i verujem da oni to znaju.
Po meni ovo je pokazalo da svi vole GTA.
 
Zamisli da pravis neku zurku u koju si uvalio ogromnu lovu i oblepis po gradu plakate. U medjuvremenu konkurentska ekipa je provalila sta radis i krenula da klaci identicne plakate po gradu i prelepjuje preko tvojih gde stigne, plus prave zurku isti dan kad i ti. Jel bi i na to gledao kao da ti pokazuju "rispekt"? :D
U tom slucaju kod mene na zurci peva Ceca a kod ostalih Desingerica, meni realno nisu ni potrebni plakati :D
 
Jedino sto mislim da ide u prilog tome da nece izaci day 1 i za PC je sto ce PC verzija zigurno izgledati najlepse a to verovatno ne bi bilo prihvatiljivo za svet konzola i zato ce bar 6 meseci biti razlika u releaseu, da konzole imaju neku prednost.

I nesto sam procitao na netu da su postojale ideje da novi gta bude servis koji mozes da pokrenes i sa telefona.
 

Yojinbo

Sony je trebao ovih praznika izbaciti PRO verziju. Pa smo dobili samo slim.

Nece Sony ni iduce godien izbaciti PRO sve dok ne sredi emulaciju PS4 igara. PS4 igre na PS5 rade isto kao na PS4 (osim ako ih developeri nisu sredili za PS5). Ne mogu iskoristiti jaci hardware. Zakljucane su "u vremenu". Da sony izbaci 2x jacu konzolu, performanse tih igara ostaju iste. I onda imas šaku jada PS5 naslova koji bi mozda dobili boost od PS5 pro. Recimo 2077 RT na 60FPS i njemu slicni. Niko ziv nece kupiti PRO radi pet igara.

Ovo je hibrid generacuja konzola i to si najbolje rekao: PS5 je zapravo PS4 PRO. Ali onda ne postoje PS5 (PS5 pro) igre koje ce raditi na istoj.

Sto se GTA6 tice, ne sumnjam da ce R* pokidati, ali ćemo se nacekati.

Kurttrasel

RDR2 je kasnio preko godinu dana za PC a GTA5 nakon skoro godine. Daj bože da cekamo samo 6m. Ali je GTA5 trailer najavio igru 2 godine ranije. 2011-te. Ako se budu sluzili istom logikom, konzolaska verzija izlazi 2025-te a PC 2026-27-me.

Ja se nadam da ce im to biti kasno za current gen. Ili tempiraju next gen, PS6 i XBOX TV SET. Onda j...
 
Obrni okreni igraće se sve u 16

P.S. počela je saga sa stremingom i igrama. Jeste da su mobilne verzije u pitanju ali se gledaju ograči. R*, Netflix, MS priča sličnu priču. Za10 ak godina će biti zanimljivo se setiti kako je nešto što ti je sedelo kući ispod TV bilo jače od udaljene farme zverskih kompjutera.

Ova vest se ne gadja direktno sa onime što pišem ali daje nagoveštaje šta bi Tachioni iz budućnosti mogli da nam prenesu.

 
Poslednja izmena:

Yojinbo

Sony je trebao ovih praznika izbaciti PRO verziju. Pa smo dobili samo slim.

Nece Sony ni iduce godien izbaciti PRO sve dok ne sredi emulaciju PS4 igara. PS4 igre na PS5 rade isto kao na PS4 (osim ako ih developeri nisu sredili za PS5). Ne mogu iskoristiti jaci hardware. Zakljucane su "u vremenu". Da sony izbaci 2x jacu konzolu, performanse tih igara ostaju iste. I onda imas šaku jada PS5 naslova koji bi mozda dobili boost od PS5 pro. Recimo 2077 RT na 60FPS i njemu slicni. Niko ziv nece kupiti PRO radi pet igara.

Ovo je hibrid generacuja konzola i to si najbolje rekao: PS5 je zapravo PS4 PRO. Ali onda ne postoje PS5 (PS5 pro) igre koje ce raditi na istoj.

Sto se GTA6 tice, ne sumnjam da ce R* pokidati, ali ćemo se nacekati.

Kurttrasel

RDR2 je kasnio preko godinu dana za PC a GTA5 nakon skoro godine. Daj bože da cekamo samo 6m. Ali je GTA5 trailer najavio igru 2 godine ranije. 2011-te. Ako se budu sluzili istom logikom, konzolaska verzija izlazi 2025-te a PC 2026-27-me.

Ja se nadam da ce im to biti kasno za current gen. Ili tempiraju next gen, PS6 i XBOX TV SET. Onda j...
Nema sanse da izadje 2025. jer su prosla ta vremena, predug je to period za cekanje. Tiktok generacija nema toliko strpljenja. :D Danas vecina najavljuju igru godinu dana ranije sto znaci da ce sigurno izaci negde u toku sledece godine. Za PC godinu dana kasnije, mada ja tipujem da je 50-50 sansa da ce ovaj put izaci za sve platforme u istom momentu.
 
A koje su to tri platforme? Na PC nema šanse da izadje kad i za konzole, Nintendo ni dan danas nema GTA V.
PC,PS,XB... Za mene su te tri odvojene zato mislim da je došlo do nerazumevanja ;)
Treca platforma bi bila old gen. Znaci old, new i PC. Previse je bi para bilo baceno ako ne izdaju za PS4 Pro i XBONE X. Ali ajde, saznamo petog. Mosza old gen 30FPS, current gen 60FPS i Pc 2029te.
Šanse da GTA 6 u bilo kom obliku dođe na Last gen po mom mišljenju su ravne nuli.
 

r0nIn

Bog te cuo.

Dragonbane

Nije nemoguce, izasao je cyberpunk :D :D: D Tom Henderson, koji nikad nije fulao sa Battlefield novostima, kaze da ce biti samo current gen. Will see..

Inace niko ne spominje, šanse su male ali nisu ravne nuli ...lol

aj-V4ymx-700bwp.webp


2 days to go..
 
Mora postojati neka struktura u igri jer je nemoguce dizajnirati igru sa beskonacnim opcijama. Radili bi je 30 godina sa svim mogucim ishodima. To ce mozda nekad postati opcija sa AI implementacijama.

Ali kao takve, R* igre imaju najvise izbora. Koliko me pamcenje sluzi, svaku sam misiu uradio na svoj nacin, pa nekada ponovoio sa drugim ishodom. Ima struktura radi price ali ima sloboda na koji nacin da igras.

Ovo je samo jedna od njih:



I kao sto vidis. Nije tacno da svaki put ima neki random NPC da te ugleda. Igrajuci je po drgi put, takve su meni sanse 50/50%.


Otkud ti ovo?
Njihove igre su teska linearnost, osim u nekim trivijalnim misijama, kao sto je ta u videu.
I ne trebaju ti beskonacni ishodi, vec valjda par dobro dizajniranih.
 
Vidiš to bi mogla da bude opcija da te forsira ili da si slobodan da skokneš do petlovog po petardu. Onda bi eventualno vremenski faktor mogao da utiče na mission failed ili come back another time.
 

starac

Meni jedine igre padaju na pamet sa vise slobode, a da imaju neke substance, su Hitmen igre. Sve ostalo je sa jednim ishodnom. Mozda to vise govori o danasnjim igrama nego o R* igrama. Vecina naslova ima stelth opcije koje ne prave nikakvu razliku. Odlika danasnjih igara je u 2077, ona misija na pocetku sa napucavanjem u autu, pustiš kontrole i oni se svaki put zabiju u istu zgradu. Takvo skriptovanje je manje više u svim naslovima. Upravo sto ponovo igram RDR2, vidim na koliko se nacina misije mogu odigrati.

Svaki put kada radis interrogation imas opciju da ga premlatis, ubijes ili pustiš. Svaki put kada naletis na random likove, ili ga je zmija ujela ili su nekoga kindapovali, imas 2-3 ishoda.
 
Pa naravno, to su vecinom te random trivijalne situacije, filleri. Ostalo je sve linearno, i sto je jos gore ne iskoristava potencijal velikih mapa.
I svaki dobar RPG ima daleko vise slobode, izbora i posljedica.
 
Inače, klinac tj. sin jednog od Rockstar-ovih šefova je i leakovao par stvari... Nema spojlera, par informacija o mapi i snimao ćaletu monitor sa igrom u dev modu.

Kako napisaše na Reddit-u...

“My dad works for R*”
“Yeah right. Prove it”
And here we are.

 
Pa naravno, to su vecinom te random trivijalne situacije, filleri. Ostalo je sve linearno, i sto je jos gore ne iskoristava potencijal velikih mapa.
I svaki dobar RPG ima daleko vise slobode, izbora i posljedica.
Hajd mi molim te linkaj te bolje RPG open world igre sa vise slobode da odigram preko praznika. Hvala.
 
Glenn, nemoj da zezas, znas odlicno sta se desava u ovoj bransi, sta je dobro, i to bolje od mene.
Je evo tek sad igram CP 2077, po prvi put.
Btw, ako je za tebe sloboda jahanje po velikoj mapi, onda se drzi RDR 2.
 
Ne zezam, pitam ozbiljno. Pratim industriju overall zbog posla ali sam dugo igrao PVP only naslove. Sad nekad ganjam RPG igre. Sta god da dirnem, sve je linerano ili je svaki open world Ubisoft Game. Nemoj da triggerujes jednog NPC-a inace svi na mapi idu na tebe. I to je svaka misija. Ili se svaka misija svodi na boss fight. Ako ima sta bolje od R* igara, piši. Jedina prava igra sa pravim izborom je Hitmen. Sve ostalo je linerano. 2077 je u poredjenju sa RD2, doslovno na šinama.

Nije sloboda jahanje konja vec je sloboda pristup misiji. Kako sam rekao, kao i na tom gore klip, svaku misiji malo drugacije odigram. Ne znam jedino da li ljudi misle da imaju izbora kada u witcheru dobije 5 opcija za odgovor i svaki put je samo jedan pravi dok ostali mlate praznu slamu. I opet se na kraju svodi sve na isto kada i nisam imao izbora.
 
Hitman je makar od silent assasina išao na to da ima više načina da predješ misiju, ali nije nelinearnost samo pristup misijama.
Ovo za Witchera jednostavno nije tačno. Samo za glavni deo igre imaš 3 završetka ,od koga je 1 da kažem "pogrešan" i zavisi od nekoliko ključnih situacija. Postoji naravno dobar deo igre koji je linearan ali i mora tako zbog hronologije, ali sa druge strane, možeš da biraš da li ćeš prvo da odradiš novigrad ili skellige questove, ako ništa drugo, ima uticaj na dijaloge koje ćeš kasnije da dobijaš. Možeš čak i dlc-eve da završiš pre glavnog dela i tu imaš dodatne dijaloge sa "prodavcem ogledala" koji mogu da pomognu da imaš neki od "dobrih" završetaka.
Sporedne misije su tek priča za sebe, možeš da radiš šta hoćeš na celoj mapi, ako si u 5-10 levela od potrebnog, možeš u principu i ako nisi, ali je peglanje i ništa ne dobijaš.
Za razliku od glavne priče gde imaš dobre i manje dobre izbore, ostatak igre se bukvalno svodi na kompromise. Da ti imaš izbor, bez da te igra navodi. U jednoj od prvih sporednih misija na koje naletiš, možeš da pustiš devojku da umre ili da joj daš potion. Kasnije saznaš (ako naletiš na npc-a) da je preživela zbog potiona, ali sa teškim posledicama. Ili misija gde biraš između života 5 deteta i nekog sela... Šta je tu ispravan izbor?
Ovakvih misija ima bezbroj, ne utiču na glavnu priču (osim par od kojih zavisi ko će biti u kaer morhen za bitku sa wild huntom) , ali i zašto bi?

Tldr: Posle ~500 sati u witcheru, skontaš da imaš mnogo više izbora neko tokom prvog prelaska.
 
Nadam se da nece biti neki trejler od 5 sekundi kao MassEffect
 
Hitman je makar od silent assasina išao na to da ima više načina da predješ misiju, ali nije nelinearnost samo pristup misijama.
Ovo za Witchera jednostavno nije tačno. Samo za glavni deo igre imaš 3 završetka ,od koga je 1 da kažem "pogrešan" i zavisi od nekoliko ključnih situacija. Postoji naravno dobar deo igre koji je linearan ali i mora tako zbog hronologije, ali sa druge strane, možeš da biraš da li ćeš prvo da odradiš novigrad ili skellige questove, ako ništa drugo, ima uticaj na dijaloge koje ćeš kasnije da dobijaš. Možeš čak i dlc-eve da završiš pre glavnog dela i tu imaš dodatne dijaloge sa "prodavcem ogledala" koji mogu da pomognu da imaš neki od "dobrih" završetaka.
Sporedne misije su tek priča za sebe, možeš da radiš šta hoćeš na celoj mapi, ako si u 5-10 levela od potrebnog, možeš u principu i ako nisi, ali je peglanje i ništa ne dobijaš.
Za razliku od glavne priče gde imaš dobre i manje dobre izbore, ostatak igre se bukvalno svodi na kompromise. Da ti imaš izbor, bez da te igra navodi. U jednoj od prvih sporednih misija na koje naletiš, možeš da pustiš devojku da umre ili da joj daš potion. Kasnije saznaš (ako naletiš na npc-a) da je preživela zbog potiona, ali sa teškim posledicama. Ili misija gde biraš između života 5 deteta i nekog sela... Šta je tu ispravan izbor?
Ovakvih misija ima bezbroj, ne utiču na glavnu priču (osim par od kojih zavisi ko će biti u kaer morhen za bitku sa wild huntom) , ali i zašto bi?

Tldr: Posle ~500 sati u witcheru, skontaš da imaš mnogo više izbora neko tokom prvog prelaska.
Ne znam ja ga sada igram i baš imam taj osećaj što Glen pominje, prividni izbor. Ali realno nešto više od toga ne znam ni kako bi bilo napisano a da igra može da ti da da ti odgovoriš šta hoćeš. Možda kada budu svi likovi u igri zapravo igrači, neki ultra masivni MP.

Ne pričam o izborima koji utiču na kraj igre već na sam razgovor. Što se uticaja na kraj igre tiče to sad skoro svaka igra ima. Dobro GTA nije imao a ni RDR nema taj feature.
 
Ovaj je sve lepo objasnio po pitanju falinki u mission dizajnu, kacen je vec cini mi se.
U GTA serijalu nikada nisam imao problem sa dizajnom misija. Tamo mi ne treba mnogo skretanje paznje sa dodatnim izborima dok resavam story, Rokstarov open world je sam po sebi dovoljna distrakcija. Ali u RDR2 mi je falilo malo slobode u misijama, barem kod onih kod kojih moze da se nasluti sta ce se dogoditi. RDR2 je realisticnija igra i onda trazi malo te Hitman slobode, pa makar i te prividne.
 
Vrh Dno