Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Što se tiče dopumpavanja guma, obavezno kad su hladne, tj niste dužom vožnjom zagrejali vazduh u njima.
Što se tiče akumulatora, visoke temperature leti su ubice za akumulator i kad vam crkne "iznenada" leti, taj aku gotov, retko kojem ima pomoći, uglavnom su tad već pokrivljene ćelije ili nema tečnosti u njemu, a ono što ima bude sve samo ne ono što treba. Tako da leti treba češće proveravati napon ugašenog akumulatora i sve će vam se reći.
Zimi od stajanja ili nekog malog potrošača može aku da izda , al uglavnom se dopunjavanjem reši problem na neko vreme a bogami i na duže, što je leti retkost.
Evo tabele za AKU da proverite unimerom u kakvom je stanju.
 

Prilozi

  • stanje-aku (1).png
    stanje-aku (1).png
    216.2 KB · Pregleda: 87
Evo sad čitam o azotu. Vozači kao što sam ja nemaju nikakvu korist od azota. Boljitak se vidi tek kod trkačkih automobila i aviona.
Dakle dok ne kupim avion ništa od azota. :):):)
Što se tiče dopumpavanja guma, obavezno kad su hladne, tj niste dužom vožnjom zagrejali vazduh u njima.
Što se tiče akumulatora, visoke temperature leti su ubice za akumulator i kad vam crkne "iznenada" leti, taj aku gotov, retko kojem ima pomoći, uglavnom su tad već pokrivljene ćelije ili nema tečnosti u njemu, a ono što ima bude sve samo ne ono što treba. Tako da leti treba češće proveravati napon ugašenog akumulatora i sve će vam se reći.
Zimi od stajanja ili nekog malog potrošača može aku da izda , al uglavnom se dopunjavanjem reši problem na neko vreme a bogami i na duže, što je leti retkost.
Evo tabele za AKU da proverite unimerom u kakvom je stanju.
Korisne informacije.
 
Da napomenem, najbolje je da akumulator proverite kad prenoći, jer nakon vožnje dobićete veće parametre koji nisu baš relevantni.
Elem, ako leto započete sa akumulatorima koji je na 30%, teško će te dočekati sa istim zimu. A većina koja sa takvim AKU krene put Grčke npr, ogromne su šanse da se neće vratiti sa istim akumulatorom.
 
Kolega pošao sa takvim akumulatorom u Grčku i vratio se sa novim. :(
Zato ja i kupujem nov.
Juče sam obišao neke prodavnice i nigde nema Tople Top. Samo crvena.
U jednoj radnji drže samo one sa 24 meseca garancije i Energizer 40 meseci.
Tu mi je ispričao o tim Energizerima da su nekakav karbon. Nikad čuo da se nekakav karbon stavlja u olovne baterije.
Posle sam i tražio po netu da nađem i jedino od karbona što se nađe je pitanje da li olovne baterije ispuštaju ugljen dioksid.
Još mi je rekao da nipošto ne stavljam akumulator većeg kapaciteta jer alternator neće moći da ga napuni.
(Zna alternator koliko Kulona sme da pustii u akumulator:):):).)
Još malo ću da potražim pa kupujem bilo šta što nije starije od 6 meseci i sa garancijom minimum 36 meseci.
 
Meni takođe aku polako posustaje, mada i vreme mu je, prva ugradnja, 9. godina. Kod mene je varta oem, sad gledao varta silver je oko 12000 ali videh u ovlašćenom oem toyotine za 15000, tada bili stari mesec-dva tako da ću verovatno ići na taj.
 
Proveri ko proizvodi Toyota OEM. Po meni bacanje novca.
 
Varta ili Exide (možda i Panasonic ali pre će biti neki od ova prva 2 nabrojana).
 
Proveri ko proizvodi Toyota OEM. Po meni bacanje novca.
Pa pitanje je dal je bacanje para. U zavisnosti od modela akumulatora dal je obični ili TrueStart AGM garancija na toyotine akumulatore ide od 3 pa na više godina i obično prežive garanciju.
Npr, za moj auto ide OEM Magneti Mareli EFB akumulator, auto je uvežen pre 5 godina sa MM akumulatorom i pre mesec dana je crko, pitanje je kad je ugrađen u inostranstvu. Dakle OEM je trajao preko 5 godina. Ustvari, za 12 godina je moj auto "potrošio" dva akumulatora.
Naravno, EFB i AGM modeli akumulatora bi inače trebali da traju duže.
Na žalost, nisam uspeo da nađem Magneti Mareli AKU odgovarajući kod nas pa sam stavio ruski EFB Aku.
 
Kod mene ide običan, nemam start-stop sistem.
 
Pa pitanje je dal je bacanje para. U zavisnosti od modela akumulatora dal je obični ili TrueStart AGM garancija na toyotine akumulatore ide od 3 pa na više godina i obično prežive garanciju.
Npr, za moj auto ide OEM Magneti Mareli EFB akumulator, auto je uvežen pre 5 godina sa MM akumulatorom i pre mesec dana je crko, pitanje je kad je ugrađen u inostranstvu. Dakle OEM je trajao preko 5 godina. Ustvari, za 12 godina je moj auto "potrošio" dva akumulatora.
Naravno, EFB i AGM modeli akumulatora bi inače trebali da traju duže.
Na žalost, nisam uspeo da nađem Magneti Mareli AKU odgovarajući kod nas pa sam stavio ruski EFB Aku.
Topla recimo daje 40 meseci garancije za Topla top, a verujem da isto to radi i konkurencija u okviru iste klase. Davati značajno više novca za Tojotin znak, a da i sam znaš da je neka druga firma napravila isti akumulator je bacanje novca. Bolje kupi identičan model akumulatora sa znakom firme koja ga je i napravila.
EFB i AGM traju u proseku koliko i vrhunski standardni akumulatori. Duži vek akumulatora (pod uslovom da je sve u redu sa autom) mogu da očekuju vlasnici onih modela kod kojih je akumulator u gepeku, s obzirom da nije izložen toliko vibracijama i visokim temperaturama.
S obzirom da je AGM skuplji, neisplativo je isti stavljati u automobile kojima nije potreban. EFB može možda i da prođe, ako razlika u ceni nije prevelika.
 
Proveriću. Hvala.:)
 
Kupljena Topla Top. 😁
Oni su ujedno i servis.Prodaju samo akumulatore.
Zamenili aku.
Fini prodavci za pohvalu.
Za stari 60Ah dali 600 dinara. 😁 I džabe bi ga dao samo da ne moram da ga vozam tamo - amo.
Sad sam ga stavio na dopunjavanje.
Još jednom hvala tootoobanu na savetu.
 
Zna li neko gde imaju da se kupe "štipaljke" za kablove i sami kvalitetniji kablovi, da ih napravim sam?

Hoću da uzmem kablove, naletim na neke deblje, a ovo samo izolacija okolo debela.
 
Kupljeno 😁😁😁😁😁
Zna li neko gde imaju da se kupe "štipaljke" za kablove i sami kvalitetniji kablovi, da ih napravim sam?

Hoću da uzmem kablove, naletim na neke deblje, a ovo samo izolacija okolo debela.
To se desilo meni sa nekim kineskim. Debeli kablovi a ono samo izolacija i dva kvadrata žice.😕
Pokušaš da zastartuješ oni počnu da se greju.
Ono "kupljeno" je iz prethodne poruke.😁😁😁
 
Kablovi da budu 16 kvadrata najmanje. Moje iskustvo sa manjim presekom nije najbolje. Ako si u mogućnosti zalemi spoj sa kleštima jer vremenom oksidiše.
Onda ti džaba presek i kvalitetna klešta.
 
Ima u radnjama kablovi 900A , 35mm², al koštaju 4-5000 dinara. To jednom kupite i mirni ste
 
900A??? Da ne preteruju malo???
Šta toliko vuče struju???
12V x 900A = 10800W
:(:(:(:(:(:(
 
Presek kabla je bitan zbog pada napona. Kod jednosmerne struje napon jako brzo pada sa dužinom kabla. Recimo ja na čamcu imam kabl od 50mm2 od akumulatora do motora zato što je kabl nekih 6m (tj. 12m jer se računa ukupna dužina i + i -). Imaju kalkulatori na netu pa može lako da se izračuna.
Npr za 10m i 16mm2 na 100A pad je 2.17V
 
Napon pada bez obzira da li je struja jednosmerna ili naizmenična. 100A jednosmerne i 100A je isto. Na istu dužinu i isti poprečni presek isti napon padne.
Fali 100A naizmenične 😁
 
Što se tiče dopumpavanja guma, obavezno kad su hladne, tj niste dužom vožnjom zagrejali vazduh u njima.
Što se tiče akumulatora, visoke temperature leti su ubice za akumulator i kad vam crkne "iznenada" leti, taj aku gotov, retko kojem ima pomoći, uglavnom su tad već pokrivljene ćelije ili nema tečnosti u njemu, a ono što ima bude sve samo ne ono što treba. Tako da leti treba češće proveravati napon ugašenog akumulatora i sve će vam se reći.
Zimi od stajanja ili nekog malog potrošača može aku da izda , al uglavnom se dopunjavanjem reši problem na neko vreme a bogami i na duže, što je leti retkost.
Evo tabele za AKU da proverite unimerom u kakvom je stanju.
5 auta pogledao

Jedan auto 12.24
Dva auta 12.45
Dva auta 12.55

Hvala
 
Meni se nešto čudno događa sa naponom na akumulatoru. Dok vozim ili je u leru napon je 12,7V. Kad kočim motorom napod dođe do 14,6V. Moraće sutra u servis.😕
 
Akumulator ili auto?
 
Auto. Nešto sa alternatorom nije kako treba. Aku je juče nov kupljen.
 
Puni kao da je AGM u pitanju
 
Ne znam. Zvaću servis sutra.
 
Meni se nešto čudno događa sa naponom na akumulatoru. Dok vozim ili je u leru napon je 12,7V. Kad kočim motorom napod dođe do 14,6V. Moraće sutra u servis.😕

Koji automobil je u pitanju?!?

Novija vozila nemaju klasičan regler, već ECU reguliše pobudu alternatora, a time i napon na akumulatoru. I to radi u zavisnosti od mnogo raznih faktora.

Bilo je pre par strana teme, da neki ECU-i imalu logiku da prilikom kočenja motorom dozvoljavaju veće opterećenje alternatora, viši napon na akumulatoru a time i jače punjenje (neka skromna varijanta rekuperativnog kočenja) dok prilikom normalne vožnje drže, po raznim faktorima, optimalan napon na akumulatoru i manje opterećuju motor nepotrebnim punjenjem.

Evo ovde: https://forum.benchmark.rs/threads/kupovina-akumulatora.483063/page-11#post-6779821
 
C3. 2015. godište.
Do pre neki dan je radio kako treba.
 
Proveri sam unimerom, izmeri voltažu dok je auto upaljen i u leru, a onda popali farove i još neke potrošače pa izmeri kao i kad ga malo zaturiraš.
Mora da pokazuje od 14-14.6v, kad je auto ugašen , tj ako alternator ne puni, onda pokazuje 12.7, dakle napon samo akumulatora.
 
Vrh Dno