Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Ovde se crvena Topla dosta pominjala kao kvalitetno rešenje.
 
Topla se kod mene prodaje ko alva :)
Najbolji odnos cijene i kvaliteta.
Doslo vriijeme da i ja kupum za P207 1.6hdi, 66kw, 2006 godina. Energizer traje vec 12 godina. Auto nece cesto ni da zavergla, samo se cuje 'cak'.

Ne znam koliki je fabricki kapacitet (mislim da je 60 i kusur Ah), i sta da gledam Topla ili Fiamm jer samo oni u prodavnicama gdje sam gledao imaju te kapacitete. Cijena ista, garancija ista.
@ProMaster
 
Kolika je garancija na Toplu crvenu od 60 i koja je cena?
Ja ga kupio 2019. nemam poma gde sam sotavio/bacio garantni, posto mi treba za centralno akumulator razmisljam da ovu stavim za centralno a kupim drugi. Normalno pod uslovom da ne crkne nakon isteka. Negde imam u secanju 30 meseci ili tako nesto.
 
75 eura je kod mene, 3 god garancije, Topla. Isto tako i Fiamm.
 
Bio mi procurio (kiselina) stari akumulator kad sam skidao. Uzeo sam crvenu Toplu 66Ah. Malo pratio napone i struje da nije slucajno nesto otislo kao regulator napona i sl. Kad se puni nesto preko 14.5V, kad se ugasi auto, oko 12.8.

Cini mi se sve OK, malo pratio i struju punjenja (~6A) i da li pada na (priblizno) nulu kad se ugasi auto.
 

Prilozi

  • IMG20230613132418.jpg
    IMG20230613132418.jpg
    268.9 KB · Pregleda: 70
Najbolji unimer koristim godinama u teskim uslovima radi ko prvog dana, jednom menjao bateriju samo😎
inace treba imati za ne daj boze uvek booster bas za situacije gore kad cvakce a nece zavergla... Imam tacklife t8, bio oko 60e...nisam fala bogu sebi nikad koristio, al skoro kolegi nece upali i to neka ogromna bembara, karavan, dizelas...kresnu za 2-3 sec...coek ne moze veruje... A ni ja😂
 
Imam ja na poslu profi punjac akumulatora. Pozeljno je 3-4x godisnje, pogotovo ko ima samo kratke relacije, izvaditi akumulator i puniti mimo auta. I nije neko veliko cimanje, samo dobra volja. 5 minuta posla bukvalno, mozda je kod nekih auta komplikovanije.
 
Imam ja na poslu profi punjac akumulatora. Pozeljno je 3-4x godisnje, pogotovo ko ima samo kratke relacije, izvaditi akumulator i puniti mimo auta. I nije neko veliko cimanje, samo dobra volja. 5 minuta posla bukvalno, mozda je kod nekih auta komplikovanije.

Pozeljno je i cesce, ako je gradska ili auto stoji po nekoliko dana. Vecina ovih profi punjaca ima "nastavke" za kabl, pa trajno ugradis nastavak na auto, samo bocnes kabl u punjac i krece da puni i bez skidanja klema, poklopaca i vadjenja iz auta. Samo izbegavati one programe iznad 14.7V.
 

Prilozi

  • 40.f3.cb.10002809880FRINET13.JPG
    40.f3.cb.10002809880FRINET13.JPG
    43.7 KB · Pregleda: 67
Update: nakon 30 meseci exide premium bukvalno mrtav nakon 15 dana stajanja posle mora. Pre tog stajanja sam presao 3000km, tako da je sigurno bio napunjen kad sam ga ostavio da stoji. Nista ne vuce struju na autu, da odmah predupredim nagadjanja:) Napon pao na 6.7v, jedva je otkljucao auto, a na instrument tabli pulsira svetlo ko da ce da se desi nuklearna katastrofa:). Pokusacu sada sa onim kineskim punjacem malo repair mode, malo punjenje pa da vidimo kako ce da se ponasa posle toga. Garancija je 40 meseci pa cu videti sta mogu uraditi ako ovaj eksperiment sa punjenjem ne uspe. Izgleda da ni ovaj exide premium nije bas toliko dobar koliko ga hvale. Prosli Varta blue je izdrzao vise od toga. Inace dopunjavam ga svake zime i povremeno proveravam da li je napon bar u domenu 12.3-12.7v.
 
Jeste to nezgodno kad iznenada crkne ... meni je skoro fabricki ozloglaseni fiat otisao bez najave mada je vec prebacio zivotni vek dobro ... uzeo sam exide malo jaci od fabrickog za 8200 din .. ranije je npr na skodi polako crkavao do te mere da je u voznji displej polako bledeo, ako se dobro secam, pa sam znao da je pri kraju. U svakom slucaju, tesko da postoji zlatan izbor jer je sve od slucaja do slucaja
 
  • Like
Reagovanja: kVu
Varta silver 90Ah, izdrzao 8 godina akanja, uglavnom neredovne gradske voznje na kratkim relacijama. Nikad punjen van auta. Realno, zamenjen je preventivno da ne bi izdao zimi. Ova zima je bila lagana, pa nije bilo "izazovno", ali evo prosle zime (kad je bio 7 god star) je upalio dizela na Kopaoniku nakon 7 dana na -15 i dobrih 2 min verglanja...
Nije neki potrosac, ali i GSM GPS logger je prikljucen non-stop.

Ja zadovoljan. Kupio isti.
 
Toplu koristim jako dugo na automobilima. Crvena je izdržavala oko 5 godina, dok je plava evo već sedma godina. Dok kad će ne znam, mada i dalje indikator pokazuje zeleno. Trenutno imam i AGM njihov, ali je tek ušla u treću godinu.
 
Valja li VP Maximus? Prodaje ga Vamal grupa.
 
Varta silver 90Ah, izdrzao 8 godina akanja, uglavnom neredovne gradske voznje na kratkim relacijama. Nikad punjen van auta. Realno, zamenjen je preventivno da ne bi izdao zimi. Ova zima je bila lagana, pa nije bilo "izazovno", ali evo prosle zime (kad je bio 7 god star) je upalio dizela na Kopaoniku nakon 7 dana na -15 i dobrih 2 min verglanja...
Nije neki potrosac, ali i GSM GPS logger je prikljucen non-stop.

Ja zadovoljan. Kupio isti.
Dizel ili benzin ?
 
Šta da izaberem između crvene Tople i Energizera?
 
Pare ne postoje kao problem - nema ih. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
 
Šta da izaberem između crvene Tople i Energizera?
Plavu Toplu. Crvena mi je trajala oko 5 godina. Plava ima više od 6 i još nije crkla. I dalje pokazuje zeleni indikator stanja baterije. Trenutno imam AGM njihov, ali on tek treba da se pokaže, jer se družimo tek 2,5 godine.
 
Ne vidim da ovde u LE neko prodaje plavu .:(
 
I dalje pokazuje zeleni indikator stanja baterije
To pokazuje konkretno na toj ćeliji gde se to ''oko'' nalazi i nije indikator stanja celokupne baterije ali svakako znači. Na prethodnom autu sam imao to zeleno oko i kada je aku izdahnuo ono je i dalje bilo zeleno.
 
Ne vidim da ovde u LE neko prodaje plavu .:(
Topla top je naziv plave. Nećeš pogrešiti mnogo ni sa crvenom, ali plava je svakako kvalitetnija što se tiče standardnih starterskih baterija. Pretpostavljam da tvoj auto nema start&stop sistem.
Gledaj samo da akumulator ne bude mator već pri kupovini...
 
Nema start&stop. Videću da bude star maksimalno 6 meseci.
Da li neko ima iskustvo sa azotom u gumama? Pročitao sam da je to bolje nego vazduh pa me zanima da li vredi trošiti pare.
 
Ništa neće faliti ni običnom vazduhu. Azot bi imao više smisla kod letilica, trkačkih automobila itd. I na kraju vazduh je besplatan, azot plaćaš.
 
Nema start&stop. Videću da bude star maksimalno 6 meseci.
Da li neko ima iskustvo sa azotom u gumama? Pročitao sam da je to bolje nego vazduh pa me zanima da li vredi trošiti pare.
Ne vredi. Možda za performantne automobile. Imao ja svojevremeno na službenom vozilu (bile zimske gume cele godine) i nikada nisam morao da dopumpam. Ako menjaš gume sezonski, nema rezona. Mada se recimo meni ove godine više puta palio senzor pritiska u pneumaticima kada su bila dnevna kolebanja temperature.
 
Ima valjda fora kada treba da dopumpaš gume, treba naizmenično pumpati i ispuštati vazduh, svakako nije vredno cimanje pa sve i da je džabe.
 
Ne vredi. Možda za performantne automobile. Imao ja svojevremeno na službenom vozilu (bile zimske gume cele godine) i nikada nisam morao da dopumpam. Ako menjaš gume sezonski, nema rezona. Mada se recimo meni ove godine više puta palio senzor pritiska u pneumaticima kada su bila dnevna kolebanja temperature.
Ne menjam. Uzeo sam all season i kraj. Dok traju traju. Do skoro sam samo zimske vozio. :)
Vidim da reklamiraju azotom punjene gume kao da duže traju, bolje se ponašaju na putu, manje se troši gorivo, bla, bla, bla...
 
Nazad
Vrh Dno