Šta je novo?

Jagged Alliance 3

Yojinbo

rōnin
Banovan
Učlanjen(a)
18.12.2013
Poruke
5,240
Poena
1,145
Ne videh da ima tema.
Ako postoji zamolio bih moderaciju da spoji ili obrise ako je duplirano.





Rekao bih da je "prvi pravi punokrvni nastavak" originalnih igara...
Sama tematika i setting mi je daleko interesantnija od XCOM igara, od kojih u zanru mi je licno samo skorasnji WH40k i Battletech legao.
 
Problem sa ovim igrama je što zavise od nostalgije tj. nas koju su igrali prethodne i slične igre.
Za noviju publiku ovaj žanr je odavno mrtav. Nažalost.
 
Mislim da je veći problem što su oni koji su obožavali JA i JA2 (uključujući i sve derivate koje su išli uz orginalne naslove) - poprilično omatorili. Ipak je prošlo 24 godine od objave dvojike, a 29 godina od keca :eek: No, verujem da ima i omladine kojoj će se svideti ovaj hibrid potezne i RT strategije.

Obožavao sam ove igre i mnogo puta im se vraćao. Danas je jako teško naći kvalitetan SP naslov, koji je dovoljno dugačak i interesantan da te zadrži duže uz ekran. Meni ovo na prvu loptu deluje baš eXtra. Moraću detaljno da pregledam review-e i gameplay pre nego pazarim. Trenutno je cena baš jaka za SP igru, a i u prethodnih par meseci sam nakupovao baš dosta igara, od kojih sam samo Resident Evil 4 (remake) igrao. Dosta naslova sam uzeo...i bacio pare, jer me nisu zadržale pored ekrana ni čitavih sat vremena.
 
Velika je cena za SP igru ovog tipa inace je nesto jeftinija nego sto je standard.
Ja krenuo da "cistim" backlog polako, ima vremena da padne cena dok dodje na red.
Steta sto necu moci da podrzim devove jer za igru ovog zanra znaci znaci dosta rana prodaja.

Jeste problem sto je mala publika za ovakve igre, pitanje je koliko ima novih fanova kojima ce se ovako nesto svideti.
Licno obozavam Commandos i Desperados serijal, kao i "klonove" koje su izbacili (Robin Hood, Shadow Tactics) ali je nazalost vrlo nisni zanr, rekao bih jos veca nisa nego klasicni RTS naslovi.
Ali eto i oni dozivljavaju malu renesansnu jer slicnih naslova nema na trzistu. AOE2 DE recimo cveta i to sve zahvaljuci zajednici, vilica mi je ispala koliko kampanja su ubacili.
Takodje i izometrijske rpg-ove cini mi se da cemo sve vise videti.

OT
Igra trenutno ima problem sa rng, tj prikazom % za hit chance -to bi trebali da dodaju jer je najveca zamerka trenutno.
Iz onoga sto sam video (rani playthrough) sto se ostatka igre skroz za preporuku za fanove zanra.
 
Licno obozavam Commandos i Desperados serijal, kao i "klonove" koje su izbacili (Robin Hood, Shadow Tactics) ali je nazalost vrlo nisni zanr, rekao bih jos veca nisa nego klasicni RTS naslovi.
Ufff, koliko sam neprospavanih noći proveo uz Commandos-e. Despredaros-e i Roobin Hood-a.
Žao mi je što više nam igara tog tipa. Probao sam ovaj "novi" Desperados 3, ali to jednostavno nije to...
Voleo gih da neko napravi nešto tog tipa, međutim kao što si rekao to je sada veoma nišni žanr.
 
Robina Hood-a nisam igrao. Commandos-e i Desparados-e jesam. Odlične igre, ali ipak ni blizu dobre kao JA naslovi. Ta neka doza nelinearnosti i random eventa (bazično i ne previše razvijeno, ali opet je tu) činilo je da JA bude daleko bolji. Dešavalo mi se da svaki put kad krenem iznova da igram (pre svega JA2) - da otkrijem nešto novo što u prethodnom igranju nisam video. Bounty hunt, random pojavljivanje Mike-a u onom jugoistočnom, buržujskom gradiću, sladoledžija (vileneo sam dok sam ga čekao da se pojavi), Kinguin i njegov uštekani novac u rudniku sam otkrio tek u trećem ili četvrtom igranju...

Karakteri plaćenika (različite ličnosti, afiniteti, odbijanje da pristupe ukoliko u timu imaš nekoga ko im se ne sviđa)....svako ponovno igranje (ali sa različitim plaćenicima) je uvek bilo drugo iskustvo i zabava. Naravno, bilo je i fanatika koji su bili toliko "bolesni" da su igrali celu igru sa 2-3 plaćenika, eksperimentisali sa samo određenim tipom naoružanja...itd itd. Desaparados i Commandos igre su imale svoju dozu ne-linearnosti (različit pristup misijama i njihovom rešavanju), ali daleko je to od onoga što je JA serijal (bar meni) pružao.
Bila je neka igra na temu drugog svetskog rata, koja je bila skoro pa identičnog koncepta kao JA (biraš vojsku, razvijaš im skilove, linearno rešavaš misije), ali su grafika i scenario/priča bili poprilično mršavi i nije me dugo držala.

Sačekaću još desetak dana, da sumiram sve...ali sam ubeđen da mi đavo neće dati mira i da ću, u ime nostalgije, pazariti negde gde nađem po najprihvatljivijoj ceni...
 
Prvi utisci, nakon 2h igranja iliti prešpartana tek 3 sektora:

Grafički sve to eXtra izgleda - igra izgleda kao pravi naslednik JA2. Mada, ako ćemo realno, nije grafika ono što je JA i JA2 činilo hitovima kakvi su bili. Bar ne meni.

Čini mi se da su autori radili na karakteru likova (jedan od glavnih aduta JA & JA2 naslova). Za ova dva sata je bilo dosta random komentara tokom određenih eventa (ubistvo protivnika, reakcija na poboljašnje skilova i sl.), ali realno je da igru treba obrnuti i onda zapravo otkriti da li je i u kojoj meri svako drugo igranje - drugačije iskustvo. O NPC-ovima i likovima koji se pridružuju plaćenicima (nadam se da ima toga) još uvek ne mogu da pišem, jer nisam dovoljno prešao. No, avatari plaćenika su mi baš fuj...i ovde je baš napravljen korak unazad. Takođe, rekao bih da je broj plaćenika smanjen (možda grešim, nisam prebrojavao, ali takav je utisak). Nemam problem što nisu ponovili sve likove (meni je važno da je tu moja omiljena faca iz prva dva dela Fidel "leave me alone" Dahan), a pored toga ima i novih likova. Ipak, utisak mi je da ih je potrebno još i da bi se to pozitivno odrazilo na dugotrajnost (repetativnost) same igre. Kreiranje svog lika je odrađeno na isti princip kao u JA2, ali nisam dobio (bar ne još uvek...ili mi je pak promaklo) psihološku procenu lika. Pitanja su, ipak, bila daleko kreativnija u JA2. No, kako ih nije ni tamo bilo mnogo, manje-više je jasno koje karakterne osobine daje svaki odgovor.

Komande su mi malo nezgrapne, ali verujem da se ovde radi o navici (iako dugo nisam igrao JA2, sve skraćenice sa tastature su mi doslovce u glavi). Na primer, čučni/lezi/ustani je sa PgUp/PgDn maknuto na z/x. Banalno, ali čovek treba da se navikne.

Pisano je o tome kao mani - nedostatak podatka o procentualnim šansama za pogodak. Koliko sam shvatio (mislim da sam čak u jednom YT klipu video objašnjenje) da je to planski odrađeno. U tom YT klipu je i objašnjeno kako funkcioniše kompletna parametrizacija hitaca. Opet, možda je samo poenta adaptirati se promenama, ali mene opako nervira nedostatak procentualne procene preciznosti.

Sistem lečenja plaćenika, skautiranje sektora i popravka stvarčica iz inventara je modernizovana (i uprošćena) što je skroz ok. Ono što mi se čini interesantnim je modifikacija oružja, ali to tek treba da otkrijem kako funkcioniše. Korisna stvar je da stanje municije se prati unutar grupnog inventara plaćenika (ne ličnog), što je takođe napredak i olakšava praćenje raspoloživosti džebane (ne mora se prebacivati municija iz inventara jednog plaćenika u inventar drugog plaćenika).

Eto toliko za moje prve utiske.
 
Igra li neko? Ne bih baš da razgovaram sam sa sobom (i kuhinjom) :ROFLMAO: :cool:
 
Nema. Al pisi dal valja pa da probam(o).. Nisam nesto igrao ovakve igre mnogo jer sam uvek radije igrao FO 1/2 i sl RPG.
Iako sam probao i JA .. km
 
Nešto preko 60 sati igranja do sada. Igra je zaista odlična. Nisam završio još jer igram prilično temeljno, jurim sve što mogu da odradim od side questova, a ima i onih koje zbog vremenskog ograničenja nisam uspeo da odradim. No, držim otprilike 4/5 mape.
Mape (sektori) su sjajno osmišljeni/dizajnirani. Karakteri plaćenika su fenomenalno napravljni (pisao sam o tome već) i ono što meni ostavlja utisak - nisu dosadni čak ni kad se ponavljaju. Bar meni ne. Side questova ima baš puno. Neki su kratki i jednostavni, dok za neke baš treba uložiti vreme. No, igra je zaista naslednik, u pravom smislu reči, JA i JA2. No, tačno se vidi potpis lika koji je radio scenario za JA i JA2 (zaboravih mu ime, ali u videh u nekom YT videa da je THQ angažovao njega za igru).

NPC-ovi su sjajni. Pročitao sam negde da se tri lika mogu otkriti i "unajmiti" tokom igre (a da nisu A.I.M.), ja sam samo jednog našao (znači da nisam bio dovoljno detaljan, što ostavlja prostora za ponovno igranje - nisam hteo da kopam po netu o čemu se radi, prosto neću sebi da upropastim priliku za dodatnu zabavu).

AI protivnika možda zaslužuje malo kritike, ali nije da drastično kvari gameplay. Apsolutno je nebitno da li napadam ili branim sektor, na nekim mapama protivnici srljaju jedan po jedan, te je "čišćenje" prilično lagano. sa druge strane, umeju da budu prilično strpljivi i da čekaju da ih "izbiješ" sa svojih pozicija. Imao sam situaciju gde sam jednog "bad guy-a" jurio pola mape, a on je bežao...i bežao...i na kraju me "navukao" na drugog koji nije hteo da se mrdne sa svoje (zatvorene) pozicije. Nalupao me kao majmuna....jer, naravno, mene je mrzelo da ga potezno jurim sa celim squad-om. Onda sam imao situaciju gde sam baš morao da razvijem strategiju (da imam pun klinac granata, pre svega flash i gas bombi) kako bih veliku količinu zlikovaca (na malom prostoru skrivenih) sredio. Posle svega toga, desi mi se da sam ja prilično ograničen za manevrisanje, a veliki broj neprijatelja mi dolazi - kao na klanje. Jedan po jedan, ne u grupi. Dakle skroz nepredvidivo....što suštinski nije loše, ali ta nepredvidivost se ne ogleda u "jakoj veštačkoj inteligenciji", već u potpuno random definisanoj.

Jedina stvar koja me baš/baš nervira - jesu eksplozivne naprave. Klasičan eksploziv, plastični eksploziv, vremenske bombe - upropastili su ih načisto. To je u prethodnim delovima radilo fenomenalno (količine ograničene, moraš da čuvaš/štediš baš za situacije "izbijanja" protivnika iz malih, zatvorenih/zacementiranih pozicija). Jezivo mi je da su takvu stvar pokvarili. Praktično sve eksplozivne naprave se bacaju na identičan način kao klasične granate. Jedina razlika je u radijusu. Kamene zidove & ciglu ne ruši. Baš ruši koncept iz starih delova.
 
Nazad
Vrh Dno