Šta je novo?

Unrecord

Jel ovo rtx global illumination?
 
Realno da realnije ne moze biti.Kakav engine...kapa dole.
 
Bravo! (y):)

Konačno da je neko krenuo da radi shooter igru iz prvog lica kakvu priželjkujem već neko vreme, a gde kamera i naročito ruke imaju propisno odrađenu interakciju. O ovome sam pisao nekoliko puta ovde ranije. Problem igara iz prvog lica zbog čega sam u principu i prestao da ih igram, je veoma oskudna interakcija kamere i naročito ruku. Gledano iz aspektda mogućnosti koje pružaju moderni endžini vrlo malo se toga desilo na tom planu u poslednjih 10 godina. Ruke i puška su uvek kruto nasađeni nešto malo u desno od centra ekrana, malo se klackaju dok trčiš ali to je otprilike sve. Hardcore Henry je film koji zapravo predstavlja više nego dobar primer kako bi to moglo da izgleda. Film je iz 2015. godine a evo tek sada je neko došao na ideju da uradi nešto slično.
 
^meni je odvratno, nakon 2 min gledanja (fullscreen) pozlilo mi je, a inace nemam i nikad nisam imao motion sickenss od igara. Neka fps igara kao sto su i do sad, mislim da su s razlogom na istom principu zadnjih 20 god.
 
^Upravo ovo. Kopija realnosti nije ujedno za svaku interakciju.

Ovo nije kopija kako osoba vidi. Ovo je kopija montirane gopro kamere koja ima fisheye objektiv. Daleko od svake realnost. Isto vazi za HC Henrija. Zato su me izludjivali Asseto Corsa "realisticni" modovi koji kopiraju jeftine onboard kamere. Plus na njih doda CRT efekat da izgubim vid i onda se u cijeloj magli kao nazire igra koja zbog svih efekata i desaturacije, malo baca na TV prenos iz 90ih. Vrhinac gaming efekata je IR optika i zbog istih razloga amateri misle da je ARMA 3 gameplay real life battlefield.

maxresdefault.jpg


Kao prvo, bilo ovo igrivo ili ne, animatori zasluzuju najvecu nagradu da takva postoji u ovom poslu. Ovakav gameplay mogu gledati u loopu jer su animacije nesto sto meni pravi imerziju u igrama i animacije su nesto gdje gaming industrija zaostaje jako jako puno. Nekada je DICE bio lider. Danas.. dans mi se sve gadi sto uzmem da igram. TLOU me je dobila 90% radi animacija.

Medjutim, ovakva igra nece biti zabavna. Aim je nedefinisan jer gotovo nikada ne nisani preko "oka" sto postoji mogucnost da je kretanje ruke randomizirano a aim ima aimbot. Da snapuje na metu. Meni ne izgleda ali pistolj navodno prati dron.

Kao drugo, aseti su photogrammetry/megascans. Dodas lumen na to i eto jako dobrog realizma. Photogrammetry/megascans je nesto sto se rijetko vidja u video igrama jer nose puno poligona a ujedno su i iz jednog dijela. Postoji mogucnost da se ocisti i smanji poly count ali je lakse izmodelirati nego prepravljati i optimizirati.

Ljudi su na marketu uspjeli naci ovaj aset bundle ali ja nisam. Mozda nije na Epicu onda. Ali zbog istih ce biti upitna optimizacija.

Sve u svemu jedva cekam da izadje ali se plasim da ljudi ne razumiju gameplay problem sa ovakvim kretanjem. Sa razlogomn su FPS igre iste zadnjih 20 godina sa + na sredini. Jedno je film, drugo je interaktivna igra. Vec vidim modove koji stabiliziraju ruke i smanjuju headshake da bi na kraju bila genericki FPS.
 
^meni je odvratno, nakon 2 min gledanja (fullscreen) pozlilo mi je, a inace nemam i nikad nisam imao motion sickenss od igara. Neka fps igara kao sto su i do sad, mislim da su s razlogom na istom principu zadnjih 20 god.

Ne boj se, rekli su da ce biti raznih podesavanja oko kamere u vezi toga.
 
^Upravo ovo. Kopija realnosti nije ujedno za svaku interakciju.

Ovo nije kopija kako osoba vidi. Ovo je kopija montirane gopro kamere koja ima fisheye objektiv. Daleko od svake realnost. Isto vazi za HC Henrija. Zato su me izludjivali Asseto Corsa "realisticni" modovi koji kopiraju jeftine onboard kamere. Plus na njih doda CRT efekat da izgubim vid i onda se u cijeloj magli kao nazire igra koja zbog svih efekata i desaturacije, malo baca na TV prenos iz 90ih. Vrhinac gaming efekata je IR optika i zbog istih razloga amateri misle da je ARMA 3 gameplay real life battlefield.

Kao prvo, bilo ovo igrivo ili ne, animatori zasluzuju najvecu nagradu da takva postoji u ovom poslu. Ovakav gameplay mogu gledati u loopu jer su animacije nesto sto meni pravi imerziju u igrama i animacije su nesto gdje gaming industrija zaostaje jako jako puno. Nekada je DICE bio lider. Danas.. dans mi se sve gadi sto uzmem da igram. TLOU me je dobila 90% radi animacija.

Medjutim, ovakva igra nece biti zabavna. Aim je nedefinisan jer gotovo nikada ne nisani preko "oka" sto postoji mogucnost da je kretanje ruke randomizirano a aim ima aimbot. Da snapuje na metu. Meni ne izgleda ali pistolj navodno prati dron.

Cela poenta je da se nešto pomeri s mrtve tačke u tim shooterskim igrama konačno. I kao što si rekao, animacije su tu ključne. Ko želi da igra zabavne doomilike shooterske igre nek izvoli, nemam ništa protiv, siguran sam da će takve igre uvek imati svoju publiku i svoje mesto. Međutim meni to apsolutno nije više zanimljivo. A da li će ovo biti dobar izvođački koncept ili ne to ostaje da se vidi. Ne bih ja tu nikakve ishitrene zaključje donosio tek tako, jer verujem da to može da se napravi da valja. Film Hardcore Henry sam naveo čisto kao dobar primer. To je po meni dobra referenca za razvoj takve jedne shooterske igre, ali to ne znači naravno da baš tako igra treba da izgleda. Poenta je da nešto od onakve interakcije kakva je demonstrirana u filmu konačno bude uključeno i u shooterske igre. Ovakav koncept je definitivno bliži realosti međutim očigledno je i da zahteva propisno testiranje. Praktično u ovom momentu ovo je još uvek potpuno neistražena teritorija. Što znači da testiranje treba da podrazumeva više različitih modova kamere i naročito dobro razrađenu mehaniku kretanja ruku. A to bogami zahteva dosta vremena.

U realnosti, ruke i puška gotovo nikada nisu konstantno zalepljeni ispred nosa dok se krećeš, izuzev u retkim situacijama kada se ulazi u neistražen zatvoren prostor gde se proveravaju uglovi. Pa čak i tada nisu konstatno u tom položaju već samo na momente. Vertikalno pomeranje ruku a samim tim i oružija je ključna stvar. Brzina reakcije trebalo bi da podrazumeva i hod podizanja puške, a ne samo nišanjenje i brzo kliktanje mišem. To još uvek nedostaje shooterskim igrama. Plus na sve ovo treba dodati i adekvatno trzanje oružija. Ovo možda izgleda kao nešto što je jednostavno za napraviti, i u suštini jeste ako je ideja da se to uradi na način kako se radilo do sada u shooterskim igrama, međutim ovaj koncept je nešto sasvim drugo i kud i kamo je kompleksniji za realizaciju. Iz Unreala je moguće uraditi te krakte kontekstualne animacije koje endžin po potrebi poziva u zavisnosti od situacije što je i demonstrirano u onoj prvoj video prezentaciji kada se UE5 pojavio. Ali objediniti to u celinu da funkcioniše ko saliveno u ovakvoj jednoj akcionoj igri gde je u sekundi neophodno brzo odreagovati, verujem da nije nimalo lak zadatak.

Kao drugo, aseti su photogrammetry/megascans. Dodas lumen na to i eto jako dobrog realizma. Photogrammetry/megascans je nesto sto se rijetko vidja u video igrama jer nose puno poligona a ujedno su i iz jednog dijela. Postoji mogucnost da se ocisti i smanji poly count ali je lakse izmodelirati nego prepravljati i optimizirati.

Ljudi su na marketu uspjeli naci ovaj aset bundle ali ja nisam. Mozda nije na Epicu onda. Ali zbog istih ce biti upitna optimizacija.

Sve u svemu jedva cekam da izadje ali se plasim da ljudi ne razumiju gameplay problem sa ovakvim kretanjem. Sa razlogomn su FPS igre iste zadnjih 20 godina sa + na sredini. Jedno je film, drugo je interaktivna igra. Vec vidim modove koji stabiliziraju ruke i smanjuju headshake da bi na kraju bila genericki FPS.


Što se tiče megascan modela, ne bih se sekirao da sam na tvom mestu. Cela poenta sa UE5com je upravo to. Megascan modeli mogu da se modifikuju i tek će moći jer se na tome uveliko radi. Nisam to još uvek isprobao, ali unutar endžina je pridodat i alat poomću koga je moguće seckati i kombinovati ovakve meševe. Video sam na AtStation-u nekoliko takvih radova koji izgledaju da ti pamet stane. Na sve ovo su dodali i mogućnost upotrebe displacement mapa i to će biti dopstupno od verzije 5.2 koja je trenutno u najavi. Takođe razvijaju i potpuno novi shejdere za materijale, što znači da će standardni PBS materijali uskoro biti zamenjeni novom varijantom koja funkcioniše na drugom principu. Reč je o tzv. Substrate materijalima koji su realisitičniji i što je najbitnije kud i kamo bolje optimizovani. Koga ovo zanima neka pogleda link dole. Tako da nema zime. Radiće ovo ko sat! ;)

The Future of Materials in Unreal Engine | GDC 2023

 
Poslednja izmena:
 
Medjutim, ovakva igra nece biti zabavna. Aim je nedefinisan jer gotovo nikada ne nisani preko "oka" sto postoji mogucnost da je kretanje ruke randomizirano a aim ima aimbot. Da snapuje na metu. Meni ne izgleda ali pistolj navodno prati dron.
Point shooting is a thing
 

Vlada>>>

Ne mislim na manipulaciju asetima. Scan je kao i svaki 3D model, isti. Govorim o tako jednoj sobi koja ima i po milion poligona. Treba je optimizirati. A nije isto raditi optimicaiju klasicnog "hard surface" modela i modela dobijenog sa photogrammetry tehnikom. Ono sto ja vidim na toj sceni je ludilo i jedino sto moze biti odgovor jeste nanite. Ali koliko znam, jos nema izdate igre da je koristen nanite pa jos cekamo, da li je doslo vrijeme za infinity poly counts.
 
Glen, molim te, nemoj i ovu temu da zatrujes svojim pametovanjem.
Napravi igru po svojim standardima, pusti na Steam pa cemo videti kako ce proci.
Hvala na razumevanju.
 

Vlada>>>

Ne mislim na manipulaciju asetima. Scan je kao i svaki 3D model, isti. Govorim o tako jednoj sobi koja ima i po milion poligona. Treba je optimizirati. A nije isto raditi optimicaiju klasicnog "hard surface" modela i modela dobijenog sa photogrammetry tehnikom. Ono sto ja vidim na toj sceni je ludilo i jedino sto moze biti odgovor jeste nanite. Ali koliko znam, jos nema izdate igre da je koristen nanite pa jos cekamo, da li je doslo vrijeme za infinity poly counts.
Fortnite koristi Nanite i Lumen.
 
Medal of Honor je uveo stavljanje nisana na oko.
CoD je to popularizovao.
Do tada meni ta mehanika nije trebala ali nakon toga svaka fps igra bez te mehanike je bila nekako sakata za mene.

Ovo sa videa moze da ispadne na kraju bilo sta a deluje i da moze da unese dozu spontanosti u FPS zanr koja mu toliko treba.
 
Nazad
Vrh Dno