@Pajser Brigada Ja kad imaš nešto korisno da savetujem napišem, kad nemam samo "pljuckam" ili ispravljam gluposti koje pišu drugi ljudi. Ti ne znam na osnovu čega se osećaš pozvanim i kompetentnim da bilo koga nešto konkretno savetuješ ako istovremeno ne raspolažeš ni informacijama šta SBB kao provajder ima, šta je IDP, čemu služi, ko ga izdaje, u kakvim se situacijama izdaje i čemu tačno služi. I čemu je pandan iz doba promene DSL provajdera (MIK ili ti "migracionom kodu"). Dakle to služi za migracije "priključaka" korisnika po Telekovoj infrastukturi... ne može da se "traži IDP" kad ili blefiraš ili ti je stvarno namera da ako ti Telekom ne da uslove kao za novog korisnika ili "makar pola od toga" da pređeš kod SBB-a na kablovski net ili optički, u Orion na optiku, da uzmeš 4G "kućni" net. Ako ne migriraš DSL priključak ili ne skakućeš MTS optika <> Yettel optika moraš da podneseš zahtev za raskid ugovora.
Pa evo da koristimo priliku da te edukujemo: IDP broj je stvar bitna u Telekom sistemu tj za korisnike njihove optičke infrastrukture. pristup istoj pored Telekoma / MTS ima isključivo Yettel koji je bukvalno samo zakupac na identičan način koji su to svi DSL provajderi u Srbiji koji nude tu uslugu (Beotel, EuNet, Orion... ko sve i dalje postoji i ima DSL internet u ponudi) samo iznajmljivači DSL porta u Telekom centralama. I "MIK" se za DSL koristio a sad IDP za optiku koristio za te scenarije: kad hoćeš da menjaš ko ti je diler Telekomove DSL internet usluge.
Da si savetovao ljudima da podnose zahtev za raskid ugovora pa da to bude okidač tj motivator da Telekomova "službe za brigu o korisnicima" da daju neke dž mesecse, 50% mesece i šta god van default ponude koju daju za "produživanje ugovora" onda bi bilo da si nešto pametno i rekao i savetovao, nešto što važi tj može da se upotrebi za sve Telekom korisnike u državi a ne nešto što je primenljivo samo na manji podskup korisnika koji sad koriste Telekom optiku direktno (Box pakete) a mogu samim tim da postanu ubuduće i korisnici Yettel optike (jer je infrastruktura ista, sve je to Telekom mreža).
Da bi nekog korisno posavetovao prvo treba od tog nekoga da prikupiš neophodne informacije šta koristi tačno, a ne ko papagaj da ponavljaš "ma bre šta se cimate samo tražite IDP". Kao da si ti sad izmislio i točak i toplu vodu zajedno.
Strategija "pregovaranja na silu" u državi Srbiji je poznata: da bi neko nešto KAO dobio od popusta nije više dovoljno da preti da će da ode kod drugog već mora da inicira proceduru promene provajdera: dakle ko nema izbor MTS optika ili Yettel optika ne može "samo" da traži IDP broj već mora da podnosi zahtev za raskid ugovora.
I naravno da u te 2 situacija neće Telekom služba za "brigu" da ponudi iste popuste. Znaju oni dobro šta je kome na kojoj adresi dostupno od konkurencije i spram toga nude ovo ili ono, il ne nude ništa specijalno ni posle blefiranja, zahteva za raskid. Pogotovo ne tamo gde postoji samo DSL internet... a tu ih jako zabole da li ćeš im ti direktno davati pare na njihov račun ili će pare prvo da odu u Beotel, EuNet, Orion... pa od tog pravajdera B da odu Telekomu za rentu DSL porta u njihovoj centrali.
Svako ko ide na potez podnošenja zahteva za raskid ugovora treba da bude spreman ili da stvarno na kraju promeni provajdera (ako ne budu zadovoljni finalnom ponudom Telekom službe) ili da kao minimum ima nekih mesec dana bez usluge (ili snalaženje privremeno sa tipa mobilnim internetom, pozajmljenim "slotovima" za TV platforme i slično). A kad su u pitanju DSL korisnici baš i ne znam koliko je pametno "pauzirati korišćenje" (= ne promeniti stvarno DSL provajdera korišćenjem MIK-a) jer se time rezikuje da kad budeš hteo da se vratiš kao nov korisnik ne bude u centrali dostupnih portava. Jer uvek ima negde neko ko čega da se oslobodi port pa da nesrećnik konačno uzme eto makar DSL net kad već nema mogučnosti za bolje.