Šta je novo?

SBB - Generalna diskusija (nije tema o EON-u)

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Задњих пар година, већ негде у периоду од 5-10 децембра.
 
Promeni nick u IDP broj :D

I šta će sa IDP brojem tačno, ako nije na optici? Ili ne koristi istu infrastrukturu kao ostali operateri, kao što mts i telenor koriste?


Znači SBB nigde nema optiku?
Čovek preko noći postao stručnjak za raznorazne teme... svašta se nauči na tom Youtube :D :D


Što mu ti ne daš pametiniji savet? Lako je biti kibicer i pljuckati sa strane. Da naučimo nešto i od tebe što nije naučeno sa Youtuba.
 
@Pajser Brigada Ja kad imaš nešto korisno da savetujem napišem, kad nemam samo "pljuckam" ili ispravljam gluposti koje pišu drugi ljudi. Ti ne znam na osnovu čega se osećaš pozvanim i kompetentnim da bilo koga nešto konkretno savetuješ ako istovremeno ne raspolažeš ni informacijama šta SBB kao provajder ima, šta je IDP, čemu služi, ko ga izdaje, u kakvim se situacijama izdaje i čemu tačno služi. I čemu je pandan iz doba promene DSL provajdera (MIK ili ti "migracionom kodu"). Dakle to služi za migracije "priključaka" korisnika po Telekovoj infrastukturi... ne može da se "traži IDP" kad ili blefiraš ili ti je stvarno namera da ako ti Telekom ne da uslove kao za novog korisnika ili "makar pola od toga" da pređeš kod SBB-a na kablovski net ili optički, u Orion na optiku, da uzmeš 4G "kućni" net. Ako ne migriraš DSL priključak ili ne skakućeš MTS optika <> Yettel optika moraš da podneseš zahtev za raskid ugovora.

Pa evo da koristimo priliku da te edukujemo: IDP broj je stvar bitna u Telekom sistemu tj za korisnike njihove optičke infrastrukture. pristup istoj pored Telekoma / MTS ima isključivo Yettel koji je bukvalno samo zakupac na identičan način koji su to svi DSL provajderi u Srbiji koji nude tu uslugu (Beotel, EuNet, Orion... ko sve i dalje postoji i ima DSL internet u ponudi) samo iznajmljivači DSL porta u Telekom centralama. I "MIK" se za DSL koristio a sad IDP za optiku koristio za te scenarije: kad hoćeš da menjaš ko ti je diler Telekomove DSL internet usluge.

Da si savetovao ljudima da podnose zahtev za raskid ugovora pa da to bude okidač tj motivator da Telekomova "službe za brigu o korisnicima" da daju neke dž mesecse, 50% mesece i šta god van default ponude koju daju za "produživanje ugovora" onda bi bilo da si nešto pametno i rekao i savetovao, nešto što važi tj može da se upotrebi za sve Telekom korisnike u državi a ne nešto što je primenljivo samo na manji podskup korisnika koji sad koriste Telekom optiku direktno (Box pakete) a mogu samim tim da postanu ubuduće i korisnici Yettel optike (jer je infrastruktura ista, sve je to Telekom mreža).

Da bi nekog korisno posavetovao prvo treba od tog nekoga da prikupiš neophodne informacije šta koristi tačno, a ne ko papagaj da ponavljaš "ma bre šta se cimate samo tražite IDP". Kao da si ti sad izmislio i točak i toplu vodu zajedno.

Strategija "pregovaranja na silu" u državi Srbiji je poznata: da bi neko nešto KAO dobio od popusta nije više dovoljno da preti da će da ode kod drugog već mora da inicira proceduru promene provajdera: dakle ko nema izbor MTS optika ili Yettel optika ne može "samo" da traži IDP broj već mora da podnosi zahtev za raskid ugovora.
I naravno da u te 2 situacija neće Telekom služba za "brigu" da ponudi iste popuste. Znaju oni dobro šta je kome na kojoj adresi dostupno od konkurencije i spram toga nude ovo ili ono, il ne nude ništa specijalno ni posle blefiranja, zahteva za raskid. Pogotovo ne tamo gde postoji samo DSL internet... a tu ih jako zabole da li ćeš im ti direktno davati pare na njihov račun ili će pare prvo da odu u Beotel, EuNet, Orion... pa od tog pravajdera B da odu Telekomu za rentu DSL porta u njihovoj centrali.

Svako ko ide na potez podnošenja zahteva za raskid ugovora treba da bude spreman ili da stvarno na kraju promeni provajdera (ako ne budu zadovoljni finalnom ponudom Telekom službe) ili da kao minimum ima nekih mesec dana bez usluge (ili snalaženje privremeno sa tipa mobilnim internetom, pozajmljenim "slotovima" za TV platforme i slično). A kad su u pitanju DSL korisnici baš i ne znam koliko je pametno "pauzirati korišćenje" (= ne promeniti stvarno DSL provajdera korišćenjem MIK-a) jer se time rezikuje da kad budeš hteo da se vratiš kao nov korisnik ne bude u centrali dostupnih portava. Jer uvek ima negde neko ko čega da se oslobodi port pa da nesrećnik konačno uzme eto makar DSL net kad već nema mogučnosti za bolje.
 
Ugasen analogni signal, doneli digitalni prijemnik za jedan tv i povezali...
Malopre vidim na sbb portalu da je datum aktivacije paketa taj kada su to montirali!:confused:
Jel to oni "uvaljuju" i novu ugovornu obavezu ili mi se cini?!:unsure:
Imao sam jos godinu dana do isteka trenutne UO...
 
Sad imaš 2? :D Proveri šta si potpisao, pored reversa za opremu...
 
Samo jedan, prvi ugovor je naprasno iscezao... :D
Pa, imaju neka "sitna slova", a nisam siguran da to znaci to...
sbb.jpg
 
Nije produžena UO. Taj datum na mojsbb svakako nije merodavan, i meni piše neki sasvim drugi datum
 
Ovih dana doveli optiku u zgradu... Danas idu i nude... 18 meseci za dinar, nakon toga paket po izboru 6 meseci, eon duo premium gledam, 4599...e sad, imam jos koji mesec supernove... Sa sbb nisam imao iskustva niti je bilo u Obrenovcu...

Dobija se neki smart box, optika je sve i u stanu, nije hibrid sa koaksijalcem pitao sam... Kako se pokazala stabilnost optike, uredjaja i sl..? . Moram odlucim u sto kracem roku par dana samo ima...
 
За 18 месеци се не бих уопште размишљао.
И код мене долазио дечко из мтс, нуди 12 месеци по динар, а ко пређе из сбб онда 18 месеци. Стварно нису нормални ни једни ни други.
 
SBB nece preziveti januar 2023 godine. nema vise nerviranja koaksijalnih kablova sa krova na krov i ostalo. kako su sejali tako ce znjati prosto je.
od marta do pre deset dana sam trpeo cekao zvao molio zahtevao. da bih sacuvao zivce i mentalno zdravlje uveo optiku ...... ugovor sa sbb do juna 2023 kao biznis korisnik. presescu im siguran sam svaki drugi dan promenim mac na ruteru i posaljem da sam promenio ruter pa da mi staticku IP prebace na tu mac adresu ...... ajde malo da rade dosta sam zivaca izgubio sada neka se oni nerviraju. cak su zvali iz neke sluzbe za brigu o korisnicima kao izvinite ovo sto ste doziveli je uzasno strasno milion izvinite a ja od izvini nemam nista iskreno , sada se igramo e sad cu da trazim pass za sip onako moze mi se . ako treba da pojacam maltretman hocu nije mi tesko. naravno imam prekide uredno prijavljujem svaki prekid otvaraju naloge onda terenci zovu u devet uvece da dodju na teren pa im kazem mi smo ozbiljna firma a ne firma sa damama koja radi trecu smenu .... moze sutra u 15h kada zavrsimo sa poslom pa da neko ostane pola sata da vi uradite sta treba .... posle 16h nema vise nikoga u firmi.

eto sad mi lakse kada sam napisao, plasim se da nastavim pisanje jer ce opet da me banuju odavde :)))))
 
Danas zvao Sbb korisnicku sluzbu zbog nekog problema i usput pitam za ono sto je promenjen datum aktivacije, da li to znaci i novu UO, rekose da nije, vec da je taj datum kada aktiviraju neku uslugu, menjaju uredjaj itd...
Nije produžena UO. Taj datum na mojsbb svakako nije merodavan, i meni piše neki sasvim drugi datum
Meni se nekako uvek poklapalo sa obnovom UO...:)
 
Dali je 24.135. .... natovana adresa i sta gubim a sta dobijam sa tim
 
Nije ( info o ip bloku ) . Ali ako gledas na whatismyip.com ili slicnom sajtu uvek ce biti globalni IP, iako je tvoj kucni IP mozda CG-NAT. Moras da gledas na http://192.168.0.1
Samo 10.x.x.x i 100.64.x.x do 100.128.x.x su tu u WAN Status CG-NAT.
Slobodno mozes postovati privatne adrese (192.168.x.x, 172.16.x.x - 172.32.x.x, 10.x.x.x, i ove CGNAT) po forumima jer niko njima ne moze pristupiti sa interneta.
 
Poslednja izmena:
Aaa ostali na istom CG-NAT subnetu? Beše neko nekad pisao da ta međukomunikacija nije stopirana kod SBB...
 
to nisam probao, ali generalno ne treba da bude stopirana, inace ne bi radio tailscale ili slicne stvari koje pokusavaju da nat-punchthrough preko cg-nata, za 2 klijenta na istom cg-natu
ali bash da se desi da te neko sa istog SBB cg-nata DDOSuje nije veoma verovatno ( mali upload bi imao :) ), neka maskira poslednji broj ako je aktivna paranoja
 
Neko je čini mi se pisao da između 2 lokacije na kojima ima SBB i na obe CG-NAT cepa pristup kamera, Home Asistent web interfejsu... bez upotrebe VPS sa dignutim VPN serverom.
 
Jel zna neko zasto nema interneta u Sremskoj Mitrovici? Na nokijinom modemu sve lampice sijaju kao da je u fukciji ali uopste nema interneta na optici.
 
Kakva vam je slika na RTS kad su prenosi utakmica? Meni je uzasna slika na EON preko coax, na momente pomislim na nije HD. Neverovatno. Slicno bilo i kod drugara kad sam gledao pre neki dan.
 
Isto je i na eonu ott boxu....
 
Ми са В2 пријемником немамо тих проблема, било је првих пар дана светског првенства.
 
Spisak dobitnika sa tajnog izvlačenja drugog kola nagradne igre:
 
Spisak dobitnika sa tajnog izvlačenja drugog kola nagradne igre:
Pogledam na app Daily-a stize neka sbb posiljka, pomislih dobio nesto na nagradnoj igri, kad ono cokolada. Za malo... Mozda u trecem kolu!
 
Aaa ostali na istom CG-NAT subnetu? Beše neko nekad pisao da ta međukomunikacija nije stopirana kod SBB...
Nije stopirana, nema potrebe jer su mogucnosti za zloupotrebu minimalne, postoje ali niko nije lud da to radi sa svog subneta… a i da uradi veoma lako se rešava…

Tailscale može da se podesi da radi i sa ip block listama podesavanjem subnet rutera za njih za mreže koje su hibrid, a kojih je velika većina. U čistoj Tailscale mreži nema potrebe za ip block listama jer sve može da se uradi na dva načina po tailscale secure IP adresama ili po role based ACLovima koji važe i u prvoj varijanti.
Ja sam inače veliki fan Tailscale-a 😀
 
Једно питање. Да ли се враћа комплетна опрема СББ кад се прекине уговор, укључујући телефон и ЕОН Бокс?
 
Posle 20 dana na SBB, drugo ostajanje bez pristupa internetu. Restart Tehnicolor-a preko Moj SBB aplikacije ga nije resetovao. Restart na power dugme jeste.

Već sam pitao, ali ajde da probam opet. Koliko često se ovo dešava? Da li bi pomoglo da shedulujem restart u određeno vreme? Tipa 10 minuta pre nego što dođemo na posao, odradi restart, pa čak i da ne odradi dobro, rupa je 10 minuta, restartujemo ga opet.

Na prethodnoj adresi sam imao drugog provajdera, optika, tokom 3ipo godine, nijedan prekid ili i ako je bio, sam se vratio u život. Kod SBB za sada 1 prekid petak poslepodne, pa sam uveče išao na lokaciju da resetujem modem. Noćas je ukao oko 3AM, resetovali ga jutros u 8 kad smo došli.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno