Šta je novo?

Moje modovanje auta

  • Začetnik teme Deleted member 46590
  • Datum pokretanja
D

Deleted member 46590

Guest
Primetio sam da ima interesovanja za ovakvu temu. Malo smo napravili rusvaj na "Zanimljive i smešne slike" pa je DukeLander izdejstvovao i predložio da otvorimo posebnu temu.
Znači samo modifikacije, budženje. High performance (Abartovanje), stariji modeli i tako to.
Da se odmah razumemo, nisam već odavno u tom fazonu ali imam određena iskustva sa takvim vozilima. Počelo je sve (bar za mene) sredinom 1960ih godina friziranjem Tomos mopeda za amaterske trke, posle su došle na red Fiće za Nacionalnu klasu i Škode, NSU, VW (Formula VW) Alfe itd, sve što se ovde može nači. Ušće je bilo "mesto sastanka i trka pa posle Kraljevi i Kragujevac. Od Oldtimera sam imao 1952 Mercedes i Citroen Traction Avant 19. Većina toga je bilo sa drugarima, jedan je teško mogao da to sebi priušti.
Kada sam otišao u Kanadu nastavio sam sa takvim stvarima ali skoro isključivo Ford sa V8 motorima. Radeći većinom vremena u industriji auto delova imao sam puno kontakta i mogućnosti da nabavim odgovarajuće delove po niskoj ceni i čak besplatno. I društvo u kome sam se kretao je bilo takvo da su praktično svi (oa i neke ženske) imali oldatimere i/ili Hot rod aute raznih marki i stanja. Neki su imali i dodatne hobije, jedan kolega je skupljao stare jednocilindrične dizel motore (kao ARAN) i parni traktor. Imao je i mali avion Cesna pa smo poneka letuckali oko Toronta (300-500KM) i razgledali iz vazduha po farmama za staru mašineriju i vozila. Ako nađemo nešto interesantno zabeležimo na mapi pa na weekend odemo u razgledanje. Jednom smo našli neki 1932e Packard sa trešnjom koja je rasla kroz krov. Otišli tamo nekoliko nas (otac jednog druga je imao isti takav u garaži) pa smo od vlasnika dobili odobrenje da ga uzmemo ali tako da ne oštetimo trešnju. Rasturili što je imalo upotebljivih delova karoserije i odneli njemu.
Eto ja se zaneo ali ima toga toliko za roman.
Nadam se da ima interesenata za ovakvu temu.
 
Da li se čipovanje TDI-ja uklapa u temu ? :)
 
Pa to i nije neka naročita promena.
 
Za nase standarde najpopularnija :) Salu na stranu,malo smo mi trziste za neko ozbiljnije turpijanje auta,ima ljudi koji rade svasta naravno,i respect za takve,ali nazalost jako malo ljudi ima novcanih sredstava za iole ozbiljnije egzibicije. Jos na to dodaj nenormalne zakone u drzavi koji te ubiju u pojam pri samoj pomisli da bi sa kolima uradio bilo sta sem fabrike (neko rekao broj motora)....
 
Kod mene u komšiluku ima nekoliko "Amerikanaca" iz starijih razdoblja.
 
Ima dosta kod nas. Jedandrugar ima Mustang II iz 1976e samo nije znao da je specijalan model (crveno beli) napravljeno samo 300 komada za olimpiske igre u Montrealu pa ga prefarbao u crno i stavio Opelov motor umesto V6. Hteo je da plače kada sam mu rekao šta je uprppastio. Od auta koji je vredeo 2-3 puta više nego kada je bio nov, napravio krntiju. Prepoznao sam ga po sedištima (crveno bela), instrument tabli o 5 šrafova na točkovima. U Zrenjaninu sam prošle godine kod jednog čoveka video i vizio dva 1964 1/2 Mustanga California, isto limited edition. Oni su ko novi. Ima i par Cadillac-a iz pedesetih godina.
Ja sam pre nekoliko godina uzeo ovu Volgu da je napravim Hot rod, čak sam našao Chevrollet motor 350/350 small block (350 kubnih inča, 5.7 litara sa 350 konja i automatski menjač) za 500€ ali sam odustao i prodao ga. Kod mene u dvorištu:

Pogledajte prilog 321726
A ovog Fiču voženog u posslednjoj nacionalnoj klasi dobio na poklon samo je jako truo odozdo i motoru treba generalka. Ima na buvljaku u Bubnju svaki delić limarije, nov. Ceo Fića da se napravi.
DSC00949.JPGDSC00947.JPG
DSCI0002.JPG
 
Premestite temu ovde: https://forum.benchmark.rs/forums/oprema-za-motorna-vozila.84/

A tema koju CountMike pokreće, pitanje je u kom pravcu će ovde krenuti. USA tržište nije druga zemlja ili kontinent po tom pitanju, već je druga planeta. :p
U Srbiji je to veoma skupa i retka zabava, da bi na ovako nekom forumu (kojem to nije glavna tema) bilo dovoljno kvalitetne diskusije.

Inače, u Srbiji po novim pravilima tehničkih pregleda, od modovanja možeš možda da zalepiš nalepnicu negde na auto.
Dobro je da dozvoljavaju da se ugradi autoradio, ako ga fabrički nije bilo... :D

Koleginom bratu u Zrenjaninu nisu pustili Dacia Duster da prođe tehnički pregled jer je imao napred onaj neki bullbar (dodatni branik od debele metalne cevi), koji je on inače doplatio kao dodatnu opremu kada je kupio novog Duster-a. Dakle fabrički ugrađen. Taj bullbar nema u katalogu opreme koji su imali na tehničkom, i vratili su ga... Nešto se to tamo onda zakomplikovalo između tehničkog pregleda i Dacia dilera, na kraju je čovek sam odšrafio bullbar jer mu je to bilo najjednostavnije. :(

Eto Count baš da te pitam, kako tamo u USA regulišu te neke izmene na vozilima koje korisnik napravi, a koje menjaju karakteristike vozila, kako se to onda reguliše na tehničkim pregledima?!?
 
Pa tamo uglavnom mora da odgovara propisima koji su bili na snazi kada je vozilo izašlo iz fabrike "Grandfather clause" , ne može retroaktivno da se menja zakon, ni jedan zakon, (to im je u ustavu negde). Neke stvari moraju da odgovaraju standardima, recimo dodatni farovi moraju da budu pokriveni ako su viši od origanlnih. Mogu da se upotrebljavaju samo off road. U Americi nema mnogo federalnih zakona, svaka država pa i svaki okrug mogu da imaju svpje zakone ili podzakone. Naj striktniji su u Kaliforniji a naj liberarniji u Texasu. U kaliforniji su recimo prvi smislili povratne ventile za izduvne gasove, pumpe za vazduh za dogorevanje izduvnih gasova i katalitičke konvertere. Posle se to raširilo svuda. Ipak "Grandfather clause" ima primat tako da se to uglavnom odnosi na vozila proizvedena posle 1970e.
U Kanadi je slično ali su uglavnom federalni zakoni na snazi, provincije mogu samo podzakone da donose i to one hoji se ne kose sa federalnim.
Jedan primer, zaustavila me policija zbog toga što mi nije radilo zadnje desno poziciono svetlo na mom 1966 Mercury pickapu. Slučajno sam dan-dva pre toga saznao da je zakon o dva zadnja svetla na kamionima uvedeno 1970e godine. Pre toga je traženo samo jedno svetlo sa leve (vozaćeve) strane. Pošto panduri nose u kolima "bibliju zakona" (stvarno je knjiga na bibliskom (super tankom papiru). on pgleda i stvarno piše kako sam rekao, tako je mogao samo da me lepo zamoli da to popravim.
Da se razmemo, nije to da se svi vizilaju ulicama u super modifikovanim vozilima, takva so velikom većinom "Show cars" i nose se prokolicom jer prvo toliko su vredni da se ne isplati vozikati se njima, neki nisu nikada ni upaljeni da ne poplavi sav taj hrom ili nedaj bože da padne kiša ! Drugo, premije za osiguranje, speciajlno kasko su jako visoke specijalno za mlađe vozače a za oltajmere (preko desetak godina) osigurabvajuća društva traže procenu vrednosti od strane ovlađćenih clubova svake godine a oni baš umeju da preteraju. Mog Mercurija su recimo procenili na $20 000 i na to sam poslednje godine plaćao osiguranje i to samo obavezno $970 za godnu dana. i to kao stari vozač bez mnogo kazni i nijednim oštećenjem inače bi bilo bar duplo skuplje. Kada sam odlazio jedva sam dobio $4 000 za njega, toliko su ga precenili.
jednom komšiskom klincu (20 godina) su uzimali $3 000 za osiguranje za 1969 Chevelle a sama registracija je bila $37 sve sa tablicama.
 
A tema koju CountMike pokreće, pitanje je u kom pravcu će ovde krenuti. USA tržište nije druga zemlja ili kontinent po tom pitanju, već je druga planeta. :p
U Srbiji je to veoma skupa i retka zabava, da bi na ovako nekom forumu (kojem to nije glavna tema) bilo dovoljno kvalitetne diskusije.
Zato je i "pustena" ovde da vidimo sta ce biti. Nemamo nikakva ocekivanja, jasna je svakom situacija, zato je i test.

@sinda , ako imas nesto pametno, slobodno pisi.

Bio danas do prijatelja, koji je kivan na starijeg sina jer nece da se smiri sa auto tjuningom.
Uzme fabricki performance auto, napuca ga u Nemackoj i proda za dobre pare u Madjarskoj.
Sada radi na Fiat Punto Abarth, digao ga na 260ps, spojleri, custom vesanje, amortizeri, kocioni sistem, custom izduvni sistem, custom Infotainment sa njegovim modovanim sw... Auto je zver i prelep, iako nisam ljubitelj Fiata.
Vozi za Google Maps preko nedelje, vikend je za budzenje auta, to mu je zivot :)

No lako je sa nemackom platom i bez troskova sa roditeljima + nemci su opusteni po pitanju modovanja auta - ako promenis nesto na autu sto odstupa od opisa u saobracajnoj, odes na tzv dodatni tehnicki koji kosta 60€, utvrde da je sigurno za voznju i upisu promene u saobracajnu i to je to. No ako odradis nesto i ne upise se pa te panduri zaustave... Uffff...
Takodje imas uvek u blizini radionice za iznajmljivanje sa sve alatom, uglavnom je i vlasnik tu i pomaze musterijama. Tako i frendov sin radi aute sam.

Kolega sa posla ima svoj veliki servis sa 8 velikih dizalica-platformi, gde vecina nas odlazi na sredjuvanje/odrzavanje auta.
Interesantan slucaj je kada je jedan od kolega kupio Nissan GT-R i iako mu je servis rekao nemoj, digao ga na skoro 900ps. Na tehnickom su mu samo rekli ovo je auto za trke a ne javni saobracaj i iskljucen je iz saobracaja momentalno. Besan na tehnicki, stavlja crvene table na auto i cepa ga do kuce i izlomi menjac koji nije bio predvidjen za toliku snagu ( i poznat po problemima tj preslab za taj auto). Zamena menjaca - 25.000€.
Auto od tada stoji u garazi i ceka lepse dane... ( citaj: bice prodat u delove ).
 
Poslednja izmena:
Koliko koštaju takve rent-a-radionice?
 
Mislim da je oko 10e sat sa alatom.
 
Da da, otprilike je i ovde tako. Vrhunska priča za entuzijaziste
 
Pa tamo uglavnom mora da odgovara propisima koji su bili na snazi kada je vozilo izašlo iz fabrike "Grandfather clause" , ne može retroaktivno da se menja zakon, ni jedan zakon, (to im je u ustavu negde). Neke stvari moraju da odgovaraju standardima, recimo dodatni farovi moraju da budu pokriveni ako su viši od origanlnih. Mogu da se upotrebljavaju samo off road. U Americi nema mnogo federalnih zakona, svaka država pa i svaki okrug mogu da imaju svpje zakone ili podzakone. Naj striktniji su u Kaliforniji a naj liberarniji u Texasu. U kaliforniji su recimo prvi smislili povratne ventile za izduvne gasove, pumpe za vazduh za dogorevanje izduvnih gasova i katalitičke konvertere. Posle se to raširilo svuda. Ipak "Grandfather clause" ima primat tako da se to uglavnom odnosi na vozila proizvedena posle 1970e.
U Kanadi je slično ali su uglavnom federalni zakoni na snazi, provincije mogu samo podzakone da donose i to one hoji se ne kose sa federalnim.
Jedan primer, zaustavila me policija zbog toga što mi nije radilo zadnje desno poziciono svetlo na mom 1966 Mercury pickapu. Slučajno sam dan-dva pre toga saznao da je zakon o dva zadnja svetla na kamionima uvedeno 1970e godine. Pre toga je traženo samo jedno svetlo sa leve (vozaćeve) strane. Pošto panduri nose u kolima "bibliju zakona" (stvarno je knjiga na bibliskom (super tankom papiru). on pgleda i stvarno piše kako sam rekao, tako je mogao samo da me lepo zamoli da to popravim.
Da se razmemo, nije to da se svi vizilaju ulicama u super modifikovanim vozilima, takva so velikom većinom "Show cars" i nose se prokolicom jer prvo toliko su vredni da se ne isplati vozikati se njima, neki nisu nikada ni upaljeni da ne poplavi sav taj hrom ili nedaj bože da padne kiša ! Drugo, premije za osiguranje, speciajlno kasko su jako visoke specijalno za mlađe vozače a za oltajmere (preko desetak godina) osigurabvajuća društva traže procenu vrednosti od strane ovlađćenih clubova svake godine a oni baš umeju da preteraju. Mog Mercurija su recimo procenili na $20 000 i na to sam poslednje godine plaćao osiguranje i to samo obavezno $970 za godnu dana. i to kao stari vozač bez mnogo kazni i nijednim oštećenjem inače bi bilo bar duplo skuplje. Kada sam odlazio jedva sam dobio $4 000 za njega, toliko su ga precenili.
jednom komšiskom klincu (20 godina) su uzimali $3 000 za osiguranje za 1969 Chevelle a sama registracija je bila $37 sve sa tablicama.

Haha, pa tamo je situacija onda još gora nego kod nas. Ali to ne spominju u emisijama o modovaju vozila i kupoprodaji oldtajmera kojima nas trpaju sa satelitskih kanala. :p :D
I ko bi rek'o da je Nemačka toliko tolerantnija od USA po tom pitanju?!? :unsure:

Uglavnom, govori dosta o tome koliko je to zapravo skupa zabava, i da samo zaista bogato tržište može da podnese realne troškove takvog hobija. :(
 
skupljanje salveta? 🤔
 
Haha, pa tamo je situacija onda još gora nego kod nas. Ali to ne spominju u emisijama o modovaju vozila i kupoprodaji oldtajmera kojima nas trpaju sa satelitskih kanala. :p :D
I ko bi rek'o da je Nemačka toliko tolerantnija od USA po tom pitanju?!? :unsure:

Uglavnom, govori dosta o tome koliko je to zapravo skupa zabava, i da samo zaista bogato tržište može da podnese realne troškove takvog hobija. :(
To profesionalno modovanje što vidiš na TV, su uglavnom "Show cars", namenjeni izložbama i "car meets", preskupi su za dnevnu upotrebu, samo farbanje može da ispadne nekoliko hiljada dolara. Za razliku od autentičnih Oldatajmera, jedinu zaradu imaju radionice, ako vlasnik hoće da ih proda, dobro prođe ako dobije polovinu uloženog novca.
 
A šta u Srbiji, može, tj sme da se moduje, tjunuje... a da posle može da se registruje auto? :)
 
I ko bi rek'o da je Nemačka toliko tolerantnija od USA po tom pitanju
Ne znam za amere ali u Nemackoj imas Youngtimer (izmedju 20 i 30 god star auto) i Oldtimer (preko 30 god) klasifikaciju - sto stariji auto, manji porezi i takse.
Zato su i skuplji stariji auti jer ustedis posle na troskovima
 
@DusaN ako se ne varam, nakon takvog sređivanja auto treba oterati u opitni centar i ako tamo prođe (homologaciju beše?) može se registrovati a nakon tehničkog pregleda
 
Odavno to nije tako.

Ja sam pokušavao da legalizujem LED dnevna svetla, inače kupljena u Nemačkoj, za moj automobil, sa nekim TUV sertifikatima, dakle 99% da su valjana ispravna i da rade onako kako LED dnevno svetlo treba da radi. Za dnevna svetla je inače propisana visina i ugao snopa, snaga svetla i rasipanje. Te karakterisitke su definisane i nisu nikakva enigma.

I niko nigde u Srbiji ne može da potvrdi da li jesu (ili nisu) ispravna, i da to i ozvaniči.
Provlačio sam se par godina na tehničkim pregledima, auto sam tako prodao, ali novi kupac je sada morao da ih ukloni. :(

... ... ...

Homologaciju inače radi proizvođač vozila (ili diler/uvoznik) za seriju vozila. Ne može pojedinac.
Mislim da naši čak samo usvajaju homologacije koje proizvođači urade za EU tržište.

Jedan rođak je u dva ili tri navrata uvezao nekoliko polovnjaka direktno iz Koreje. Dve ture su mu prošle, a onda su ga zaustavili jer ta vozila nemaju homologaciju za Evropsko tržište. Pokušavao je da sam reguliše da se uradi homologacija i da to plati, ali ispalo je da to il' nije ni moguće, ili košta k'o 3 vozila.
 
Poslednja izmena:
2008-9 godine kad sam tek polozio hteo sam malo da sredjujem auto pa smo postavili dole tablicu (mada majstor nije lepo odradio mada i rekao je da ne zna lepo), tad sam to odradio imao sam zatamnjena stakla 100% koja sam skinuo posle 40 zaustavljanja od strane policije (nikad kazna jer nisam bio bezobrazan a i propis za stakla nije bio bas tad kao sada strog). Muziku sam odradio woofer, pojacalo, kabl od 20ak kvadrata i skucao sam jedno trecinu vrednosti kola u muziku. Posle sam taj auto zamenio za drugi + moja doplata i posle me bivsi vlasnik ucenjivao za neke dodatne pare koje se nismo dogovorili i od tad nikad vise zamena.
Sad vozim nemacki auto, crne boje sa atestiranim folijama na staklu 100% (tako sam ga kupio) i nisu me zaustavili 3 puta za 3 godine.
 

Prilozi

  • DSC00440.JPG
    DSC00440.JPG
    514.2 KB · Pregleda: 58
  • DSC00578.JPG
    DSC00578.JPG
    266.9 KB · Pregleda: 55
Poslednja izmena:
Vrh Dno