Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Nije glupo dati pare na nov akumulator,
glupo je odlagati zamenu
 
Možda može i da se opravi.
Ja sam na jednom što je pisalo da je bez održavanja, kad je počeo da gubi snagu, skinuo gornju ploču što prekriva otvore na ćelijama da pogledam kakvav je taj fazon koji sprečava vodu da ispari. Ionako sam hteo da kupim nov pa ako nešto zeznem nije šteta.
imao sam šta da vidim - ćelije na suvom. Dolio sam destilovanu vodu i stvar se prilično opravila.
 
Akumulatori se menjaju zato što se troše, a taj momak u servisu sigurno nije Indijac pa da je otvarao i menjao ploče unutar akumulatora. Kao ovaj😏

Ja sam siguran kada ga ovaj sredi ima da radi bolje od novog.
 
Preporuka za dečka iz zemuna koji ima servis akumulatora. Za pola para u odnosu na novi dobijate jači, kvaltetniji akumulator. Često vozim po gradu i po njegovoj preporuci sam uzeo za start/stop sistem.

Nemoj me pogrešno shvatiti, ali mislim da je neozbiljno da ovako samouvereno preporučuješ polovne akumulatore, sa čitavim jednim primerkom iskustva, tokom čak četiri (letnja) meseca. Ajde da čujemo iskustva 4-5 korisnika, tokom 2-3 godine? :unsure:

Ok, ispravio si se posle, uslovno gledano, imamo starije jeftinije vozilo koje planiramo da menjamo u sledećih par meseci, pa da ne kupujemo novi akumulator budućem vlasniku, onda možda...

Takođe, ne znamo koji je izvor akumulatora tog "momka iz Zemuna"?!? Ako nabavlja još uvek OK akumultore iz npr. havarisanih vozila, onda možda ima smisla upustiti se u avanturu.
Ako nabavlja odbačene akumulatore, onda je zaista nejasno šta im radi da ih učini valjanim još bar godinu dve dana?!?

Dao ti je 6 meseci garancije?!? Da li tih 6 meseci pokriva celu zimu?
Loši akumulatori često crknu preko noći, uglavnom onda kada se prvi put noćne tempretature približe nuli.
Ogroman je smor ako nam auto baš tada treba, ili ako smo npr. u Austriji (što se meni desilo (j*** Energizer... :mad: )). Džaba mi bilo što je još bio u garanciji. :mad: x2

Polovni akumulator?!? Možda, za Yuga koji ide na prodaju za 2-3 meseca.
...eventualno, izvađen iz havarisnog Golfa starog 2-3 godine. Onda, možda...
 
Poslednja izmena:
Ima jedna stvar koja može da opravi akumulator kod kog je dolazilo do prepražnjivanja a nije star više od dve-tri godine. Kod njih su ćelije uglavnom neoštećene ali su prekrivene kristalima olovo sulfata koji se teško rastvaraju u vodi pa akumulator prilikom punjenja vrlo brzo dostiže napon od 14.7 - 15V.
U tom slučaju akumulatori se tretiraju impulsnim strujama visoke frekvencije 10 do 20 sati i opet sav sumpor pređe u kiselinu i gustina elektrolita poraste. Dakle akumulator opet bude pun.
 
Nemoj me pogrešno shvatiti, ali mislim da je neozbiljno da ovako samouvereno preporučuješ polovne akumulatore, sa čitavim jednim primerkom iskustva, tokom čak četiri (letnja) meseca. Ajde da čujemo iskustva 4-5 korisnika, tokom 2-3 godine? :unsure:

Ok, ispravio si se posle, uslovno gledano, imamo starije jeftinije vozilo koje planiramo da menjamo u sledećih par meseci, pa da ne kupujemo novi akumulator budućem vlasniku, onda možda...

Takođe, ne znamo koji je izvor akumulatora tog "momka iz Zemuna"?!? Ako nabavlja još uvek OK akumultore iz npr. havarisanih vozila, onda možda ima smisla upustiti se u avanturu.
Ako nabavlja odbačene akumulatore, onda je zaista nejasno šta im radi da ih učini valjanim još bar godinu dve dana?!?

Dao ti je 6 meseci garancije?!? Da li tih 6 meseci pokriva celu zimu?
Loši akumulatori često crknu preko noći, uglavnom onda kada se prvi put noćne tempretature približe nuli.
Ogroman je smor ako nam auto baš tada treba, ili ako smo npr. u Austriji (što se meni desilo (j*** Energizer... :mad: )). Džaba mi bilo što je još bio u garanciji. :mad: x2

Polovni akumulator?!? Možda, za Yuga koji ide na prodaju za 2-3 meseca.
...eventualno, izvađen iz havarisnog Golfa starog 2-3 godine. Onda, možda...
Svako bira sta kupuje za svoj novac, dajem svoje iskustvo, ti ako zelis da radis istrazivanje da li je akumulator koji je 3x jeftiniji istovremeno 3x losiji..slobodno..rado cu procitati to.

Ne razumem ovo da li 6 meseci pokriva zimu.. nisam siguran gde ih kupujes ali definitivno treba da promenis prodavca..6 meseci je 6 meseci 😅

Eto tebi se desilo da u garanciji crkne.. desi se...

Kao sto kazem svako daje svoje pare za svoj auto.. neko sipa Castrol ulja, ja sipam Petronas ulja... takodje preporuka za njih nakon 60k km u istom autu. 5L oko 2000din kod uvoznika.
 
Naravno da je tako. Ti nisi nikog reklamirao. Ispričao si svoje iskustvo. Je bih voleo da nam javiš kad akumulator crkne. Onda tek može da se izračuna da li je po mesevu upotrebe jeftiniji polovan ili nov. I mene lično to zanima. I meni je star auto pa bih ga se ratosiljao a glupo mi da ga dam sa akumulatorom koji je još u garanciji.
 
Problem je sto je to lutrija sa polovnim aku a ne pravilo. Ni novi nisu pravilo a ne polovni, ali makar imas neku garanciju.

Frka, poslao si uzorke koriscenog ulja u specijalizovanu laboratoriju, otvorio si motor i video da nema natalozenih oxida na karikama klipova, nema trosenja letecih lezajeva?

Jako je nezahvalno davati takve preporuke, ja bih bio pazljiviji...
 
Evo pa citajte listajte unazad, sve moguce i nemoguce o akumulatorima iz drugog strucnijeg ugla
 
Naravno da je tako. Ti nisi nikog reklamirao. Ispričao si svoje iskustvo. Je bih voleo da nam javiš kad akumulator crkne. Onda tek može da se izračuna da li je po mesevu upotrebe jeftiniji polovan ili nov. I mene lično to zanima. I meni je star auto pa bih ga se ratosiljao a glupo mi da ga dam sa akumulatorom koji je još u garanciji.
Nadam se da ti se neću skorije javiti 😅
Problem je sto je to lutrija sa polovnim aku a ne pravilo. Ni novi nisu pravilo a ne polovni, ali makar imas neku garanciju.

Frka, poslao si uzorke koriscenog ulja u specijalizovanu laboratoriju, otvorio si motor i video da nema natalozenih oxida na karikama klipova, nema trosenja letecih lezajeva?

Jako je nezahvalno davati takve preporuke, ja bih bio pazljiviji...
Po pitanju čega pažljivi? 😃
 
Svako bira sta kupuje za svoj novac, dajem svoje iskustvo....

Obrni okreni, sam si rekao da je tvoje iskustvo jedan akumulator tokom 4 letnja meseca.
Dakle, prilično ne reprazentativno.

Možemo reći: "evo ja probao, videćemo kako će biti..."
Ne možemo reći: "svaka preporuka za ovakvu kupovinu..."

...

Neispravno ulje se pokaže jako brzo. Ali solidnog od dobrog, treba mnogo duži period, na većem broju uzoraka, da se uoče razlike.
Razlika između dobrih i manje dobrih ulja se vidi posle 200-300kkm. Današnji motori se uz dobro ulje vrte preko 500kkm.
Moderni motori uz dobro ulje padaju na drugim problemima.
 
Poslednja izmena:
Tagujte me ovde ako zaboravim da vam javim... Tamo negde u martu..
Kao što kažu loš akumulator se brzo pokaže na dizel motorima..

Za ulje
Zašto preporuka

Castrol i druga poznata ulja se prodaju po raznim buljvacima, nisam skorije bio na pijaci u bubanj potoku ali castrola je bilo uvek uglavnom pola od cene u prodavnici.. Sa sve mogućim hologramima..
Znaci postoje ili lažna ulja ili to neko negde puni prepakuje ili sta vec...

Castrol i dosta drugih kompanija koliko znam nemaju svoju naftnu industriju.. Nego kupuju ulja.

Petoroas je jedna od najvećih naftnih kompanija na svetu, kupili su skorije Seleniu mislim.

Ako je ulje u specifikaciji konkretno WV 505.01, odobreno od strane mercedesa za korišćenje u svojim vozilima, kupljen od zvaničnog uvoznika... Nisam pametan.. Mora de bi i dijamant dobio takvo odobrenje i specifikaciju da eto ucare koji dinar na nama balkancima 😅

Nemojte da se oni internet extremi.. "Jel si otvarao motor da vidis.." Da li je to iko ikada uradio za bilo šta.. Najbolje da otvaram motor da vidim kako se ulje pokazalo..

Dali je iko ikada otvarao svoj motor bez razloga..

Imate sigurno 1000 primera za sva ulja na internetu gde su crkli motori.. Licno poznajem 2 sa Castrol i Eneos
Opet.. Delim svoje iskustvo.. Slobodno napišite sta vi kupujete i zašto.. 😃
 
Zasto mislis da bi imao dobro ulje, moras imati svoju naftnu kompaniju?
U stvari, mislis li da vecina proizvodjaca akumulatora sve svoje pravi?
Iz pisanja vecine se vidi da niste uopste upuceni kako stvari funkcionisu zadnjih 50+ godina... tako nastaju mitovi i lazni marketing.
Uporedjujes Castrol sa buvljaka i Petronas iz ovlascene radnje. Zasto onda isto ne primenis i na akumulatore? Ovde je tvoj polovnjak Castrol sa buvljaka.
Sta ces raditi kada ti se nekom drugaru kojem si eventualno preporucio kratko spoji akumulator jer je taj lik nesto prevideo?
Sta ces ako mu se zapali auto zbog kvara?
Ko ce mu platiti odstetu, taj lik mozda?
Osiguranje ako dublje zagrebe, sigurno nece....
Isto sa uljima - kazes meni dobar Petronas. Laik uzme na preporuku ali ne proveri ASTM, SAE i eventualno ACC. Zvekne mu motor posle 20k. Ko je kriv, on jer nije gledao ili ti sto si preporucio?
Naravno da si ti, ko bi drugi...

Ne oseti se prozvanim ili na meti, ukazujem na ceste slucajeve, video vise puta svojim ocima.
I uvek je preporucilac kriv a ne sopstvena glupost.
 
60 hiljada kilometara je potpuno beznačajno za životni vek motora, i očekivano je da ne bude nikakvih problema ako se sipa bilo kakvo standardno ulje predviđeno za taj motor.
 
Ja sipam polusintetičko koje kupujem na pumpi. Nemam pojma kako se zove. Viskoznost mu je 15w40.
Motor se dobro ponaša i leti i zimi.
Ne znam kakva bi razlika bila da kupujem neko sintetičko?
Da li uopšte može sintetičko kod starijih motora?
 
naravno da može

što se tiče akumulatora. Varta blue otišao tačno po isteku garancije, dopunjavao ga par puta i odustao pa kupio exide premium prošlog oktobra. za sad zadovoljan. bio je na ivici kad je kupljen sa naponom 12.4-12.5 al se tokom vožnje dopunio i sad drži 12.6v
 
Zaboravih za Vartu, koja mi nikako nije jasna sta radi:
U firmi su sve Bosch akumulatori, imamo oko 30 heavy duty masina koje su 24/7 napolju.
Nikakvi problemi sa akumulatorima, prosek im je 5-6 god sto je super ako se uzme u obzir da nisu ususkani kao automobilski.
A Bosch aku i Varta su ista firma, proizvode se u istoj fabrici na istim linijama.
Sad da li je Varta Boschov skart pa ide jefrinije za istocnu evropu pa zato imaju los life span, ne znam...
 
  • Like
Reagovanja: kVu
Frka, poslao si uzorke koriscenog ulja u specijalizovanu laboratoriju, otvorio si motor i video da nema natalozenih oxida na karikama klipova, nema trosenja letecih lezajeva?
Petronas = Selenia
Nisam probao samo zato jer nemaju odgovarajuce ulje za auto koji koristim.
 
Ako nabavlja odbačene akumulatore, onda je zaista nejasno šta im radi da ih učini valjanim još bar godinu dve dana?!?

Verovatrno im menja ćelije. Ja sam siguran da ovaj Indijac radi PRO. Da zanemarimo činjenicu da udiše olovo ceo dan, i isparenja kiseline. Ima primera kod nas da se repariraju - menjaju ćelije za istrošene Aku bušilice i bicikle. U suštini je najbitnije da se ubace dobre baterije.
 
naravno da može

što se tiče akumulatora. Varta blue otišao tačno po isteku garancije, dopunjavao ga par puta i odustao pa kupio exide premium prošlog oktobra. za sad zadovoljan. bio je na ivici kad je kupljen sa naponom 12.4-12.5 al se tokom vožnje dopunio i sad drži 12.6v
Kažeš bio na ivici.. Kupio si polovan?
 
nov, al je vec bio mator 6 meseci pa je tokom stajanja u radnji kontam pao na 12.4v sto naravno nije strasno, nekih 60-70% kapaciteta. 12.6v je sad i to je oko 90% ako sam dobro naucio na internetu o akumulatorima:) Lose je kad padne ispod 12.2v
 
Zasto mislis da bi imao dobro ulje, moras imati svoju naftnu kompaniju?
U stvari, mislis li da vecina proizvodjaca akumulatora sve svoje pravi?
Iz pisanja vecine se vidi da niste uopste upuceni kako stvari funkcionisu zadnjih 50+ godina... tako nastaju mitovi i lazni marketing.
Uporedjujes Castrol sa buvljaka i Petronas iz ovlascene radnje. Zasto onda isto ne primenis i na akumulatore? Ovde je tvoj polovnjak Castrol sa buvljaka.
Sta ces raditi kada ti se nekom drugaru kojem si eventualno preporucio kratko spoji akumulator jer je taj lik nesto prevideo?
Sta ces ako mu se zapali auto zbog kvara?
Ko ce mu platiti odstetu, taj lik mozda?
Osiguranje ako dublje zagrebe, sigurno nece....
Isto sa uljima - kazes meni dobar Petronas. Laik uzme na preporuku ali ne proveri ASTM, SAE i eventualno ACC. Zvekne mu motor posle 20k. Ko je kriv, on jer nije gledao ili ti sto si preporucio?
Naravno da si ti, ko bi drugi...

Ne oseti se prozvanim ili na meti, ukazujem na ceste slucajeve, video vise puta svojim ocima.
I uvek je preporucilac kriv a ne sopstvena glupost.
Ne osećam se da sam prozvan nego samo iznosimo svoja misljenja i vidjenja stvari

Da krenemo redom..
Da li mora da ima naftnu kompaniju? Ne ali sigurno im je jeftinija sirovina zar ne a to utice na cenu ulja npr a mozda i kavlitet (to je diskutabilno)
Da li gledas petronas reklame na TV..pa ne bas, a jedna od navecih kompanija u toj oblasti (meni to govori o kvalitetu, nekome ne),reklama za Castrol na TV kosta..i ljudi je placaju korz kupovinu proizvoda.
Ne uporedjujem ulje i AQ , jer AQ se proveri napon, vidis kako ti startuje auto posle prvog paljenja, drugog, treceg, petog.....sta mozes sa uljem..da ga kao stari majstori mirises i traljas ispod prstiju..babe i zabe 😅

Da li si ti ikada menjao akumulator ako kazes da lik koji se bavi akumulatorima pogresi pa nesto prespoji? Ja sam jedno 20kom licno zamenio za zivota, starno nisam siguran kako je moguce da prespojis zice koje su 5mm debele i fizicki su limitirane da budu bas tamo gde i subici od AQ. Kao da kazes PC serviser ti je stavio PCIE grafiku u PCI slot... starno ne vidim mogucnost.

Svaka marka auta ima specifikaciju, WV505,507...Dexos2..da ne nabrajam.. da bi ljudim bilo jasno koje ulje da koriste.. za svoj auto..nema potrebe da ulaze u dubiozu.. nadju odgovarajuce ulje 5-30, 5-40, 10-40.... vide da li ima specifikaciju/oborenje proizvodjaca zvanicno..i to je to...
Da se vratimo na temu, nekada nije do AQ, treba proveriti punjenje alternatora jer ako je ono lose moze da degradira AQ, onda je bolje ne menjati stari AQ vec servis alternatora pa videti, posle par dana duzih tura , da li je uspeo da se AQ vrati u zivot.
 
Poslednja izmena:
Instalacije i neispravan alternator su smrt za akumulatore. Ako prepunjuje uništiće ćelije, ako ne puni dovoljno sulfatiziraće ih. Ako instalacija negde "curi" isprazniće akumulator za nedelju dana nevoženja.
Jednom mom poznaniku stalno teče pola ampera kad su kola ugašena. Bio kod nekoliko autoelektričara i niko nije mogao da pronađe šta je. Sad svako veče otkači plus klemu pa je ujutru vraća.
Nije loše povremeno izmeriti napon na akumulatoru kad kola rade sa oko 1200 obrtaja. Sve što nije između 14.1 i 14.7 volti nije dobro.
 
Da li si ti ikada menjao akumulator ako kazes da lik koji se bavi akumulatorima pogresi pa nesto prespoji? Ja sam jedno 20kom licno zamenio za zivota, starno nisam siguran kako je moguce da prespojis zice koje su 5mm debele i fizicki su limitirane da budu bas tamo gde i subici od AQ. Kao da kazes PC serviser ti je stavio PCIE grafiku u PCI slot... starno ne vidim mogucnost.
Pa jesam menjao par akumulatora u zivotu... evo zadnji koji smo menjali i testirali, poslat u lab jer je koriscen na izrazito neravnom terenu:

IMG20210701053202~2.jpg

Prespajanje je najmanji problem. Najveci su mikro pukotine, koje je teze primetiti.
Polako ti istice kiselina. Na stranu stetu koju moze da napravi, problem je sto padom nivoa izlazes ploce vazduhu, stvarajuci nitrogen i kiseonik.
Takodje izlozene celije pod opterecenjem kada startujes auto mogu dovesti do krivljenja i prespajanja ploca.
Jasni su moguci scenariji.
Video sam par aftermath posle eksplozija aku celija, ne bih se igrao sa tim.
Da, retki su slucajevi ali kada se desi... lepo pitah, ko ce da odgovara za stetu?
 
Pa jesam menjao par akumulatora u zivotu... evo zadnji koji smo menjali i testirali, poslat u lab jer je koriscen na izrazito neravnom terenu:

Pogledajte prilog 318122

Prespajanje je najmanji problem. Najveci su mikro pukotine, koje je teze primetiti.
Polako ti istice kiselina. Na stranu stetu koju moze da napravi, problem je sto padom nivoa izlazes ploce vazduhu, stvarajuci nitrogen i kiseonik.
Takodje izlozene celije pod opterecenjem kada startujes auto mogu dovesti do krivljenja i prespajanja ploca.
Jasni su moguci scenariji.
Video sam par aftermath posle eksplozija aku celija, ne bih se igrao sa tim.
Da, retki su slucajevi ali kada se desi... lepo pitah, ko ce da odgovara za stetu?
Ovo je trakcioni akumulator za viljuškare?
 
Standardni blok, koristi se u vise vrsta masina.
Proizvodjaci prave masine na osnovu standarnih konfiguracija, uglavnom...
 
Standardni blok, koristi se u vise vrsta masina.
Proizvodjaci prave masine na osnovu standarnih konfiguracija, uglavnom...
Jedan moj poznanik popravlja trakcione baterije. Menja ćelije, desulfatizira...
Ima firmu.
Samo brine da će,ako svi pređu na litijumske, ostati bez posla.
 
Da li si ti ikada menjao akumulator ako kazes da lik koji se bavi akumulatorima pogresi pa nesto prespoji? Ja sam jedno 20kom licno zamenio za zivota, starno nisam siguran kako je moguce da prespojis zice koje su 5mm debele i fizicki su limitirane da budu bas tamo gde i subici od AQ. Kao da kazes PC serviser ti je stavio PCIE grafiku u PCI slot... starno ne vidim mogucnost.

Rekao bih da Duke misli na kratak spoj između ploča u samom akumulatoru, što može dovesti do burnog ključanja, paljenja i eksplozije akumulatora.
Ovo jeste teoretska opasnost, dešavalo se, ali ja još nisam čuo da se to negde skoro desilo.
 
Pa jesam menjao par akumulatora u zivotu... evo zadnji koji smo menjali i testirali, poslat u lab jer je koriscen na izrazito neravnom terenu:

Pogledajte prilog 318122

Prespajanje je najmanji problem. Najveci su mikro pukotine, koje je teze primetiti.
Polako ti istice kiselina. Na stranu stetu koju moze da napravi, problem je sto padom nivoa izlazes ploce vazduhu, stvarajuci nitrogen i kiseonik.
Takodje izlozene celije pod opterecenjem kada startujes auto mogu dovesti do krivljenja i prespajanja ploca.
Jasni su moguci scenariji.
Video sam par aftermath posle eksplozija aku celija, ne bih se igrao sa tim.
Da, retki su slucajevi ali kada se desi... lepo pitah, ko ce da odgovara za stetu?
Kaze čovek nemoj da mislis da te napadam.. "lepo pitah, ko ce da odgovara za stetu?" 😅
Druže Brano... Škoda kakva je takva je ona je moja 😆

Sve je to tačno u idealnom svetu gde će da dodje procenitelj i kaže... izgoreo zbog akumulatora, osiguranje kaže... o da mi porkivamo samozapaljenje AQ u saradnji sa uvoznikom istih, uvoznik kaže.. O da.. Platićemo sve što treba smo recite...
U realnosti kada treba da ti se da novac.. Ima da se tuzis razvlačis.. 100god..
Mozda si ti 100% u pravu.. Ali ja iskreno nisam jos čuo da se nekome zapalio auto od AQ i da je sve to pokrilo osiguranje, voleo bih ako znaš tu situaciju čisto da podeliš sa nama da eto ljudi znaju da i to postoji konkretno.

E sada koje osiguranje pokriva sve to.. Pa mozda neki kasko da.. Nisam kopao sitna crevaca osiguravaju ih kuća ali bi voleo da znam ako znaš koje to podržavaju.. Ali da se vratimo na početak.. Moja preporuka je za starije automobile (koji 99% nemaju kasko tj daj boze da imaju za stakla dodatno), za nove koji su u garanciji i pod kaskom.. To se tera u servis da bi imao garanciju i dalje.
 
Nazad
Vrh Dno