Šta je novo?

Orion Telekom (nije tema za Orion TV aplikaciju)

Pozdrav ljudi, jos jedno pitanje: posto nema uslova za optiku kod starog merkatora ponudili su mi neki wifi sa antenom. Sto bi rekli iz teleprodaje postavlja se uredjaj velicine polovine kosarkaske lopte na krov pa se povezuje kablom :D
Da li to neko koristi i jel to valja necemu? Koliko je siguran net tada ako on sa krova na krov hvata wifi, ne treba mi nista specijalno brzina mozda oko 50-100 mega.
Već se pisalo o tome relativno skoro, baci pogled na prethodne stranice.
 
Pozdrav ljudi, jos jedno pitanje: posto nema uslova za optiku kod starog merkatora ponudili su mi neki wifi sa antenom. Sto bi rekli iz teleprodaje postavlja se uredjaj velicine polovine kosarkaske lopte na krov pa se povezuje kablom :D
Da li to neko koristi i jel to valja necemu? Koliko je siguran net tada ako on sa krova na krov hvata wifi, ne treba mi nista specijalno brzina mozda oko 50-100 mega.
Ja koristim od skoro i za sada radi lepo (pu,pu, da ga ne ureknem ;) )
Brzina 400/80
 
Obnovio ugovor sa ZlOrionom jer mts i sbb ocigledno ne zele nove korisnike, i citam ja ugovor i vidim da i dalje stavljaju onu stavku od 60k dinara, pitam ja tetu zar vas nisu tuzili za to ona samo slegne ramenima kao ne znam ja nista, koji crikus od firme
 
@CAMOPEJB Ne, Ministarstvo "od 3 'T'" je donelo Rešenje o povredi kolektivnog interesa potrošača br. 330-00-00086/2020-11 dana 02.04.2021., čime je tu priključnu taksu okarakterisalo kao nepravičnu i naložilo Orion telekomu da u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu Rešenja prekine sa primenom nepravičnih ugovornih odredbi.

 
I ja sam to dobio u ugovoru a potpisao pre 10 dana. Što znači da je prošlo 60 dana od donošenja tog rešenja do trenutka kada sam ja potpisao ugovor koji sadrži tu stavku.

Net nije radio noću posle 12 pre dva dana. Ne znam kada je proradio, otišao sam da spavam.
 
Pa njih je tužio jedan korisnik a oni stavljaju svima. Jedan ko nijedan :)
Što je najsmešnije, tih 60k se vode kao troškovi priključenja koji prilikom obnove ugovora ne postoje :)
Jesi izboksovao lepu ponudu kao stari korisnik?
Nazalost ne, bole ih patka za stare korisnike, ali nalaost tek druge provajdere jos vise bole, a dobar im je net i ostao...
 
@CAMOPEJB Ne, Ministarstvo "od 3 'T'" je donelo Rešenje o povredi kolektivnog interesa potrošača br. 330-00-00086/2020-11 dana 02.04.2021., čime je tu priključnu taksu okarakterisalo kao nepravičnu i naložilo Orion telekomu da u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu Rešenja prekine sa primenom nepravičnih ugovornih odredbi.

Orion od 01.05.2021. primenjuje nove opšte uslove za nove i postojeće koristike, ali sporni deo u tački 27. je ostao (naknada štetu u visini naknade za uspostavu usluge). Možda neki pravnik može da pogleda.
Takođe u najnovijem Cenovnik posebnih naknada, ponuda i ostalo od 17.06.2021. naknada za uspostavu usluge bez ugovorne obaveze je smanjena sa 20000. Ovo nije isto što je naknada za uspostavu usluge koja nam je navedena u ugovoru od 60k koju sam i ja potpisao kad sam obnavljao ugovor.
 
Originalna ambalaža - 200 rsd !?
To još nisam čuo da neko traži da se čuva, evo sad recimo kad sam bio da raskinem ugovor sa sbb-om i pitao ih za originalnu ambalažu prilikom vraćanja opreme, reče mi devojka jedna tamo "nikako nikako, samo to nemojte da donosite molim vas !!"
Usplahirena sva, htedoh da joj kažem da je ionako i nemam ali ipak nisam, rekoh samo ok , staviću sve u kesu :D
 
Ja kad sam dobijao novu opremu od SBB su mi se zahvalili sto sam sacuvao kutiju bilo pre 4+ godine, racunam da sad stancuju nove kutije da kad monitiraju korisnicma isti ne vide da su ruteri korisceni ;)

Inace moram da pohvalim tehnicku podrsku Oriona iako sam pisao da mi je net 2.5Gbit sbog skidanja 100% u prethodnih mesec dana ogranicio na 1Gbit jer je port na kom sam nakacen preoterecen i ostali korisnici u zgradi se zale na uposren net, danas su mi povecana brzinu na 1.6G kolio su u mogucnosti da ne smeta ostalim korisnicima jer skidam 24h na 100% brzini, i obecali su da je upgrade lokalnog cvorista prioritet kad ce mi biti skinuta sva ogranicenja

Inace kad sam im objasnio zasto mi je jako vazan net, ponudili su se da me obezbede prostor za server sa mojim hard diskovima u njihovom centru gde bi skidao sa 10+G brzinom ali nazalost posto nemam server sa 50+ HDD vec skidam na mom racunaru to nije bilo moguce... ali svakako su pokusali da izadju u susret max

Slazem se da mi svi zelimo max briznu ali je realnost da niko od nas ne zakupljuje dedicated link od 1-2+ Gbita i da je on shared, pogootov sto zbog brzina i cene najtezi korisnici prelaze na Orion jer ostali pilicarski provajderi nude daleko manje i po daleko vecim cenama
 
Ne razumem zašto ih hvališ stvarno. Ti si potpisao ugovor na 2.5Gbit i u ugovoru nigde ne stoji ograničenje zauzetosti linka.
Nigde ne stoji da ne smeš da koristiš link u komercijalne svrhe, nigde ne stoji da ne smeš da opterećuješ link 100% 24/7 .

To što se ostali korisnici žale na usporen net zbog jednog linka od 2.5G zauzetog na 100% je zaista poražavajuće ali ni u jednom slučaju ne može da bude tvoja krivica niti tvoj problem.
Nije dedicated link naravno ali u ugovoru nije naglašeno ni da je shared, niti koje su posledice toga.

Daleko od toga da su ti izašli u susret max. Ponudili su ti opciju koja od tebe zahteva dodatna ulaganja, umesto da ti ponude server u njihovom DC pa da samo ubaciš svoje hardove u njega.
To bi bilo pravo rešenje kad već ne mogu da ti obezbede 2.5G link koji si platio nego te otvoreno ograničavaju na 1/1.6G . . .

Inače, na Banjici bio prekid na 5 minuta pre sat vremena. Jel pucao još nekom net?
 
Zato sto znam realna ocekivanja u ovoj propaloj zemlji
Ni jedan ISP ne nudi dedicated linkove mozda po 50x ceni jer je to cena dedicated linka

Jednostavno upucen sam i vani sta se nudi, nazalost vecina nema potrebu za netom brzom do 1G ili se ne nudi ili kad se nudi ne daju 100% kapaciteta, optika to jest fiber moze raditi daleko brze ali sfp+ moduli, ruteri su 2.5-10G portovima, brza oprema ni ne znam posto je, ni njene specifikacije, posto sam upucen u dedictaed servere retko koji provajder i tamo nudi dedicated port, ja sam sa cijom napravio sve da radi i tamo nakon 2 nedelje nerviranja i resavanja limita linkova izmedu londona i nemacke naprimer itd, ili limita kod prakticno skupljih provajdera pa slanja logova da mi obezbede 60% upload od 1 Gbit dedicated takozvanog porta

Primer da bi obezbedio 40TB na dan iznamio sam ~20 dedicated servera svaki sa 1Gbit dedicated portom, problem je vise nastao sa storage serverima koji ili imaju limit ili imaju problem sa direkt linkovima da ostvare te brzine, na kraju sam kupio ~70 gdrajva i za koje sam se tek nakon 2 nedelje nerviranja nasao sve limite servisa (na primer rekalmiraju max download ali ne kazu da po drajvu je to 2TB na dan, ili po gmail nalogi 10TB na dan, ili 750G uploada na 24h, nista to nije dokumentovano i nesto sam po forumima pokupio a nesto sam) takodje jedini nacin je velik broj zasebnih naloga da im ne udaras u neke nove limite koji samo uspore konekciju za 90%, itd

Da nudili su mi sta imaju ja imam USB pretezno diskove i za to nisu imali resenje kako da spojim 20-30+ na server a ni ja nisam imao resenje koje bi mogao izmislit za 2-3 dana

Bas je jedan francuz presao na 10G net uzeo 10G switch/ruter uz njihov ruter koji ima sfp+ port i ne ne moze izvuci tu brzinu za sada je izvukao oko 2-3Gbit ali njemu trenutno ne treba vise i ne zali se...
Pricao sam i sa amerima koji drze host servere i oni pretezno niko kod kuce nema net brzi od 1Gbit i sva resenja sto su mi predlagali se ticu opreme koju oni imaju na colocation ISP mestima gde su iznajmili lokacije za svoje servere i linkove
 
Мени поједини постови личе на коментаре оних људи што уплате полупансион у мају у Грчкој за 50 евра, а очекују високо квалитетни аутобус, морске плодове за вечеру и поглед из апартмана као на азурној обали...
 
Pa generalno ljudi uvek ocekuju max... mada dobrim i redovnim upgardom mreze moze se svima obezbediti 99% uvek jer je potrosnja korisnika predvidiva dok nije vise, na primer covid je srusaio masu servera sa netfix-om itd, jednostavno sve se predvidit ne moze, a ocekivat da bude bas ono sto pise je realno nemoguce
 
Wow, pre 20-ak minuta zvoni telefon, menadžer prodaje Oriona, kaže imamo za vas simboličan poklon, tu sam u vašem kraju pa ako ste tu da vam ga donesem, rekoh važi, došao čovek, prilično ljubazan, ispričali se, poklon lepo upakovan, sadrži masku, rokovnik, olovku i fino stajliranu praznu bocu za piće, pita kako sam zadovoljan uslugom i promoterom sa kim sam bio dogovorio, rekoh prezadovoljan!

Tačno mesec dana sam na Orionu i već stižu pokloni, na SBB-u sam bio 20 godina , NIŠTA od njih nikada nisam dobio.
Prijatno iznenadjenje zaista, koliko god simbolično, i da je jedna olovka u pitanju, nebitno šta je, treba ceniti znak pažnje, sve pohvale!
 
Мени поједини постови личе на коментаре оних људи што уплате полупансион у мају у Грчкој за 50 евра, а очекују високо квалитетни аутобус, морске плодове за вечеру и поглед из апартмана као на азурној обали...
Sve dok kod nas puno ljudi ovako razmišljaju, nikada nećemo imati kvalitetnu uslugu ni normalne cene.

Ja sam do skoro plaćao paket 3600 din/mes a sada imam novi za 2500 din/mes.
Ugovorom je tačno definisano šta mi se nudi za taj novac a postoji i zakon koji OBAVEZUJE provajdera da pruži minimum 80% ugovorene brzine.
Sve ispod toga je kršenje ugovorne obaveze i ZAKONA.
Postoji ljudi koji ne idu u Grčku za 50 evra već za 500 i za taj novac očekuju uslugu definisanu u potpisanom ugovoru.
Opravdavati loš kvalitet usluge nižom cenom je banalno.
Da je cena viša, Orion ne bi imao nijedan adut protiv Supernove/MTSa/SBBa osim možda ovih retkih izliva pažnje prema pojedinim korisnicima i ne bi mogao da pridobije korisnike.
 
Poslednja izmena:
Ugovorom je tačno definisano šta mi se nudi za taj novac a postoji i zakon koji OBAVEZUJE provajdera da pruži minimum 80% ugovorene brzine.
Sve ispod toga je kršenje ugovorne obaveze i ZAKONA.
Ugovor - da.
Zakon - ne.
Nije to u zakonu, već u pravilniku.

"Podzakonski akti predstavljaju posebnu kategoriju opštih akata, različitih po nazivu, donosiocima i pravnoj prirodi. To su opšti pravni akti niže pravne snage od zakona."

Ali, ajd sad.
Patejto - Patato - Tomejto - Tomato
 
Mašiš poentu.
Nije bitan naziv već to da ukoliko oni ne pruže minimum 80% ugovorene brzine, ti imaš potpuno pravo da zahtevaš od njih to.
Ukoliko ti i nakon zahteva ne pruže minimum 80% ugovorene brzine, ti imaš potpuno pravo da raskineš ugovor sa njima bez dodatnih troškova.
Pošto im nije u interesu da gube klijente, vrlo je izvesno da će takav zahtev u većini slučajeva biti ispunjen osim ako ne ubede korisnika da treba da im zahvali što su digli ograničenje brzine sa 1G na 1.6G kod paketa od 2.5G
 
kakav bre zakon u srbiji, smesni ste ...

Ne mašim je ja druže, već ti.
Pozivaš se na nešto što u suštini ne postoji.

Čitam ove, a i druge teme pod ISP, i skoro sve se svode na isto.
Kako mali Perica zamišlja funkcionisanje interneta / servisa / ugovora.
I dok je ovakvih Đokica koji na sav glas viču da je zakon u Srbiji samo mrtvo slovo na papiru, mi ćemo da nastavimo da živimo kao stoka i svi će nas šišati.

Evo da ne bude da pričam napamet i da zamišljam, par svežih primera:

1. Supernova me ucenjuje da potpišem nov ugovor sa novom ugovornom obavezom i da pređem na optiku jer staru mrežu gasi. Ja odbijem da potpišem novu ugovornu obavezu jer mi stara još uvek traje, pristanem da pređem na optiku bez produžavanja ugovorne obaveze. Oni me iseku sa mreže i ponašaju se kao da zakon za njih ne važi. Napišem žalbu Ratelu, odjednom zakon opet važi, raskinu mi ugovor pre isteka ugovorne obaveze bez troškova.

2. Maxi mi dostavi robu i naplati punu cenu bez uračunatog popusta. Žalim se Maxiju, oni se ponašaju kao da zakon za njih ne važi. Neće da vrate novac, neće da prime robu nazad. Napišem žalbu tržišnoj inspekciji, odjednom zakon opet važi, može i vraćanje novca, može i vraćanje robe - ma, može sve!

3. Orion 1.5.2021 promeni uslove pružanja usluga dizanjem cene za 100 dinara. Ja sam tada imao još 14 meseci ugovorne obaveze za paket od 3600 din, što je bila veća cena od ponude koju su imali u tom trenutku. Podnesem zahtev za privremeni raskid ugovora, Orion kaže: "OK" i raskine mi ugovor bez troškova i rasprave. Posle toga ja potpišem ugovor sa većom brzinom za 2500 din, kod istog tog Oriona jer sam na mojoj lokaciji više nego zadovoljan uslugom a i odnos prema klijentu im je vrh.

Tako da, nemojte da mi pričate o zakonu u Srbiji. Ko ima znanje (svoje ili Milanovo) i malo želje da se iscima, može da istera pravdu i da natera korporacije da poštuju zakon.
Za one koji očekuju da im se sve servira sažvakano na tanjiriću - da, zakon ne postoji ali to je više do očekivanja i sposobnosti tih ljudi a manje do zakona.
 
Nešto si ti pobrkao lončiće, ali mi je drago da si snalažljiv.
Što bi ameri rekli, resourceful.
 
@CAMOPEJB
Tacno tako i treba raditi kad imas mogucnosti i ako vidis da ces sa time nesto dobiti......

Meni je sam orion sugerisao da podnesem zalbu, mozda i ocu mozda i necu jer ja licno nemam od nje nista, razlog mog ogranicenja je cisto tehnicke prirode za koju mogu samo da se nadam da ce oni sto pre resiti.... ja ni ne znam jel oni mogu samo port gde sam ja vezan da zamene ili moraju da upgraduju citav niz opreme pa da ocekujem resenje odma ili za par dana, svakako cu izneti uskustvo koliko im je trebalo da upgraduju opremu na mojoj lokaciji

Naravno zato ja nisam sad besan i jako ljut iako gubim dosta jer je posao ugovoren za ne bas male pare, jednostavno oni drugima koji ne trose 100% svakako mogu isporuciti obecano
 
Ja ti držim palčeve svakako, samo se pitam šta bi pričali da si uzeo paket od 12G. Da li bi onda imali obraza da te ograniče na 1,6G zbog drugih korisnika?
Svakako je njima u interesu da podneseš žalbu i raskineš ugovor ali to baš i ne miriše na korektan odnos prema klijentu...
 
Da nisi možda ljubomoran?
Čovek je uleteo u akciju na mesec dana, testirao mrežu, sve radilo stabilno i našao model gde je u plusu.
Da je zakupio dedicated link ili uzeo biznis paket na dve godine, verovatno ne bi bio u plusu.

Zanima me samo kako se kreira ta granica, gde je ok zauzeti 64% linka na 100% 24/70 a preko toga ne.
Mislim, na mestu techone-a moglo je da bude 5 "rezidencijalnih" korisnika koji bi sa prosečnim zauzećem linka od samo 20% napravili isti "problem" kao i on...
 
Granica je tamo gde je granica bezobrazluka provajdera na temu overselling.
A na tu temu bezobrazluka ti sve govori spremnost ZLOrion-a da proda korisniku i taj 2.5 Gbps paket i tamo gde nemaju XGPON nego GPON opremu i gde cela ulica deli 12 vlakana...
 
Silom prilika moram da koristim Orionov internet. Povremeno mora da se resetuje. Poslednjih dana ne radi. U tehnickoj podrsci ocekuju da ja otklanjam kvarove i proveravam neku antenu. Da ja to znam, ja bih emitovao internet konekciju.
Eto, odlucio sam da ih pljunem gde god stignem.
 
Nazad
Vrh Dno